2017-09-20, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
Gör en tinder-profil med en tjej som är handikappad och se vad som händer. Jag kan sätt alla mina pengar på att en sån profil skördar mer likes än vad en vanlig killes gör.

Jag reggade mig på HP, bara för att se vad alla gnällde om här i R&S. Jag hade inga bilder, ingen presentation, ingen info. Det enda de visste om mig var min fejkade ålder (28) och att jag var kvinna. Jag fick uppemot 50 mejl under en månads tid, från lika många män.

Således kan vi utesluta att kvinnor får bekräftelse för hur de ser ut. Kvinnor är väl medvetna att män stöter på allt som har en fitta.
2017-09-20, 17:22
Bannlyst
Jag undrar vad som är de psykologiska orsakerna till att förneka fenomenet. Är man tjej så handlar det antagligen om ren biologi, dvs äggen har just nu så många valmöjligheter att man vunnit "jackpot", detta resulterar i att man gör allt i sin makt för att förneka problemet: "du är bara en bitter man!", "äsch sluta dejta såna kvinnor så löser det sig nog!", "får du inte ligga eller öh hö hö".

Män dock, det är mer komplicerat. Kanske det är så att vissa män helt enkelt försöker intala sig själva att de är så pass åtrovärda att de inte har några problem med kvinnor alls, även fast det är långt ifrån sanningen? Tankebanorna kanske går: "Män som gnäller över sånt här är bittra och får inte ligga, jag vill inte se mig själv i det facket (även om jag faktiskt är en man som har stora problem), därför väljer jag att gå emot allt och alla som låter "bittra" för att övertyga mig själv att jag inte är i samma loser-fack som dessa!" ?

Jag har sett det förut, absoluta typiska "beta pojkar" som tar kvinnornas parti i ren vit-riddar-anda, i hopp om att få komma till. Det syns exempelvis tydligt bland manliga feminister.
Senast redigerad av Roidornot 2017-09-20 kl. 17:25.
2017-09-20, 17:24
Bannlyst
Uppenbart är dock att detta är ett starkt samhällsproblem och det blir tydligare för varje dag. Förändringen bara de senaste 10 åren är minst sagt häpnadsväckande. Hur tror ni det ser ut som 10 år till? 20 år? Min överanalyserande hjärna är fullkomligt övertygad om att vi inte går en ljus framtid till mötes, en sån här utveckling - där horder av män slås ut från samhället - är INTE bra alls.
2017-09-20, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Uppenbart är dock att detta är ett starkt samhällsproblem och det blir tydligare för varje dag.

Nej, det är inte uppenbart. Ni är en handfull män på ett anonymt forum som påstår att detta är ett verkligt problem för samhället, och ni har inte lagt fram några som helst bevis.
2017-09-20, 17:32
Avslutad
Citat:
Jag undrar vad som är de psykologiska orsakerna till att förneka fenomenet. Är man tjej så handlar det antagligen om ren biologi, dvs äggen har just nu så många valmöjligheter att man vunnit "jackpot", detta resulterar i att man gör allt i sin makt för att förneka problemet: "du är bara en bitter man!", "äsch sluta dejta såna kvinnor så löser det sig nog!", "får du inte ligga eller öh hö hö".

Män dock, det är mer komplicerat. Kanske det är så att vissa män helt enkelt försöker intala sig själva att de är så passa åtrovärda att de inte har några problem med kvinnor alls, även fast det är långt ifrån sanningen? Tankebanorna kanske går: "Män som gnäller över sånt här är bittra och får inte ligga, jag vill inte se mig själv i det facket (även om jag faktiskt är en man som har stora problem), därför väljer jag att gå emot allt och alla som låter "bittra" för att övertyga mig själv att jag inte är i samma loser-fack som dessa!" ?

Jag har sett det förut, absoluta typiska "beta pojkar" som tar kvinnornas parti i ren vit-riddar-anda, i hopp om att få komma till. Det syns exempelvis tydligt bland manliga feminister.
Man pallar inte med verkligheten. Det betyder att man måste kanske värdera om saker och ting och göra saker annorlunda. Det är alltid jobbigt. Se invandringspolitiken om hur du för 5-7 år sedan var rasist om du så sa ett ord negativt om invandraing. Nu är de flesta överens om att invandringen är ett problem.

Själv bryr jag mig inte ett skit för det finns ingenting som en kvinna skulle kunna ge mig. De flesta killar jagar bara runt efter kvinnlig bekräftelse som om de vore galna. Men tänk efter hur de flesta tjejer egentligen är? Det är inget beundransvärt alls. Jag skulle inte ens vara med en tjej om jag fick betalt för det, det finns kanske ett par tusen kvinnor i hela världen som jag skulle orka lyssna på.
2017-09-20, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Nej, det är inte uppenbart. Ni är en handfull män på ett anonymt forum som påstår att detta är ett verkligt problem för samhället, och ni har inte lagt fram några som helst bevis.

"Bevisen" ser man överallt i samhället. Dessa "handfulla män" är inte bara en handfull, längre. Kanske för 15 år sedan. Andelen "bittra män" har fullkomligt exploderat, inte bara på flashback men på en stor del av svenska - och västländska över huvud taget - internetforum.

Vi har "the red pill" rörelsen, "MGTOW", Pick up artists forum. Andelen ensamma män i samhället ökar LAVINARTAT, andelen skilsmässor, singelhushåll, barn som växer upp med bara 1 förälder (således ofta får men för livet) - det håller på att braka åt helvete totalt och personer som du, som sitter och förnekar detta, är livsfarliga. Ni vet inte vad fan ni sysslar med, tro mig, detta kommer skapa stora stora problem framöver, sanna mina ord.
2017-09-20, 17:35
Medlem
Citat:
"Bevisen" ser man överallt i samhället. Dessa "handfulla män" är inte bara en handfull, längre. Kanske för 15 år sedan. Andelen "bittra män" har fullkomligt exploderat, inte bara på flashback men på en stor del av svenska - och västländska över huvud taget - internetforum.

Vi har "the red pill" rörelsen, "MGTOW", Pick up artists forum. Andelen ensamma män i samhället ökar LAVINARTAT, andelen skilsmässor, singelhushåll, barn som växer upp med bara 1 förälder (således ofta får men för livet) - det håller på att braka åt helvete totalt och personer som du, som sitter och förnekar detta, är livsfarliga. Ni vet inte vad fan ni sysslar med, tro mig, detta kommer skapa stora stora problem framöver, sanna mina ord.

Nej, att en snubbe på ett anonymt forum påstår sig se ett visst fenomen överallt är inte bevis.
2017-09-20, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
Man pallar inte med verkligheten. Det betyder att man måste kanske värdera om saker och ting och göra saker annorlunda. Det är alltid jobbigt. Se invandringspolitiken om hur du för 5-7 år sedan var rasist om du så sa ett ord negativt om invandraing. Nu är de flesta överens om att invandringen är ett problem.

Själv bryr jag mig inte ett skit för det finns ingenting som en kvinna skulle kunna ge mig. De flesta killar jagar bara runt efter kvinnlig bekräftelse som om de vore galna. Men tänk efter hur de flesta tjejer egentligen är? Det är inget beundransvärt alls. Jag skulle inte ens vara med en tjej om jag fick betalt för det, det finns kanske ett par tusen kvinnor i hela världen som jag skulle orka lyssna på.

Håller med, i alla fall svenska kvinnor. Jag kommer ALDRIG vilja ha ett förhållande med en svensk kvinna, det är något riktigt vidrigt som hänt med dessa, förgiftning. Kvinnor från många andra länder är dock fortfarande kvinnliga och trevliga.
2017-09-20, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Nej, att en snubbe på ett anonymt forum påstår sig se ett visst fenomen överallt är inte bevis.

Som sagt, det går inte att diskutera med dig. Endera är du halvt utvecklingsstörd och klarar inte av att se helheten i något, eller så är du bara ute efter att trolla och provocera. Kanske ditt liv är så oerhört värdelös att trollanden på internetforum är det enda roliga du har på dagarna. Nåja, alla dina kommande inlägg blir härmed ignorerade och är det mer OT/trams så blir de rapporterade.
2017-09-20, 17:38
Medlem
Citat:
Som sagt, det går inte att diskutera med dig. Endera är du halvt utvecklingsstörd och klarar inte av att se helheten i något, eller så är du bara ute efter att trolla och provocera. Kanske ditt liv är så oerhört värdelös att trollanden på internetforum är det enda roliga du har på dagarna. Nåja, alla dina kommande inlägg blir härmed ignorerade och är det mer OT/trams så blir de rapporterade.

Jag påpekade bara att bevis inte är vad du tror att det är. Du behöver inte bli kinkig för det.
2017-09-20, 17:44
Bannlyst
Mycket bra tråd. Håller med i allt vad ts säger. De som påstår något annat är endera lögnare eller helt enkelt bara blinda.

Det påminner om invandringspolitiken, för några år sedan sågs man som en galen rasist om man påstod negativa konsekvenser, nu håller typ alla med.

Är samma sak med detta, vissa personer verkar helt enkelt ha förmågan att se mönster och förutspå på ett helt annat sätt jämfört med andra.
2017-09-20, 17:50
Avslutad
Citat:
Håller med, i alla fall svenska kvinnor. Jag kommer ALDRIG vilja ha ett förhållande med en svensk kvinna, det är något riktigt vidrigt som hänt med dessa, förgiftning. Kvinnor från många andra länder är dock fortfarande kvinnliga och trevliga.
Jag vet inte, men det kan vara för att de fortfarande är beroende av män för att försörja sig själva. I alla länder där ekonomin har exploderat så ökar skilsmässorna lavinartat. När kvinnor inte behöver män så lämnar de sina män och lever ensamma, inte alla men upp emot 50-60 % i tex Japan. Nåt liknande i Sverige.

1) Kvinnor behöver inte män för sex. Män behöver kvinnor för sex. Grovt generaliserat men så är ju våran biologi, att män är kåtare än kvinnor.

2) Kvinnor får "kvinnlig kärlek" från andra kvinnor medan män enbart får det av sina mödrar när de är små och sen vänder sig till kvinnor när de är vuxna. Jag tror det är nån biologisk grej att alla suktar efter "moderlig kärlek". Det är ju inte så att män sitter och gullar med varandra och säger "fan du är grym bengan, styrkekram till dig".
Detta gör nog att många män får väldigt dålig självkänsla, de känner sig aldrig uppskattade och vänder sig till kvinnor för att i ett desperat försök få lite bekräftelse och uppskattning.
Detta är dock bara en teori jag har.
Senast redigerad av zuluwanker 2017-09-20 kl. 17:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in