2017-09-18, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är ju ett faktum att hon fick mycket mer än en stund vid kajen med motorerna på. Alltså dög det inte. Eller så stod turen för något helt annat, inte längre professionellt relaterat...
Nautilus har bara legat i vattnet ett par månader. Vad vill du med dina insinuationer? Svartsjuk? Avundsjuk?
Han gillade att åka på turer med sin båt och nu kunde han visa upp henne ordentligt. Ärligt: vad är ditt problem?
Citera
2017-09-18, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Herregud. Jo, nåt sånt är det. Madsen är småcharmig. Men med facit: HUR kan man ens, som Merwinna, bli KÄR i den där amatören. Som utan att blinka sågar upp en kvinna i sex delar. De är lika sjuka båda två.
Nu har hundarna markerat för likmolekyler. Håller tummarna att de hittar huvudet. Har man minsta tur så hittar de mordbevis. Tyvärr hinner hud förändras i vatten under så lång tid. Men skicklighet hos kriminaltekniska kanske fixar det.

Åtminstone kanske en kranieskada, eller brist på kranieskada, bekräfta eller dementera luckteorin. Det går ju oavsett hudens skick
Citera
2017-09-18, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Åtminstone kanske en kranieskada, eller brist på kranieskada, bekräfta eller dementera luckteorin. Det går ju oavsett hudens skick
Brist på huvudskada vore bra. Krossar ju hans förklaring .
Citera
2017-09-18, 19:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är ju ett faktum att hon fick mycket mer än en stund vid kajen med motorerna på. Alltså dög det inte. Eller så stod turen för något helt annat, inte längre professionellt relaterat...

Men vad är det för sjuk slutledning? Det kan ju ha varit Madsens idé från början att ta ut båten en bit och mörda Wall. Har ju med viss säkerhet inget med vad som duger för henne att göra.
Citera
2017-09-18, 19:09
Medlem
Citat:
Herregud. Jo, nåt sånt är det. Madsen är småcharmig. Men med facit: HUR kan man ens, som Merwinna, bli KÄR i den där amatören. Som utan att blinka sågar upp en kvinna i sex delar. De är lika sjuka båda två.
Nu har hundarna markerat för likmolekyler. Håller tummarna att de hittar huvudet. Har man minsta tur så hittar de mordbevis. Tyvärr hinner hud förändras i vatten under så lång tid. Men skicklighet hos kriminaltekniska kanske fixar det.

Skallbenet torde dock bestå. Liksom brott på tungbenet som indikerar strypning. Jag litar på hundnäsorna.
Citera
2017-09-18, 19:18
Medlem
Citat:
Nautilus har bara legat i vattnet ett par månader. Vad vill du med dina insinuationer? Svartsjuk? Avundsjuk?
Han gillade att åka på turer med sin båt och nu kunde han visa upp henne ordentligt. Ärligt: vad är ditt problem?

"Everyone should at least once experience the amazing feeling of sailing a submarine. Unfortunately the Danish law prohibits us from taking on passengers"

Har man ändrat lagen eller var detta en olaglig tur som KW deltog i?
Senast redigerad av sno 2017-09-18 kl. 19:28.
Citera
2017-09-18, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du behöver absolut inte be om ursäkt, jag bara försökte "moderera", då jag tröttnat på ställningskriget. Alla argument, för eller emot denna diskussion, som i princip gick ut på hur hon BORDE tänkt, försökte jag stämma ner och dela in i två delar, hur hon beslutade, och FB's skribenter på hur hon "borde" tänkt.....för mig, som jobbar dagligen med ungdomar i AST (autistspektratillstånd), blir det lite fånigt med de som kastar sig med begreppet autism i någon form. "Aspig", vad är det? Man behöver inte så jobba länge med ungdomar som har en diagnos, för att inse att de i de flesta situationer är mycket lika andra ungdomar, men med några mindre hinder i sin framfart mot vuxenvärlden.
Hehe, nej, jag höll med, jag borde varit lite öppnare i mitt svar, det var en typisk line jag drog för en "snabb poäng" snarare än för något som skulle leda diskussionen framåt så det var bra att du pekade ut det åt mig

Yes, aspergerbiten, kan inte mer än hålla med. För att vara över-super-tydlig är det inget jag hävdat utan det var som sagt Merwinna tidigare bakåt i tråden som spekulerade kring det lite från ingenstans och jag använder det mest som exempel på överanalyser M konstant gör om KW. Min linje är och fortsätter att vara att hävdar man något så ligger bevisbördan på den som hävdar det, och då bör man ha starkare belägg än att någon annan i tråden sagt detsamma
Citera
2017-09-18, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Oklart om det ingick lunch i KW:s privata tur..

$5000 USD
One on one with the designers*
– Our respect and gratitude.
- A photo of the UC3 Nautilus hand signed by its designer Peter Madsen.
- A “NAUTILUS CREW” Cap.
- A private tour of the submarine and our facilities – guided by Peter Madsen
- A private session where Peter Madsen shows how the submarine is controlled.
- A private lunch with Peter Madsen and Claus Nørregård – who built the UC3 NAUTILUS.
Snabbt bara - det där är från indiegogo-kampanjen, alltså det är inte $5k det kostar att vara ute på en tur med Nautilus utan du stöttar projektet med $5k och då får du bonusen att vara med om de där grejerna. Ofta brukar 5-10k nivåerna på IGG-projekt innebära typ en lyxig middag och en dag med crew:et, det säger alltså ingenting om själva kostnaden för de saker man får vara med om. Ta kung fury som exempel - där kunde du betala $10k för att få en roll i filmen, och de betalade resan.
Citera
2017-09-18, 19:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Tja, tycker du att turen gick problemfritt..?
Citera
2017-09-18, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Hehe, nej, jag höll med, jag borde varit lite öppnare i mitt svar, det var en typisk line jag drog för en "snabb poäng" snarare än för något som skulle leda diskussionen framåt så det var bra att du pekade ut det åt mig

Yes, aspergerbiten, kan inte mer än hålla med. För att vara över-super-tydlig är det inget jag hävdat utan det var som sagt Merwinna tidigare bakåt i tråden som spekulerade kring det lite från ingenstans och jag använder det mest som exempel på överanalyser M konstant gör om KW. Min linje är och fortsätter att vara att hävdar man något så ligger bevisbördan på den som hävdar det, och då bör man ha starkare belägg än att någon annan i tråden sagt detsamma
Juridiskt funkar det ju så att man som åklagare har bevisbördan. Här har man tyvärr möjlighet att slänga ur sig vad som helst. Vilket gör att en ny läsare kan ta det som sanning och få allt om bakfoten.
Vi har nu möjlighet att med nya funna kroppsdelar (hoppas de hittar nåt) få substans i våra spekulationer hur detta gick till. Kim är död och hennes ev bristande säkerhetstänk borde man väl kunna lämna därhän?
Citera
2017-09-18, 19:33
Medlem
Citat:
"Everyone should at least once experience the amazing feeling of sailing a submarine. Unfortunately the Danish law prohibits us from taking on passengers"

Tror inte den var laglig.
Citera
2017-09-18, 19:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Lagen lär inte vara ändrad. Det KAN dock vara så att lagen endast avser betalande passagerare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in