Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-09, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Det var på håret att svärsonen Mattias hann med att googla upp svaret. Jag testade själv och klarade med lätthet att få fram rätt svar på 15 sekunder.

Numera är det ju egentligen ointressant att ha en allmänbildad livlina till "ring en vän". Mycket bättre då att ha någon som sitter med Google och är snabb på tangentbordet och snabbt kan scanna av en Wikipediaartikel.

Den tävlande skall ju inte läsa frågan som det står heller utan snabbt säga vad som skall Googlas och sedan läsa upp svarsalternativen så fort Wikipediaartikeln har hittats.

Går ju inte riktigt att jämföra med sig själv, då man ser alternativen och frågan ett par minuter innan personen ringer, medan livlinan får allt slängt i öronen. Kändes som det tog en liten stund innan han riktigt greppade vad frågan var. Men visst, det var väl inte den allra bästa insatsen från en livlina i programmets historia.
Håller med om "ring en vän" livlinan, som överlevt sig själv. Tror inte den kan finnas kvar i längden. För de som väljer tre livlinor kan man redan nu ersätta "ring en vän" med "byt fråga". Lite mer knepigt med hur man ska göra den fjärde livlinan. Kanske att man kan göra en livlina som undviker fall vid fel svar? Man kan välja på en specifik fråga, att svarar man rätt så går man till nästa fråga som vanligt, svarar man fel så åker man ut men faller inte till någon säkerhetsnivå? En tanke jag fick, känns tyvärr som att i princip allt är bättre än "ring en vän".
Sedan, dessa vinstutdelningar är ju mer än tröttsamma. Förstår faktiskt inte varför de behöver visas. Varför lotteriet behövs är ju rätt uppenbart, men varför behöver man se vinstutdelingarna? Lotto, joker och V75 går runt utan att man behöver åka hem till varenda människa som vunnit stora summor. Kan möjligen gå med på att Rickard i slutet av programmet säger vilket postnummer som vunnit denna vecka, mer uppmärksamhet än så behöver inte lotteriet. Kan till och med tänka mig att dessa hembesök kan avskräcka en och annan från att gå med, alla vill inte att alla ens vänner, ovänner och ytliga bekanta skulle få veta om man mot förmodan skulle vinna en storvinst.
Citera
2017-09-09, 16:13
Medlem
Big Bosss avatar
Drive by post

Postkodmiljonären är nog bland de sämsta titlarna någonsin på ett TV-program.
Citera
2017-09-15, 19:36
Medlem
Ganonitos avatar
Då var det dags för ytterligare x antal avsnitt bestående av kändisar som tävlar för välgörenhet. Suck.
Citera
2017-09-15, 19:51
Bannlyst
Den frågan på 50k? Då vet man nivån...
Citera
2017-09-15, 20:27
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Den frågan på 50k? Då vet man nivån...

Vad var det för fråga? Skippar det alltid när det är kändisspecial.
Citera
2017-09-15, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vad var det för fråga? Skippar det alltid när det är kändisspecial.

Typ vilken ort som omnämns i "fån't ja en körv så huppä ja i älva". Den känner väl varenda jävel till liksom?
Citera
2017-09-15, 20:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Typ vilken ort som omnämns i "fån't ja en körv så huppä ja i älva". Den känner väl varenda jävel till liksom?

Ja. Den hade platsat på 10.000 kr, som högst. Den kunde jag när jag var 7 år för fan. Men är du förvånad? Såhär är det alltid när det är kändisspecial.
Citera
2017-09-16, 09:20
Medlem
kostymnisses avatar
Man kan ju undra varför man ser detta längre? Är det inte kändisspecial där frågorna är på nivån om vad deltagarna själva heter är det prisutdelningar etc. Snart kommer väl ännu ett meningslöst vinnarprogram från ett torg i typ Övre Isbjörnsborg.

Det är hög tid att låta det bli ett rent frågesportprogram igen innan det helt är fördärvat.
Citera
2017-09-16, 13:37
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Man kan ju undra varför man ser detta längre? Är det inte kändisspecial där frågorna är på nivån om vad deltagarna själva heter är det prisutdelningar etc. Snart kommer väl ännu ett meningslöst vinnarprogram från ett torg i typ Övre Isbjörnsborg.

Det är hög tid att låta det bli ett rent frågesportprogram igen innan det helt är fördärvat.

Mailade faktiskt TV4 om detta så sent som igår. Deras svar:

Hej xxxxxxxx,

Tack för ditt mail. Vi har inga planer på att gå tillbaka till den gamla versionen av programmet men jag tar givetvis vidare din önskan om att du hade velat det. J

Vänligen,

Camilla,
Tittarkommunikatör
Citera
2017-09-16, 13:41
Medlem
Citat:
Mailade faktiskt TV4 om detta så sent som igår. Deras svar:

Hej xxxxxxxx,

Tack för ditt mail. Vi har inga planer på att gå tillbaka till den gamla versionen av programmet men jag tar givetvis vidare din önskan om att du hade velat det. J

Vänligen,

Camilla,
Tittarkommunikatör

Vad var frågan du ställde då?
Citera
2017-09-16, 13:54
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHellis
Vad var frågan du ställde då?

Om de inte kunde återgå till Vem vill bli miljonär som det var förut, utan Postkodlotteriets inblandning.
Citera
2017-09-17, 07:10
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Om de inte kunde återgå till Vem vill bli miljonär som det var förut, utan Postkodlotteriets inblandning.

Bra att du ställde frågan.
Tyvärr lockar det nog för mycket tittare även med lotterivinstutdelning men det vore intressant med en tittarundersökning om vad folk vill se/inte vill se i programmet.
Jag skulle tippa på att iaf 98% hellre ser ren frågesport än vinstutdelning. Nu tror dom säkerligen att hela grejen är uppskattad iom att man fortfarande tittar, jag har ju på burken även vid vinstudelningen även om jag gör annat just dom minutrarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in