2017-09-19, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Han var tydlig med att han behövde 3 fönster för att forma sitt lag. Kontraktet är säkrat och man kan laborera. Däremot om vi ligger 11 nästa år med top5 lönebudget är det ej godkänt. Gå in på svenskafans och läs så kan ni få se kritiska foliehattar.

Jättekonstigt inlägg.
Är Bajens ambition med den tränare som ska ta dem till nästa nivå (dvs en plats bättre än topp 11 trots en budget topp 5), att det ska få ta honom mer än ett år?
Han kom till en färdig allsvensk trupp, har plockat in nytt (tillsammans med Jeppe) och inte riktigt fått det att flyga.
"Svenskafans-forum..." Vad tycker istället normala och initierade Bajen-supportrar om JM?
Man bryr sig ju inte jättemycket om vad en finnig 12-åring från Arboga tycker.
Citera
2017-09-20, 01:07
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
"Svenskafans-forum..." Vad tycker istället normala och initierade Bajen-supportrar om JM?

Jag upplever att folk i Bajenland är positiva. Speciellt första halvan av säsongen har folk tyckt att det verkar finnas en annan tanke bakom laget. Speciellt det taktiska var gemene Bajare nöjd med. Det känns som att det tagits steg framåt och många av värvningarna har varit lyckat som förbättringar på sina positioner. De som försvunnit har också generellt setts som antingen folk som inte längre platsade eller som Aidoo där vi blev erbjudna ett bra pris (mycket har såklart att göra med nya sportchefen också).

Det har gått sämre de senaste omgångarna men jag märker ingen backlash ännu. Jag tror att det kan hänga kvar efter Nanne som fick supportrarna att tänka mer långsiktigt och nu med JM som också talar om samma sak.
Citera
2017-09-20, 12:47
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Jättekonstigt inlägg.
Är Bajens ambition med den tränare som ska ta dem till nästa nivå (dvs en plats bättre än topp 11 trots en budget topp 5), att det ska få ta honom mer än ett år?
Han kom till en färdig allsvensk trupp, har plockat in nytt (tillsammans med Jeppe) och inte riktigt fått det att flyga.
Man bryr sig ju inte jättemycket om vad en finnig 12-åring från Arboga tycker.
Han kom till en färdig trupp more or less och bad om tre fönster att få sätta sin prägel. Att truppen var jävligt dåligt balanserat kan ingen ha missat. Att då få ett år på sig att korrigera och göra truppen till sin är rimligt i min värld.
Varför är det inte rimligt, menar du, att få tid att transformera truppen till sin? Med det sagt är jag inte tillfreds med hur det sett ut på sistone. Det är liksom ingen dikotomi BRA USELT.
Citera
2017-09-20, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Han kom till en färdig trupp more or less och bad om tre fönster att få sätta sin prägel. Att truppen var jävligt dåligt balanserat kan ingen ha missat. Att då få ett år på sig att korrigera och göra truppen till sin är rimligt i min värld.
Varför är det inte rimligt, menar du, att få tid att transformera truppen till sin? Med det sagt är jag inte tillfreds med hur det sett ut på sistone. Det är liksom ingen dikotomi BRA USELT.

Nä, alltså jag fattar att han inte förväntas leverera från dag ett, men med de två väldigt aktiva fönster han (och JJ) haft på sig, kan jag tycka att kravbilden är lite slapp.
Speciellt mtp digniteten på de spelare man fått in, många av dem är ju väldigt etablerade, och han vet mer eller mindre exakt vad han fått in. Tankovic, Fenger, Hamad, Dibba och Wiland är ju välkända och rutinerade gubbar, och Svendsen en fin talang.
Och jag vet att en del av dem varit kort tid i klubben, och inte alltid disponibla.
Jag fattar också att det blir knepigt att jämföra med andra tränare som varit i sina klubbar under samma period men ändå fått det att flyga, inte samma förutsättningar för JM som för t ex MP, Norling, Stahre och Özcan.
Citera
2017-09-20, 20:40
Medlem
junazs avatar
Citat:
Nä, alltså jag fattar att han inte förväntas leverera från dag ett, men med de två väldigt aktiva fönster han (och JJ) haft på sig, kan jag tycka att kravbilden är lite slapp.
Speciellt mtp digniteten på de spelare man fått in, många av dem är ju väldigt etablerade, och han vet mer eller mindre exakt vad han fått in. Tankovic, Fenger, Hamad, Dibba och Wiland är ju välkända och rutinerade gubbar, och Svendsen en fin talang.
Och jag vet att en del av dem varit kort tid i klubben, och inte alltid disponibla.
Jag fattar också att det blir knepigt att jämföra med andra tränare som varit i sina klubbar under samma period men ändå fått det att flyga, inte samma förutsättningar för JM som för t ex MP, Norling, Stahre och Özcan.
Jag tycker du är fel ute.

JM har inte ens kört en (1) säsong än. Att direkt sätta kravet att han ska lyckas med en topplacering under första säsongen är orimligt. Jag tycker snarare det är positivt att vi inte halshugger på en gång - det är nog så hög press ändå på en tränare i ett Stockholmslag. Han kom till ett Allsvenskt lag ja, men med en sjukt felbalanserad och primitiv trupp som inte på långa vägar egentligen var bättre än dem elfteplatser vi nått senaste två säsongerna. Det tar tid att bygga en stabil grund som kontinuerligt kan slåss i toppen i ett lag med nya spelare. Det är inget som löser sig magiskt över en säsong bara för att du får in ett par nyförvärv som håller högre nivå.

Jag tycker det är fullt rimligt att JM vill ha tre fönster på sig att sätta sitt lag, och drar inte jättestora växlar av det faktum att spelet just nu är dåligt. Jesper Jansson säger ju dessutom själv att de värvningarna som gjordes nu i sommarfönstret (Tankovic, Svendsen) egentligen inte var något man räknat med att kunna göra redan nu, utan snarare i kommande vinterfönster. Ge det här laget en ordentlig försäsong och ytterligare något/några nyförvärv på framförallt ytterbackspositionerna så tror jag nog att förväntningarna på en topposition är lite mer realistiska.
Citera
2017-09-20, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Jag tycker du är fel ute.

JM har inte ens kört en (1) säsong än. Att direkt sätta kravet att han ska lyckas med en topplacering under första säsongen är orimligt. Jag tycker snarare det är positivt att vi inte halshugger på en gång - det är nog så hög press ändå på en tränare i ett Stockholmslag. Han kom till ett Allsvenskt lag ja, men med en sjukt felbalanserad och primitiv trupp som inte på långa vägar egentligen var bättre än dem elfteplatser vi nått senaste två säsongerna. Det tar tid att bygga en stabil grund som kontinuerligt kan slåss i toppen i ett lag med nya spelare. Det är inget som löser sig magiskt över en säsong bara för att du får in ett par nyförvärv som håller högre nivå.

Jag tycker det är fullt rimligt att JM vill ha tre fönster på sig att sätta sitt lag, och drar inte jättestora växlar av det faktum att spelet just nu är dåligt. Jesper Jansson säger ju dessutom själv att de värvningarna som gjordes nu i sommarfönstret (Tankovic, Svendsen) egentligen inte var något man räknat med att kunna göra redan nu, utan snarare i kommande vinterfönster. Ge det här laget en ordentlig försäsong och ytterligare något/några nyförvärv på framförallt ytterbackspositionerna så tror jag nog att förväntningarna på en topposition är lite mer realistiska.

Absolut, kan vara helt fel ute, och ju mer jag är fel ute, desto mer talar relativt för mitt DIF
Men under våren, visst kunde JM anpassa och managera, under matcher, den trupp som inte var hans?
Och nu, när han fått in spelare (varav många gått indisponibla) så svänger det såklart inte på bästa sätt.
Är också lite blind, då jag bara kollade IFK-matchen med ett slappt halvöga.

Tycker det är viktigt att Bajen gett JM långt perspektiv, i hänseendet av sitt perspektiv på Nanne, men det ger ju JM rätt kort startsträcka 2018, eller?
Citera
2017-09-21, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag upplever att folk i Bajenland är positiva. Speciellt första halvan av säsongen har folk tyckt att det verkar finnas en annan tanke bakom laget. Speciellt det taktiska var gemene Bajare nöjd med. Det känns som att det tagits steg framåt och många av värvningarna har varit lyckat som förbättringar på sina positioner. De som försvunnit har också generellt setts som antingen folk som inte längre platsade eller som Aidoo där vi blev erbjudna ett bra pris (mycket har såklart att göra med nya sportchefen också).

Det har gått sämre de senaste omgångarna men jag märker ingen backlash ännu. Jag tror att det kan hänga kvar efter Nanne som fick supportrarna att tänka mer långsiktigt och nu med JM som också talar om samma sak.

Som utomstående hade man ju (ännu) mer kritik gentemot Jingan än Nanne, och jag tror också att era grabbar och damer på läktaren har fattat grejen med långsiktigt värv. Bra vinst ikväll, grattis!
Citera
2017-09-21, 12:30
Medlem
paras0nics avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/bEVnd/ar-99-procent-klart

Då var Dahlberg borta..(?) hoppas på 15 millar.. minst!
Citera
2017-09-21, 13:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic

Efter gårdagens insats på framför allt KB:s mål så sjönk det kanske med några mille?
Citera
2017-09-21, 13:22
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:

Känns spontant väl tidigt att dra utomlands redan nu..

Men eftersom HBK trillar ur så borde det finnas goda möjligheter att fynda där i vinter.
Citera
2017-09-21, 13:24
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Då har ni råd med att ge Alvbåge ett fint treårskontrakt. Det är han värd!
Citera
2017-09-21, 13:38
Medlem
Citat:

20 miljoner netto med en fet klausul är fine. Hade vi varit i behov av att paniksälja att han gått redan i sommar.

Lite mer rykten...

Citat:
BREAKING! #Ljugarbänken levererar! Vi hade som vanligt rätt.Glöm Dempsey.
MELLBERG är till 99% klar för #blåvitt 2018!Säkra källor #ifkgbg

Citat:
Läget är oförändrat, Mellberg lär ta över Blåvitt 2018. Jag litar på mina källor. Anledningen är ganska enkel.

Olof trivs bra i Stockholm och Brommapojkarna, dilemmat är att BP inte är beredda att göra den satsnings i allsvenskan som Olof och hans team vill. Finns inga lediga jobb i DIF, AIK och Bajen, då faller IFK ganska naturligt på plats.

Tror det blir med Alf Westerberg och Azrudin Valentic (nuvarande assisterande i BP) som radarpar.

Förhoppningsvis går Göteborg eller BP ut med något snart för att slippa alla spekulationer och osäkerhet bland spelare, supportrar och sponsorer.

Samma källor gör sig gällande att Pontus Dahlberg = Sveriges största målvaktstalang är på ingång till danska mästarna FC Köpenhamn! Tanken är att Pontus spelar med Göteborg till sommaren 2018 för att sedan ersätta Robin Olsen. FCK har en succéhistoria med att hämta tongivande spelare från allsvenskan och sedan sälja vidare dem.15-20 miljoner ca med vidareförsäljningsklausul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in