2017-09-19, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Än bättre vore väl att han slutade med att med sig passagerare på ubåten.
Det har han garanterat gjort nu 🤣
Citera
2017-09-19, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag skulle själv aldrig gråta över att en maskin dör, men det är faktiskt inte så ovanligt att folk har sådana känslor. Det finns folk som sörjer sina bilar när de måste skrotas, vissa KAN inte låta dem gå till skrot utan låter dem stå kvar och ta upp plats i garaget. Jag har hört folk säga att dom "ska låta cykeln vila, den har ansträngt sig så mycket nu". När jag bodde på studenthem var det en tjej där som tyckte synd om tvättmaskinen för att den fick jobba så mycket!

Det där är ju skämtsamt sagt, ingen har på allvar medlidande med en maskin, ska vara nån med panteistisk religion som resonerar så, men oklart det också.
Citera
2017-09-19, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikotinella000
Står i expressen idag att likhundar markerat där Madsens färdrutt var.
Ja och det finns nog ingen anledning att söka där ubåten inte legat still. Båten verkar allt för labil för att röra dig på däck utan styrman.
Citera
2017-09-19, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikotinella000
Står i expressen idag att likhundar markerat där Madsens färdrutt var.
De gick ut med det månd eftermiddag. Så nu är det dykningar som gäller. Vovvarna får en rejäl paus nu .
Citera
2017-09-19, 09:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Oklart om det ingick lunch i KW:s privata tur..

$5000 USD
One on one with the designers*
– Our respect and gratitude.
- A photo of the UC3 Nautilus hand signed by its designer Peter Madsen.
- A “NAUTILUS CREW” Cap.
- A private tour of the submarine and our facilities – guided by Peter Madsen
- A private session where Peter Madsen shows how the submarine is controlled.
- A private lunch with Peter Madsen and Claus Nørregård – who built the UC3 NAUTILUS.

Det där är ju en insamling, det säger inget om kostnaden att gå ut med Nautilus, det lär inte handla om annat än Madsens tid och kostnad för diesel, vad skulle det vara mer? Knappast någon kostsam historia.

Dom behövde $50000 för uppgraderingar och sjösättning, klarade sig tydligen med bara $6170

https://www.indiegogo.com/projects/help-us-get-uc3-nautilus-back-in-the-water#/

"Unfortunately the Danish law prohibits us from taking on passengers, but we have put together a list of donation perks that we hope you will like. We cannot offer you a ride – but we can offer a tour of the submarine while it’s docked in harbour with the engines running to give you’re the full experience of being aboard a real submarine. "

Såpass, han bröt alltså även mot lagen när han tog KW på en tur.. Allt för att komma med i Wired som han trodde, blir allt mer övrtygad om att vi har motivet till att han slog ihjäl henne här.
Citera
2017-09-19, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Ja och det finns nog ingen anledning att söka där ubåten inte legat still. Båten verkar allt för labil för att röra dig på däck utan styrman.
Kan man se att den legat still? Jag vet att de sett att Nautilus inte varit i närheten av land, men att den står still? Hur ser man det?
Citera
2017-09-19, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
KW var ingen betalande passagerare.

Det spelar ingen roll, en passagerare är en person som transporteras av en farkost, och som till skillnad från förare, besättning och annan personal inte arbetar under resan.

Så, han bröt alltså medvetet mot lagen, allt för att ta med KW och komma med i Wired. Undrar hur förbannad han blev när hon typ sa, vi får se om jag får in artikeln i Wired eller om det blir en ding ding värld istället.
Citera
2017-09-19, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Det spelar ingen roll, en passagerare är en person som transporteras av en farkost, och som till skillnad från förare, besättning och annan personal inte arbetar under resan.

Så, han bröt alltså medvetet mot lagen, allt för att ta med KW och komma med i Wired. Undrar hur förbannad han blev när hon typ sa, vi får se om jag får in artikeln i Wired eller om det blir en ding ding värld istället.
Men... det har hon ju inte sagt? Det är ju Merwinnas påhitt!
Citera
2017-09-19, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kan man se att den legat still? Jag vet att de sett att Nautilus inte varit i närheten av land, men att den står still? Hur ser man det?
Jo rutten har flera parametrar inte bara positionen utan även tid när båten var på positionen
Citera
2017-09-19, 10:09
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jo, det specifikt farliga med ubåten är att de måste lyssna efter motorljud innan de bestämmer sig för att stiga upp till ytan. Och inget ytfartyg kan ha den blekaste aning om att runt 40 ton ubåt plötsligt skall hamna rakt framför bogen.

Det blir ju svårt att lyssna efter en 50 fots segelbåt som går för segel när man stiger upp från botten, men krocken blir ändå förödande.
Citera
2017-09-19, 10:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Om jag erbjuder någon skjuts med min bil så de slipper gå i regnet så innebär det inte att "det inte dög" att gå. Du saknar helt underlag för det påstående du för fram - du baserar det helt på egna åsikter.

Om PM t ex frågar "vill du ta en tur med ubåten?" så kan du omöjligt veta om KW ansåg att det inte dög att i stället tacka nej och bara klättra ner/upp ur ubåten. Skall du ha fog för ditt påstående är det upp till dig att presentera explicit bevis att KW krävde en tur. "dög inte" innebär nämligen just att KW krävde en tur.
Exakt! En normalbegåvad person tror knappast att PM vore så extremt korkad eller sjuk att han skulle våga sig på något konstigt.
En hel rad personer visste att de skulle åka ubåt och flera såg dem segla iväg.
Om PM uppförde sig olämpligt så skulle hon krossa hans rykte via media.
Att hon skulle dödas fanns inte i föreställningsvärlden. Visst hade Tomas Quick eller Anders Eklund erbjudit skjuts hade KW antagligen avböjt eller tagit med eskort.
Nu skulle hon ut med en tekniknörd och excentrisk entreprenör. Inte med en mördare.
Citera
2017-09-19, 10:13
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De ska verka för klientens bästa. Ms advokat borde rått honom hålla käften. Nu skadade han sig själv genom att vitt och brett berätta om sina lögner och trassla in sig. Bra för rättvisan men dåligt för klienten.

Det ligger väl i Advokatens intresse att rättvisa skipas och att skyldiga får sitt straff?
Allt annat vore horribelt i ett demokratiskt samhälle och förstärker sammanfattningen i svaret- "En bra början" på Jeopardyfrågan -"Vad är tusen advokater på havets botten"?....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in