Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Du är arrogant. Och du är en idiot eftersom du kallar mig högerextremist trots att jag inte är det. Dessutom begrep du inte det jag skrev. Problemet är att politiker, offentliga verksamheter och medierna inte följer författningen och tillsynsmyndigheter och rättsvårdande myndigheter fungerar inte på avsett vis. Och självgoda och arroganta typer som du försvarar de makthavare som sviker sina självklara plikter. Sådana som du är farliga för demokratin och rättssäkerheten.
Om aktörer som #jagärhär nästlar sig in i centrala samhällsfunktioner för att sätta demokratin ur spel är det en uppenbar fara.
Tillägg:
Precis som nazisterna i 30-talets Tyskland är dagens PK-svenskar utopister. PK-svenskarna är dagens motsvarighet till nazisterna på 30-talet, PK-tyskarna. Egoistiska, normlösa och skoningslösa människor som strävar efter ett utopiskt samhälle. Ondskan visar åter sitt vidriga ansikte.
(FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär
Tror du jag är lättlurad, jag känner igen högerextremister på hur de skriver, jag har stor vana vid sådant.
"följer författningen och tillsynsmyndigheter och rättsvårdande myndigheter fungerar inte på avsett vis.", kan du ge ett exempel på det du påstår. Jag var politiker i 40 år, och vet hur det går till, i varje beslutstagande i en offentlig myndighet kollar en jurist att det följer gällande lagstiftning, är det inte i paritet med lagstiftningen är beslutet ogiltigt, jag har justerat tillräckligt med protokoll i både privat och offentlig förvaltning för att veta det.
Jag var även fackligt förtroendevald både inom LO och Gamla Metall i 40 år, tror du verkligen att jag blivit omvald om folk inte litade på mig, jag satt i flera styrelser, både privata och offentliga, lika länge, tror du inte att åtminstone de privata hade kastat ut mig om jag inte skötte mig exemplariskt.
Tror du att jag fått vara kvar i försvaret, och i säkerhetsklassade funktioner, om jag inte följt regelverket och uppförandekoden till sista bokstaven, där kollas man av 2 säkerhetstjänster.
Vad är det för fel på deras (jagarhar) "Vi tror på det goda samtalet som metod för en rad samhällsförändringar."
https://www.jagarhar.se/om-oss/
At högerextremister använder samma namn (#jagärhär) på sina dumheter lurar ju inte mig, jag har varit med för länge i gemet, det är dessutom olagligt om den verkliga gruppen anmäler dem för intrång i namnrättigheterna.
Den VEKLIGA ondskan står högerextremismen för, och har alltid gjort.