2017-09-20, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Helt utan kännedom om L tycker jag man ska ta 300mg och sedan fylla på med 150mg i timmen. Tänk på att ruset är lite lurigt så om man ska vara bland folk ska man vara beredd på att man kan bli väldigt vinglig helt plötsligt.

Vinglig är bara förnamnet, man kan få feta problem med balansen. Dessutom kan man
i värsta fall få kraftiga krampanfall.

Så man ska nog ta och tänka noga om man ska ta något överhuvudtaget, då man
ska finna sig bland folk.
Citera
2017-09-20, 22:51
Medlem
Är lyrica bra mot att "fixa" bakfyllan? Hur stor dos ska man ta isåfall, tackar!
Citera
2017-09-20, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gigabit
Är lyrica bra mot att "fixa" bakfyllan? Hur stor dos ska man ta isåfall, tackar!

Lyr är guld mot bakfylla. Testa 400mg.
Citera
2017-09-20, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
Har du kommit så långt, så börjar aldrig mer med det rävgiftet igen. Jag tar det själv av läkaren sedan 2011, men i låga doser.

Nerå blir aldrig mera lyr för min del. Tänker aldrig genomlida den fruktansvärda at som man får från lyr.
Citera
2017-09-21, 14:36
Medlem
Funderar på att fixa lite Lyrica, har varit ren i 3 månader snart. Aldrig varit torsk på det(men på annat) då jag är extremt försiktig med just Lyrica tog typ en gång i månaden när jag hade. Men jag saknar effekten.

Eftersom Lyrica inte är narkotikaklassat, innebär det att det är lugnt att köpa svart? Kanske har fått tag på en karta 300 mg. Inte för att det påverkar beslutet om jag ska fixa eller inte, är bara intresserad av hur detta fungerar i praktiken.
Senast redigerad av No6 2017-09-21 kl. 14:39.
Citera
2017-09-21, 14:57
Medlem
FaNirs avatar
Citat:
Vinglig är bara förnamnet, man kan få feta problem med balansen. Dessutom kan man
i värsta fall få kraftiga krampanfall.

Så man ska nog ta och tänka noga om man ska ta något överhuvudtaget, då man
ska finna sig bland folk.

Hehe, hände mig för några dagar sedan på affären. Allt började snurra i skallen och jag kände att jag skulle svimma vilken sekund som helst. Stog och vinglade i 10-15 minuter på affären innan jag kände att jag kunde gå igen. Obehaglig känsla iallafall
Citera
2017-09-21, 14:58
Medlem
FaNirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaNir
Hehe, hände mig för några dagar sedan på affären. Allt började snurra i skallen och jag kände att jag skulle svimma vilken sekund som helst. Stog och vinglade i 10-15 minuter på affären innan jag kände att jag kunde gå igen. Obehaglig känsla iallafall

Fick även kram på natten nu i helgen. Lyrica är den enda medicinen jag krampar på
Citera
2017-09-21, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mod32
Saknar min lyr fruktansvärt mycket. Men glad att jag är från den, gjorde så mycket dumt på höga dosor. Tog mej runt 1år att bli fri från den.

Citat:
Har du kommit så långt, så börjar aldrig mer med det rävgiftet igen. Jag tar det själv av läkaren sedan 2011, men i låga doser.

Citat:
Ursprungligen postat av mod32
Nerå blir aldrig mera lyr för min del. Tänker aldrig genomlida den fruktansvärda at som man får från lyr.
Klokt val. Vet att vissa behöver det mot GAD m.m. och det funkar bra. Men lyrica är ett lömskt rävgift som man inte ska leka med.
Citera
2017-09-21, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gigabit
Bota bakfyllan med något annat. Tänk inte ens tanken på lyr. Rävgift.
Citera
2017-09-21, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Funderar på att fixa lite Lyrica, har varit ren i 3 månader snart. Aldrig varit torsk på det(men på annat) då jag är extremt försiktig med just Lyrica tog typ en gång i månaden när jag hade. Men jag saknar effekten.

Eftersom Lyrica inte är narkotikaklassat, innebär det att det är lugnt att köpa svart? Kanske har fått tag på en karta 300 mg. Inte för att det påverkar beslutet om jag ska fixa eller inte, är bara intresserad av hur detta fungerar i praktiken.
Borde inte vara olagligt att köpa svart då det inte är narkotikaklassat.
Citera
2017-09-21, 21:41
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seua
Borde inte vara olagligt att köpa svart då det inte är narkotikaklassat.
Handel med receptbelagda läkemedel är olaglig, (FB) Olaglig försäljning av receptbelagd medicin -vilket lagrum? .
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-2009366-om-handel-med-lakemedel_sfs-2009-366
Citat:
24 § Den som uppsåtligen eller av oaktsamhet bryter mot 9 eller 12 § första stycket döms till böter eller fängelse i
högst sex månader.

I ringa fall ska inte dömas till ansvar.
Sedan ska det väl rätt mycket till för att något verkligen ska hända.
Citera
2017-09-22, 08:22
Medlem
davvos avatar
Är det bara jag som tycker att man mest blir vinglig och skön i kroppen, men förutom det blir man liksom dum och lite efter fast man samtidigt känner sig rätt klar i skallen?

Ingen toppenkänsla, och den här euforin som folk snackar om lyser med sin frånvaro. Mest efter i skallen vilket märks tydligt i social samvaro med nyktra människor.

Ändå känns det idag, dagen efter som att man vill ha mer...och bara ligga hemma och inte träffa nån. Det är nog tur att jag lämna resten hos en polare. Känns som man gör sig själv en tjänst om man gör sig av med resterande. Är inte direkt sugen på att vara efterbliven hela dagarna och dessutom bli tvärhooked som jag förstått att man kan bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in