Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-29, 13:39
  #9769
Medlem
Turtellinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haema
Någon som vet hur det har gått för de inblandade? JA? JN? Kontakt mellan dem och JH? Har försökt hitta bild på JA för att få någon sort idé på vad det var som var lockande med honom men hittar inget. Ngn som vet var bild finns?

http://i57.tinypic.com/9lbzb9.jpg

Han är inte speciellt snygg, men har ändå dejtat runt en hel del. Han är tunn och inte speciellt lång, så vet inte riktigt vad damerna attraheras av hos honom. Lovisa lär ha varit större än honom.
Citera
2017-06-29, 13:45
  #9770
Medlem
Turtellinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessDaisy
Har läst lite i FUP men inte i tråden, men undrar om Jonas föräldrar sagt något om den Jonna gjort?

De blev helt knäckt av händelsen. Hans mamma blev sjukskriven en längre period efter detta och behövde sen arbetsträna. Jag vet inte hur det ser ut idag.
Citera
2017-08-09, 20:17
  #9771
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Tvingades lyssna på Jonnas förhör i bilen ner Småland för en vecka sedan. Jonna verkar lite smått efterbliven, gjordes ett IQ-test på henne?

Tänkte också på det. Hon hade toppbetyg i gymnasiet, vilket korrelerar med högre IQ.

Kan verkligen inte tro att det stämmer i hennes fall. Tror heller inte att hon spelade dum.
Citera
2017-09-13, 22:37
  #9772
Medlem
Någon som har Jonnas psykutlåtande? Det kanske inte finns då hon inte bedömdes som allvarligt psykiskt sjuk. Har läst s.svenssons (knutby) så det borde gå att få fatt i. Men det kanske bara är om det blir en del av FUP:en? eller?
Citera
2017-09-17, 21:45
  #9773
Medlem
Godiiiss avatar
Finns de någon bild på Lovisa?
Citera
2017-09-17, 21:50
  #9774
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godiiis
Finns de någon bild på Lovisa?
Try Google
Citera
2017-09-18, 19:59
  #9775
Medlem
Godiiiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Try Google

Hahah tänkte aldrig på de
Tack
Citera
2017-09-19, 22:16
  #9776
Medlem
så allt detta pga epa körande bög man slutar aldrig förvånas vad människor gör för lite kuk/fitta
Citera
2017-09-30, 18:06
  #9777
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godiiis
Finns de någon bild på Lovisa?

Din kommentar fick mig också nyfiken på hur hon ser ut, så gjorde en lite snabb sökning och hittade detta:

http://picbear.com/lindhlovisa

Är det typ nån sorts backup på hennes instagram eller vad är det? Jag är inte så insatt i sociala medier. Hur som helst fick jag kalla kårar av hennes sista inlägg! Fyfan, det är när man ser sånt här som man inser att det faktiskt finns en riktig människa bakom alla förhör och allt vad det är, som blivit utsatt för detta illdåd. Hoppas Jonna Henningsson får sitta inne tills det är dags för ålderdomshemmet.
Citera
2017-10-11, 11:29
  #9778
Medlem
Oibaf-Piaffs avatar
Jonna Henningsson har tveklöst borderline är vad jag tänkte direkt.
Otäckt, helt ärligt så är jag rädd för borderline. Psykopater, sociopater i all ära, men borderline psykotisk rage, där har vi något som ger kalla hårar hos den mest luttrade.
Citera
2017-10-24, 21:27
  #9779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherCitizen
Detta fall berör mig väldigt mycket. Ja, det äcklar mig rent av. Det gör mig glad att Jonna blev dömd till livstid. Det var det enda rimliga i detta fall. Normalstraffet för överlagt mord ska vara livstid, och inte 10-18 år. Jag tycker att Sverige har alldeles för lindriga straff. Man måste ta mer hänsyn till brottsoffren och brottsoffrens familj, och inte lägga sådan stor vikt vid gärningsmannens bästa hela tiden. Tänk hur man själv skulle känna om någon har ihjäl exempelvis ens syster och kommer undan med typ 12 år, sitter av 2/3 av tiden och kommer ut efter 8 år.

Det går ju ganska bra att argumentera för det totalt motsatta: Även att man kan tro det, så vittnar de flesta brottsoffer eller anhöriga till offer om att huruvida gärningsmannen får ett straff på 14 eller 24 år spelar ytterst liten roll och de allra flesta vill inte ägna en tanke på gärningsmannen efter rättsprocessen är överspelad. Däremot bör dessa offer så klart få allt tänkvärt och nödvändigt stöd på alla andra sätt. Däremot finns det väldigt goda argument att tänka på gärningsmannens bästa, åtminstone i bemärkelsen att göra allt som är möjligt för att undvika återfall i brott och hjälpa gärningsmannen att återanpassa sig till samhället, detta både ur ett ekonomiskt och moraliskt perspektiv. Här är också viktigt att minnas att långa och hårda fängelsestraff inte har någon påvisbar effekt på människors benägenhet att begå brott. Det är således svårt att argumentera för att vi bör har längre och hårdare straff annat än ur affekt. desto lättare att argumentera för effektiv och individanpassad rehabilitering för dömda brottslingar.
Citera
2017-10-28, 20:48
  #9780
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bewing77
Det går ju ganska bra att argumentera för det totalt motsatta: Även att man kan tro det, så vittnar de flesta brottsoffer eller anhöriga till offer om att huruvida gärningsmannen får ett straff på 14 eller 24 år spelar ytterst liten roll och de allra flesta vill inte ägna en tanke på gärningsmannen efter rättsprocessen är överspelad. Däremot bör dessa offer så klart få allt tänkvärt och nödvändigt stöd på alla andra sätt. Däremot finns det väldigt goda argument att tänka på gärningsmannens bästa, åtminstone i bemärkelsen att göra allt som är möjligt för att undvika återfall i brott och hjälpa gärningsmannen att återanpassa sig till samhället, detta både ur ett ekonomiskt och moraliskt perspektiv. Här är också viktigt att minnas att långa och hårda fängelsestraff inte har någon påvisbar effekt på människors benägenhet att begå brott. Det är således svårt att argumentera för att vi bör har längre och hårdare straff annat än ur affekt. desto lättare att argumentera för effektiv och individanpassad rehabilitering för dömda brottslingar.

Inlåsta brottslingar begår inte brott som drabbar vanliga människor, eller hur?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback