2017-09-17, 17:03
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Spelar ingen roll hur mycket extremhögern skriver i kommentarerna så svarar jag tålmodigt även sakligt framför mina åsikter.
Det brukar sluta med att extremhögern slutar svara elker ber mig dra åt helvete.
Problemet är att du och dina gelikar INTE är ”tålmodiga” (i betydelsen lugna och toleranta) och ”sakliga”. Ni är intoleranta, osakliga och bygger er argumentation på klassiska härskartekniker, argumentationsfel och lögner. Mest framträdande är kanske bristen på fakta, bristen på substans och personangreppen. Ni hetsar med osakligheter och elakheter.

Synonymer till saklig: vederhäftig, objektiv, pragmatisk, sak‑, real, sansad, realistisk, verklighetsförankrad, nykter

Om ni hade varit sansade, realistiska och verklighetsförankrade i er argumentation så hade det gått att diskutera med er. Men ni omöjliggör all meningsfull kommunikation genom att gasta onyanserat utan tillstymmelse till faktakontroll. Ni visar ett grundmurat förakt för de människor som inte delar era åsikter.

Se till exempel hur du generaliserar och kallar de med andra åsikter för ”extremhögern”. Varför är du så osaklig och förolämpande mot de med andra åsikter? Och varför kallar du till exempel Granskning Sverige för ”nassar” och ”förintelseförnekare” hela tiden? Förstår du inte att du uppför dig synnerligen illa mot andra människor? Rentav ondsint.
Citera
2017-09-17, 21:11
Medlem
Organisationen #jagärhär är nu totalexponerad av GRS.

De skriver rakt upp och ner i sina sex manualer citat:
Nycklen till att få bort hatet är att anmäla om och om igen, sen fortsätter de i debattmanualen med LARMA, STOPPA, STÖTTA OCH ANMÄLA och Att anmäla är anonymt; den du anmäler får inte veta vem som anmält.

Det borde alltså vara helt glasklart vad organisationen håller på med och det är ren och skär terror mot yttrandefriheten. Förhoppningsvis kommer Facebook and stänga ner dem snart. Man kan tydligen email legal@fb.com och information. Även legal@facebook.com skall gå bra enligt deras egna manualer.

Det framkommer också att de bryter mot FB regelverk då de anonymiserar sina profiler med falska namn för att undgå bli upptäckta av infiltratörer.

Mer detaljer kan ses här:

Det är ju helt sjukt att Mina fick Anna Lindh priset för detta, men Såssarna måste ju göra något med pengarna nu när det är svårare att bara länsa stiftelsen på allt kapital.
Senast redigerad av gsfriends 2017-09-17 kl. 21:19.
Citera
2017-09-18, 00:04
Medlem
Totiuss avatar
Länken till exponeringen av #jagärhär-manualerna: https://www.gangrapesweden.com/jagarharmanualer.php

Det är givetvis fullständigt oacceptabelt när fanatiska grupper ger sig på sina meningsmotståndare på detta sätt. Och det är synnerligen obehagligt när man lurar allmänhet och politiker att tro att man gör en god gärning.

Själva idén att verka för att minska polarisering och hat i samhället är förstås bra. Vad som är tillåtet och inte framgår rätt bra av Nils Funkes manual ”Yttrandefrihet på nätet”:
https://www.iis.se/lar-dig-mer/guider/yttrandefriheten-pa-natet/

Det skulle vara intressant med en övergripande sammanställning av exempel på kommentarer som medlemmar har skrivit och exempel på sådant som har anmälts. Kanske finns det redan men jag har inte sett någon.

Några exempel gällande Arg Blatte finns här:
https://www.gangrapesweden.com/argblattejagarhar.php
Citera
2017-09-18, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Länken till exponeringen av #jagärhär-manualerna: https://www.gangrapesweden.com/jagarharmanualer.php

Det är givetvis fullständigt oacceptabelt när fanatiska grupper ger sig på sina meningsmotståndare på detta sätt. Och det är synnerligen obehagligt när man lurar allmänhet och politiker att tro att man gör en god gärning.

Själva idén att verka för att minska polarisering och hat i samhället är förstås bra. Vad som är tillåtet och inte framgår rätt bra av Nils Funkes manual ”Yttrandefrihet på nätet”:
https://www.iis.se/lar-dig-mer/guider/yttrandefriheten-pa-natet/

Det skulle vara intressant med en övergripande sammanställning av exempel på kommentarer som medlemmar har skrivit och exempel på sådant som har anmälts. Kanske finns det redan men jag har inte sett någon.

Några exempel gällande Arg Blatte finns här:
https://www.gangrapesweden.com/argblattejagarhar.php

Både GS ocg gangerapesweden har lagt upp instruktioner om hur man anmäler.

Men, det märkliga är att om man går in på FB supportsida så är just anmälningsfunktionen en av några viktiga delar som kommer fram direkt. Och i den så står det exakt hur man gör.

Så ni anser alltså att hela Facebook är en nätterrororganisation? För det är exakt de instruktioner ni nämner..
Isåfall undrar jag vad GS gör på Facebook?? Mycket märkligt, såg nu iof att den senaste sidan var borttagen. Det förekom väl regelvidriga grejer på sidan. Vet inte, hann inte läsa så mycket på den nya sidan..

Det var någon som ställde en fråga i en insidergrupp jag är med i som vore intressant att få höra vad ni säger.
Terrormanualer? Vad i manualerna är terror? Någon som kan svara på det?
Citera
2017-09-18, 16:50
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
1. Det brukar sluta med att extremhögern slutar svara elker ber mig dra åt helvete.

Det är fortfarande den ENSKILDE som skriver och tar ansvar för vad man skriver.
Hoppas nu att detta är utrett nu..
1. Lustigt. Det är exakt samma jag möter från "liberaler" och "anti-rasister"
2. Den "enskilde" är inget annat än en dåre i pöbeln/mobben/gänget.
Citera
2017-09-18, 18:01
Medlem
Citat:
Sedär ja. Det var meningsuppbyggnad det.

Det var inget du ville svara på nä. Först klankar du ner på hur jag skriver och nått enstaka ord, sen ställde jag några relevanta frågor och då är man åsiktshora.
Exakt detta är det jag bemöter på högerextrema sidor.

Jagärhärgruppens så kallade nätterrormanualer och stämplas väldigt noga av GS som nätterrororganisation.
Vad är då Facebook?

Det var inget du kunde svara på alltså?

Du är medveten om att det är skillnad på att som enskild person anmäla inlägg eller en sida som bryter mot lagen eller Facebooks regler och att som organiserad grupp gå in och massanmäla folk och sidor som helt enkelt inte delar de åsikter som gruppen bestämt sig för att de ska vara de rätta? Och att som grupp gå in och dränka kommentarsfält med nonsens för att där förekommer åsikter som gruppen inte delar.

Och att sedan göra det bakom en tunn, genomskinlig officiell slöja av att vilja arbeta för ett "bättre debattklimat" gör det hela än mer befängt.
Citera
2017-09-18, 18:59
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det var någon som ställde en fråga i en insidergrupp jag är med i som vore intressant att få höra vad ni säger.
Jag börjar bli allt mer övertygad om att du och dina gelikar är genuint onda människor. Troligen förstår ni det inte själva. Men resultatet av era gärningar visar en ondskefull likgiltighet inför andra människor.

Ni är fanatiker och utopister som är helt förblindade av självgodhet och önsketänkande. Det gör er fullständigt faktaresistenta. Trots att fakta visas upp framför er så förnekar ni allt som inte passar er världsbild.

Ni förnekar och förvränger allt tills det passar er. Alla sakfrågor görs om till halmgubbar, personangrepp och cirkelresonemang. Att som nu fråga efter det som gång på gång redan besvarats visar din totala oförmåga att föra ett sakligt resonemang.

Precis som nazisterna i 30-talets Tyskland är ni utopister. PK-svenskarna är dagens motsvarighet till nazisterna på 30-talet, PK-tyskarna. Egoistiska och skoningslösa människor som strävar efter ett utopiskt samhälle. Ondskan visar åter sitt vidriga ansikte.

Dagens Förintelse handlar om förintelsen av välfärdsstaten. Förintelsen av människor som enligt dåvarande normer inte passade värdegrunden var en del av PK-tyskarnas väg mot ett utopiskt samhälle. Förintelsen av välfärdsstaten är en del av PK-svenskarnas väg mot sitt utopiska samhälle. Hur långt är du och dina gelikar villiga att gå i er ”kamp” för ett utopiskt samhälle Yrisens? Vad tänker ni göra med de människor som kommer i er väg?
Citera
2017-09-18, 19:16
Medlem
Oj, här går det undan för en grov demokratihatare! Du råkar inte vara en av administratörerna eller en moderator, kanske till och med en av grundarna?

Det fanns aldrig något som stred mot reglerna på första Granskning Sverige sidan, i alla fall inte mer än vilken sida som finns som inte vill ha helt öppna gränser. På GS2.0, 3.0 och 4.0 fanns det definitivt inget överhuvudtaget som ens med den kortaste godhetsmåttstock på hela jordklotet som ens skulle kunna påbörja en mätning över "hate speech" eller annat.

Du kan nu se att en person vid namn Mats stängde ner sidan från JAH: https://www.gangrapesweden.com/matsleijonlimhamn.php

Om du kollar på Josefina sida kan du fortfarande se klart och tydligt att de firar att de lyckades stänga ner 4.0 med sina antidemokratiska metoder!

Jag rekommenderar att du följer utvecklingen om detta!

Citat:
Isåfall undrar jag vad GS gör på Facebook?? Mycket märkligt, såg nu iof att den senaste sidan var borttagen. Det förekom väl regelvidriga grejer på sidan. Vet inte, hann inte läsa så mycket på den nya sidan..

Citera
2017-09-18, 19:58
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsfriends
Du kan nu se att en person vid namn Mats stängde ner sidan från JAH: https://www.gangrapesweden.com/matsleijonlimhamn.php
Fantastiskt bra att detta dokumenteras. ”Citat från Mats” är värt att lyfta fram:
Jag är stolt och glad över att bo i en mångkulturell stad som Malmö. Jag känner inte igen era överdrifter och desinformation. Jag känner mig trygg i mitt Malmö. Det enda som får mig att känna mig otrygg är hatiska och polariserande kommentarer på sidor som den här. #jagärhär
Kan det finnas några skäl att ifrågasätta äktheten i det som visas på GRS?
Citera
2017-09-18, 20:42
Medlem
De utlovade en belöning på 2000 SEK för varje domslut som är en gruppvåldtäkt för de indexade gruppvåldtäkterna för ett tag sen, alltså för fällande domar från de 48 tingsrätterna som inte finns det. Vad jag vet har ingen hört av sig ännu för dessa gratispengar som ju kan bli ett ganska saftigt belopp om de skulle råka hitta 10 fall som inte är med (även om det statistiskt inte kommer att påverka resultatet speciellt mycket).

Manualerna som ligger på sidan är verifierade som äkta och ligger fortfarande ute i gruppen och på deras google docs konto. Bara att söka i denna tråd så hittar du exakt samma information!

Citat:
Citera
2017-09-18, 21:14
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Fantastiskt bra att detta dokumenteras. ”Citat från Mats” är värt att lyfta fram:
Jag är stolt och glad över att bo i en mångkulturell stad som Malmö. Jag känner inte igen era överdrifter och desinformation. Jag känner mig trygg i mitt Malmö. Det enda som får mig att känna mig otrygg är hatiska och polariserande kommentarer på sidor som den här. #jagärhär

Ärligheten i Mats Leijons text är ytterst tvivelaktig.

Han går alltså trygg helt ensam om natten i Malmö men livrädd när han självmant går in på andras Facebook sidor..?
Citera
2017-09-18, 21:24
Medlem
Jösses...Ni har fortfarande inte fattat.. måste ge er Credit för det.
Det som FB tar bort är det som bryter mot deras regler.
Terrormanualer? VAD i dessa Terrormanualer är terror enligt er?

Hur man anmäler har både GS och gangrapesweden publicerat i detalj.
OCH det finns väldigt mycket om det på FB supportsida.
Ni anser då att FB är en terrororganisation alltså?
Varför är det ok för GS och GRS att publicera detta men inte jagärhär?
Alltså?
Om ni vill gråta ut så gör det till FB då.

FB är inget svenskt företag, FB skiter högaktningsfullt i om några gråter för att deras sidor, konton blir stängda pga regelvidriga överträdelser.
Att få detta till kriminella handlingar? Jojo..
FB vill ha sin plattform enligt deras regler.

Tror ni verkligen att Sverige styr vad som får eller inte får publiceras på FB plattform?
Då är ni mer naiva än vad jag trodde..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in