2017-09-16, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jo, fast en kvinna han har en affär med har ju trätt fram, Deidre King...Hur fick han tag på henne egentligen? Ingen vet tydligen. Men alla har sett att hon är dels sliten och dels förvirrad. Hennes förklaring om att massor med färjor kört över och styckat KW är ju t.ex. helt galen! Så med tanke på Deidre King kan han inte haft lätt att få tag på fräscht,vettigt kvinnofolk verkar det som. Snarare har han rört sig i den undre världen som han enligt boken om honom gillade så mycket och där fått napp på alla möjliga märkliga figurer som han kunnat leva ut sin udda sexualitet med, men det räckte väl till slut inte.

Jag har ingen aning om hur Deidre King och Madsen träffades. Jag vet inte heller under vilka omständigheter som Madsen träffade sin fru och hur fort de två fattade tycke för varandra.

Jag förstår inte hur du kan påstå att man inte kan fatta tycke för någon man inte ha träffat tidigare. Varför skulle det inte vara möjligt? Folk träffas ju på restauranger på löpande band och fattar tycke för varandra (och följer med varandra hem).

Frun har inte klagat på ”kvalitén” på de andra kvinnorna utan just antalet. Hon kanske själv föredrar underground människor istället för ”fräscha, vettiga”?

Vi har inte heller någon aning om hurdana män KW föredrog. Eller hurdana one night stands hon hade varit med om.

Det är svårt att veta något om andras människors sexliv.
Citera
2017-09-16, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Den första kontakten hon tog med "utsänd från Wired" som ursäkt var naturligtvis hållen i en professionell ton, oavsett vad hon hade för fantasier om M.

Hon kan ju ha sett honom på TV och blivit nyfiken. Massvis av kvinnor reagerar så på män de bara sett på TV eller film. Och om hon är into S/M och sådant, och har googlat på hans namn och hittat de där utdragen om hans sexliv från Djursings bok, så lär hon ha blivit ännu mer nyfiken.

M hade ju många kvinnoaffärer enligt hans luttrade men ganska irriterade fru.

Du projicerar ju. I tråden kallar du PM för saker som högintelligent,lekfull, ödmjuk, kändis och alla möjliga superlativ. Medan KW är bortskämd, naiv, lögnaktig och oförsiktig.

Skulle vara väldigt intressant att se om du kan ge en nyanserad bild av PM för en gångs skull.

Nej, en ung, snygg tjej med pojkvän blev inte tänd på PM av att läsa om honom. Occhams rakhyvel utesluter det, för den fetischen att tända på folk på bild är ovanlig bland kvinnor, medan män ofta är mer visuellt lagda.
Citera
2017-09-16, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Så ditt resonemang är att han inte rätt till att våldta henne, men hon borde ha veta bättre och eftersom hon inte gjort det är hon direkt medskyldig till sitt öde?

Även om hon av någon annan anledning önskat ensamtid med PM är hon självklart inte medskyldig, såvida hon inte bett honom att stycka henne om hon skulle dö/att ha ihjäl och stycka henne. Ja, det är klart att det är möjligt att spekulera i varför de åkt på egen hand utan att tycka att hon bär hela skulden till sitt öde. Var har jag sagt något annat? Jag försöker påvisa ett orättvist skuldbeläggande hos offret som är -mycket vanligt- och omedveten psykologisk process för att undvika egen negativ affekt. Är en inte medveten om den processen är det svårt att försöka spekulera och tänka utan att påverkas av den. Både du själv och Merwinna visar tydligt i den här tråden att ni inte lyckats med just detta.

Det är DU exempelvis i ovanstående inlägg som PÅSTÅR skuldbeläggande!

Om jag åker svarttaxi ensam och berusad är jag dum i huvudet - men har ingen SKULD i det ifall jag mördas.

Är detta så svårt att fatta?
Citera
2017-09-16, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag har ingen aning om hur Deidre King och Madsen träffades. Jag vet inte heller under vilka omständigheter som Madsen träffade sin fru och hur fort de två fattade tycke för varandra.

Jag förstår inte hur du kan påstå att man inte kan fatta tycke för någon man inte ha träffat tidigare. Varför skulle det inte vara möjligt? Folk träffas ju på restauranger på löpande band och fattar tycke för varandra (och följer med varandra hem).

Frun har inte klagat på ”kvalitén” på de andra kvinnorna utan just antalet. Hon kanske själv föredrar underground människor istället för ”fräscha, vettiga”?

Vi har inte heller någon aning om hurdana män KW föredrog. Eller hurdana one night stands hon hade varit med om.

Det är svårt att veta något om andras människors sexliv.

Grejen är väl att det blir konstigt att rikta in sig på KW:s "motiv" att träffa PM. Det är klart PM inte planerade att mörda KW. oavsett vad deras motiv har varit så har PM spårat ur å det grövsta när han utfört världens värsta brott. Enda orsaken till att spekulera i KW:s "motiv" skulle väl vara för att antyda att en hårdhänt sexlek gått snett, men återigen, att stycka någon efter en "olycka" oavsett när den i så fall skedde är oerhört märkligt beteende. Var ju en man i Umeå som råkade döda en tjej under strypsex, men han försökte då inte gömma tjejen efter det.
Citera
2017-09-16, 14:10
Medlem
Citat:

Om jag åker svarttaxi ensam och berusad är jag dum i huvudet - men har ingen SKULD i det ifall jag mördas.

Skitsnack. Du och "Merwanna" har försvarat förövaren de senaste veckorna. Läs för fan dina egna inlägg. Idiot!
Citera
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det är inte många kvar nu som tror att den där ubåtsfärden i solnedgången var "i yrket". Yrkesdelen hade de klarat av tidigare på dagen. Om det någonsin var någon yrkesutövning där alls.

Nej Merwinna. Detta är inte fastslaget. Detta händer bara inne i ditt eget huvud.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Ja just det, det har du bestämt dig för. Och så kommer detta... Men... som man hittar överallt i denna story. Wired känner inte till Wall, trots att hon uppgett till Madsen att hon var där på uppdrag av dom.

Du har inga problem med dessa trådar som hänger och dinglar överallt? Det har jag.
Jag tror nog att Wired känner till KW. Däremot så förnekar de att hon var kontrakterad för att göra detta reportaget. Vilket man förstår för att de skulle kunna bli stämda på stora belopp av KWs anhöriga annars.
Citera
2017-09-16, 14:11
Medlem
Citat:

Du har missuppfattat. Det resonemang du tillskriver mig tillskrev jag Merwinna. Simple as that. Konstigt att du ser det i mina inlägg men inte i hennes?

edit: Tillägg: du kanske hoppade över att läsa "Så ditt resonemang är....?" i exemplet du använde för att påvisa att jag skuldbelägger KW. Alltså, det du tror är min åsikt/tankeprocess är egentligen ett förtydligande av hur jag tror att Merwinnas tankeprocess ser ut. Alles klar?
Senast redigerad av morboso 2017-09-16 kl. 14:14.
Citera
2017-09-16, 14:15
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han var ingen upptagen kändis. Var har du fått det ifrån? Han levde på journalister och deras artiklar. Via dessa fick han sponsorer. Var får du allt skit ifrån?
PM hade väl för helvete inga riktiga sponsorer. De enda som stod med på hans hemsida tidigare var hans brorsa (Kecon) och den där förvirrade norrmannen. PM är ju en stor bluff som är totalt misslyckad och gemomskådad. Kolla på den andra raketlubbens sponsorer för en jämförelse så hittar du massor av stöd där. Vem fan skulle vilja sponsra en pajas som PM?
Citera
2017-09-16, 14:15
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Ja just det, det har du bestämt dig för. Och så kommer detta... Men... som man hittar överallt i denna story. Wired känner inte till Wall, trots att hon uppgett till Madsen att hon var där på uppdrag av dom.

Du har inga problem med dessa trådar som hänger och dinglar överallt? Det har jag.

Nej, inget av det har bevisats. Du har gjort Merwinnas påståenden till sanning. Jag har svarat ingående på det i ett tidigare inlägg.

Wired har svarat att de inte har beställt någon artikel.

PM har sagt något om att hon kom från Wired e dyl.

Enligt tidigare inlägg i tråden har det stått i pressen att hon hoppades sälja in artikeln, men det finns inga bevis för att hon skulle påstått att hon var anställd av Wired eller direkt jobbade på deras uppdrag. Endast att hon hade Wired i åtanke när hon skrev artikeln.
Citera
2017-09-16, 14:16
Medlem
Citat:
Vad spelar det för någon roll vilket kön Merwinna representerar?

Varför tolkar du det som så att ifall KW har ljugit till sin älskade pojkvän då är hennes död också hennes eget fel?

Har du lässvårigheter?, för att det är ju det mervinna gör med nästan alla sina inlägg.

(samt att i svartmålningen av KW framställa sig som kvinna)
Citera
2017-09-16, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Jag åtar mig detsamma. Det är bara så provocerande att det är svårt att hålla sig ibland.
Då är vi två. Hoppas vi inte får hjärnblödning pp kuppen. :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in