2017-03-16, 22:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antiflow
Ja och därför kommer usa vara kvar i syrien med. Bra läge för usa att vara i. Om du intr tror mig fråga din turkiska geografilärare Yasko.
wooooo svårt att tänka själv lite? Ska försöka förklara mig som jag förklarar för en 5 åring. Kanske då du förstår. Man skapar en stat som inte är Arabisk eller Iransk. Som är bra placerad, Bra lägg mitten av allt shitt islamsk. Och en grupp människor(kurder) som inte tycker om araber, turker eller iraner. Och som inte gillas av araber, turkar eller iraner. Perfekt lägg för usa att komma in stötta " den nya staten, skapa lite demokratis", bygga upp militär förmågan mer. Påminner det dig om en annan stat? med samma förutsättningar? låt mig ge dig en ledtråd judar. Och tror mig judar skulle inte finns på kartan om inte usa hade hjälpt dom militär eller ekonomiskt.
Men nu tror jag inte att kurderna kommer få samma vänskap med usa men det ser bra ut. Så länge dom inte tar in islam kommer det gå bra för kurdarna.

Det är bra att dom kommer vara även i Syrien också, ju mer länder dom är närvarande i desto mer kostsam blir det för USA. USA slänger pengar på det andra konkurentländer fyller på sin kassa. Kina synar USA just nu, du räknar inte något samarbete mellan Kina och Ryssland som kommer visa sig om 10- 20 år. USA bad alla NATOländer lägga minst 2% av sitt BNP på instansen, det betyder att USA inte längre kan vara så givmild längre, svar på det idiot?
Alla är trötta på USA.
Även du som kurd är trött på USA men du är tvungen att vara deras knähund om vanligt.

Du behöver inte förklara för en femåring, jag vill att du inte skriver somen femåring, får anstränga mig mycket för att förstå vad du skriver hela tiden

Hur ska USA lyckas lösa motsättingarna bland alla kurder då? För några år senvar nästan alla kurder i norra Irak att ryka ihop, USA blev tvungen att reagera vet du det?

PKK och Barzani är fiender, PKK erkänner inte Barzani som president och inte heller den Kurdiska flaggan, visste du det? Är kurderna de som ska bli de nya demokratiska landet?

När jag läxade upp dig om vem som sköter vem mellan USA och Israel så försöker du vända det till din fördel om att du har rätt. Vilket vidrigt djur du är!
Citera
2017-03-16, 22:43
Medlem
Antiflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Det är bra att dom kommer vara även i Syrien också, ju mer länder dom är närvarande i desto mer kostsam blir det för USA. USA slänger pengar på det andra konkurentländer fyller på sin kassa. Kina synar USA just nu, du räknar inte något samarbete mellan Kina och Ryssland som kommer visa sig om 10- 20 år. USA bad alla NATOländer lägga minst 2% av sitt BNP på instansen, det betyder att USA inte längre kan vara så givmild längre, svar på det idiot?
Alla är trötta på USA.
Även du som kurd är trött på USA men du är tvungen att vara deras knähund om vanligt.

Du behöver inte förklara för en femåring, jag vill att du inte skriver somen femåring, får anstränga mig mycket för att förstå vad du skriver hela tiden

Hur ska USA lyckas lösa motsättingarna bland alla kurder då? För några år senvar nästan alla kurder i norra Irak att ryka ihop, USA blev tvungen att reagera vet du det?

PKK och Barzani är fiender, PKK erkänner inte Barzani som president och inte heller den Kurdiska flaggan, visste du det? Är kurderna de som ska bli de nya demokratiska landet?

När jag läxade upp dig om vem som sköter vem mellan USA och Israel så försöker du vända det till din fördel om att du har rätt. Vilket vidrigt djur du är!

Varför tror ni turkar att jag är kurd?.
Jag håller inte med dig. Usa har inte ekonomiska problem, även om republikanerna försöker få det att se ut så. Det funkar på hemma plan, bra politik bara. Det är samma sak som din kära Erdogan gör. Orkar inte förklara, du får lista ut det själv. får ont i hand av att skriva på Iphone.
Och nej jag tror inte på samarbete mellan rysslan och kina, Har aldrig funnits, och kommer aldrig att finnas.

verkar som jag måste förklara mig som en 5 år för dig.

Och där kan jag hålla med dig om, det finns strider mellan kurdarna. Men vi jag snackar inte om en stor kurdistan. Svårt att förstå igen? skriv norra syrien och kurdarna där. Tror att det kommer lösa sig när barzania lämnar ifrån sig makten. Och på snack om knähund? hur länga var turkiet usa:s hund? 50, 60 år?
Senast redigerad av Antiflow 2017-03-16 kl. 22:47.
Citera
2017-03-16, 23:18
Medlem
Antiflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
[/b]

bla bla bla och mer bla bla bla

fattar inget vad du skriver. Allvar? Massa olika kurder, bla bla usa fattiga bla bla kina och ryssland ska blir vänner. Jag är inte kurd men är kurd men samtidig inte men är en riktig alfakurd.... Tror att min inlägg om att Turkiet har varit usa knähund, tills ni fick "en riktig man som erdogan som stor upp för turkarna" tog riktig hård på din stolthet. Ska du inte börja hota med lite helig krig med, som den sanna turken du är? Skriv lite allahu akbar med efter.

Du behöver inte tro på mig, bara läs lite historia så kommer du få se varför kina oh ryssland inte kan bli vänner. Och nej det är inte 70 tal. Och usa är väldig trött på islam därför kommer dom va med Ypg, inte konstigt att turkiet är livsrädda. Så mycket ord att ni skulle ta manjb vad hände?
Senast redigerad av Antiflow 2017-03-16 kl. 23:23.
Citera
2017-03-17, 01:36
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det är ironiskt hur en antiimperalist som dig kan tycka att Syrien som stat är axiomatisk när det i själva verket är ett resultat av s.k. "imperialistiska makter". Assadfamljens tillkomst i poltiken kom genom en militärkupp som sedan befäste diktaturen. Vare sig Syrien som stat eller Assadfamiljens politiska tillkomst är ett resultat av folket. Men ironi och hyckleri är den del av din karaktär som jag har fått lära mig.

Assads legitimitet borde inte ifrågasättas. Man kan ifrågasätta brister i demokratiska systemet, men Assad vid makten är resultat av en folkig konsensus i syriens samhälle. Den arabiska våren är CIA samordnad destabilisering där smutskastning av Assad skedde via fake news media som CNN.
Citera
2017-03-17, 01:41
Medlem
Citat:
Tycker du att ett sådant val är representativt när nästan halva befolkningen var på flykt (internt och externt) pga ett krig som regimen startat efter demonstrationer samt att inga oppostionsgrupper fick ställa upp och där oppositionella, religiösa och sekulära, grips, fängslas och torteras godtyckligt? Du verkar inte heller har förstått att Assadfamiljen har insyltad sig i statens institutioner och att andra personer/partier inte får samma rättvisa tillfälle att propagera sin politik. Det är bra att det finns forum som Flashback som ger pantade människor som dig tillfälle att komma till uttryck.
Du måste väl tro att valen i Nordkorea också är "fria"?
Assad fick 10.319.723 röster och de som var registrerade och kunde rösta var 15.845.575
73.42 % valdeltagande av de registrerade.
Syrien hade då en befolkning på 23 miljoner och flyktingar som lämnat landet genom gränskontroll kunde rösta.
De områden som var ockuperad av terrorister kunde ingen röstning ske.
Det är bättre att du inser sanningen att du har totalt fel om Assad, han är demokratiskt vald av folket genom ett helt korrekt val, enligt utländska observatörer som kontrollerade den saken.
I samband med valet var det en journalist som utfrågade flyktingar som lämnade Syrien och var på väg till flyktingläger vad de ansåg om Assad, det var ingen som sade något negativt mot honom om tragedin som drabbat Syrien.
Folket förstod att det var krafter utifrån som hade orsakat tragedin och stödde sin president.
Det har skett en systematisk smutskastning av media och politiker mot Assad för att dölja orsaken till kriget i Syrien.
Man har försökt föra fram att problemen i Syrien är på grund av Assad, och dölja att krafter utifrån hade som motiv att krossa en legitim regering i Syrien, som är orsaken till kriget.
Senast redigerad av Fagro 2017-03-17 kl. 01:50.
Citera
2017-03-17, 01:50
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Assads legitimitet borde inte ifrågasättas. Man kan ifrågasätta brister i demokratiska systemet, men Assad vid makten är resultat av en folkig konsensus i syriens samhälle. Den arabiska våren är CIA samordnad destabilisering där smutskastning av Assad skedde via fake news media som CNN.
"Brister i demokratiska systemet"? Det finns inget demokratiskt system. Om du ska snacka får du göra det med förnuft och vett.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-03-17 kl. 02:01.
Citera
2017-03-17, 01:58
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Assad fick 10.319.723 röster och de som var registrerade och kunde rösta var 15.845.575
73.42 % valdeltagande av de registrerade.
Syrien hade då en befolkning på 23 miljoner och flyktingar som lämnat landet genom gränskontroll kunde rösta.
De områden som var ockuperad av terrorister kunde ingen röstning ske.
Det är bättre att du inser sanningen att du har totalt fel om Assad, han är demokratiskt vald av folket genom ett helt korrekt val, enligt utländska observatörer som kontrollerade den saken.
I samband med valet var det en journalist som utfrågade flyktingar som lämnade Syrien och var på väg till flyktingläger vad de ansåg om Assad, det var ingen som sade något negativt mot honom om tragedin som drabbat Syrien.
Folket förstod att det var krafter utifrån som hade orsakat tragedin och stödde sin president.
Det har skett en systematisk smutskastning av media och politiker mot Assad för att dölja orsaken till kriget i Syrien.
Man har försökt föra fram att problemen i Syrien är på grund av Assad, och dölja att krafter utifrån hade som motiv att krossa en legitim regering i Syrien, som är orsaken till kriget.
Han "vann" ett val utan en politiskt opposition för att denna opposition var han i krig med. Du får annars förklara hur fredliga demokratiaktivister, bland annat assyrier, blir gripna och fängslades samt torterade utan rättegång. I vilken demokrati fängslar man oppositionella?

https://en.wikipedia.org/wiki/Gabriel_Moushe_Gawrieh

Han är en av flera tusen. Det blir svårt att INTE rösta på den regim som annars bedriver dödsläger i fängelser.

Om nu delar av befolkningen i Syrien var under rebellernas kontroll, varför genomföra ett val och tro att resultatet blir riktigt?
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-03-17 kl. 02:05.
Citera
2017-03-17, 02:48
Medlem
Citat:
Han "vann" ett val utan en politiskt opposition för att denna opposition var han i krig med. Du får annars förklara hur fredliga demokratiaktivister, bland annat assyrier, blir gripna och fängslades samt torterade utan rättegång. I vilken demokrati fängslar man oppositionella?
https://en.wikipedia.org/wiki/Gabriel_Moushe_Gawrieh
Han är en av flera tusen. Det blir svårt att INTE rösta på den regim som annars bedriver dödsläger i fängelser.
Om nu delar av befolkningen i Syrien var under rebellernas kontroll, varför genomföra ett val och tro att resultatet blir riktigt?
Det var viktigt med valet i Syrien som visade att landet hade en folkvald regering med Assad som president.
Många länder fick inbjudan att observera valet och det fanns också flertal länder som deltog, från EU länderna fanns ingen och det är en enkel förklaring.
Om observanter funnits från EU och framlagt att valet i Syrien var demokratiskt och helt korrekt, det skulle blivit omöjligt att beskylla Assad som en tyrann som måste bort, som har gjorts i västvärlden.
Man har helt enkelt kommit med påhittade falska anklagelser, därför man har inte kunnat framföra sanningen, att det är en folkvald legitim regering som skulle krossas.
Citera
2017-03-17, 03:20
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det är inte "gamla händelser", Assad har använt kemiska vapen genom hela kriget och fortsätter än till denna dag. FNs experter är helt överens om att Assad gör detta, tillsammans med IS, och du och resten av Putinfluffarna gör ert bästa för att förneka fakta när det kommer till detta.
Ok, jag håller ett visst avstånd mot den Massmedia som ständigt sänder ut direkta lögner och krigspropaganda (som jag ser det, ska kanske tilläggas) som The Guardian, CNN, BBC och liknande.
Däremot har jag hört att "Media inte längre kör samma offensiva propaganda a la Assad = Hitler" längre. Iallafall att det trappats ner, men jag vet inte.
En googling och det är främst från 2013 som brittisk tabloidpress och liknande tar upp.

När kom de senaste rapporterna om Assads gasningar? Har de varit några i år?

FN och deras bevis.. När Aleppo befriades i december så var det katastrofnyheter i USA-vänlig press och man skrek hysteriskt om 82 döda varav 13 barn som helt slumpmässigt hade avrättats av SAA
Personen bakom var Rupert Colville på FN, och än idag så finns ingen fakta bakom hans påstående.
FN kan ibland ha ett farligt högt förtroende.
Colville låg bakom dessa nyhetssändingar från Aleppo: https://www.flashback.org/sp59306900

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nu har den gamle folkmördaren Assad gått ut med att de amerikanska trupperna i landet är "invaders", men lyckligtvis tycks Trump inte få igenom sin antiamerikanska och proryska politik så vad Assad säger är det ingen i Washington som bryr sig om.
"Den gamle folkmördaren"...
Varför tror ni att Assad helt sonika skulle börja gasa ihjäl sin egen befolkning egentligen? Då antar jag att ni samtidigt tycker att den amerikanska/NATO inblandningen i kriget är en fin form av humanitär handling?

Angående Assads uttalande om "invaders"
Detta är ingenting konstigt i sig.
Beväpnade trupper som befinner sig inom Syriens gränser utan avtal med Damascus är inkräktare.
Detta är, som jag uppfattar det, helt i linje med de internationella avtal som finns, och det är endast Ryssland som har fått förfrågan från Assad om trupper i landet.

Vad menar du med sista meningen: "men lyckligtvis tycks Trump inte få igenom sin antiamerikanska och proryska politik så vad Assad säger är det ingen i Washington som bryr sig om"
(kan vara jag som missuppfattar något alldeles uppenbart)

Något som upprepas när man kollar på nyhetsinslag om Kemiska vapen från Assad är att White Helmets dyker upp i så gott som varje inslag.
Exempelvis detta: Syria conflict: New evidence of chemical attacks - BBC News från 11 september 2015.

White Helmets.. är de som Netflix beskriver det och som de vann en Oscar för nu nyligen, humanitära hjältar och allt det där, eller hur ser ni på dem?

Kriget i Syrien handlar om att få bort Bashar al-Assad - ett så kallat "Regime Change War" där varje allierad är en vän, så USA/NATO har tom. sett al-Qaeda/al-Nusra och för all del även ISIS som verktyg för att bort Assad.
Den här formen av amerikanska krig har pågått runt om i världen så länge jag kan minnas, och att Assad skulle gasa sin egen befolkning är ingenting annat än den officiella förklaringen för ge sig på ett regim-change war i Syrien.
(som jag ser det, bör kanske tilläggas igen)

Ett bra tips är att lyssna på Assad själv och inte låta det filtreras genom The Guardian eller CNN. En av mina favorit intervjuer är när Assad träffar en journalist från Schweiz som är sällsynt korkad med sina frågor.
https://youtu.be/b-ZU-r5sDeY (från 20 oktober 2016)

Och avslutningsvis ett färskt länktips:
Syrian War Report - March 16 2017:
https://southfront.org/syrian-war-report-march-16-2017-syrian-army-aims-to-regain-more-gas-fields-near-palmyra/
Citera
2017-03-17, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Så länge kurderna har USAs stöd så kan ingen hindra dem från att sköta sig själva. Inte Assad, inte Ryssland, inte Turkiet.
På sikt kommer det bli en sammanslagning mellan KRG och Rojava.
Och USA kommer se till att kurderna i Rojava håller sig borta ifrån att peta i Turkiets angelägenheter.
USA har inte kommit till Syrien för att hjälpa kurderna, USA har använt kurderna som en förevändning att komma in i landet med militär och planen skall vara att upprätta en bas där i Syrien.
USA finns illegalt i landet om de skall bekämpa terrorismen är det samarbete med Syrien som gäller, men som inte skett. Både Syrien och Ryssland har välkommnat att USA kommer till Syrien och bekämpar terrorismen men det måste ske genom samarbete med Syrien.
Kurderna har blivit lurade i det här fallet, Ryssland kom med ett förslag om en federation för kurderna i Syrien, men som gjorde de kunde aldrig utropa en egen stat utan en folkomröstning.
Federationen byggde på att det måste bli en grundlagsändring att Syriens gränser kunde inte ändras utan en folkomröstning.
Det här förslaget tycks ha förkastats av kurderna som skulle omöjliggjort ett utropande av en egen stat framledes.
Kurderna har tagit avstånd från Syrien och Ryssland genom att alliera sig med USA som befinner sig illegalt i landet.
De skall visst begära ett avtal med USA, sannolikt om någon autonomi som USA stöder eller garanterar dem innan de går in i Ragga.
Jag skulle tro att det blir ingenting för kurderna, därför deras mål är en autonomi eller federation som gör det möjligt i ett senare skede utropa en egen stat.
Kurderna drömmer om ett Kurdistan, men problemet är de har ingen egen mark för en sådan stat, utan måste stjäla marken från andra länder, att de här länderna som har kurdisk befolkning skulle ge bort landyta till kurderna för en egen stat, kan de glömma något sådan kommer inte att ske.
Min teori varför USA kommit till området och utnyttjat kurderna är att de öppnar någon bas på området, där avsikten är att försvara Golanhöjden för Israel.
Trump adminstrationen går Israels ärenden efter att Benjamin Netanyahu besökte USA kom Trump med den här ideen med USA militär i Syrien efter det besöket, USA ambassaden skall flyttas från Telaviv till Jerusalem. Trump har också uttalat att han är inte så positiv till två stater alltså Palestina och Israel, utan kanske anser att en stat är lämpligare, och att Israel bör fortsätta byggande på Västbanken.
Jag anser att det alltsammans är Israels ideer från början.
Israel har ockuperat Golanhöjden sedan 1967 som är Syriskt territorium, Syrien har försökt få förhandling om Golanhöjden men Israel har alltid vägrat.
Det som nu hänt är att man påträffat mycket stora oljefyndigheter på Golanhöjden, och med mycket låg kostnad att ta fram oljan.
Nusralla för Hezbollahn har uttalat att de tillsammans med andra allierade som Iraqs specialtrupper kan de ta tillbaka Golanhöjden för Syrien, om inte Israel ger upp området frivilligt.
Sådan här teori skrämmer Israel, därför de har stor respekt för Hezbollahn, som de bittert fick erfara deras stridsduglighet, när de gick in i Libanon för att radera ut dem.
Senast redigerad av Fagro 2017-03-17 kl. 03:59.
Citera
2017-03-17, 05:11
Medlem
Kurdistan har aldrig existerat som land, utan är endast en kartbild.
Kurder bodde på de här bergsområden och var utspridda under Ottomanska riket.
När Ottomanska riket föll samman bildades självständiga stater i området för ca 100 år sedan, därför finns det idag kurder i de olika länderna.
Turkiet ca 20 miljoner. Iran ca 6 miljoner Iraq ca 6 miljoner Syrien ca 1,6 miljoner.
Kurdernas dröm är ett Kurdistan som eget land för dem.
Alla de här länderna som har kurdisk befolkning har fastställda gränser av FN, som inte kan ifrågasättas.
Om ett Kurdistan skall bildas måste land tas från de här legitima staterna och Turkiet måste ge till kurderna ca 25% av deras landyta, som sannolikt blir som att hugga i sten, en omöjlighet.
Turkiet har blivit utsatta för terrorismen av PKK som medfört ca 37.000 döda där terroristerna försökt tilltvinga sig någon autonomi för att sedan utropa en egen stat.
Turkiet kommer inte att acceptera någon autonomi för kurderna därför de har genomskådat deras plan.
Kurderna i Syrien kan inte bilda en egen stat men med autonomi är sannolikt planen att vänta in Turkiet och tillsammans utropa en kurdisk stat.
Kurderna i Iraq har en form av autonomi och de kan försörja sig genom oljeinkomster, som de får en viss procent av beroende av folkmängden, ca 25 % av Iraqs oljetillgångar finns på det kurdiska området.
Barzani ledaren för kurderna i Iraq har uttalat plan på att utropa området som kurdisk stat, om det skall godkännas av FN måste den Irakiska regeringen acceptera det.
Med stora oljetillgångar på området är nog risken stor att Iraq inte går med på det.
Men utan tvekan en bra lösning att få bort problemet med egen stat för kurderna i de andra länderna.
Den bästa lösningen för kurderna i de olika länderna borde vara en integrering, med att de kan ha sitt språk, sina traditioner och kultur.
Citera
2017-03-17, 05:48
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Kurdistan har aldrig existerat som land, utan är endast en kartbild.
Kurder bodde på de här bergsområden och var utspridda under Ottomanska riket.
När Ottomanska riket föll samman bildades självständiga stater i området för ca 100 år sedan, därför finns det idag kurder i de olika länderna.
Turkiet ca 20 miljoner. Iran ca 6 miljoner Iraq ca 6 miljoner Syrien ca 1,6 miljoner.
Kurdernas dröm är ett Kurdistan som eget land för dem.
Alla de här länderna som har kurdisk befolkning har fastställda gränser av FN, som inte kan ifrågasättas.
Om ett Kurdistan skall bildas måste land tas från de här legitima staterna och Turkiet måste ge till kurderna ca 25% av deras landyta, som sannolikt blir som att hugga i sten, en omöjlighet.
Turkiet har blivit utsatta för terrorismen av PKK som medfört ca 37.000 döda där terroristerna försökt tilltvinga sig någon autonomi för att sedan utropa en egen stat.
Turkiet kommer inte att acceptera någon autonomi för kurderna därför de har genomskådat deras plan.
Kurderna i Syrien kan inte bilda en egen stat men med autonomi är sannolikt planen att vänta in Turkiet och tillsammans utropa en kurdisk stat.
Kurderna i Iraq har en form av autonomi och de kan försörja sig genom oljeinkomster, som de får en viss procent av beroende av folkmängden, ca 25 % av Iraqs oljetillgångar finns på det kurdiska området.
Barzani ledaren för kurderna i Iraq har uttalat plan på att utropa området som kurdisk stat, om det skall godkännas av FN måste den Irakiska regeringen acceptera det.
Med stora oljetillgångar på området är nog risken stor att Iraq inte går med på det.
Men utan tvekan en bra lösning att få bort problemet med egen stat för kurderna i de andra länderna.
Den bästa lösningen för kurderna i de olika länderna borde vara en integrering, med att de kan ha sitt språk, sina traditioner och kultur.
Du upprepar hela tiden att länderna måste gå med på en kurdisk stat etc. Säg mig, gick Serbien med på att Kosovo skulle bli ett självständigt land 2008? Nej, det gjorde de inte. Men välkommen till verkligheten. Gränser, suveränitet eller internationella lagar är inte ett skit värda om NATO och annan internationell maktelit säger annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in