Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-19, 17:49
  #4801
Medlem
Dum fråga kanske, men hur kopplar jag Ps4 till recivern > till TV:en?
Lyckas inte få någon bild på tv:en när jag kör via recivern.
Citera
2017-08-21, 19:13
  #4802
Medlem
Blefss avatar
Jag har beskymmer med dualshock 4.
"Handtagen" är alldeles för små för mina onödigt stora händer ( kan greppa en stekpanna av normal storlek mellan pekfinger och tumme)

Så mitt ringfinger och lillfinger domnar bort på båda händerna efter en stunds spelande.

Finns de någon som tillverkar större kontroller eller kan man förlänga "handtagen" på något smart sätt?

Tacksam för svar
Citera
2017-08-21, 21:42
  #4803
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blefs
Jag har beskymmer med dualshock 4.
"Handtagen" är alldeles för små för mina onödigt stora händer ( kan greppa en stekpanna av normal storlek mellan pekfinger och tumme)

Så mitt ringfinger och lillfinger domnar bort på båda händerna efter en stunds spelande.

Finns de någon som tillverkar större kontroller eller kan man förlänga "handtagen" på något smart sätt?

Tacksam för svar

den här sidan visar någon upp en möjlig lösning.

Själv har jag inte stora händer, så jag har inte provat metoden.
Citera
2017-08-23, 15:02
  #4804
Medlem
Jag undrar om någon vet om det här med Playstation + medlemskap. Mitt går ut i december 23 men vill köpa det här erbjudandet på 15mån o betala för bara 12mån. Men har 4mån kvar så kommer det börja gälla efter i december eller redan om jag köper det idag för då förlorar jag 4mån ?

Tacksam för hjälp !
Citera
2017-08-25, 13:36
  #4805
Medlem
Okej, ska försöka beskriva scenariot så gott jag kan:

Jag äger en PS4 och har ett konto som har min konsol som det "primära PS4". However, jag har av en icke-så-nära vän fått hans Playstation login id/password, vilket jag använde för att logga in med i min konsol. På så vis kunde jag ladda ner en private beta som han hade på sitt konto. Dock fick jag göra hans konto till det "primära".

Jag har själv inte gett honom något av mina lösenord/loginid.

Kan han på något sätt scamma mig på detta sätt? Tänker givetvis radera hans konto och göra mitt konto det primära igen efter att betan är över, men better safe than sorry. Kan han t.ex. switcha account till mitt på hans konsol? För det skulle han väl behöva skriva in mitt id/lösenord åtminstone en gång? Men det har han som sagt ej tillgång till.
Citera
2017-08-25, 16:15
  #4806
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
Jag undrar om någon vet om det här med Playstation + medlemskap. Mitt går ut i december 23 men vill köpa det här erbjudandet på 15mån o betala för bara 12mån. Men har 4mån kvar så kommer det börja gälla efter i december eller redan om jag köper det idag för då förlorar jag 4mån ?

Tacksam för hjälp !

Du lägger på 15 månader på befintlig mängd. Dvs 15+4
Citera
2017-08-27, 10:23
  #4807
Medlem
Nu när dollarn sjunkit och kronan stärkts är det åter igen intressant att köpa digitala spel via US PSN. Nyspel för under 500 lappen! Det spar man en del på om man ändå ska köpa digitalt.
Citera
2017-08-28, 21:21
  #4808
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Du lägger på 15 månader på befintlig mängd. Dvs 15+4

Tack så mycket för svar!
Citera
2017-08-30, 16:30
  #4809
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Inatt 00:01 höjs priset på PS plus.

Spelar inte mycket online men köpte 3mån nu för 189kr som kommer höjas till 235kr. För ryktas om att "Infamous second son" kommer som gratisspel i september. Så behöver plus för att lira det och "just cause 3" som är rätt skoj.

Tips till alla! Spelar ni mycket online kan det vara värt att förlänga t.ex. ett år idag så sparar ni 95kr jämfört med imorgon.
Citera
2017-09-01, 12:25
  #4810
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Vilken dag kommer månadens spel? För de som har PS plus.
Citera
2017-09-02, 09:28
  #4811
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Inatt 00:01 höjs priset på PS plus.

Spelar inte mycket online men köpte 3mån nu för 189kr som kommer höjas till 235kr. För ryktas om att "Infamous second son" kommer som gratisspel i september. Så behöver plus för att lira det och "just cause 3" som är rätt skoj.

Tips till alla! Spelar ni mycket online kan det vara värt att förlänga t.ex. ett år idag så sparar ni 95kr jämfört med imorgon.

Prisförändringen verkar bara gälla om du köper från Playstation store. Om du köper från exempelvis Elgiganten är priset detsamma.
Citera
2017-09-02, 10:23
  #4812
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Prisförändringen verkar bara gälla om du köper från Playstation store. Om du köper från exempelvis Elgiganten är priset detsamma.
Okej. Men skulle bli förvånad om inte Sony ser till att det ändras där också.

Någon som vet när man kan börja ladda ner Infamous second son?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback