Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
Han kom till en färdig trupp more or less och bad om tre fönster att få sätta sin prägel. Att truppen var jävligt dåligt balanserat kan ingen ha missat. Att då få ett år på sig att korrigera och göra truppen till sin är rimligt i min värld.
Varför är det inte rimligt, menar du, att få tid att transformera truppen till sin? Med det sagt är jag inte tillfreds med hur det sett ut på sistone. Det är liksom ingen dikotomi BRA USELT.
Nä, alltså jag fattar att han inte förväntas leverera från dag ett, men med de två väldigt aktiva fönster han (och JJ) haft på sig, kan jag tycka att kravbilden är lite slapp.
Speciellt mtp digniteten på de spelare man fått in, många av dem är ju väldigt etablerade, och han vet mer eller mindre exakt vad han fått in. Tankovic, Fenger, Hamad, Dibba och Wiland är ju välkända och rutinerade gubbar, och Svendsen en fin talang.
Och jag vet att en del av dem varit kort tid i klubben, och inte alltid disponibla.
Jag fattar också att det blir knepigt att jämföra med andra tränare som varit i sina klubbar under samma period men ändå fått det att flyga, inte samma förutsättningar för JM som för t ex MP, Norling, Stahre och Özcan.