Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-18, 16:52
  #4825
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Jo, det vet jag.. Har nött igenom The Last of Us.
Grejen är att Playstation tydligen inte vill ha Dead Space till PS4. Om man tittar på Xbox 360/One, så kan man slänga in 360-skivorna till Dead Space 1/2 i One, tuta och köra.
Ja. Men det beror ju på att Xbox one är bakåtkompatibel medan PS4 tyvärr inte är det. Antagligen släpper Sony bara PS3-spel som är väldigt eftertraktade/som företag har lust att porta till PS4 till PS4 och för din skull är tyvärr inte Dead Space i den kategorin.

Undrar vad som hände med PS live eller vad det heter. Har ingen jättekoll på det men där kan man väl streama gamla Playstation-spel? Varför finns inte det i Sverige än?
Citera
2017-09-19, 17:00
  #4826
Medlem
Någon som vet hur man kan få fram levande bakgrund på ps4 när man kör Spotify?

Att den står med samma bild i flera timmar är la sådär för tvn. Bränner in rätt fint...

Några tips?
Citera
2017-09-23, 23:06
  #4827
Medlem
ArsenalRamboRamseys avatar
Jag kan inte få internet på mitt ps4 genom wifi. Men det har funkat innan. Vad göra?
Citera
2017-09-24, 01:50
  #4828
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArsenalRamboRamsey
Jag kan inte få internet på mitt ps4 genom wifi. Men det har funkat innan. Vad göra?

Kan du ansluta till wifit på "routern"?
Du kan ju alltid testa med en CAT-5-kabel, och först testa DHCP. Funkar inte det så testa knacka in skarp IP/GW/DNS på din Praystation.

Godspeed!
Citera
2017-09-24, 22:38
  #4829
Medlem
Beställde precis ett PS4 samt PS Plus, men efter jag lagt beställningen ser jag att PS Plus "Inkommer den 10 oktober". Wtf? Kommer jag inte få båda samtidigt? Samma med en handkontroll att den inkommer den 29 september. Kommer ju fortfarande kunna lira för det finns free trial men känns ju konstigt att dom låter en beställa vissa varor och eventuellt skicka de andra senare. Det var skrivet rätt diskret så jag såg inte det först, aja man får la skylla sig själv.
__________________
Senast redigerad av flipper123 2017-09-24 kl. 22:44.
Citera
2017-09-27, 19:57
  #4830
Medlem
Kan inte sätta in pengar med mitt kontokort! Får fel meddelande hela tiden om att det är fel på kontouppgifterna! igår efter 5 fel meddelande lyckades jag få in 400, efter det försökte jag sätta in pånytt och då kommer samma meddelande upp! WTF? fungerar inte första gångerna, sen funkar en gång helt på random och nu återgår den till att neka mig igen, har givetvis pengar på kortet. blir galen
Citera
2017-10-01, 07:39
  #4831
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Fick ju "Just cause 3" gratis förra månaden. Nu kan man köpa XXL edition för 149kr (vill ha all DLC) Kommer min sparning vara kvar om jag raderar mitt spel som jag bara kan köra när jag har PS plus och köper det där paketet med spelet igen för 149?

Eller låses spelet upp om jag köper det? Så slipper jag ladda ner igen? Så jag kan spela även när jag inte har plus.
__________________
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2017-10-01 kl. 07:43.
Citera
2017-10-03, 11:11
  #4832
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Så jävla dåligt. Kan inte köpa Just Cause 3 då jag redan äger spelet. Går det att ändra på? Vill ha XXL edition som innehåller all DLC, det är billigare än att köpa DLC separat plus att spelet bara funkar för mig medan jag har plus, om jag kan köpa spelet kan jag ju spela när jag vill. Har provat att radera spelet men står fortfarande att jag äger det.

Uppdatering 5.0 kom till PS4 idag. Tar en jävla tid att installera så inte hunnit kolla än.
Citera
2017-10-06, 17:04
  #4833
Medlem
krissepoffers avatar
Har fyra ps4-vänner jag spelar bf1 online med där vi kör party.
När vi fem kör är det inga problem.
Däremot när det bara är jag och en av dessa funkar inte partyt, utan det är helt tyst för båda.
Kommer upp en ruta om NAT-inställningar(wut?). Jag kör sladd in i routern.
Jag kan köra party en o en med tre av mina vänner, men fjärde vännen går det inte att köra separat party med.

Vad är felet o hur åtgärdas det?
Det är trots allt den som det inte funkar med som spelar spelar mest online(inkl mig själv).

Hoppas det inte var otydligt.
Citera
2017-10-06, 22:56
  #4834
Medlem
R.Bloodworths avatar
Jag funderar på att köpa en ps4 nu senare i oktober. Det jag undrar över är om det är värt att lägga 3-4000 (räknar då in spel och nej, köper inte begagnat) eller om en ps5 är inom räckhåll? Sista jag vill är att köpa en ps4 och 5an släpps "strax" därefter.

När förväntas ps5 släppas? Är det värt att lägga dessa pengar på en ps4 i dag?
Citera
2017-10-07, 03:16
  #4835
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Jag funderar på att köpa en ps4 nu senare i oktober. Det jag undrar över är om det är värt att lägga 3-4000 (räknar då in spel och nej, köper inte begagnat) eller om en ps5 är inom räckhåll? Sista jag vill är att köpa en ps4 och 5an släpps "strax" därefter.

När förväntas ps5 släppas? Är det värt att lägga dessa pengar på en ps4 i dag?

Har ingen koll på om PS5 ska släppas, men det finns en "upphottad" version av PS4, som heter PS4 PRO. Den kan vara värd att kika in. Annars finns ju kommande Xbox som släpps i november (tror jag).
Citera
2017-10-07, 13:36
  #4836
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Jag funderar på att köpa en ps4 nu senare i oktober. Det jag undrar över är om det är värt att lägga 3-4000 (räknar då in spel och nej, köper inte begagnat) eller om en ps5 är inom räckhåll? Sista jag vill är att köpa en ps4 och 5an släpps "strax" därefter.

När förväntas ps5 släppas? Är det värt att lägga dessa pengar på en ps4 i dag?

PS5 lär nog dröja tidigast till 2019, dom vill nog lansera den lagom när 4k har slått igenom och en stor andel av människor har en sådan tv så vänta på den känns rätt så meningslöst, du kan gott köpa en ps4 idag och den kommer räcka en bra tid framöver speciellt om du tar pro varianten.

http://www.ps5playstation5.com/ps5-r...date-countdown

lutar mer åt 2020 egentligen..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback