2017-09-19, 19:35
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Nä, du hävdade precis att det är Magnus som driver jagärhär som journalistprojekt vilket är ett rent felaktigt påstående. Det är Mina som grundade gruppen. Vad Magnus gör på fritiden angår ingen.
Du kan enkelt lyfta luren och ringa SVT och fråga om jagärhär finns med i deras budget när det gäller projekt..
Du påstår saker som är direkt felaktiga och som du heller inte kan belägga..
#jagärhär har initierats av en journalist, det drivs av två journalister, det lyfts fram av den redaktion de båda antingen är eller har varit anställda på av kollegor där åtminstone en hyllar #jagärhär privat.

Men visst, vi kan låtsas att det inte är ett journalistprojekt.
Citera
2017-09-19, 19:39
Medlem
Citat:
Gruppen jagärhär har aldrig någonsin anmält någon, vad enskilda gör är deras ansvar.
Fast de gör det i gruppens namn med taggen #jagärhär, det är MÅNGA gånger jag har sett idiotiska kommentarer såsom "Jaha du, Bengt, det där du skrev skulle nog din chef på Blabla vilja veta!", med efterföljande smiley och tagg. Jag hade köpt det om det var något horribelt som skrivits, men oftast är det inte det.
Så kom inte med ditt skitsnack om "den enskilda personens ansvar", ni agerar i grupp.
Citera
2017-09-19, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantgubbe
Fast de gör det i gruppens namn med taggen #jagärhär, det är MÅNGA gånger jag har sett idiotiska kommentarer såsom "Jaha du, Bengt, det där du skrev skulle nog din chef på Blabla vilja veta!", med efterföljande smiley och tagg. Jag hade köpt det om det var något horribelt som skrivits, men oftast är det inte det.
Så kom inte med ditt skitsnack om "den enskilda personens ansvar", ni agerar i grupp.

Suck, då är det väl upp till dig att anmäla den som skriver så då. Är fortfarande den enskildes ansvar för vad man skriver.
Fortfarande Facebook som bestämmer på sin egna plattform.
Citera
2017-09-19, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
#jagärhär har initierats av en journalist, det drivs av två journalister, det lyfts fram av den redaktion de båda antingen är eller har varit anställda på av kollegor där åtminstone en hyllar #jagärhär privat.

Men visst, vi kan låtsas att det inte är ett journalistprojekt.

Visst, vi kan låtsas det då..
Citera
2017-09-19, 20:00
Medlem
Citat:
Jösses... Läktarvåld är olagligt. Det är inte ens en relevant jämförelse.

Enligt samma logik. Enligt samma tankemönster och ansvarskedja. Givetvis är exemplet inte 1:1 jämförbart, det var heller inte meningen.

Här då: enligt samma logik tycker du inte heller att en djurrättsförening bör hållas ansvariga eller över huvud taget har något med saken att göra om dess medlemmar på uppmaning floodar jägareförbundets sida med skräpkommentarer om att kött är mord och att jägarna är fruktansvärda människor samt tillsammans massanmäler sidan?

Enligt samma logik tycker du inte heller att gruppen "Förenade Ateister" bör hållas ansvariga eller över huvud taget har något med saken att göra om dess medlemmar på uppmaning floodar kristna, muslimska och judiska sidor med skräpkommentarer på samma sätt och tillsammans massanmäler de sidorna bara för att de själva inte är troende, hatar religion och vill ha bort religiösa sidor?
Citera
2017-09-19, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Enligt samma logik. Enligt samma tankemönster och ansvarskedja. Givetvis är exemplet inte 1:1 jämförbart, det var heller inte meningen.

Här då: enligt samma logik tycker du inte heller att en djurrättsförening bör hållas ansvariga eller över huvud taget har något med saken att göra om dess medlemmar på uppmaning floodar jägareförbundets sida med skräpkommentarer om att kött är mord och att jägarna är fruktansvärda människor samt tillsammans massanmäler sidan?

Enligt samma logik tycker du inte heller att gruppen "Förenade Ateister" bör hållas ansvariga eller över huvud taget har något med saken att göra om dess medlemmar på uppmaning floodar kristna, muslimska och judiska sidor med skräpkommentarer på samma sätt och tillsammans massanmäler de sidorna bara för att de själva inte är troende, hatar religion och vill ha bort religiösa sidor?

Du kan dra vilka liknelser du vill.. Jag förmodar att jagärhär gruppen har blivit anmälda av extremhögern i högar men sist jag kollade är den fortfarande kvar. GS not..

Tycker verkligen att alla gör som GS och skickar ett gråtmail till Facebook.
Det är dom som fortfarande bestämmer.

Sen kan vi sitta här och köra liknelser tills Jorden uppslukas av solen om några miljarder år eller nått.
Citera
2017-09-19, 20:40
Medlem
Citat:
Du kan dra vilka liknelser du vill.. Jag förmodar att jagärhär gruppen har blivit anmälda av extremhögern i högar men sist jag kollade är den fortfarande kvar. GS not..

Tycker verkligen att alla gör som GS och skickar ett gråtmail till Facebook.
Det är dom som fortfarande bestämmer.

Sen kan vi sitta här och köra liknelser tills Jorden uppslukas av solen om några miljarder år eller nått.

Du svarade inte på mina frågor dock. I mina exempel, tycker du att det är 1: rätt och bra av medlemmarna i de olika grupperna att göra så? Och 2: ageranden som är helt individbaserade och inte har något som helst med grupperingarna de tillhör att göra?
Citera
2017-09-19, 22:40
Medlem
Citat:
Du svarade inte på mina frågor dock. I mina exempel, tycker du att det är 1: rätt och bra av medlemmarna i de olika grupperna att göra så? Och 2: ageranden som är helt individbaserade och inte har något som helst med grupperingarna de tillhör att göra?

Det där är helt ovidkommande, jag har miljoner gånger förklarat hur fb fungerar vad gruppen gör.
Hur du uppfattar och tänker om hur det funkar får stå för dig.

Har frågat många ggr nu om källor till anklagelserna som haglat in här men det har fortfarande inte kommit något om jagärhär gruppen.

GS är väldigt noga med att stämpla den som en nätterrororganisation men när det kommer till krita så har det inte framkommit någonting från någon som backar upp anklagelserna.

Däremot hängs många ut på högerextrema sidor för att tysta ner.

Det är feghet när den är som störst. Ingen i GS är uthängda, det är anonyma fegisar.
Och sen gömmer sig bakom nazister i NMR.

Att motverka hot,hat,rasism, sexism mm på FB är inget brottsligt.
Men vill ni gråta lite så gör det till FB.
Citera
2017-09-19, 22:56
Medlem
Nu är exponeringen total!

Granskning Sverige har precis släptt ett samtal där Magnus Dennerts (grundaren) sitter och ljuger svenska folket rakt upp i ansiktet. Kolla senaste videon på Youtubekontot.

I själva verket använder Dennert hela SVTs struktur för att marknadsföra sitt "privata initiativ". Man kan fråga sig hur långt upp i närningskedjan denna total korruption sträcker sig. Detta är skandal - att använda SVTs pengar för att sitta och mangla ut marknadsföring för sig själv och egen fru för att hålla på med nätterror där 70.000 personer skall sitta och massanmäla massa människor på Facebook. Det stinker hela vägen! De måste avgå ALLA. Det sociala mediakontoren i Göteborg OCH Stockholm håller på med terrorverksamhet mot yttrandefriheten, ljuger och gömmer sig bakom att stiftelsen SVT inte behöver underställa sig offentlighetsprincipen och visa vad de håller på med i sina konton. Bara det i sig är en skandal. VISA KORTEN NU!

Det har även framkommit att hon som är VD för Drivhuset i Göteborg är administratör för paret Dennert och leder svärmattacker. Skandalerna hopar sig dag efter dag!

Nu måste RIKTIGA, ÄRLIGA, journalister TA TAG i detta. Finns det ens sådana i Sverige längre? Presstödsnämnden hotar väl dem dagligen!
Senast redigerad av gsfriends 2017-09-19 kl. 23:03.
Citera
2017-09-19, 23:01
Medlem
Allt matrial, manualer, bevis och massa annat finns på gangrapeswedens sida.

Det är bara att bita ihop nu och packa efter GS avslöjande om att Magnus Dennert sköter SVT Opinions Twitterkonto!

Fega? Hitta en grupp med "högerfolk" som du kallar dem med mer än 200 medlemmar vars syfte är att massanmäla för politisk åskådning. Det finns inte för det är bara en viss typ av människor som håller på med sånt och det är vänstern. De kan inte bygga något själva så de förstör för andra istället och stjäl skattepengar i sina klubbar med medelavancerade konstruktioner.

Citat:
Det där är helt ovidkommande, jag har miljoner gånger förklarat hur fb fungerar vad gruppen gör.

Har frågat många ggr nu om källor till anklagelserna som haglat in här men det har fortfarande inte kommit något om jagärhär gruppen.

GS är väldigt noga med att stämpla den som en nätterrororganisation men när det kommer till krita så har det inte framkommit någonting från någon som backar upp anklagelserna.

Det är feghet när den är som störst. Ingen i GS är uthängda, det är anonyma fegisar.

Citera
2017-09-19, 23:03
Medlem
Citat:

Det är alltså så du diskuterar, genom att undvika diskussion? Inget av det du fick ur dig här är svar på det jag frågade om förutom att du tycker att det är ovidkommande. Svara på mina frågor, eller ge mig en bra förklaring på varför det är ovidkommande. Om du bara försöker att undvika att svara som här ovan så visar det bara att du inte kan ta en diskussion.
Citera
2017-09-19, 23:30
Medlem
Citat:
Det är alltså så du diskuterar, genom att undvika diskussion? Inget av det du fick ur dig här är svar på det jag frågade om förutom att du tycker att det är ovidkommande. Svara på mina frågor, eller ge mig en bra förklaring på varför det är ovidkommande. Om du bara försöker att undvika att svara som här ovan så visar det bara att du inte kan ta en diskussion.

Jag svarade precis. Det är dina antaganden och vad du tror och tänker i hur fb fungerar.
Jag har svarat hur fb fungerar.
Funkar inte det så ta det med FB om dina teorier och liknelser..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in