Citat:
Ja och därför kommer usa vara kvar i syrien med. Bra läge för usa att vara i. Om du intr tror mig fråga din turkiska geografilärare Yasko.
wooooo svårt att tänka själv lite? Ska försöka förklara mig som jag förklarar för en 5 åring. Kanske då du förstår. Man skapar en stat som inte är Arabisk eller Iransk. Som är bra placerad, Bra lägg mitten av allt shitt islamsk. Och en grupp människor(kurder) som inte tycker om araber, turker eller iraner. Och som inte gillas av araber, turkar eller iraner. Perfekt lägg för usa att komma in stötta " den nya staten, skapa lite demokratis", bygga upp militär förmågan mer. Påminner det dig om en annan stat? med samma förutsättningar? låt mig ge dig en ledtråd judar. Och tror mig judar skulle inte finns på kartan om inte usa hade hjälpt dom militär eller ekonomiskt.
Men nu tror jag inte att kurderna kommer få samma vänskap med usa men det ser bra ut. Så länge dom inte tar in islam kommer det gå bra för kurdarna.
wooooo svårt att tänka själv lite? Ska försöka förklara mig som jag förklarar för en 5 åring. Kanske då du förstår. Man skapar en stat som inte är Arabisk eller Iransk. Som är bra placerad, Bra lägg mitten av allt shitt islamsk. Och en grupp människor(kurder) som inte tycker om araber, turker eller iraner. Och som inte gillas av araber, turkar eller iraner. Perfekt lägg för usa att komma in stötta " den nya staten, skapa lite demokratis", bygga upp militär förmågan mer. Påminner det dig om en annan stat? med samma förutsättningar? låt mig ge dig en ledtråd judar. Och tror mig judar skulle inte finns på kartan om inte usa hade hjälpt dom militär eller ekonomiskt.
Men nu tror jag inte att kurderna kommer få samma vänskap med usa men det ser bra ut. Så länge dom inte tar in islam kommer det gå bra för kurdarna.
Det är bra att dom kommer vara även i Syrien också, ju mer länder dom är närvarande i desto mer kostsam blir det för USA. USA slänger pengar på det andra konkurentländer fyller på sin kassa. Kina synar USA just nu, du räknar inte något samarbete mellan Kina och Ryssland som kommer visa sig om 10- 20 år. USA bad alla NATOländer lägga minst 2% av sitt BNP på instansen, det betyder att USA inte längre kan vara så givmild längre, svar på det idiot?
Alla är trötta på USA.
Även du som kurd är trött på USA men du är tvungen att vara deras knähund om vanligt.
Du behöver inte förklara för en femåring, jag vill att du inte skriver somen femåring, får anstränga mig mycket för att förstå vad du skriver hela tiden
Hur ska USA lyckas lösa motsättingarna bland alla kurder då? För några år senvar nästan alla kurder i norra Irak att ryka ihop, USA blev tvungen att reagera
vet du det?PKK och Barzani är fiender, PKK erkänner inte Barzani som president och inte heller den Kurdiska flaggan, visste du det?
Är kurderna de som ska bli de nya demokratiska landet?
När jag läxade upp dig om vem som sköter vem mellan USA och Israel så försöker du vända det till din fördel om att du har rätt. Vilket vidrigt djur du är!