Citat:
Ursprungligen postat av
Yrisens
Spelar ingen roll hur mycket extremhögern skriver i kommentarerna så svarar jag tålmodigt även sakligt framför mina åsikter.
Det brukar sluta med att extremhögern slutar svara elker ber mig dra åt helvete.
Problemet är att du och dina gelikar INTE är ”
tålmodiga” (i betydelsen lugna och toleranta) och ”
sakliga”. Ni är intoleranta, osakliga och bygger er argumentation på klassiska härskartekniker, argumentationsfel och lögner. Mest framträdande är kanske bristen på fakta, bristen på substans och personangreppen. Ni hetsar med osakligheter och elakheter.
Synonymer till saklig:
vederhäftig, objektiv, pragmatisk, sak‑, real, sansad, realistisk, verklighetsförankrad, nykter
Om ni hade varit sansade, realistiska och verklighetsförankrade i er argumentation så hade det gått att diskutera med er. Men ni omöjliggör all meningsfull kommunikation genom att gasta onyanserat utan tillstymmelse till faktakontroll. Ni visar ett grundmurat förakt för de människor som inte delar era åsikter.
Se till exempel hur du generaliserar och kallar de med andra åsikter för ”
extremhögern”. Varför är du så osaklig och förolämpande mot de med andra åsikter? Och varför kallar du till exempel Granskning Sverige för ”nassar” och ”förintelseförnekare” hela tiden? Förstår du inte att du uppför dig synnerligen illa mot andra människor? Rentav ondsint.