Jag undrar om ukrainska staten består ut av ett gäng hjärndöda idioter hela gänget. De kräver att FN styrkan ska säkra ukrainska-ryska riksgränsen. Kan någon förklara till dem att FN fungerar inte så. FN existerar inte för att kriga på Kievs sida i deras uppfantiserade krig mot Ryssland.
Hela världen är trött på Ukraina som flyter runt som en bajsbit i vatten. Javligt irriterande. Om man vill ha fred då gäller det att beordra sin javla ukrainska arme att sluta skjuta mot befolkningen. Svårare än så där är det inte.
Den samverkan som Nagtogaz siktar mot kommer inte att presenteras innan domen på 10-17 miljarder USD från skiljedomstolen i Stockholm. En stark partner kan medföra effektivisering och modernisering som ger offset på en teoretisk totalförlust på 1-2 miljarder USD. Dessutom en ökad realpolitisk makt, vilket är nog så viktigt, och möjlig fracking (separat diskussion), men nu håller jag käften om det.
Lägg nu till Trump och LNG från USA som inte längre är rädda för att ta för sig. Där Obama sökte "samförstånd" går USA numera till handling. Trump och Europa tar strid mot MENA och stöder Ukraina - 4D-schack, baby!
Igår gick försvarsbudget med 500 miljoner USD i stöd och vapen till Ukraina igenom i senaten. Det finns många skäl att marknaden ser positivt på eurobonds från Ukraina. Trumps USA har en mycket större roll - och fler direkta intressen - i Ukraina än tidigare administrationer. Igår kol, imorgon missiler och LNG!
Hur ser du på att alla oberoende utländska styrelseledamöter avgick häromdagen från Naftogaz?
"Not one of the actions that are under the government's control have been carried out. On the contrary, the level of political meddling in Naftogaz's work continues to grow and has become, unfortunately, an obvious norm," Naftogaz quoted them as saying in their letter of resignation.
Hur ser du på att alla oberoende utländska styrelseledamöter avgick häromdagen från Naftogaz?
"Not one of the actions that are under the government's control have been carried out. On the contrary, the level of political meddling in Naftogaz's work continues to grow and has become, unfortunately, an obvious norm," Naftogaz quoted them as saying in their letter of resignation.
Men kolla på IMF och Världsbankens rapporter!!!
Men Naftogaz har super-duper reformerats och nu är lönsam!
Men 'Naftogaz är nära en riktigt bra deal med världsledande bolag' samtidigt som NS2 inte blir av. Win-win!
Men det finns en 'samverkan som Nagtogaz siktar mot kommer inte att presenteras innan domen på 10-17 miljarder USD från skiljedomstolen i Stockholm'!
TRUMPxPUTIN verkar ha extremt god insyn i Naftogaz verksamhet, deras feta 'deals' och reformer
TRUMPxPUTIN verkar ha extremt god insyn i Naftogaz verksamhet, deras feta 'deals' och reformer
Hoppsan, nu klämde du verkligen dit mig
Förutom - och det kan personen i fråga bekräfta om hen vill - att jag för en vecka eller två sen i PM till en skribent nämnde just det, de möten mellan ledningsgrupp/styrelse och parlamentariker som skedde frekvent, och - bakgrunden till spelet/revolten. den personen tror jag också har lite, även om jag är osäker på hur "färskt", insyn i Ukraina och kan lätt ta ställning till vissa andra saker som nämnts i just PM.
Men jag golar aldrig, citerar inte PM publikt, namndroppar inte, utan får helt enkelt lämna det så.
Förutom - och det kan personen i fråga bekräfta om hen vill - att jag för en vecka eller två sen i PM till en skribent nämnde just det, de möten mellan ledningsgrupp/styrelse och parlamentariker som skedde frekvent, och - bakgrunden till spelet/revolten. den personen tror jag också har lite, även om jag är osäker på hur "färskt", insyn i Ukraina och kan lätt ta ställning till vissa andra saker som nämnts i just PM.
Men jag golar aldrig, citerar inte PM publikt, namndroppar inte, utan får helt enkelt lämna det så.
Ukraine’s state energy firm Naftogaz has filed a $5 billion lawsuit against Russia at a Hague-based tribunal over what it said was the illegal seizure of its assets in Crimea, the firm said in a statement on Wednesday.
Naftogaz said it expects a ruling from the tribunal by the end of 2018.
Jag undrar om ukrainska staten består ut av ett gäng hjärndöda idioter hela gänget. De kräver att FN styrkan ska säkra ukrainska-ryska riksgränsen. Kan någon förklara till dem att FN fungerar inte så. FN existerar inte för att kriga på Kievs sida i deras uppfantiserade krig mot Ryssland.
Hela världen är trött på Ukraina som flyter runt som en bajsbit i vatten. Javligt irriterande. Om man vill ha fred då gäller det att beordra sin javla ukrainska arme att sluta skjuta mot befolkningen. Svårare än så där är det inte.
FN är en fredsbevarande organisation din jävla idiot. De tar aldrig parti utan fungerar oberoende , dock är de tandlösa och kallas allmänt för smurfar. Synd verkligen att de inte får skjuta ryssäckel till vardags när de befinner sig på fel sida av ukrainska gränsen.
Hela ditt inlägg är ju motsägelsefullt. Visst kan FN agera så att inte gränser kränks genom att vara på plats. Att fantisera om att inte Ryssland ockuperar delar av Ukraina likna mer ett trollinlägg tyvärr. Kreml är ju tyvärr hemvisten för drägget, det vi inte vill katten skall släpa in. Tyvärr har både Krimhalvön och delar av östra Ukraina fått smaka på odören av ryskt maktspråk, det enda Kreml har att komma med mot den civiliserade omvärlden.
Jag trollar aldrig. Skriver jag någonting är det så.
Bara för sakens skull kan jag påpeka att jag även nämnde turbulensen WTF refererade till i förrgår i ett inlägg. Men det spelar egentligen ingen roll.
När det gäller utvecklingen på många viktiga bolag så är den positiv - för just Naftogaz kan du läsa brittiska ambassadens statement - men bromsas av den politiska makten.
Sen om det blir en bra utveckling, vem som har rätt och fel, får framtiden utvisa. Jag är trygg i det jag skriver.
Det är för all del roligt när Trump rallarsvingar till höger och vänster. Nordkorea ska förintas, Iran lär ligga pyrt till också, Venezuela med, Kina är en fiende snart, och inom kort lär Ukraina få vapenleveranser. Ganska skönt mindfuck för den arbetssökande FB-eliten... som trodde Trump skulle vara någon slags isolationistisk non-inventionistisk kerub med den vita rasens framtid i sina babyhänder.
MEN vapen vore skitdåligt för Ukraina. Det skulle bara, precis som allt jävla tjafs om fredsbevarande styrkor, ge Poroshenko fler anledningar att skjuta på reformer och distrahera med ömsom snyftretorik och ömsom svulstig och krigskåt nationalism.
Jag trollar aldrig. Skriver jag någonting är det så.
Bara för sakens skull kan jag påpeka att jag även nämnde turbulensen WTF refererade till i förrgår i ett inlägg. Men det spelar egentligen ingen roll.
När det gäller utvecklingen på många viktiga bolag så är den positiv - för just Naftogaz kan du läsa brittiska ambassadens statement - men bromsas av den politiska makten.
Sen om det blir en bra utveckling, vem som har rätt och fel, får framtiden utvisa. Jag är trygg i det jag skriver.
Citat:
Ursprungligen postat av TRUMPxPUTIN
Det är för all del roligt när Trump rallarsvingar till höger och vänster. Nordkorea ska förintas, Iran lär ligga pyrt till också, Venezuela med, Kina är en fiende snart, och inom kort lär Ukraina få vapenleveranser. Ganska skönt mindfuck för den arbetssökande FB-eliten... som trodde Trump skulle vara någon slags isolationistisk non-inventionistisk kerub med den vita rasens framtid i sina babyhänder.
MEN vapen vore skitdåligt för Ukraina. Det skulle bara, precis som allt jävla tjafs om fredsbevarande styrkor, ge Poroshenko fler anledningar att skjuta på reformer och distrahera med ömsom snyftretorik och ömsom svulstig och krigskåt nationalism.
Haha, vår seriösa ukrainare med goda insyn i Naftogaz (backa inte!) och toppjobb i Sverige blev lite sur och kränkt?
Att trolla var kanske roligt, att skryta på ett anonymt forum är definitivt patetiskt, men det kommer du ju att bestrida. Ta det lugnt!
Jag får copy-pasta frågorna som du kan svara på (givetvis när du har tid )
1 Hur ser du på att alla oberoende utländska styrelseledamöter avgick häromdagen från Naftogaz?
2 Vad är Naftogaz Dealen för något. Deal I och Deal II (som ska presenteras efter domstolen LOL).
3 Vad är det för super-duper reformerna som Naftogaz/regeringen gjort?
4 Varför är LNG så bra för Ukraina och
5 Hur troligt är det enligt dig att NS2 inte blir av.
Na zdorovje!
Angående Trump så var det halmgubbar blandat med hysteriska påståenden
För det första ska man som jag redan sa jämföra med alternativen. Tycker ukrainare att Trump INTE var det sämsta alternativet för Ukraina kan jag inte övertala. Visst om läser ukrainska MSM som kanske sket på sig blir nu kanske glad att Trump är inte så "dålig" som man trodde
För det andra har Trump inte lovat några vapenleveranser till Ukraina och han gillar utan tvekan Putin. Så mycket att kongressen kände sig tvungna att rösta igenom sanktionerna. Blir vapenleveranserna av? Det vet jag inte och bryr mig faktiskt inte. Det är lite som eventuellt svenskt NATO-medlemskap. Jag tycker inte att det i sak förändrar något, men debatten är het. Jag vet inte ens om jag eventuellt pallade rösta
Även om han inte lever upp till förväntningarna, så är Trump ett mycket bättre (läs: mindre dåligt) alternativ än Clinton. En stor förbättring är att USA inte längre stödjer IS. När det gäller relationen till Ryssland försöker Trump i alla fall få in lite sunt förnuft i diskussionen. Det är inte hans fel att alla andra är i något slags psykotiskt/hysteriskt tillstånd och att ingen lyssnar, men det kan ändras med tiden. Clinton var ju helt bindgalen, så det hade kunnat sluta illa med henne vid rodret. Om det nu skulle vara sant som en del konspirationsteoretiker så fantasifullt påstår, att Putin på något sätt påverkade att Clinton förlorade valet, så borde han i så fall tilldelas Nobels fredspris.