2017-09-16, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag har sett den videon och man får väl ta det som ett tecken på hur det svänger i MSM. TV4 Sverige har dock en rejäl bit kvar till anständighet.
SVT och Aftonbladet ska vi väl inte tala om!
Citera
2017-09-16, 16:07
Medlem
Jaha. Nu skrivs det om hur youtube förstår bevismaterial från Syrien. Det gäller även andra platser, exempelvis Jemen.

https://www.hbl.fi/artikel/syriska-krigsdokument-togs-bort-fran-youtube/
Citera
2017-09-16, 16:25
Medlem
Verkar som att det påbörjats en offensiv i västra anbarprovinsen i Irak, samtidigt som SAA har påbörjat en på sin sida gränsen.

Kan bli effektivt om de på var sin sida gränsen avancerar mot Bukamal och Qaim respektive

The operations room of the Syrian army and allies announces the start of the third phase of the "Big Dawn" operations to Liberate areas along the Syrian-Iraqi border

https://www.facebook.com/C.Military1/posts/1914527698797167
Citera
2017-09-16, 17:17
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Än engång, de har rensat ut kurder som inte tycker som de. Deras ordförande, Salih Muslims egen bror har flytt till Turkiet pga av att han inte tycker samma sak som PKKPYDSDFYPG. PKK har avrättat folk i Sverige, fortfarande idag pressar de och misshandlar folk som inte tycker se de. Vari detta hittar du "demokratiska ideal". Men såna som du hittar ju nåt demokratisk i General Sisi eller Saudiregimen, det kanske är mitt fel att jag frågar det.

Säg det som det är, de amerikanernas verktyg i Syrien men kom inte hit och prata om "demokratiska ideal". Eran ideal har vi redan sett i Fellujah i Irak eller i Abu Gharib fängelset....
Så du hatar PKK för att du tycker synd om hur de har behandlat kurder? Det är som att hata Turkiet för att de "verkligen" motarbetat IS.

Mer seriöst tror jag inte vi kommer överens någonstans då du endast upprepar ditt svammel som du gjort flera inlägg tillbaka. Jag har poängterat att SDF eftersträvar en struktur som kommer närmast till vad demokrati innebär, även om de har de brister du nämner. Du får gärna nämna en annan grupp som kommer närmare. Annars kan du lägga ner.
Citera
2017-09-16, 17:27
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Beskåda Hopes.N.Dream och hans demokratiska vänner. Så mycket för demokratin:

"The self-proclaimed Kurdish authority, PYD, has begun to impose Kurdish curriculum on Assyrian private schools in Qamishli, Syria, as well as on the regim-controlled schools in the city. The PYD has, so far, translated some basic Kurdish school books into Syriac and is using its Assyrian puppets Dawronoye to impose them on the three Assyrian schools in the Qamishli."

Kan tyvärr inte översätta det som sägs i videoklippet då jag inte förstår språket, men detta är bara ett av många förtryck som terroristerna i SDF begår på kristna minoriteter. Beklagligt att väst har hjälpt dessa ulvar i fårakläder.

http://www.assyriatv.org/2017/09/pyd-imposes-kurdish-curriculum-on-assyrian-schools-in-qamishli/
Det du skriver är som att kasta sten i ett glashus. Du sitter glatt och hejar på en mördarregim som slaktat alla i sin väg för att behålla den tyranniska strukturen i Damaskus och det mest avskyvärda och terrorliknande handling du komma med är en förändrad läroplan i skolan?
Citera
2017-09-16, 17:38
Medlem
LucNNs avatar
Innan jag skulle bry mig om vilka skolböcker som används, skulle jag vilja läsa dem. Skulle ni vara arga för att muslimska friskolor tvingades ha vissa delar av ett svenskt pensum utöver jihaddelen dom pluggar? Och varför är det odemokratiskt? Och hur skal en sådan sak fungerar som argument för att strida om landområdet? Inte rhetoriska frågor, utan uppriktiga. Kan se att det låter kaxigt om man läser med fel ton, hehe.
Citera
2017-09-16, 17:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det du skriver är som att kasta sten i ett glashus. Du sitter glatt och hejar på en mördarregim som slaktat alla i sin väg för att behålla den tyranniska strukturen i Damaskus och det mest avskyvärda och terrorliknande handling du komma med är en förändrad läroplan i skolan?
Vi har redan förstått att du lever i en sionistisk hallucination. Du behöver inte komma in här och göra bort dig ännu mer. Du får tycka vad du vill om Bashar al-Assad men den rätta strategin är inte saft och bullar när man har att göra med salafi-terrorister och Muslimska brödraskapet. Den kritik Assad får nu av sina landsmän är att han har varit för mjuk mot islamistavskrädet. Han skulle ha gjort som sin far gjorde 1982 menar de då han antagligen räddade landet från att hamna under sharialag och islamism. Hade en folkomröstning gjorts då hade Hafez al-Assad antagligen vunnit en jordskredsseger.
Citera
2017-09-16, 17:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Innan jag skulle bry mig om vilka skolböcker som används, skulle jag vilja läsa dem. Skulle ni vara arga för att muslimska friskolor tvingades ha vissa delar av ett svenskt pensum utöver jihaddelen dom pluggar? Och varför är det odemokratiskt? Och hur skal en sådan sak fungerar som argument för att strida om landområdet? Inte rhetoriska frågor, utan uppriktiga. Kan se att det låter kaxigt om man läser med fel ton, hehe.
PYD och gänget är Die Hard-marxister så det är väl ganska lätt att föreställa sig vad för skolmaterial det kommer istället.
Citera
2017-09-16, 18:01
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
PYD och gänget är Die Hard-marxister så det är väl ganska lätt att föreställa sig vad för skolmaterial det kommer istället.

Ja, jag kan se att det skulle suga. Vad innebär direktivet i praxis? Ska hela pensum bestå av propaganda, t.ex.? Och är kvaliten på materialet så låg som man utifrån nyheten kommer misstänka? En sak jag inte fattar är hur detta i så fall ska hjälpa PYD och co., då det bara kommer skapa grobund för att andra minoriteter kommer stödja offensiver, medans fredsamma förhållanden nog skulle göra dem motvilliga att offra stabiliteten som har skapats.
Citera
2017-09-16, 18:11
Medlem
Cents4s avatar
Citat:

Duckar som vanligt kärnfrågan och vågar inte ta diskussionen om hur odemokratiska SDF är. Classic.
Citera
2017-09-16, 18:51
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Jag har poängterat att SDF eftersträvar en struktur som kommer närmast till vad demokrati innebär, .

Visst alla USAs allierade i regionen "eftersträvar demokrati". General Sisi, Saudi klanen, regionens Nordkorea etc. Bara de springer efter USAs ärenden. Ärligt talat, tror du på fullt allvar på skitsnacket du upprepar eller förväntar du dig att vi ska köpa ditt dynga?
Citera
2017-09-16, 20:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Visst alla USAs allierade i regionen "eftersträvar demokrati". General Sisi, Saudi klanen, regionens Nordkorea etc. Bara de springer efter USAs ärenden. Ärligt talat, tror du på fullt allvar på skitsnacket du upprepar eller förväntar du dig att vi ska köpa ditt dynga?

Allvarligt?? Varför fortsätter du och andra mata skithögen för? Han har hört ordet "sekulära" och "demokrati" men vet inte innebörden av vad både orden heter.

Är demokrati att förstöra helt fungerande länder som Irak och Syrien? Är det deras syn på demokrati? Att bomba länder och sätta dem i eld sen sticka därifrån med naturresurser? Syrien och Irak var helt fungerande länder innan bombande demokratiska länder kom. Assyrier bevittnar sjävla som är minoritet att Assad är det bästa för dem. Vem bestämmer att någon är dålig? Netanyahu är en skithög som borde avsättas, är han och hans ISrael demokratiskt land? Olovliga bosättningar, judar som protesterar mot det i själva landet slåss ned. Är det ISrael så demokratiskt om vi ska nu prata om Mellanösterns demokratiska länder? Varför gör demokrativurmande länder något åt Saudiarabien, Nordkorea eller Kina? Alltså är det inte demokrati utan sätta vantarna på där det finns pengar. Det är deras demokrati men så kan dom inte säga eller hur? Vadå, vi är världens äldsta tjuvar och kommer vara det så länge vi existerar. Hela världen vet vilka skithögar dom är.

Men jag har börjat ser ljustet i tunneln först nu faktiskt. Det är nu de börjar hända saker på riktigt. Tror fan också att IRan och Hizbullah kommer återinföra demokrati i länder som ISrael så småningom. För dom behöver demokrati och sluta gräva ned små tjejer som är spädbarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in