2017-09-20, 23:18
Medlem
kejsarinnakanels avatar
[quote=ottoplommon|61841520]
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Det där har jag inte skrivit (?)
Men jag håller med dig vem du än svarar
Hm...jag tror flaschbak får fixa funktionen quote det är för många som snvänder det ist för citat. Det blir skitkonstigt när ens alias används som avsändare i andras inlägg och nån svarar på nått man sldrig sagt....
Citera
2017-09-20, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det handlar inte om att du skrev fel på en bokstav, det handlar om att du med flera inte vet ett skit vad ni snackar om. EFA, EFA, EFA, ingen av er visste ju vad det faktiskt heter, ni vet väl inte ens vilken organisation det är ni talar om. Åsså djuphavsraviner, du bor där men vet inte ens att Flintrännan inte är mer än 8 meter? Läs på lite istället, så ni kan föra åtminstone en diskussion på femteklass-nivå utan att framstå som totalt okunniga!

Hur skulle det vara om du läste innantill först innan du svarar?
Det är visst en hel hög här ikväll som ha behov av att hävda sig själv.
Jag för min del är intresserad av mordet och inte av att slå folk i huvudet.
Citera
2017-09-20, 23:21
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Det handlar inte om att du skrev fel på en bokstav, det handlar om att du med flera inte vet ett skit vad ni snackar om. EFA, EFA, EFA, ingen av er visste ju vad det faktiskt heter, ni vet väl inte ens vilken organisation det är ni talar om. Åsså djuphavsraviner, du bor där men vet inte ens att Flintrännan inte är mer än 8 meter? Läs på lite istället, så ni kan föra åtminstone en diskussion på femteklass-nivå utan att framstå som totalt okunniga!
Tagga ner! Det hr är inte rocketsciense bara dösnack på flaschback. Ok?
Citera
2017-09-20, 23:23
Medlem
Sgt.Blands avatar
Men vad fan, PM nekar till att rörbitarna runt torson är hans!

Citat:
Anklageren spurgte herefter ind til de metalstykker, som var fæstnet til torsoen af Kim Wall, der blev fundet i ugen efter, at ubåden sank.

Kan du genkende jernstykkerne?, spurgte anklager Jacob Buch Jepsen.

- Nej. Jeg ved af gode grunde ikke, hvad der er sket med Kim, efter at jeg slap hende, siger Peter Madsen.

Anklager spurgte herefter, om Peter Madsen har adgang til metallet.

Peter Madsen forklarer, at han har adgang til noget via sine rumfartprojekter, men at han først har hørt om metallet, som var fæstnet til liget af den svenske journalist, efter at han så et billede af torsoen.

Rörbitarna kommer ju naturligtvis att kunna kopplas till hans verkstad ju. Som en annan snubbe redan påstår men som PM avfärdar som att han är fiende.

Citat:
Hun spørger også om vidnet, der er tilknyttet Raket-Madsens Rumlaboratorium, der fortalte om de afskårne rør, som matcher dem, der blev fundet på nylonsnoren på Kim Walls torso. PM fortæller, at vidnet har været i praktik hos den konkurrerende raketforening, men ikke er fast tilknyttet Peter Madsen. Han gentager, at han ikke håndterer savmaskinen, som bruges til at skære rør.

PM är ju helt rökt när det gäller styckningen ju.
Citera
2017-09-20, 23:23
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
PMs advokat får som sagt kritik.

http://www.expressen.se/kvallsposten/kritiken-madsen-far-prata-for-mycket-/

– Det första man lär sig som försvarsadvokat är att föränderliga förklaringar är giftiga. Försvararen har dessutom en pedagogisk roll i det att man ska berätta för sin klient vad som bör och inte bör sägas, säger Kåre Pihlmann

Har ju tidigare tyckt att hon agerat märkligt. Bl a att hon bara några timmar innan DNA-bevisen visade att det var KWs styckade bål man hittat, gick ut med förtydligande om att ingen säkert visste att fyndet hade samband med KW.
Det var sant det hon sa - men kanske onödigt att gå ut med detta uttalande där och då så kort inpå "facit". Hade PM verkligen samarbetat och varit villig att tala sanning om allt som hänt, så hade hon ju snarare kunnat säga att PM för anhörigas skull hoppades på att man nu hittat KW.
Nu framstår det ju snarast som PM inte inte sagt sanningen hur KWs kropp dumpats varken till advokaten eller utredarna.

Advokaten borde satt munkavel på PM - eller som näst bästa alternativ övertygat honom att berätta hela sanningen från början. Nu backar han en liten bit i taget - som tanten som kapade kattsvansen bit för bit för att det inte skulle göra lika ont.

Mördande för hans trovärdighet.
Med bistånd av sin advokat snackar han sig steg för steg rakt in i fällande dom och långtidsstraff.
Jag tycker inte hon hitintills varit en bra advokat för PM, snarare tvärt om - en riktigt dålig försvarsadvokat under den känsliga utredningsfasen.
En advokat kan inte sätta " munkavle" på en klient. En advokat får heller inte förmå klienten att ljuga. Däremot skall advokaten hitta förmildrande omständigheter och alternativa tillvägagångssätt, förbisedda fakta etc.
Citera
2017-09-20, 23:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Advokaten kan ju konstatera att man antingen sköter det på hennes vis eller så vill hon inte hålla på med det...

Att hela tiden springa och släcka bränder efter en klient som inte förstår sitt eget bästa är inte så kul. Att förlora målet för att hon inte kunde styra honom skadar inte bara honom utan också hennes renommé.

Som advokater i min omgivning uttrycker det - man måste ibland sätta sig på klienten och säga ifrån skarp. Annars blir det fel. Kan man inte förklara för klienten hur det ska gå till ska man inte företräda klienten. Då skadar man vederbörande om man fortsätter och det är bättre att han får någon som klarar av att styra upp det hela.

De flesta, till och med förhärdade brottslingar, brukar faktiskt följa sina advokaters råd.
Annars är det ju inte så stor vits med att ha en advokat. Då kan man ju företräda sig själv och "ha en dåre som klient".

Det måste vara jättesvårt även att plötsligt, som laglydig, icke-kriminell person, stå där och vara en klient i behov av en advokat. Och inte ha en susning om vem man ska välja eller vilka man får välja ibland. Jag undrar hur den processen egentligen går till? Hur bråttom det är att välja, och hur mycket man får veta om de olika advokaterna man kan välja bland, vilka typer av mål de haft förut, hur många gånger de vunnit eller förlorat, eller hamnat mitt emellan?

Att denna kvinnliga advokat var ett dåligt val är ju uppenbart för alla, men det måste ju bero på M:s totala oerfarenhet i den världen.
Citera
2017-09-20, 23:25
Medlem
[quote=kejsarinnakanel|61842175]
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Hm...jag tror flaschbak får fixa funktionen quote det är för många som snvänder det ist för citat. Det blir skitkonstigt när ens alias används som avsändare i andras inlägg och nån svarar på nått man sldrig sagt....

TACK! Skall aldrig göra om det misstaget igen
Citera
2017-09-20, 23:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Nej, den är inte undersökt och godkänd ur säkerhetssynpunkt av danska myndigheter! Några sådana uppgifter med källa har inte presenterats i tråden.

Det var väl själva grejen med N, att man inte behöver några tillstånd för en fritidsbåt så länge som den är under 25 m. Men godkänd för yrkesmässig trafik var den definitivt inte.
Citera
2017-09-20, 23:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det hade jag missat. Att han gjort ett längre dyk i Kögebukten under natten. Kanske då han pysslade med att dela hennes kropp. Logiskt. Tack för det inlägget!

Ja det är väl klart. Han kan ju inte ha gjort det medan båten drev runt på ytan utan laternor...
Citera
2017-09-20, 23:27
Medlem
Citat:

Det ska ju handla om mordet här. Men ingenstans har jag skrivit djuphavsravin. Men faktum är att en ravin bara behöver vara ett par meter djupare än omgivningen för att kallas ravin.
Så ibland kallas den för rännan och ibland skämtsamt för "djuphavsgrav". Men rent geologiskt tror jag att det är en ravin som löper längst med sundet. En gång i tiden var det land.
Citera
2017-09-20, 23:29
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ps. Hoppas citat fungerar. För det är ngt.fel på FB visst.
Nej det är inte FB eller nån annans fel att någon gör söndriga citeringar. Det är ENBART postarens ansvar att se till så att det blir rätt.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-09-20 kl. 23:33.
Citera
2017-09-20, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nej det är inte FB är eller nån annans fel att någon gör söndriga citeringar. Det är ENBART postarens ansvar att se till så att det blir rätt.

Vad gör jag för fel då? Jag har försökt googla och läsa på hur man använder FB. Men då hamnar man på FB och FB:are som svarar-Man lär sig efter hand....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in