Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Det är dock inte några oöverkomliga problem, om man verkligen, verkligen vill. Det kan förstås gå snett någonstans men det kan också gå vägen. Angående borstarna t.ex., så är det nog rätt allmän kunskap att polisen tar med sig just tandborstar (där det finns hela celler från tandköttet och gommen, då man ofta gnuggar där när man borstar så att hela celler kommer med och inte bara det torra fnaset längst ut på vår hud) och hårborstar (då hårsäcken är ett utmärkt ställe att utvinna DNA:t). Bara om detta INTE finns (och nu fanns båda), så försöker man utvinna DNA från t.ex. ett frimärke personen slickat på eller kanten på en mugg som hon druckit ur. Det mest sannolika var alltså att det skulle gå vägen detta med DNA:t, och det gäller nog de andra grejerna också.
Ad hoc, ad hoc. Det är en rad med "mest sannolika valet" som kan gå fel, förutom att själva idén saknar varje form av stöd. Få saker är "oöverkomliga även om man verkligen vill", men det betyder inte att vi ska ta allting som är möjligt på allvar. Det har, som sagt, inte sannolikhetens prägel. Och, som jag sade långt tidigare, rättsläkaren kommer inte låta sig luras och ser om kroppen har varit med om något annat. Exempelvis kommer hen se att stickhålen och styckningen gjordes långt efter döden, inte nära inpå. Eller, äh, varför försöker jag ens med svårigheter där den som tror på dumheterna har hela bevisbördan och ska göra sin idé trolig?
Måste vi verkligen diskutera dessa fucktard-idéer? Vare sig du eller jag tror ju på smörjan