Citat:
Ursprungligen postat av
kejsarinnakanel
Mycket som är bra där i det du skriver. Jag misstänker eller kanske bara hoppas, att han bjöd på ett glas som han spetsat med något innan han gav sig på henne. Hoppas hon tuppade av på ett tidigt stadium. Lite rödtjut i en plåtmugg hade hon nog inte tackat nej till, det kan ju verka riktigt mysigt.
Ja du. Det kan man ju hoppas på, men varför skulle han?
Killar som häller några droppar i damernas drinkar ex på en nattklubb har för avsikt att kunna få damen med mig. Och att hon inte skriker under våldtäkten så att grannen inte vaknar och kallar på polisen.
Men Madsen hade redan lyckats med uppgiften att locka damen med sig till "sin värld" där endast hans regler rådde. Skrek hon, då skrek hon för döva öron. Hon kunde inte heller springa ifrån eller låsa in sig ex på toaletten i väntan på polisen. Han kunde dessutom binda fast henne som ett djur för att övertyga henne om att det inte fanns några andra alternativ än lyda. Han skulle inte "respektera hennes integritet" eller "rätt att få bestämma själv".
Om han ville erbjuda henne en tur liknande "spöktåget upphöjt till hundra" då fanns det ingen vits med att först droga henne.
Jag vill minnas att det var precis den biten som han hyllade i någon intervju dvs. att i ubåten var det han som bestämde och den övriga världen fanns inte med i bilden. Kim hade fått den ofrivillige gästen Professor Pierre Aronnax roll - med tillägg att hon inte bara iakttog utan var tvungen att delta i kapten Nemos undervattenaktiviteter..