Citat:
Ursprungligen postat av
eggshells
Var kan jag "läsa mer" då? Allt är spekulationer men DM50 DM100 DM200 säger "stark köp" och helt enkelt gå på magkänsla. Är btc/usd handel så stor skillnad gentemot vanliga warranter?
Men du tycker jag ska läsa på mer om hedge? ...Ja kanske jag kan lära mig nått nytt, källa att bjuda på?
Du ska inte syssla med teknisk analys. Teknisk analys skapades som ett sätt för att försimpla ekonomiska principer när internet kom och tillgängligheten för retail-traders ökade då de tidigare inte hade tillgång till de finansiella marknaderna.
Det är helt enkelt mycket enklare att förstå en massa streck på en graf än att sitta och förstå makroekonomi samt fundamentala värderingar.
Du ska inte stirra dig blind på grafen utan de fundamentala värdena som existerar bakom en valuta. De fundamentala värdena för kryptovalutor är
1. Anonymitet.
2. Snabba transaktionstider.
3. Decentralisering
4* Smart apps (Ethereum).
5. Algoritmen, begränsat utbud vs obegränsat utbudd
De signifikanta riskerna som existerar är geopolitiska där Kina nu har en kongress som sänkte priset på Bitcoin rejält för att diskussioner gick om att den blir olaglig, och där den idag går upp på rykten.
Varför är Kina så viktigt ? Jo, för att det är världens största land och det har ett extremt byråkratiskt regelverk där kryptovalutor används som sätt att undanfly kapitalrestriktioner.
När dessa faktorer börjar omkullkastas, t.ex. vid olika hacks såsom vid Ethereum av DAO, så påverkar det tillförlitligheten till dessa fundamentala faktorer och värdet på valutan.
Det spelar ingen roll ifall skriker att det är en
all-time high, den kan komma att fortsätta gå upp så länge det finns människor och fundamentala faktorer som stödjer en uppgång..
Ta t.ex. Ether, som är valutan av Ethereum, på måndag släpps en fork, vilket innebär att skapar en nya programvara för att slå undan den gamla. I den forken kommer bland annat.
1. Anonymiteten förbättras.
2. Transaktionstiden kommer snabbas upp.
Samt andra faktorer..
Dessa saker har en direkt korrelation med de fundamentala faktorerna innan, och därför går valutan upp idag tills på måndag..