Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-10, 11:01
  #1141
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trocasmoke
Hamnar pengarna på FS först och sen bet man säljaren då alltså.

Missa att dom hade en faq .För någon som inte är insatt är hela den här bitcoin grejen är det förbannat svårt vet ingen "normal" person utan spec datakunskaper som förstår något om hur man gör.

Ok ska läsa den .

Du kan trösta dig med att jag fortfarande efter 2 månader inte bemästrar GpgWin/Kleopatra för att kunna avkoda meddelanden som jag skickar till säljarna. Jag har hållit på med datorer i 25 år så det är frustrerande men lägger man bara manken till...
Citera
2017-09-12, 10:17
  #1142
Medlem
Har tänkt köpa via blockchain.info, har autcheticator aktiverat, men vad händer om jag råkar tappabort min telefon? Är det kört då? Kanske bättre att inte ha autcheticator alls?
Citera
2017-09-12, 16:10
  #1143
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Vilka metoder använder man ut pengar anonymt?

Hur gör ni? Nån gång vill man jo omsätta bitcoin i cash

Alla vill inte det. Det vanligaste är ju att köpa droger för BTC.
Citera
2017-09-12, 16:12
  #1144
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Du kan trösta dig med att jag fortfarande efter 2 månader inte bemästrar GpgWin/Kleopatra för att kunna avkoda meddelanden som jag skickar till säljarna. Jag har hållit på med datorer i 25 år så det är frustrerande men lägger man bara manken till...

Kleopatra är väldigt användarvänlig. Det är ju bara att importera nycklarna och dekryptera eller omvänt, när man ska beställa.
Citera
2017-09-12, 16:27
  #1145
Medlem
Jag undrar vad som är billigaste stället om man ska köpa sisådär bitcoin för två tusen kronor?

Har tidigare bara köpt via localbitcoins när jag ska använda pengarna. Men denna gången vill jag komma så billigt undan då jag ska mer lägga undan och spara.
Citera
2017-09-13, 00:01
  #1146
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaos2000
Jag undrar vad som är billigaste stället om man ska köpa sisådär bitcoin för två tusen kronor?

Har tidigare bara köpt via localbitcoins när jag ska använda pengarna. Men denna gången vill jag komma så billigt undan då jag ska mer lägga undan och spara.

Bitstamp är billigare än Localbitcoins. De kräver en del grejer för att du ska bevisa din identitet, men sedan är det bara att köpa.
Citera
2017-09-14, 12:34
  #1147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Bitstamp är billigare än Localbitcoins. De kräver en del grejer för att du ska bevisa din identitet, men sedan är det bara att köpa.

Är det billigaste stället?
Citera
2017-09-14, 12:59
  #1148
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaos2000
Är det billigaste stället?

Det är kanske inte det billigaste, men det är enkelt och billigare än Localbitcoins.
Citera
2017-09-14, 13:35
  #1149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Det är kanske inte det billigaste, men det är enkelt och billigare än Localbitcoins.

Är kraken billigare?
Citera
2017-09-14, 13:44
  #1150
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaos2000
Är kraken billigare?

Vet ej. På Bitstamp handlar man helt enkelt med sitt bankkort. Det är alltså inte som Localbitcoins, där man gör affärer med säljare.
Citera
2017-09-14, 18:22
  #1151
Medlem
Var tror ni botten nås vid denna nedgång?
Citera
2017-09-14, 19:44
  #1152
Medlem
Gjort en överföring från min Electrum-plånbok. Efter några timmar kom det upp "Low fee" och jag kan inte annullera överföringen.

Nån som vet hur man kan höja "fee"eller avbryta
__________________
Senast redigerad av King Devil 2017-09-14 kl. 20:09. Anledning: förtydligande
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback