Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-14, 21:02
  #1153
Medlem
Smackbangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Gjort en överföring från min Electrum-plånbok. Efter några timmar kom det upp "Low fee" och jag kan inte annullera överföringen. Nån som vet hur man kan höja "fee"eller avbryta
Detta är inte helt trivialt. Det finns en text som beskriver lite lösningar.
data-dive.com/unconfirmed-bitcoin-transactions-electrum

Det kan vara så att du har en äldre version av Electrum, den senaste heter Electrum-2.9.3
Den har förbättrad fee beräkningsfunktion.

Problemet med höga fee beror på alla okonfirmerade transaktioner som ligger och väntar på att bli konfirmerade.
Här är en länk på det antal transaktioner som för tillfället inte är konfirmerade.
blockchain.info/unconfirmed-transactions

Din transaktion kommer troligen att bli konfirmerad men det kan ta några timmar...
Citera
2017-09-14, 21:38
  #1154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smackbang
Detta är inte helt trivialt. Det finns en text som beskriver lite lösningar.
data-dive.com/unconfirmed-bitcoin-transactions-electrum

Det kan vara så att du har en äldre version av Electrum, den senaste heter Electrum-2.9.3
Den har förbättrad fee beräkningsfunktion.

Problemet med höga fee beror på alla okonfirmerade transaktioner som ligger och väntar på att bli konfirmerade.
Här är en länk på det antal transaktioner som för tillfället inte är konfirmerade.
blockchain.info/unconfirmed-transactions

Din transaktion kommer troligen att bli konfirmerad men det kan ta några timmar...

Tack för svar! Har Electrum 2.7.18. Tror du transaktionen kan bli "cancelled"?

Bara sett "unconfirmed" förr i väldigt länge. Nu en gul triangel med utropstecken "Low fee". Borde givetvis tänkt på att ha senaste versionen
Citera
2017-09-15, 01:29
  #1155
Medlem
bfjs avatar
Hur tror ni framtiden ser ut efter förändringarna i Kina, det har ju påverkat marknaden väldigt mycket och kommer väl fortsätta till slutet av september, lär väl vara en del synergieffekter på det också.

Ska man ta ut pengarna nu och vänta tills början av oktober och börja om?

"This all because of China. Chinese investors have until September 30th to get their money out of exchanges before they close,"
Citera
2017-09-15, 01:41
  #1156
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bfj
Hur tror ni framtiden ser ut efter förändringarna i Kina, det har ju påverkat marknaden väldigt mycket och kommer väl fortsätta till slutet av september, lär väl vara en del synergieffekter på det också.

Ska man ta ut pengarna nu och vänta tills början av oktober och börja om?

"This all because of China. Chinese investors have until September 30th to get their money out of exchanges before they close,"
Deja vu, vi har varit här förut, i både en massa snarlika och faktiskt även i princip identiska situationer. Just det du citerar, kunde varit dig citera historien. Rätt sjukt. Vilket hursomhelst innebär att du inte riktigt kan spela ut marknaden, folk har varit med förr. Ta ut pengarna om du behöver dem eller tycker att de är dåligt placerade. Släpp tankarna på att försöka utmanövrera marknaden.

Det man i sådana fall eventuellt kan fundera på är om Tether lyckats göra en "mt. gox" undrar den här extrema uppgången. Har ju spekulerats en del i det. Den gången var vi ju så långt förbi jämvikt att det tog flera år att komma tillbaka.
__________________
Senast redigerad av Trillske 2017-09-15 kl. 01:43.
Citera
2017-09-16, 23:43
  #1157
Medlem
Ett gammalt djungelordspråk lyder att när Claes Hemberg börjar twittra om att domedagen är kommen så är det dax att köpa . Skrämmande hur han verkar vara helt ute och cykla allt som ofta när det gäller Bitcoins, men ändå vill han gärna vara med och tycka i tid och otid.

https://twitter.com/Claes_Hemberg/st...24831003131904
Citera
2017-09-19, 20:40
  #1158
Medlem
eggshellss avatar
Jag har ju reggat både adress, id-kort och diverse på iaf 2 olika bitcoin-köp sidor. Dock har inte gjort något förtjänst. Men skatteverket kommer hitta mig va?

https://www.skatteverket.se/privat/s...6bae11b60.html
Citera
2017-09-19, 23:58
  #1159
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
"Fråga vad som helst..." OK!!!

Är komplett bitcoin-analfabet - lyckades skapa ett konto på bt.cx för några månader sedan och swishade över en betalning på dryga tusingen, vet inte hur det gick till... blev förvånad då detta skulle vara "anonymt",,, att ange fullständiga uppgifter etc...

Nu har de jävlarna "glömt" mina uppgifter - ok, hackar in min profil... (som inte fanns kvar) - och nu ska man verifiera sig med att scanna in ID... *suck* - gäller detta överallt????

Finns det något sätt att snabbt swish-betala med bitcoins..?
Citera
2017-09-20, 13:01
  #1160
Medlem
Hej, MM1555, trevligt att ta del av din service. Hur mycket pengar, procentuellt av min lön, tycker du att jag ska lägga in på bitcoin varje månad? Väntar på svar.
Citera
2017-09-20, 14:36
  #1161
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
"Fråga vad som helst..." OK!!!

Är komplett bitcoin-analfabet - lyckades skapa ett konto på bt.cx för några månader sedan och swishade över en betalning på dryga tusingen, vet inte hur det gick till... blev förvånad då detta skulle vara "anonymt",,, att ange fullständiga uppgifter etc...

Nu har de jävlarna "glömt" mina uppgifter - ok, hackar in min profil... (som inte fanns kvar) - och nu ska man verifiera sig med att scanna in ID... *suck* - gäller detta överallt????

Finns det något sätt att snabbt swish-betala med bitcoins..?

Det anonyma är inte köpet utan hur man använder BTC sedan. Man kan skicka dem via Tor. Men om man inte ska spekulera eller köpa något olagligt är inte BTC så användbara.
Citera
2017-09-20, 14:55
  #1162
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Ett gammalt djungelordspråk lyder att när Claes Hemberg börjar twittra om att domedagen är kommen så är det dax att köpa . Skrämmande hur han verkar vara helt ute och cykla allt som ofta när det gäller Bitcoins, men ändå vill han gärna vara med och tycka i tid och otid.

https://twitter.com/Claes_Hemberg/st...24831003131904
Tycker Hemberg är en trevlig prick, men det som är så underhållande med dessa människor är att de är så totalt antifragile. De fick för sig för flera år sedan att de minsann förstod den här marknaden bättre än dem som var inne i den, och ju mer verkligheten försöker motbevisa dem desto hårdare stångas de kognitivt med sin idé; det blir för Hemberg, Cornucopia, med flera ett slags egenvärde i att absolut inte försöka lära sig något som råkar omkullkasta den där idén.

I takt med att marknaden lär sig mer och mer står de liksom kvar på den där ursprungliga åskådarplatsen och skriker, medan avståndet mellan dem och de personer som förstår marknaden blir större och större.
__________________
Senast redigerad av Trillske 2017-09-20 kl. 14:58.
Citera
2017-09-20, 15:05
  #1163
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
"Fråga vad som helst..." OK!!!

Är komplett bitcoin-analfabet - lyckades skapa ett konto på bt.cx för några månader sedan och swishade över en betalning på dryga tusingen, vet inte hur det gick till... blev förvånad då detta skulle vara "anonymt",,, att ange fullständiga uppgifter etc...

Nu har de jävlarna "glömt" mina uppgifter - ok, hackar in min profil... (som inte fanns kvar) - och nu ska man verifiera sig med att scanna in ID... *suck* - gäller detta överallt????

Finns det något sätt att snabbt swish-betala med bitcoins..?
Alla exhanges är seriösa (annars stängs de ner) tredjeparsföretag, dvs självklart kräver de id av dig. Det handlar inte om Bitcoin. Det är rent av så att du inte ens äger bitcoin som du köper via ett sådant företag; det är då företaget som har en skuld till dig motsvarande ditt "innehav", som du sedan kan kräva ut.

Inget stoppar dig dock att köpa via swish av någon person som vill sälja BTC.

I framtiden har vi decentraliserade alternativ till dessa tredjeparter, men än så länge är det väldigt mycke "alpha-stadie".
Citera
2017-09-20, 21:38
  #1164
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Thanx Trillske och Frawjon för feedback, upptäckte att det fanns möjligheter att swisha till s a s betalande part. Thanx anyhow!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback