2017-09-18, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hmm. Då blir det öppenvård.

Och möjligheter att rymma.
Citera
2017-09-18, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vet du vilka försiktighetsåtgärder hon vidtog innan den intervjun eller sitter du och fantiserar som vanligt?

Vilka försiktighetsåtgärder vidtog hon nu?
Citera
2017-09-18, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Och möjligheter att rymma.

Och massor med kvinnliga fans redo att hjälpa till och gömma..
Citera
2017-09-18, 12:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Idiot..

Dålig stäming = han kastar saker omkring, gör sexuella närmanden..
Har han kastat saker på någon journalist?
Har han gjort sexuella närmanden mot någon journalist?
Eller sitter du och drömmer ihop egna fantasier igen?
Citera
2017-09-18, 12:48
Medlem
Citat:
Exakt så.

Sen har en del beskrivit att PM blir arg på journalister och att hon därför borde vara rädd.
Ilska brukar inte vara farligt och PM har enligt vad som tidigare är känt aldrig varit våldsam mot någon journalist.

Det finns massor med jobb som ibland skapar ilska hos personer de möter. (t.ex. polis, vakt, socialarbetare, lapplisa mm)
Det betyder inte att alla människor borde vara rädda för att ta just de jobben.

En idiot till..

Poliser, vakter, socialarbetare och lapplisor kan tillkalla hjälp ifall det krävs. De arbetar också vanligtvis i par för att kunna hjälpa varandra. Socialarbetarna har varit en väldigt utsatt grupp och därför har säkerheten kring dem förstärkts.
Citera
2017-09-18, 12:49
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Vilka försiktighetsåtgärder vidtog hon nu?
Det har skrivits så många gånger.
Hon skulle vara borta några timmar, med en känd person, som inte hade begått våldsbrott tidigare.
Flera personer visste var hon befann sig och med vem.

I normalfallet skulle det räcka med de åtgärderna.
Tyvärr räckte det inte men det beror på galenskapen hos PM och inte på henne.
Inte ens mycket erfarna personer känner alltid igen galenskap fast de har den framför ögonen.
Citera
2017-09-18, 12:50
Medlem
Citat:
Men hur professionellt är det att tänka så om man har dubier: ”Det händer inte mig”..?

Närmast till hands var väl inte tanken på styckmord utan snarare ”vad ska jag göra då ifall det blir en obehaglig stämning ombord och jag har ingen möjighet att fly/kalla på hjälp?”

Det är extremt vanligt att personer som råkat ut för något hemskt i efterhand säger "jag trodde aldrig att det kunde hända mig" (testa att googla den meningen, t.ex.). Det har INGENTING att göra med huruvida en utövar sitt yrke på ett professionellt sätt eller inte. Är råless på ditt kvinnoförakt! Hur kan du tycka att det är hennes eget fel? Gäller den här förklaringen dig också kanske? Är att söka fel hos KW det enda som kan få dig att känna lugn efter den här fruktansvärda händelsen?
Citera
2017-09-18, 12:55
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
En idiot till..

Poliser, vakter, socialarbetare och lapplisor kan tillkalla hjälp ifall det krävs. De arbetar också vanligtvis i par för att kunna hjälpa varandra. Socialarbetarna har varit en väldigt utsatt grupp och därför har säkerheten kring dem förstärkts.
Ibland kan de tillkalla hjälp, ibland finns ingen hjälp i närheten, och ändå väljer de farliga yrken.

Det jag försöker få fram är att man inte kan skydda sig mot allt som kan innebära en liten risk.
Om man skulle vara rädd och skydda sig mot allt som kanske kan bli obehagligt så får man ett väldigt begränsat och instängt liv.
Det är naturligtvis ok om man vill leva ett skrämt liv men man behöver inte projicera den ängslan man har på alla andra.
Citera
2017-09-18, 12:57
Medlem
Citat:
Exakt så.

Sen har en del beskrivit att PM blir arg på journalister och att hon därför borde vara rädd.
Ilska brukar inte vara farligt och PM har enligt vad som tidigare är känt aldrig varit våldsam mot någon journalist.

Det finns massor med jobb som ibland skapar ilska hos personer de möter. (t.ex. polis, vakt, socialarbetare, lapplisa mm)
Det betyder inte att alla människor borde vara rädda för att ta just de jobben.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=6668594
Citera
2017-09-18, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon befinner sig i Köpenhamn och skall intervjua en rakets- och ubåtskuf. Även om hon haft minsta lilla dubier ang detta att sätta sig i en ubåt med honom, så kanske tanken finns att "aldrig i livet - sånt händer inte här och inte nu. Och inte mig."
Jag är övertygad om att de kom ihop sig om något, han förgick sig pga något temperamentsutbrott. Sen fick han spel och gjorde sig av med henne på ett ganska grisigt sätt. Men vad de kom ihop sig om vete gudarna. Sex? Den tanken ligger närmast. Kanske han försökte sig på en liten amorös stund och hon tvärvägrade. Resten kan man bara gissa. Eller allt är gissningar. Fan vet om vi någonsin får veta.

Jag tror fortfarande att Kim egentligen inte hade med det hela att göra, hon råkade vara vid fel plats och vid fel tidpunkt. När Madsens uppdämda hat mot von Bengtsson exploderade. PM hade återigen förlorat mot sin fiende som skulle få skjuta upp sin raket först, medan Han den store Raket-Madsen dragit de kortaste strået. Igen.

Han är ett stort barn som har en Grandios självbild, vars reaktion blir som kan förväntas av ett sådant.

Hans kränkthet och hat riktades helt felaktigt mot en helt oskyldig person.
En random person. Kim Wall.

R.I.P. Kim Wall!
Citera
2017-09-18, 13:01
Medlem
Citat:
Det har skrivits så många gånger.
Hon skulle vara borta några timmar, med en känd person, som inte hade begått våldsbrott tidigare.
Flera personer visste var hon befann sig och med vem.

I normalfallet skulle det räcka med de åtgärderna.
Tyvärr räckte det inte men det beror på galenskapen hos PM och inte på henne.
Inte ens mycket erfarna personer känner alltid igen galenskap fast de har den framför ögonen.

Idi Amins son är väl också en ”känd person”? Ifall man meddelar att man gör en intervju med honom då borde väl det räcka som ”säkerhetsåtgärd”?
Citera
2017-09-18, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du förstår inte. Det hjälper inte om en ung människa så har levt i 10 olika länder, om det hela tiden har varit under utvalda och upphöjda förhållanden. T.ex. som diplomatbarn, och senare som utbytesstudent på universitet, eller praktikant på UD eller någon handelskammare i utlandet. ELLER som journalist, då man har med sig sin journaliststatus som en slags mental sköld som människor vanligen respekterar (dock inte blattegäng i Rinkeby, men dom är heller inte fullt ut att betrakta som människor). För deras erfarenheter har inte lärt dem något om sjuka eller onda människor, om rädsla eller otrygghet, om övergrepp, ensamhet, utsatthet eller ångest. Det finns människor som lyckas gå igenom ett helt normallångt liv utan att behöva bli av med sin barnsliga tillit.

Du ser världen så svartvitt att man baxnar. Du tror på allvar att bara folk som vuxit upp under eländiga förhållanden är mogna och mogen menar du tydligen är förknippat med otrygghet och misstänksamhet? Jag skulle påstå att det ofta är tvärtom....Folk som växer upp i misär , våld och otrygghet söker sig inte sällan till sådana miljöer igen och hamnar i trubbel otaliga gånger, medan trygga vuxna har en nykter syn på verkligheten. Utan att du vet om det, så beskriver du ju Madsen, inte Kim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in