2017-09-20, 22:35
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tack! Det var rart skrivet. Så länge jag levt har den kallats Öresunds "djuphavsgrav." Förmodligen skämtsamt. Sedan är det fakta att främmande Ubåtar måste passera i övervattensläge genom sundet.
Hur ska man annars ha koll på dem? mvh Otto

Exakt vad är det som kallats "Öresunds djuphavsgrav" så länge du levt?

Och om det nu är så vedertaget, så kan vi väl länka någon referens, för det måste väl ändå finnas på internet om det är så som du säger!?
Citera
2017-09-20, 22:41
Medlem
[quote=trngw|61841366]
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Nu har jag sett EFA upprepas flera gånger i sammanhang med Bengtsson. Ni tror alltså på fullaste allvar att europeiska rymdorganisationen förkortas EFA. Ni är ju helt obetalbart okunniga!

Sorry. NASA visste jag men EFA har jag aldrig hört talas, eller konfirmerat, tog bara uppgiften, helt okritiskt från ett inlägg här.

Stay corrected.
Citera
2017-09-20, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Exakt vad är det som kallats "Öresunds djuphavsgrav" så länge du levt?

Och om det nu är så vedertaget, så kan vi väl länka någon referens, för det måste väl ändå finnas på internet om det är så som du säger!?

Jag bor vid stranden där jag alltid bott. I min bekantskapskrets finns det fiskegubbar,segelmakare,sjökaptener,sjömän osv. Det går en ravin genom hela sundet där de riktigt djupgående fartygen passerar. Jag har inte funderat närmre på det. Men jag antar att det är skämtsamt menat. Öresunds "djuphavsgrav" är ravinen. Utanför Malmö kan man ju nästan vada ut midssunds.
Citera
2017-09-20, 22:49
Medlem
Uppenbarligen har jag vid något tillfälle citerat felaktigt, vilket följer med alla mina inlägg och skapar förvirring. Troligtvis när jag nyttjat mobilen som jag lyckats med detta.

Ber om ursäkt.
Citera
2017-09-20, 22:56
Medlem
[quote=Remark|61841704]
Citat:

Sorry. NASA visste jag men EFA har jag aldrig hört talas, eller konfirmerat, tog bara uppgiften, helt okritiskt från ett inlägg här.

Stay corrected.
Förlåt,det var jag som trodde det hette EFA (orkade inte kolla).
Vad heter den Europeiska motsvarigheten till NASA då?
Citera
2017-09-20, 22:58
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag bor vid stranden där jag alltid bott. I min bekantskapskrets finns det fiskegubbar,segelmakare,sjökaptener,sjömän osv. Det går en ravin genom hela sundet där de riktigt djupgående fartygen passerar. Jag har inte funderat närmre på det. Men jag antar att det är skämtsamt menat. Öresunds "djuphavsgrav" är ravinen. Utanför Malmö kan man ju nästan vada ut midssunds.

Nej, det går ingen "ravin" där. Det är 8 meter djupt i farleden genom Flintrännan. Det finns inte en enda fiskegubbe, segelmakare, sjökapten eller sjöman som skulle referera till det som någon ravin, än mindre en djuphavsgrav. Och några "riktigt djupgående fartyg" ser ni inte röken av där, för de skulle gå på grund allihop. Tvärtom är det så att det går en tröskel tvärsöver ungefär där, som har stor inverkan på vattenutbytet i Östersjön. Det om något kan man ju tycka att du av alla borde känna till om du nu skulle besitta de kunskaper du försöker ge sken av. Och som sagt, det finns en anledning till att ryss-ubåten gick Stora Bält.
Citera
2017-09-20, 23:01
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Får man köra med kärvapenbestyckade ubåtar också i sundet? Vad jag vet och ser från fönstret måste utländska ubåtar framföras i övervattensläge genom sundet.

Det har jag också för mig och det gäller samtliga typer av ubåtar, inte bara kärnvapenbestyckade.
Citera
2017-09-20, 23:05
Medlem
trngws avatar
Citat:
Uppenbarligen har jag vid något tillfälle citerat felaktigt, vilket följer med alla mina inlägg och skapar förvirring. Troligtvis när jag nyttjat mobilen som jag lyckats med detta.

Ber om ursäkt.

Undrar om det inte är FB som ballat ur lite när det gäller citat-funktionen. Verkar gälla många.
Citera
2017-09-20, 23:08
Medlem
Citat:
Undrar om det inte är FB som ballat ur lite när det gäller citat-funktionen. Verkar gälla många.

www.expressen.se/kvallsposten/kristians-rymdraket-ska-flyga-till-manen/
5 okt. 2015 - Nu vill den danska arkitekten Kristian von Bengtson skapa en dansk raket som ... Kristian von Bengtson har tidigare jobbat för ESA och ..... FÖRLÅT att jag skrev fel på en bokstav.
Citera
2017-09-20, 23:14
Medlem
kejsarinnakanels avatar
[quote=trngw|61841366]
Citat:

Nu har jag sett EFA upprepas flera gånger i sammanhang med Bengtsson. Ni tror alltså på fullaste allvar att europeiska rymdorganisationen förkortas EFA. Ni är ju helt obetalbart okunniga!
Så bra att vi har dig. Upplys oss, vad heter det?
Citera
2017-09-20, 23:15
Medlem
Citat:
Nej, det går ingen "ravin" där. Det är 8 meter djupt i farleden genom Flintrännan. Det finns inte en enda fiskegubbe, segelmakare, sjökapten eller sjöman som skulle referera till det som någon ravin, än mindre en djuphavsgrav. Och några "riktigt djupgående fartyg" ser ni inte röken av där, för de skulle gå på grund allihop. Tvärtom är det så att det går en tröskel tvärsöver ungefär där, som har stor inverkan på vattenutbytet i Östersjön. Det om något kan man ju tycka att du av alla borde känna till om du nu skulle besitta de kunskaper du försöker ge sken av. Och som sagt, det finns en anledning till att ryss-ubåten gick Stora Bält.

Vad cynisk du verkar vara. Skämtsamt skrev jag och ingenting annat. Dessutom skrev jag att jag inte funderat närmre på det. Och jag försöker inte ge sken av att besitta några kunskaper heller.
Bara lokalt och allmänt prat. Du hänger verkligen upp dig på detaljer samt letar fel.

Ps. Hoppas citat fungerar. För det är ngt.fel på FB visst.
Citera
2017-09-20, 23:15
Medlem
trngws avatar
Citat:
www.expressen.se/kvallsposten/kristians-rymdraket-ska-flyga-till-manen/
5 okt. 2015 - Nu vill den danska arkitekten Kristian von Bengtson skapa en dansk raket som ... Kristian von Bengtson har tidigare jobbat för ESA och ..... FÖRLÅT att jag skrev fel på en bokstav.

Det handlar inte om att du skrev fel på en bokstav, det handlar om att du med flera inte vet ett skit vad ni snackar om. EFA, EFA, EFA, ingen av er visste ju vad det faktiskt heter, ni vet väl inte ens vilken organisation det är ni talar om. Åsså djuphavsraviner, du bor där men vet inte ens att Flintrännan inte är mer än 8 meter? Läs på lite istället, så ni kan föra åtminstone en diskussion på femteklass-nivå utan att framstå som totalt okunniga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in