2017-10-13, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla
Var har du beställt kortet?

Du kan beställa via deras webbapp eller mobilapp, finns både för iOS och Android.
15$ betalar du för att reservera ett kort och hamna på väntlistan. Korten skickas ut stegvis just nu för att försäkra sig om att de kan hantera belastningen.

https://itunes.apple.com/us/app/tenx-blockchain-asset-wallet/id1273403542?mt=8
https://webapp.tenx.tech/register?redirect=%2Fdashboard
Senast redigerad av supersheriffen 2017-10-13 kl. 14:47.
Citera
2017-10-13, 14:39
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Hoppas du har rätt, då ökar ju värdet på alla kryptos ganska avsevärt. Men både du och jag vet att banker tar inget eget ekomomiskt ansvar - der gör kunden. Så varför skulle dom handla optioner, "bonds" för att "sälja" till sina kunder med den risken som nu finns?

Nåja, jag vet inget alls om denna marknad, jag kommer från börs-marknaden och det går nästan inte att jämföra.

Mina 50k (BTC Avanza) är nu uppe i 61k. Tänk om 10 år... Köper loss huset eller så får jag väl gråta några nätter...

Därför att de måste hedga positionerna kunden tar genom att köpa underliggande. De tjänar mer på att ha kunder som handlar med dem än att inte göra det. Risken för att deras hedge inte skulle fungera är avsevärt mycket mindre i relation till förlusten de går miste om i avgifter om de inte erbjuder kunder sätt att handla kryptovalutor på.

Ja, du lär köpa loss huset snabbare än så tror jag. Dock får du läsa på lite mer så du vet vad det är du äger.
Citera
2017-10-13, 14:41
Medlem
Citat:
..och med det så försvinner ju också all anonymitet / decentraliserat och du låser din krypto till Visa kortet, som ett helt vanligt bankkonto verkar det som... snacka om att bjuda i staten i din plånbok

Tror inte på det, men vem är jag att tala för eller emot något? Kör du på! men själv så tycker jag plus många andra att "staten" inte har ett finger i spelet... och då tänker jag inte på vår stat utan stater med mycket lägre förtroende, många i asien, sydamerika osv..

Helt decentraliserat är de förstås inte än eftersom fiat valutan i slutändan går via deras Visa certifierade kortutgivare.
Men VISA/MC är universalt sett de mest accepterade betalningsalternativen, så man måste börja någonstans.

Dem jobbar just nu på att få egen banklicens, så framtiden ser ljus ut.
Senast redigerad av supersheriffen 2017-10-13 kl. 14:44.
Citera
2017-10-13, 15:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX

Ja, du lär köpa loss huset snabbare än så tror jag. Dock får du läsa på lite mer så du vet vad det är du äger.

Var kan jag "läsa mer" då? Allt är spekulationer men DM50 DM100 DM200 säger "stark köp" och helt enkelt gå på magkänsla. Är btc/usd handel så stor skillnad gentemot vanliga warranter?

Men du tycker jag ska läsa på mer om hedge? ...Ja kanske jag kan lära mig nått nytt, källa att bjuda på?
Citera
2017-10-13, 15:09
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Var kan jag "läsa mer" då? Allt är spekulationer men DM50 DM100 DM200 säger "stark köp" och helt enkelt gå på magkänsla. Är btc/usd handel så stor skillnad gentemot vanliga warranter?

Men du tycker jag ska läsa på mer om hedge? ...Ja kanske jag kan lära mig nått nytt, källa att bjuda på?

Du ska inte syssla med teknisk analys. Teknisk analys skapades som ett sätt för att försimpla ekonomiska principer när internet kom och tillgängligheten för retail-traders ökade då de tidigare inte hade tillgång till de finansiella marknaderna.

Det är helt enkelt mycket enklare att förstå en massa streck på en graf än att sitta och förstå makroekonomi samt fundamentala värderingar.

Du ska inte stirra dig blind på grafen utan de fundamentala värdena som existerar bakom en valuta. De fundamentala värdena för kryptovalutor är

1. Anonymitet.
2. Snabba transaktionstider.
3. Decentralisering
4* Smart apps (Ethereum).
5. Algoritmen, begränsat utbud vs obegränsat utbudd

De signifikanta riskerna som existerar är geopolitiska där Kina nu har en kongress som sänkte priset på Bitcoin rejält för att diskussioner gick om att den blir olaglig, och där den idag går upp på rykten.

Varför är Kina så viktigt ? Jo, för att det är världens största land och det har ett extremt byråkratiskt regelverk där kryptovalutor används som sätt att undanfly kapitalrestriktioner.

När dessa faktorer börjar omkullkastas, t.ex. vid olika hacks såsom vid Ethereum av DAO, så påverkar det tillförlitligheten till dessa fundamentala faktorer och värdet på valutan.

Det spelar ingen roll ifall skriker att det är en all-time high, den kan komma att fortsätta gå upp så länge det finns människor och fundamentala faktorer som stödjer en uppgång..

Ta t.ex. Ether, som är valutan av Ethereum, på måndag släpps en fork, vilket innebär att skapar en nya programvara för att slå undan den gamla. I den forken kommer bland annat.

1. Anonymiteten förbättras.
2. Transaktionstiden kommer snabbas upp.

Samt andra faktorer..

Dessa saker har en direkt korrelation med de fundamentala faktorerna innan, och därför går valutan upp idag tills på måndag..
Citera
2017-10-13, 15:25
Avslutad
Citat:
text

Du har rätt. Man måste se på underliggande instrument men som "konsument" idag finns inte tiden att kolla på allt sånt så många av oss går inte på Investing.com och slår upp certet/valutan. Sen att följa nyheter och utlandspolitik för att skapa sig någon form av "mindset"

Jag är mycket väl medveten om att jag köpt ett trisslott men 50/50 chans på vinst. Det viktigaste som konsument är att veta att man tar en väldigt stor risk.
Citera
2017-10-13, 15:27
Avslutad
Citat:
Dessa saker har en direkt korrelation med de fundamentala faktorerna innan, och därför går valutan upp idag tills på måndag..

Vad händer på måndag? Får flashar från twitter, coinbase alla möjliga källor men hittar ingen kul, vad händer den 16:e Oct?
Citera
2017-10-13, 15:32
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Vad händer på måndag? Får flashar från twitter, coinbase alla möjliga källor men hittar ingen kul, vad händer den 16:e Oct?

När det gäller Ethereum släpps en ny fork, som kommer påverka dess status som valuta rejält.

Det är i princip en uppdatering av programvaran.
Citera
2017-10-13, 15:36
Avslutad
Citat:
När det gäller Ethereum släpps en ny fork, som kommer påverka dess status som valuta rejält.

Det är i princip en uppdatering av programvaran.

Tack för svar. Hur tror du markanden kommer ta emot det?
Citera
2017-10-13, 15:38
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Tack för svar. Hur tror du markanden kommer ta emot det?

Ja, i och med det jag skrev att värdet på kryptovalutor styrs till följd av anonymitet bland annat så innebär att denna mjukvaru uppdatering, kommer förbättra säkerheten i protokollet.

Ethereum har haft problem med säkerheten förut och då minskar ju värdet på den som valuta (de blev hackade).

Samma sak är det med Bitcoin när det skett diverse hackningar..

Så ifall säkerheten förbättras så går ju värdet på valutan upp.
Citera
2017-10-13, 15:52
Medlem
Citat:
Ja, i och med det jag skrev att värdet på kryptovalutor styrs till följd av anonymitet bland annat så innebär att denna mjukvaru uppdatering, kommer förbättra säkerheten i protokollet.

Om forken blir framgångsrik så antar jag att de blir sista spiken i kistan för Ethereum Classic?
Har ju predikats länge om hur ETH är mer centraliserad i jämförelse.
Senast redigerad av supersheriffen 2017-10-13 kl. 15:59.
Citera
2017-10-13, 15:59
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersheriffen
om de blir framgångsrikt så antar jag att de blir sista spiken i kistan för Ethereum Classic?
Har ju predikats länge om hur ETH är mer centraliserad i jämförelse.

Vi får se, jag är faktiskt inte så beläst när det gäller Ethereum Classic.

Det finns opponenter som påstår att ETH är mer decentraliserad i jämförelse med Bitcoin. Går ju rykten om att de olika forksen som uppstår i Bitcoin bland annat har att göra med att olika finans-institut försöker få in en fot och modulera ledgersen, vilket i praktiken gör den mer centraliserad.

De har ju försökt ett antal gånger nu med olika konsortium och diverse samarabten. Ripple bland annat.. Men det verkar som att de inte går i popularitet.

Sen ligger värdet i ETH överhuvudtaget inte i valutan, utan snarare i smart contracts.. Dess tillämpning kan illustreras i denna artikel.

http://www.newsweek.com/blockchain-sell-real-estate-first-time-ethereum-682982

Notera datumet på artiklarna.

ICOs dök väl upp bara detta år har jag för mig ?

Jag menar kryptovalutor börjar bli såpass seriöst att EU de senaste åren börjat föra diskussioner om själva tekniken.

Just nu är det dags på Onsdag nästa vecka.

https://imgur.com/a/swqkx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in