Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-02, 12:03
  #4813
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Okej. Men skulle bli förvånad om inte Sony ser till att det ändras där också.

Någon som vet när man kan börja ladda ner Infamous second son?
Brukar vara första tisdagen eller onsdagen i månaden om jag inte missminner mig.
Citera
2017-09-04, 16:31
  #4814
Medlem
iVanillaGorillas avatar
kan man använda apple hörlurar som pluggas in i ps dosan samtidigt som jag har ett headset med mic som pluggas in i själva playstationet. mitt headset har väldigt dåligt ljud men en bra fungerande mic, samtidigt har jag ett par apple hörlurar med jävligt bra ljud men mic som inte funkar. är det möjligt att använda ljudet från apple hörlurar och micen från headsetet samtidigt?
Citera
2017-09-14, 10:21
  #4815
Medlem
Ni som har PS4 Pro med 4K, är det värt det?
Finns ens några spel som är 4K, på riktigt? Eller spel som är påväg?
Citera
2017-09-16, 12:22
  #4816
Medlem
Atrocituss avatar
Kan man -på något sätt- titta på illegalt nedladdade filmer på PS4? Via extern hårddisk, eller att man lagrar filmerna på PS4-hårddisken på något vänster?
Citera
2017-09-16, 13:59
  #4817
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitus
Kan man -på något sätt- titta på illegalt nedladdade filmer på PS4? Via extern hårddisk, eller att man lagrar filmerna på PS4-hårddisken på något vänster?

Ja. Extern disk eller dlna i lokalt nätverk.
Sedan spela i inbyggda mediaspelaren.
Alla format stöds inte och undertexter i separat fil funkar ej
Citera
2017-09-16, 20:12
  #4818
Medlem
lääz_kellys avatar
Ser att Dead Space (1 och 2) verkar finnas till PS3, men inte till fyran.
Nu undrar jag, som är en ny gosse inom PS-världen, om PS4 är bakåtkompatibel? Kan man ladda hem PS3-spel på PS Store till PS4?

Har båda två till Xbox 360, men funderar på att sälja hela rasket inkl. spel.. men just Dead Space är en av anledningarna till att jag fortfarande har kvar't.
Citera
2017-09-16, 20:14
  #4819
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Ser att Dead Space (1 och 2) verkar finnas till PS3, men inte till fyran.
Nu undrar jag, som är en ny gosse inom PS-världen, om PS4 är bakåtkompatibel? Kan man ladda hem PS3-spel på PS Store till PS4?

Har båda två till Xbox 360, men funderar på att sälja hela rasket inkl. spel.. men just Dead Space är en av anledningarna till att jag fortfarande har kvar't.

Nej, du behöver köpa en ps3a i så fall.
Citera
2017-09-16, 20:35
  #4820
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScarySully
Nej, du behöver köpa en ps3a i så fall.

Fanders..ok.
Har PS3 tillgång till "PS Plus", nätverksfunktioner etc?
Citera
2017-09-17, 13:22
  #4821
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Fanders..ok.
Har PS3 tillgång till "PS Plus", nätverksfunktioner etc?

Japp. Ps plus ger dig ju 1-2 spel till ps4/ps3 och ps vita varje månad. Så har man alla 3 får man bäst värde av plus.
Citera
2017-09-18, 12:54
  #4822
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Fanders..ok.
Har PS3 tillgång till "PS Plus", nätverksfunktioner etc?
Finns dock vissa PS3-spel som är "remastered" till PS4 som går att ladda ner. T.ex. The last of us, God of War 3, Uncharted 1-3 osv.
Citera
2017-09-18, 12:58
  #4823
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av richard_swe
Ja. Extern disk eller dlna i lokalt nätverk.
Sedan spela i inbyggda mediaspelaren.
Alla format stöds inte och undertexter i separat fil funkar ej

Måste bara snabbt säga att du har fått det om bakfoten.

Jag använder mig av Universal Media Server och via den kan PS4:an streama filmer i alla möjliga format och även separata undertexter.
Citera
2017-09-18, 16:35
  #4824
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Finns dock vissa PS3-spel som är "remastered" till PS4 som går att ladda ner. T.ex. The last of us, God of War 3, Uncharted 1-3 osv.

Jo, det vet jag.. Har nött igenom The Last of Us.
Grejen är att Playstation tydligen inte vill ha Dead Space till PS4. Om man tittar på Xbox 360/One, så kan man slänga in 360-skivorna till Dead Space 1/2 i One, tuta och köra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback