2017-09-20, 18:02
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Så män som tävlar i crossfit har inte rätt att bli älskade av sina fruar, bara för att de fokuserar all vaken tid på sina kroppar? Eller funkar den där objektifieringsregeln bara på kvinnor?
Det är inte en fråga om att bli älskad eller hatad men jag förstår att mentalt handikappade tjejer som du vill få det till det då du känslomässigt är på en 4-årings nivå.

Ser du män som säger: objektifiera mig inte generellt sett gällande instagram? Om du hittar ett exempel är den mannen cuckifierad och räknas inte, stupid.
2017-09-20, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Det är inte en fråga om att bli älskad eller hatad men jag förstår att mentalt handikappade tjejer som du vill få det till det då du känslomässigt är på en 4-årings nivå.

Ser du män som säger: objektifiera mig inte generellt sett gällande instagram? Om du hittar ett exempel är den mannen cuckifierad och räknas inte, stupid.

Det är inte kvinnors sak att bestämma åt män om de vill bli objektifierade eller inte. Man väljer själv, och har en människa valt att inte vilja bli objektifierad så anser jag att man ska respektera det.

Går det trögt med argumenten idag? Du är grinigare än vanligt.
2017-09-20, 18:07
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Kan ni ge exempel på en medelmåttig tjej på instagram som får lika mycket bekräftelse som en perfekt tjej?
En medelmåttig tjej som jobbar på ICA kan ligga med en känd kille.
En medelmåttig kille som jobbar på ICA kan INTE ligga med en känd tjej.

Typ så dom menar tror jag.
2017-09-20, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
En medelmåttig kille som jobbar på ICA kan INTE ligga med en känd tjej.

Typ så dom menar tror jag.

Varför inte? Vad menas med medelmåttig? En man behöver inte ha ett perfekt utseende för att attrahera kvinnor, då vi främst går efter utstrålning.
2017-09-20, 18:15
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Jag vill ha exempel på en medelmåttig tjej som får lika mycket bekräftelse som en perfekt tjej.

Och menar du att män attraheras av kända kvinnor för att de är kända? Den sortens uppmärksamhetshoreri trodde jag att bara kvinnor höll på med.
Du är ju uppenbart aspie... den perfekta tjejen (som väääldigt ofta är kändis på ett eller annat sätt) kommer ha miljoner följare... det är svårare för en medelmåttig tjej som INTE är känd att nå ut till folk.... finns det någon riktigt känd tjej men som är medelmåttig till utseende som har IG så besök dennes sida och se... jag följer ingen sådan men det lär ju finnas? Någon medelmåttig-till-utseende-hollywoodskådis som samtidigt visar bilder på sig själv för och främst?

Exempel på perfekt tjej utseendemässigt: https://www.instagram.com/amandaeliselee/?hl=sv , skulle medelmåttiga tjejen haft lika många följare hade hon haft lika mycket bekräftelse... följarna hon fått och således bekräftelsen är ju pga (viktigt detta) att hon är känd och dyker upp snabbt vid sökningar, inte nödvändigtvis utseendet
2017-09-20, 18:16
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Varför inte? Vad menas med medelmåttig? En man behöver inte ha ett perfekt utseende för att attrahera kvinnor, då vi främst går efter utstrålning.
Därför att kvinnor i den positionen generellt sett föredrar status och rikedom framför utseende.

Tänk efter själv, hur många kända män har inte blivit påkommen med att ha en affär med ''servitrisen Isabell 24'' inga eller få kända kvinnor vänstrar med ''snickaren Peter 25''
2017-09-20, 18:19
Medlem
Citat:
Därför att kvinnor i den positionen generellt sett föredrar status och rikedom framför utseende.

Tänk efter själv, hur många kända män har inte blivit påkommen med att ha en affär med ''servitrisen Isabell 24'' inga eller få kända kvinnor vänstrar med ''snickaren Peter 25''

Om vi nu ska ägna oss åt pajkastning mellan könen, så kan vi lika gärna anta att det där beror på att kvinnor inte är otrogna lika ofta som män, eller att kvinnor inte har samma sexdrift som män.
2017-09-20, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Du är ju uppenbart aspie... den perfekta tjejen (som väääldigt ofta är kändis på ett eller annat sätt) kommer ha miljoner följare... det är svårare för en medelmåttig tjej som INTE är känd att nå ut till folk.... finns det någon riktigt känd tjej men som är medelmåttig till utseende som har IG så besök dennes sida och se... jag följer ingen sådan men det lär ju finnas? Någon medelmåttig-till-utseende-hollywoodskådis som samtidigt visar bilder på sig själv för och främst?

Exempel på perfekt tjej utseendemässigt: https://www.instagram.com/amandaeliselee/?hl=sv , skulle medelmåttiga tjejen haft lika många följare hade hon haft lika mycket bekräftelse... följarna hon fått och således bekräftelsen är ju pga (viktigt detta) att hon är känd och dyker upp snabbt vid sökningar, inte nödvändigtvis utseendet

Känd? Jag har aldrig hört talas om henne. Är hon känd för sitt utseende? I så fall faller ditt argument platt. Nu vill jag att du visar mig en medelmåttig tjej som får lika mycket bekräftelse som henne, eftersom det var det TS påstod, och det var det jag efterfrågade bevis på.
2017-09-20, 18:25
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Om vi nu ska ägna oss åt pajkastning mellan könen, så kan vi lika gärna anta att det där beror på att kvinnor inte är otrogna lika ofta som män, eller att kvinnor inte har samma sexdrift som män.
Det är ingen pajkastning vad får dig att tro det. Jag försöker bara förklara något som egentligen är allmänt vedertagen.
Well, bortse från att de är otrogna. En känd kvinna ligger inte med en medelmåttig man ''snickaren Peter 25'' medans en känd man ligger med en medelmåttig kvinna ''servitrisen Isabel 24''
2017-09-20, 18:26
Medlem
Citat:
Det är ingen pajkastning vad får dig att tro det. Jag försöker bara förklara något som egentligen är allmänt vedertagen.
Well, bortse från att de är otrogna. En känd kvinna ligger inte med en medelmåttig man ''snickaren Peter 25'' medans en känd man ligger med en medelmåttig kvinna ''servitrisen Isabel 24''

Du har inga bevis för din teori.
2017-09-20, 18:31
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Det är inte kvinnors sak att bestämma åt män om de vill bli objektifierade eller inte. Man väljer själv, och har en människa valt att inte vilja bli objektifierad så anser jag att man ska respektera det.

Går det trögt med argumenten idag? Du är grinigare än vanligt.
Bra att du förstår risken med att man kan bli objektifierad om man objektifierar sig på instagram. Fast är detta din personliga assistent som tagit över tangentbordsmisshandlandet ett tag?
2017-09-20, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ja, om man är ett socialfall utan familj, jobb, utbildning, intressen eller utstrålning så är det svårt att få kontakt med folk. Att sitta hemma i sin ensamhet leder inte till något rajtantajtan. Som tur är så finns det mycket man kan göra i Sverige som inte kostar pengar, och umgänge får man på köpet.
Återigen har baktalaren hasseotage pratat.

Jag har familj, jag har jobb, jag pluggar högskola.

Enda ställen där man kan ragga aktivt är på krogen eller på nätet.

Ok vi antar att jag sitter hemma mestadels av tiden. Om det är en grå tisdag, var ska jag då gå för att träffa på folk?

Till ica för att ragga på kassörskan? Till centrum för att gå runt och se ut som en pundare?

Du fattar ingenting för du är en kvinna som haft social trygghet sen födseln.

Umgänge får man på köpet om man kanske är kvinna. Men är du man som ändå exponerar dig i många sociala sammanhang så går du lottlös.

Tro mig, jag har gjort detta i två årstid som renderat i noll.
Senast redigerad av somaliskdelikatess 2017-09-20 kl. 21:46.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in