Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-15, 14:29
Medlem
anteri17s avatar
Ifråga om dejter tror jag min mer likgiltiga syn på det hela går hem. Jag är nog bara ganska chill, mest för att jag inte har ngt egentligt mål. Ett tips kanske.
Citera
2017-09-15, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Brukar ni byta nummer på Tinder innan ni ses? Om man läser på diverse guider på nätet och Tinder och liknande är det ofta fokus på att få kvinnans nummer. Jag tror att i runt 90% av fallen har jag bestämt träffa direkt i Tinder utan nummer, 10% har vi kanske bytt nummer först och chattat lite på sms/whatsapp. I 1-2 fall har vi pratat på telefon innan. Tycker själv det är ganska bra att inte byta nummer och krångla med det när man ändå har möjlighet att chatta i Tinder.

Jag tar nummer och skickar iväg ett sms och ringer sedan upp bruden precis när hon svarar på det.
För hur det än är så betyder ett muntligt avtal om att ses mer än att man har kommit överens om någonting på appen och det blir mer av en trygghet för tjejen om att du inte är ett jävla weirdo i verkliga livet också (och omvänt för dig då du skulle kunna höra direkt på telefon ifall det var någon catfish eller någon störd jävel).

Dessutom kommer du stå ut från alla andra halvmän som är för fega för att ringa och ska hålla på att texta fram och tillbaka som den nya generationens fjortisar. Jag har fått höra av ett flertal tjejer som tyckt att det var skönt att jag ringde och bara styrde upp, till skillnad från andra killar, och tog kommando som en man, istället för att vara mesig.

Och sen skulle det ju kunna bli så att du har en fin brud som får sin mobil stulen, du eller hon får slut på batteri på telefonen på väg till dejten och har inget wifi/internet eller whatever som gör att det skiter sig helt. Så ta nummer.

Citat:
Ursprungligen postat av EagleswordTW
Hej alla tindrare, nu är det så att jag ska på dejt senare idag med en från tinder. Trots dissadet från den andra har gått bra på andra sätt. Nu till frågan, har inte haft en dejt av sådan karaktär förut men ska ta henne till ett fik. Förväntas jag att bjuda på kalaset eller ska man vara jämställd och betala var för sig? Vore toppen att veta det.

Äh. Jag föredrar att börja betala för båda. Ifall hon sedan erbjuder sig att betala för en runda så är det ju perfekt men det jag tittar efter är huruvida hon sen tackar för den dricka hon får utan att betala för sig. Alltför många svenska kvinnor är dock bortskämda snorungar i det här fallet och tackar inte medan kvinnor ifrån syd- och östeuropa och Sydamerika är betydligt bättre på det.

Dejtar man +25-åriga kvinnor kan jag förstå bättre ifall man kollar på huruvida hon erbjuder sig att pröjsa för en runda, men vanligtvis är ju snyggaste tjejerna yngre än så och har således inte särskilt mycket pengar på fickan då de är i början av livet och ofta håller på med studier osv. så jag ser inga problem med att bjuda lite ifall hon verkar trevlig nog. Men har du inte budget för det så hitta något annat sätt.
Citera
2017-09-15, 20:33
Medlem
Haha testade nyss en ny bio-line och den funkade fan bra! ''Alla mina matchningar kommer att granskas noggrant av min mamma först''. Tror tjejerna ser den som lite sådär komiskt charmig haha!
Citera
2017-09-16, 09:25
Tycker inte tinder har varit särskilt seriöst. Är 30+ och har inte fått en enda matchning på en vecka sedan jag började använda den.

De flesta tjejer är party-tjejer eller modeller. Verkar inte alls vara en app för seriösa.
Citera
2017-09-16, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Tycker inte tinder har varit särskilt seriöst. Är 30+ och har inte fått en enda matchning på en vecka sedan jag började använda den.

De flesta tjejer är party-tjejer eller modeller. Verkar inte alls vara en app för seriösa.

Flesta modeller? Jävlar, jag vill veta var du svajpar någonstans.
Citera
2017-09-16, 14:27
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula

Tinder är nerlusat med fejkprofiler för att du ska vräka iväg boosts och superlikes.

Du känner igen en fejkprofil såhär:
  • Alltid väldigt snygga/proffsiga bilder.
  • Alltid tre eller fyra bilder.
  • Alltid ett väldigt ovanligt namn.
  • Alltid en "generisk" text eller bara emojis.
  • Aldrig något anthem, toppartister på spotify eller Instagrambilder.
Citera
2017-09-16, 14:42
Bannlyst
Återigen, när det närmar sig dagen D (då man ska träffas) så kommer alla tjejer med ursäkter och får kalla fötter. Helt sjukt.

Har typ hänt mig 10 tjejer minst haha.

Och idag hände det den fulaste tjejen jag någonsin skådat. Vi hade kommit överrens förra lördagen om att vi skulle ut idag. Nu ska hon på middag med sina vänner.

Till en början öppnade hon bara min snap. Sen skrev jag rakt av att hon antingen får svara eller så blir det hej då. Då kommer hon med ursäkten "var påväg till duschen"

Och som sagt, det här är en tjej som typ är 5a på skalan.
Citera
2017-09-16, 15:58
Medlem
NirvanAs avatar
Vad för avstånd/sökradie ska man ha inställt på? Om jag te.x har inställt på 30km, men personen jag sveper höger på (är kanske 20km bort) har inställt på 10km så kan inte jag dyka upp för denna eftersom avståndet stämmer inte? Är väl samma med åldrar också.. om jag sveper på nån 18-åring, men denna har en låg högstaålder i sökspannet så dyker inte jag upp för den heller?
Citera
2017-09-16, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad för avstånd/sökradie ska man ha inställt på? Om jag te.x har inställt på 30km, men personen jag sveper höger på (är kanske 20km bort) har inställt på 10km så kan inte jag dyka upp för denna eftersom avståndet stämmer inte? Är väl samma med åldrar också.. om jag sveper på nån 18-åring, men denna har en låg högsta ålder i sökspannet så dyker inte jag upp för den heller?
Åldern har du redan frågat om tidigare. Du verkar väldigt fixerad vid ung ålder? För att svara på frågan så kommer en 15-åring inte upp om hon valt 14-16 år och du är 45 år. Så vill du ha yngre så finns det andra sidor som nog hade passat dig bättre.
Avståndet ska man nog inte lita på. Jag har valt 10 km och fått upp folk från USA. Förmodligen fejk men om man enbart tänker på avståndet så verkar det inte fungera så bra. Eller så är det bara jag som haft otur.
Citera
2017-09-16, 18:10
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaragatan
Åldern har du redan frågat om tidigare. Du verkar väldigt fixerad vid ung ålder? För att svara på frågan så kommer en 15-åring inte upp om hon valt 14-16 år och du är 45 år. Så vill du ha yngre så finns det andra sidor som nog hade passat dig bättre.
Avståndet ska man nog inte lita på. Jag har valt 10 km och fått upp folk från USA. Förmodligen fejk men om man enbart tänker på avståndet så verkar det inte fungera så bra. Eller så är det bara jag som haft otur.
Det enda du lyckades med var ett löjligt försök till personangrepp istället för att rakt besvara frågan, salty sen tidigare? Anledningen att jag är "besatt" av ung ålder är eftersom jag inte är intresserade av äldre (naturligt med äldre man yngre tjej)

Men om man tänker storstäderna (sthlm, gbg, malmö) antar jag att folk har generellt sett lågt avstånd pga folktätheten och att man helt enkelt inte behöver ha större radie, så kör man tinder på dessa ställen bör man kanske ha liten radie...10km eller nåt, tänker jag...annars uteblir väl matches?
Citera
2017-09-16, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det enda du lyckades med var ett löjligt försök till personangrepp istället för att rakt besvara frågan, salty sen tidigare? Anledningen att jag är "besatt" av ung ålder är eftersom jag inte är intresserade av äldre (naturligt med äldre man yngre tjej)

Men om man tänker storstäderna (sthlm, gbg, malmö) antar jag att folk har generellt sett lågt avstånd pga folktätheten och att man helt enkelt inte behöver ha större radie, så kör man tinder på dessa ställen bör man kanske ha liten radie...10km eller nåt, tänker jag...annars uteblir väl matches?

Hehe. Det var inte min mening. Men som jag skrev så finns det andra sidor som nog passar dig bättre då jag gissar att du vill ha många år mellan dig och din partner.
Det är inget naturligt med en äldre man och en yngre tjej. Det är bara samhället som varit mer förlåtande mot män tidigare. Numera ser man oftare äldre kvinnor med yngre män. Jag tycker att alla får göra vad dom vill. Jag bryr mig inte bara båda är med på det.

Det sköna med Tinder är att du kan ändra den inställningen så ofta du vill. Om du dessutom betalar för tjänsten så kan du placera dig själv var du vill i Sverige. Varför inte bara installera appen och testa? Du kan ju göra en fejkprofil först bara för att testa. Så kan du skapa en riktig profil när du sett hur funktionerna fungerar.
Citera
2017-09-16, 18:42
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaragatan
Hehe. Det var inte min mening. Men som jag skrev så finns det andra sidor som nog passar dig bättre då jag gissar att du vill ha många år mellan dig och din partner.
Det är inget naturligt med en äldre man och en yngre tjej. Det är bara samhället som varit mer förlåtande mot män tidigare. Numera ser man oftare äldre kvinnor med yngre män. Jag tycker att alla får göra vad dom vill. Jag bryr mig inte bara båda är med på det.

Det sköna med Tinder är att du kan ändra den inställningen så ofta du vill. Om du dessutom betalar för tjänsten så kan du placera dig själv var du vill i Sverige. Varför inte bara installera appen och testa? Du kan ju göra en fejkprofil först bara för att testa. Så kan du skapa en riktig profil när du sett hur funktionerna fungerar.
Jag testar redan appen, men man har ju inte så bra koll på alla funktioner och dess algoritmer (som är populärt att tala om i denna tråden har jag sett). Har inga förväntningar då jag redan hört om hur svårt det är för många. En del verkar ju te.x swipa höger på ALLT, oavsett utseende och presentation för att ens få matches... det känns inte aktuellt för mig.. men det är kanske så man behöver göra för att lyckas med matches.

Grejen är ju att det är bara 18-26 som funkar (äldre än så är inte möjligt pga olika anledningar), då behöver man hoppas att de i det nedre delet av spannet har varit lite mer liberal i sina åldersspann annars går det ju inte ens att matcha med dom...

Jag vet inte ens om jag vill ha typ 10km radie eller mindre (vad nu minsta är, kmr ej ihåg) då ser man ju ibland människor man sett/träffat på IRL... det känns weird.
Senast redigerad av NirvanA 2017-09-16 kl. 18:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in