2017-09-16, 14:20
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Antar att han hade bränsle så det räckte åter till hamn då..

Vad är otänkbart i det, menar du?

Enligt min åsikt sänkte han ubåten efter att han konstaterat att han inte kunde städa den tillräckligt för att undvika mordåtal. Han ville att havsvattnet och lite tid skulle göra jobbet åt honom. Han kommenterade ju också att det nog var omöjligt att få upp ubåten någon gång i närtid. Men lyckligtvis så fixade ju danska polisen den saken snabbt.
Citera
2017-09-16, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag tror nog att Wired känner till KW. Däremot så förnekar de att hon var kontrakterad för att göra detta reportaget. Vilket man förstår för att de skulle kunna bli stämda på stora belopp av KWs anhöriga annars.
Detta är min ståndpunkt också. KW skulle devalvera sitt värde om hon blir känd för att ljuga. Men jag är övertygad om att Wired känner till KW. Och jag tror även att polisen numera vet om det. Vi i denna tråd sitter bara med småsmulor av den information som polis och åklagare har tillgång till.
Citera
2017-09-16, 14:23
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Nej, en ung, snygg tjej med pojkvän blev inte tänd på PM av att läsa om honom. Occhams rakhyvel utesluter det, för den fetischen att tända på folk på bild är ovanlig bland kvinnor, medan män ofta är mer visuellt lagda.
En seriös journalist som KW skulle väl för helvete inte ligga med någon hon gör ett reportage om. Det skulle ju kunna sätta hela hennes karriär på spel. Helt uteslutet för henne att ens tänka en sån tanke. KW var ute för att göra ett reportage och blev tyvärr halshuggen av en dåre med ubåt. Hon försökte göra motstånd men tyvärr så var den här fjanten något för stark för henne.
Citera
2017-09-16, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Den första kontakten hon tog med "utsänd från Wired" som ursäkt var naturligtvis hållen i en professionell ton, oavsett vad hon hade för fantasier om M.

Hon kan ju ha sett honom på TV och blivit nyfiken. Massvis av kvinnor reagerar så på män de bara sett på TV eller film. Och om hon är into S/M och sådant, och har googlat på hans namn och hittat de där utdragen om hans sexliv från Djursings bok, så lär hon ha blivit ännu mer nyfiken.

M hade ju många kvinnoaffärer enligt hans luttrade men ganska irriterade fru.
Nu blir jag nog avstängd men måste säga detta: du är en mycket sjuk människa. Du sprider dynga där det inte ska spridas. Du anser att en mördad ung journalist får skylla sig själv. Madsen är en fantastisk snubbe som inte gjort någon illa. Fy faaaan vilken vidrig människa du är.
Administratör: stäng av mig. Madwinna får väl härja fritt?
Citera
2017-09-16, 14:38
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Vad är otänkbart i det, menar du?

Enligt min åsikt sänkte han ubåten efter att han konstaterat att han inte kunde städa den tillräckligt för att undvika mordåtal. Han ville att havsvattnet och lite tid skulle göra jobbet åt honom. Han kommenterade ju också att det nog var omöjligt att få upp ubåten någon gång i närtid. Men lyckligtvis så fixade ju danska polisen den saken snabbt.
Vågar man gissa på att PM redan har erkänt styckningen? Måste ju finnas gott om bevis efter att ha gått loss med fogsvansen på liket ju. Ett "sågspån" så är man ju hemma även rättsmedicinskt sett med att bevisa att styckningen har skett nere i ubåten. Återstår möjligen för PM att påstå att någon kom ombord med båt och utförde styckningen.
Citera
2017-09-16, 14:41
Medlem
Citat:
Vågar man gissa på att PM redan har erkänt styckningen? Måste ju finnas gott om bevis efter att ha gått loss med fogsvansen på liket ju. Ett "sågspån" så är man ju hemma även rättsmedicinskt sett med att bevisa att styckningen har skett nere i ubåten. Återstår möjligen för PM att påstå att någon kom ombord med båt och utförde styckningen.
De har säkert en massa bevis mot Madsen som de inte går ut med. Medwinnas älskling kommer sitta inne läääänge :-)
Citera
2017-09-16, 14:51
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:

Han förnekade ju styckningen när han senast blev offentligt förhörd, trots att ubåten då sedan länge stod stabilt på land.

Och hävdade att någon bytt ut skärpet/spännet, men återanvänt samma metallrör som han använde när han gav KW den "värdiga sjöbegravningen".
Citera
2017-09-16, 14:52
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Den första kontakten hon tog med "utsänd från Wired" som ursäkt var naturligtvis hållen i en professionell ton, oavsett vad hon hade för fantasier om M.

Hon kan ju ha sett honom på TV och blivit nyfiken. Massvis av kvinnor reagerar så på män de bara sett på TV eller film. Och om hon är into S/M och sådant, och har googlat på hans namn och hittat de där utdragen om hans sexliv från Djursings bok, så lär hon ha blivit ännu mer nyfiken.

M hade ju många kvinnoaffärer enligt hans luttrade men ganska irriterade fru.

Merwinna! Vad är du för en människa egentligen? Det är en sak att du försöker försvara Peter Madsen och det har du naturligtvis din fulla rätt att göra. Men varför måste du fördeskull förnedra en kvinnlig journalist som gjorde sitt jobb och nu är död? Jag är kvinna och reagerar stark på ditt oseriösa sätt att föra en diskussion i det här ämnet. Jag har tidigare i den här tråden påpekat detta för dej. Nu gör jag det på nytt. Tänk om Kim Wall varit din dotter! Lägg av!!!
Citera
2017-09-16, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Merwinna! Vad är du för en människa egentligen? Det är en sak att du försöker försvara Peter Madsen och det har du naturligtvis din fulla rätt att göra. Men varför måste du fördeskull förnedra en kvinnlig journalist som gjorde sitt jobb och nu är död? Jag är kvinna och reagerar stark på ditt oseriösa sätt att föra en diskussion i det här ämnet. Jag har tidigare i den här tråden påpekat detta för dej. Nu gör jag det på nytt. Tänk om Kim Wall varit din dotter! Lägg av!!!
Amen!
Citera
2017-09-16, 14:57
Medlem
valleros avatar
Citat:
Förr eller senare konfronteras ju Madsen med styckningen, och för utredningen blir det en vändpunkt. Bryter han ihop och erkänner allt, eller har han redan förberett en - för honom - lämplig reaktion?
Det senare är det troligaste, och att den inbegriper gråt och hysteri är ingen högoddsare. Han blev tvungen att stycka kroppen för att ----. Ja, vad? Att han inte orkade/förmådde att flytta kroppen (kanske pga likstelhet) är väl troligast, fast det är naturligtvis nonsens. Och det förklarar inte dekapitationen. Han har med alla till buds stående medel försökt att dölja ett brott, och det kan han inte förklara bort.
Citera
2017-09-16, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu blir jag nog avstängd men måste säga detta: du är en mycket sjuk människa. Du sprider dynga där det inte ska spridas. Du anser att en mördad ung journalist får skylla sig själv. Madsen är en fantastisk snubbe som inte gjort någon illa. Fy faaaan vilken vidrig människa du är.
Administratör: stäng av mig. Madwinna får väl härja fritt?
Anmäl idioten M !!
Citera
2017-09-16, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Anmäl idioten M !!
Jaaa! Nånstans måste t o m FB reagera. Kan man tycka. Det handlar om respekt. Troligen kommer Madwinna dock ordna ett annat konto. Vissa människor växer när de sänker andra. Helst människor som inte längre har en röst :-(
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in