Citat:
Ursprungligen postat av
Yasko
Finns inga demokrater i den konflikten. Vet du hur många kurder PKK har avrättat genom åren? Du har ju 2 från Sverige som de mördade här, morden i Turkiet är otaliga mot oliktänkande kurder, jag nämner inte ens alla trakasserier misshandel och dylikt de sysslar med här. I Syrien har de rensat bort de flesta konservativa kurderna från områden de kontrollerar. Lätt att införa demokrati då, tom Salih Muslims bror bor i Turkiet för helvete. Skäms ni inte ett dugg när ni kläcker lögner på löpande band? PKKYPGSFFPYD, demokrati...

Gubben, det är du som har medvetet förvandlat SDF till ett monster, och det i sig är en lögn. Vad jag har sagt är att SDF är en grupp som uppbärs av demokratiska ideal och kommer närmast till vad vi vill ha i Syrien, varför stödet till dom bör fortsätta så länge det inte hotar andra vitala intressen.
Vi en regim som står anklagad för gasning och massmord men här sitter du och gråter över misshandel. Självklart är det inget som jag är förtjust i, men dessa grupper är i vart fall inte folkmördare som de övriga grupperna.
Jag tycker att du borde vara öppen med varför du föraktar SDF utan att på ett löjligt sätt försöka övertyga mig eller någon annan om att SDF är terroristgalningar för att det förekommer misshandel.