2017-09-19, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Jag svarade precis. Det är dina antaganden och vad du tror och tänker i hur fb fungerar.
Jag har svarat hur fb fungerar.
Funkar inte det så ta det med FB om dina teorier och liknelser..

Va? Nej du svarade inte på mina frågor. Mina antaganden i hur Facebook fungerar? Nej jag har inte antagit något om hur Facebook fungerar. Jag har ställt raka frågor till dig om vad du anser i två hypotetiska fall. Det har ingenting med hur Facebook fungerar att göra.
Citera
2017-09-20, 00:02
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsfriends
Nu är exponeringen total!

Granskning Sverige har precis släptt ett samtal där Magnus Dennerts (grundaren) sitter och ljuger svenska folket rakt upp i ansiktet. Kolla senaste videon på Youtubekontot.

I själva verket använder Dennert hela SVTs struktur för att marknadsföra sitt "privata initiativ". Man kan fråga sig hur långt upp i närningskedjan denna total korruption sträcker sig. Detta är skandal - att använda SVTs pengar för att sitta och mangla ut marknadsföring för sig själv och egen fru för att hålla på med nätterror där 70.000 personer skall sitta och massanmäla massa människor på Facebook. Det stinker hela vägen! De måste avgå ALLA. Det sociala mediakontoren i Göteborg OCH Stockholm håller på med terrorverksamhet mot yttrandefriheten, ljuger och gömmer sig bakom att stiftelsen SVT inte behöver underställa sig offentlighetsprincipen och visa vad de håller på med i sina konton. Bara det i sig är en skandal. VISA KORTEN NU!

Det har även framkommit att hon som är VD för Drivhuset i Göteborg är administratör för paret Dennert och leder svärmattacker. Skandalerna hopar sig dag efter dag!

Nu måste RIKTIGA, ÄRLIGA, journalister TA TAG i detta. Finns det ens sådana i Sverige längre? Presstödsnämnden hotar väl dem dagligen!

Skicka länkarna till andra journalister och se vad som händer, men skriv inget i mailet mer än 'avslöjande på SVT' och länken, annars klickar de nog bara bort det.
Citera
2017-09-20, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsfriends
Nu är exponeringen total!

Granskning Sverige har precis släptt ett samtal där Magnus Dennerts (grundaren) sitter och ljuger svenska folket rakt upp i ansiktet. Kolla senaste videon på Youtubekontot.

I själva verket använder Dennert hela SVTs struktur för att marknadsföra sitt "privata initiativ". Man kan fråga sig hur långt upp i närningskedjan denna total korruption sträcker sig. Detta är skandal - att använda SVTs pengar för att sitta och mangla ut marknadsföring för sig själv och egen fru för att hålla på med nätterror där 70.000 personer skall sitta och massanmäla massa människor på Facebook. Det stinker hela vägen! De måste avgå ALLA. Det sociala mediakontoren i Göteborg OCH Stockholm håller på med terrorverksamhet mot yttrandefriheten, ljuger och gömmer sig bakom att stiftelsen SVT inte behöver underställa sig offentlighetsprincipen och visa vad de håller på med i sina konton. Bara det i sig är en skandal. VISA KORTEN NU!

Det har även framkommit att hon som är VD för Drivhuset i Göteborg är administratör för paret Dennert och leder svärmattacker. Skandalerna hopar sig dag efter dag!

Nu måste RIKTIGA, ÄRLIGA, journalister TA TAG i detta. Finns det ens sådana i Sverige längre? Presstödsnämnden hotar väl dem dagligen!

Om det är som du säger om nätterror skulle de bli nedstängda, en policy gäller alla utan undantag, alltså är det inte som du påstår.
Däremot är det nätterror som de flesta högerextrema grupper håller på med, det är ju konstaterat.
Någon skandal är det inte heller att Magnus Dennerts kommer till tals i tv, de visar ju J. Åkesson, sist visade man upp nazisterna i Göteborg.
Någon korruption är det inte heller, korruption är missbruk av offentlig makt för privat vinning.
Ärliga journalister enligt dig är väl bara de som skriver på högerextrema hemsidor, Snapphanen och liknade.
Citera
2017-09-20, 00:37
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Sen frågade jag VAD är terror i de manualerna som hävdas är Terrormanualer? Alltså?
”Terror” i detta fall avser avsiktlig förstörelse av en fri debatt. Du och dina gelikar skapar ”terror” genom att hela tiden bombardera trådar med allt från osakligheter till rena lögner i syfte att ställa motståndaren i dålig dager. Sådana som du är helt oförmögna att föra en saklig dialog. Sådana som du kan slå sönder vilken tråd som helst. Är ni många är det förödande. Feg och ynklig terror mot oliktänkande.
Citera
2017-09-20, 00:47
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
[...], en policy gäller alla utan undantag, alltså är det inte som du påstår.
Det är sällan man ser den rena dumheten uttryckt så tydligt. Exakt detta tankemönster börjar genomsyra politik, förvaltning och medier allt mer: ”Eftersom vi gör det kan det inte vara fel.” Därmed kan man fullständigt skita i vilket regelverk som helst. Hur kan man få ett så ett skruvat tankemönster? Det är så obegripligt dumt så man vill inte tro att det är sant. Men det är sant. Det är helt obegripligt!
Citera
2017-09-20, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det är sällan man ser den rena dumheten uttryckt så tydligt. Exakt detta tankemönster börjar genomsyra politik, förvaltning och medier allt mer: ”Eftersom vi gör det kan det inte vara fel.” Därmed kan man fullständigt skita i vilket regelverk som helst. Hur kan man få ett så ett skruvat tankemönster? Det är så obegripligt dumt så man vill inte tro att det är sant. Men det är sant. Det är helt obegripligt!

Regelverk och lagar gäller alla oavsett om det är på internet, ute i samhället, eller offentlig förvaltning.
Bryter du mot någon policy på ett internetforum som leverantören satt upp, blir det konsekvenser, och extremhögern bryter mot den policyn frekvent, alltså stängs forumet ner.
Likadant om vem som helst bryter mot lagar och förordningar ute i samhället, man blir åtalad för överträdelsen.
I politiska forum som riksdag och liknande, har man också regelverk och kontrollfunktioner, bryter man mot någon paragraf kan ett beslut bli ogiltigt.

Medierna har också regelverk att hålla sig till, därtill lagar, och kan fällas för olika saker.
Kolla hur tjocka volymer som Sveriges Rikes Lag består av, det är de lagar som Sverige styrs efter.
Om du tycker det dumt, kanske det beror på dig själv, högerextremister vill ju gärna tro att de är så överlägsna att de kan strunta i lagarna. Nazisterna trodde också det, men Nürnbergprocessen visade på annat, lagen hann i kapp dem.
Citera
2017-09-20, 01:58
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Medierna har också regelverk att hålla sig till, därtill lagar, och kan fällas för olika saker.
Kolla hur tjocka volymer som Sveriges Rikes Lag består av, det är de lagar som Sverige styrs efter.
Om du tycker det dumt, kanske det beror på dig själv, högerextremister vill ju gärna tro att de är så överlägsna att de kan strunta i lagarna. Nazisterna trodde också det, men Nürnbergprocessen visade på annat, lagen hann i kapp dem.
Du är arrogant. Och du är en idiot eftersom du kallar mig högerextremist trots att jag inte är det. Dessutom begrep du inte det jag skrev. Problemet är att politiker, offentliga verksamheter och medierna inte följer författningen och tillsynsmyndigheter och rättsvårdande myndigheter fungerar inte på avsett vis. Och självgoda och arroganta typer som du försvarar de makthavare som sviker sina självklara plikter. Sådana som du är farliga för demokratin och rättssäkerheten.

Om aktörer som #jagärhär nästlar sig in i centrala samhällsfunktioner för att sätta demokratin ur spel är det en uppenbar fara.

Tillägg:
Precis som nazisterna i 30-talets Tyskland är dagens PK-svenskar utopister. PK-svenskarna är dagens motsvarighet till nazisterna på 30-talet, PK-tyskarna. Egoistiska, normlösa och skoningslösa människor som strävar efter ett utopiskt samhälle. Ondskan visar åter sitt vidriga ansikte.
(FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär
Senast redigerad av Totius 2017-09-20 kl. 02:10. Anledning: Tillägg
Citera
2017-09-20, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du är arrogant. Och du är en idiot eftersom du kallar mig högerextremist trots att jag inte är det. Dessutom begrep du inte det jag skrev. Problemet är att politiker, offentliga verksamheter och medierna inte följer författningen och tillsynsmyndigheter och rättsvårdande myndigheter fungerar inte på avsett vis. Och självgoda och arroganta typer som du försvarar de makthavare som sviker sina självklara plikter. Sådana som du är farliga för demokratin och rättssäkerheten.

Om aktörer som #jagärhär nästlar sig in i centrala samhällsfunktioner för att sätta demokratin ur spel är det en uppenbar fara.

Tillägg:
Precis som nazisterna i 30-talets Tyskland är dagens PK-svenskar utopister. PK-svenskarna är dagens motsvarighet till nazisterna på 30-talet, PK-tyskarna. Egoistiska, normlösa och skoningslösa människor som strävar efter ett utopiskt samhälle. Ondskan visar åter sitt vidriga ansikte.
(FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär

Tror du jag är lättlurad, jag känner igen högerextremister på hur de skriver, jag har stor vana vid sådant.
"följer författningen och tillsynsmyndigheter och rättsvårdande myndigheter fungerar inte på avsett vis.", kan du ge ett exempel på det du påstår. Jag var politiker i 40 år, och vet hur det går till, i varje beslutstagande i en offentlig myndighet kollar en jurist att det följer gällande lagstiftning, är det inte i paritet med lagstiftningen är beslutet ogiltigt, jag har justerat tillräckligt med protokoll i både privat och offentlig förvaltning för att veta det.
Jag var även fackligt förtroendevald både inom LO och Gamla Metall i 40 år, tror du verkligen att jag blivit omvald om folk inte litade på mig, jag satt i flera styrelser, både privata och offentliga, lika länge, tror du inte att åtminstone de privata hade kastat ut mig om jag inte skötte mig exemplariskt.
Tror du att jag fått vara kvar i försvaret, och i säkerhetsklassade funktioner, om jag inte följt regelverket och uppförandekoden till sista bokstaven, där kollas man av 2 säkerhetstjänster.

Vad är det för fel på deras (jagarhar) "Vi tror på det goda samtalet som metod för en rad samhällsförändringar."
https://www.jagarhar.se/om-oss/

At högerextremister använder samma namn (#jagärhär) på sina dumheter lurar ju inte mig, jag har varit med för länge i gemet, det är dessutom olagligt om den verkliga gruppen anmäler dem för intrång i namnrättigheterna.
Den VEKLIGA ondskan står högerextremismen för, och har alltid gjort.
Citera
2017-09-20, 08:06
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Tror du jag är lättlurad, jag känner igen högerextremister på hur de skriver, jag har stor vana vid sådant.
[...]

Vad är det för fel på deras (jagarhar) "Vi tror på det goda samtalet som metod för en rad samhällsförändringar."
https://www.jagarhar.se/om-oss/

At högerextremister använder samma namn (#jagärhär) på sina dumheter lurar ju inte mig, jag har varit med för länge i gemet, det är dessutom olagligt om den verkliga gruppen anmäler dem för intrång i namnrättigheterna.
Du frågar vad det är för fel på #jagärhär och din egen retorik innehåller svaret. Det är givetvis inget fel på det som står i ”Om oss” på deras sajt. Det är lovvärt att försöka stoppa polariseringen på ett sakligt sätt, som de skriver. Problemet är att de inte alls agerar på detta sätt. De är istället synnerligen osakliga och underblåser polarisering och hat.

Du visar själv samma osakliga och ondskefulla beteende. Se bara hur du beskyller mig för att vara högerextremist trots att det inte är sant. Problemet är att du sätter dig över mig och tar dig friheten att definiera en egen ”sanning” som du sedan betraktar som verklig sanning. Vad ger dig rätt att påstå saker om mig som inte är sanna?

Anti-demokratiska attacker i syfte att tysta meningsmotståndare är oacceptabla. Speciellt illa är det givetvis om public service är inblandade i sådana attacker. Det är också stor fara när tidningar som Ekuriren, som stöder #jagärhär och IRM, bedriver drev som det mot ”Trollfabriken” Granskning Sverige tidigare i år, se vidare denna tråd:
(FB) Makthavare pressas i ny radiosatsning - Granskning Sverige

#jagärhär och deras gelikar (dit jag antar att du hör) har ett tankemönster som är skadligt för Sverige, se vidare mitt inlägg här:
(FB) "Sverige går mot en systemkollaps" - vilka är bevisen?

Vi har en anarki inom politik, förvaltning och medier där en massa människor agerar godtycklig och utan att bry sig om fakta. Godtycke och faktaresistens präglar det som är politiskt korrekt. Grundlagens krav på saklighet och opartiskhet inom förvaltningen har ersatts av faktaresistens och godtycke. Istället för att vila på en grund av lagar och bestämmelser vilar samhället på en grund av godtyckliga ”uppfattningar” och ”bedömningar” hos enskilda makthavare. Det är som en mardröm.

Granskning Sverige avslöjar makthavare som sviker sina självklara plikter (jmf förräderi). Därför hatar #jagärhär Granskning Sverige.

Och var nu snäll och sluta kalla mig högerextremist. Varje gång du kallar någon högerextremist utan att kunna belägga det visar du bristande respekt för sanningen och andra människor.

Som George Orwell lär ha sagt: ”The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it.

Den VERKLIGA ondskan står lögnerna för, och har alltid gjort.
Citera
2017-09-20, 09:15
Medlem
Citat:

Det är inget fel på de där raderna (även om ordet "gott" i sammanhanget gott/ont förvisso är en märklig religiös rest och egentligen helt betydelselöst och inte bör förekomma i någon organiserad grupps manifest värt att ta på allvar). Problemet är att #jagärhär inte använder sig av de raderna i praktiken, annat än en till kanske försvinnande liten del. Att massanmäla meningsmotståndare i förhoppning om att Facebook ska hitta något regelbrytande på deras sidor är inte att föra "det goda samtalet". Att flooda meningsmotståndares diskussioner i kommentarsfält med nonsens i förhoppning om att göra vidare diskussion omöjlig är inte att föra "det goda samtalet".
Citera
2017-09-20, 09:49
Medlem
sherms avatar
Citat:
En sån typisk kommunistfloskel. Det finns ingen sanning i ett sådant påstående, men så är allt sådant trams som bekant också uppdiktat utav lögnens läromästare. Dvs så tillvida du i själva verket inte menar att den i motsats till marxismens ondska, som ju är dess livsblod, är vek och svag. Man behöver inte göra mer än att räkna lik för att fatta detta.
Citera
2017-09-20, 09:58
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Jag var även fackligt förtroendevald både inom LO och Gamla Metall i 40 år

Jag har läst och funderat hur du inte kan förstå vad Totius skriver och förklarar för dig, här kom nog förklaringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in