2017-09-01, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är dock inte några oöverkomliga problem, om man verkligen, verkligen vill. Det kan förstås gå snett någonstans men det kan också gå vägen. Angående borstarna t.ex., så är det nog rätt allmän kunskap att polisen tar med sig just tandborstar (där det finns hela celler från tandköttet och gommen, då man ofta gnuggar där när man borstar så att hela celler kommer med och inte bara det torra fnaset längst ut på vår hud) och hårborstar (då hårsäcken är ett utmärkt ställe att utvinna DNA:t). Bara om detta INTE finns (och nu fanns båda), så försöker man utvinna DNA från t.ex. ett frimärke personen slickat på eller kanten på en mugg som hon druckit ur. Det mest sannolika var alltså att det skulle gå vägen detta med DNA:t, och det gäller nog de andra grejerna också.
Ad hoc, ad hoc. Det är en rad med "mest sannolika valet" som kan gå fel, förutom att själva idén saknar varje form av stöd. Få saker är "oöverkomliga även om man verkligen vill", men det betyder inte att vi ska ta allting som är möjligt på allvar. Det har, som sagt, inte sannolikhetens prägel. Och, som jag sade långt tidigare, rättsläkaren kommer inte låta sig luras och ser om kroppen har varit med om något annat. Exempelvis kommer hen se att stickhålen och styckningen gjordes långt efter döden, inte nära inpå. Eller, äh, varför försöker jag ens med svårigheter där den som tror på dumheterna har hela bevisbördan och ska göra sin idé trolig?

Måste vi verkligen diskutera dessa fucktard-idéer? Vare sig du eller jag tror ju på smörjan
Senast redigerad av DjILY 2017-09-01 kl. 16:18.
Citera
2017-09-01, 16:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Madsen "dumpade" (hemskt ord) kroppen/torson med en tyngd i form av en kätting, så jag förstår inte riktigt vad du menar med att han har valt en väl vald plats där Kim lätt skulle kunna hittas. Han ville att hon skulle hamna på botten, och förbli där.

Fast nu lekte vi ju med teorin att Kim och Madsen iscensatt detta - något som jag inte heller tror på. I så fall kan de mycket väl ha knutit en kedja runt kroppen som en del i scenen.
Citera
2017-09-01, 16:16
Medlem
80231s avatar
Citat:
Fast nu lekte vi ju med teorin att Kim och Madsen iscensatt detta - något som jag inte heller tror på. I så fall kan de mycket väl ha knutit en kedja runt kroppen som en del i scenen.
Det var nytt för mig.
Citera
2017-09-01, 16:17
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Peter Madsen verkar leva i någon slags drömvärld fortfarande där han enligt honom själv inte har gjort något olagligt. Han tycks tro att han fortfarande kan bli frigiven om han väljer att samarbeta med polisen.

Något slags fel måste det vara på människan. Frågan är vilken diagnos det är på honom?

Jag skulle inte vilja påstå att han samarbetar med polisen när han anser att han inte gjort något olagligt.
Citera
2017-09-01, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag skulle inte vilja påstå att han samarbetar med polisen när han anser att han inte gjort något olagligt.

Vi vet inte hur hans hjärna fungerar? Han kanske är oskyldig i sin egna narcissistiska lilla bubbla.
Citera
2017-09-01, 16:29
Medlem
chibibottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackDeLarge
På tal om det! Hur tog han sig i land den gången? Senast verkade han väntat på att en lagom liten båt kom nära så att han kunde vinka in dem, sen gick han ner i ubåten och gjorde sin grej och återvände upp som ett skott. Ubåten skönk på 30 sekunder.
Körde han samma taktik första gången?

När han sänkte Freya så hade han med sig Nautilus.

"I boken ”Raket-Madsen”, skriven av journalisten Thomas Djursing, beskrivs hur Madsen öppnade fartygets skrovventiler, gick över till sin nya ubåt Nautilus och såg Freya sjunka."

citerat från: http://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-tarar-vid-forra-ubatsdramat/
Citera
2017-09-01, 16:50
Bannlyst
Citat:
Den låg ju vid en cykelväg så att den garanterat skulle hittas.

Om de tagit en kropp från en kista så har de såklart fyllt på med tyngder som motsvarar kroppens vikt, så att inte bårbärarna ska misstänka att kistan är tom

Om Wall arrangerat sitt eget försvinnande, så har hon naturligtvis själv skrubbat rent sina borstar ordentligt och sedan lagt dit det främmande håret och tandköttsavskrapet.

Jag tror inte heller på detta, men teoretiskt skulle det kunna vara möjligt, om det var två supersmarta människor som samarbetade om detta.

Hon hade bara behövt byta ut sina borstar mot andra med likets DNA på. Kedjan kan ha tjänat syftet att hålla torso på plats mellan stenarna så den inte flyter iväg innan den upptäcks.

Finner det något förbryllande att Madsen inte skulle hänga på nog med tyngder för att försäkra sig om att torso inte flyter upp, det är liksom inte raketforskning att fixa en sån sak. Sedan var han lättad att man hittat torson dessutom?? Borde snarare vara förkrossad...

Dessutom har Wall redan bytt identitet, åtminstone fipplat med det på twitter.

Jaja... vi får se vad som sker i denna märkliga historia.
Senast redigerad av Grumpyoldfart 2017-09-01 kl. 16:55.
Citera
2017-09-01, 16:52
Medlem
https://www.avisen.dk/dansker-vil-sejle-jorden-rundt-i-ubaad_7036.aspx

37 år var han då o skulle segla runt hela världen med sin fina ubåt. , men han har iallafall gått ut high school.
23 personer hjälpte till att bygga...sen så när man har en ubåt, så får man uppmärksamhet.
Citera
2017-09-01, 16:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Hon hade bara behövt byta ut sina borstar mot andra med likets DNA på. Kedjan kan ha tjänat syftet att hålla torso på plats mellan stenarna så den inte flyter iväg innan den upptäcks.

Finner det något förbryllande att Madsen inte skulle hänga på nog med tyngder för att försäkra sig om att torso inte flyter upp, det är liksom inte raketforskning att fixa en sån sak. Sedan var han lättad att man hittat torson dessutom?? Borde snarare vara förkrossad... jaja... vi får se vad som sker i denna märkliga historia.

Jo, men det förutsätter ju att man har tillgång till likets borstar. Kräver att man gör inbrott, men det är förstås inte omöjligt det heller. Vidare finns det en liten risk att mamman skulle säga: "konstigt, den här hårborsten har jag aldrig sett förr - K brukade alltid använda en rundborste med äkta svinborst", typ. Angående att kedjan kunde tjäna syftet att liket inte skulle flyta iväg, så har du såklart rätt. Det tänkte jag inte på. Det är nog bäst att jag låter bli att arrangera mitt eget försvinnande, och överlåter sådant åt någon raketforskare!
Citera
2017-09-01, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart

Finner det något förbryllande att Madsen inte skulle hänga på nog med tyngder för att försäkra sig om att torso inte flyter upp, det är liksom inte raketforskning att fixa en sån sak. Sedan var han lättad att man hittat torson dessutom?? Borde snarare vara förkrossad... jaja... vi får se vad som sker i denna märkliga historia.

Vi vet inte om han var lättad över att de hittat torson - vad som pågår i hans huvud är det nog bara PM som vet...

När det gäller tyngderna är det mest sannolika såvitt jag kan se att han dels underskattade hur mycket som egentligen skulle behövas (han är i så fall långt ifrån den första personen som trots begåvning underskattar strömmars styrka) samt att han faktiskt inte hade möjlighet att tynga ned torson mycket mer än så. Betänk att ubåten har begränsat antal prylar som kan fästas vid en kropp. Dessutom måste tyngderna sitta kvar. Inte omöjligt att en del tyngder lossnat.
Citera
2017-09-01, 17:04
Medlem
Sgt.Blands avatar
Har det kommit fram om man har kunnat spåra vad som var virat runt torson? Och sen undrar jag om KW var högerhänt? Ser ju ut som att PM har fått några smällar från en högerhänt och så har han en skada i vänster näsborre också.
Citera
2017-09-01, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Vi vet inte om han var lättad över att de hittat torson - vad som pågår i hans huvud är det nog bara PM som vet...

När det gäller tyngderna är det mest sannolika såvitt jag kan se att han dels underskattade hur mycket som egentligen skulle behövas (han är i så fall långt ifrån den första personen som trots begåvning underskattar strömmars styrka) samt att han faktiskt inte hade möjlighet att tynga ned torson mycket mer än så. Betänk att ubåten har begränsat antal prylar som kan fästas vid en kropp. Dessutom måste tyngderna sitta kvar. Inte omöjligt att en del tyngder lossnat.

Personligen tycks det mig som att han hela tiden har anpassat sin reaktioner efter vad polisen funnit. Nu sitter han väl i isoleringscell. Har han också fått restriktioner avseende tidningar och TV?

Som sagt intressant vilken rutt han själv har uppgivit, tidigare. Jmfrt med vad som nu uppgetts från polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in