Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Du behöver absolut inte be om ursäkt, jag bara försökte "moderera", då jag tröttnat på ställningskriget. Alla argument, för eller emot denna diskussion, som i princip gick ut på hur hon BORDE tänkt, försökte jag stämma ner och dela in i två delar, hur hon beslutade, och FB's skribenter på hur hon "borde" tänkt.....för mig, som jobbar dagligen med ungdomar i AST (autistspektratillstånd), blir det lite fånigt med de som kastar sig med begreppet autism i någon form. "Aspig", vad är det? Man behöver inte så jobba länge med ungdomar som har en diagnos, för att inse att de i de flesta situationer är mycket lika andra ungdomar, men med några mindre hinder i sin framfart mot vuxenvärlden.
Hehe, nej, jag höll med, jag borde varit lite öppnare i mitt svar, det var en typisk line jag drog för en "snabb poäng" snarare än för något som skulle leda diskussionen framåt så det var bra att du pekade ut det åt mig
Yes, aspergerbiten, kan inte mer än hålla med. För att vara över-super-tydlig är det inget jag hävdat utan det var som sagt Merwinna tidigare bakåt i tråden som spekulerade kring det lite från ingenstans och jag använder det mest som exempel på överanalyser M konstant gör om KW. Min linje är och fortsätter att vara att hävdar man något så ligger bevisbördan på den som hävdar det, och då bör man ha starkare belägg än att någon annan i tråden sagt detsamma