2017-09-13, 18:53
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Blev nog fel där. Brassen Rodrigo Costa ska nog ha varit mittback. Hoffman är längst av dem & lär väl därmed troligen också varit mittback. Jag minns att Hoffman var ett ganska framträdande namn vid den tiden. Enligt wikipedia så är Hoffman numera reporter vid matcher för Sky Sport. Södra Tyskland & Österrike är hans territorium. Kanske välkänd för våra Bayern-kännare? Bosatt i München men är egentligen tvärtom ifrån den nordligaste delen, nämligen Kiel.

Marco Kurz tränar numera Adelaide United i Australien. Hade Fortuna Düsseldorf förra säsongen.
Vet inte om jag ska säga tack eller vara arg. Bara för ditt envetna skrivande om TSV 1860 och säsongen 2003/04 hamnade jag på Kickers hemsida där man kan klicka sig fram till alla matcher med både uppställning, spelarbilder och ”analys” sedan över 30 år av Bundesliga.

Vågade mig på en match jag såg den säsongen på plats. Weserstadion och Werder mot BVB, 1-1.
http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/spieltag/1-bundesliga/2001-02/17/540759/taktische-austellung_werder-bremen-4_borussia-dortmund-17.html
Och minns nu hur förbannat besviken jag var på Dortmund. Man verkligen fegspelade i december med 6 backar (inga dussin-sådana ; Kohler, Wörns, Dede, Reuter, Oliseh, Heinrich) och så en spelande spelare (Rosicky) till länk mot ett fyrtorn med tuff kompanjon ( Koller/Ewerton). För besviken kan man bli som fotbollsturist även om ens sympatier ligger på det andra laget, i mitt fall Werder. Ett Bremen med rätt sköna lirare, som Marco Bode, Torsten och Verlaat.

Nog kan man gilla defensiv fotboll men detta gick över gränsen. Hela den backlinjen i BVB fick femdubbelt i högre lön och hade alper av meriter mer än hela motståndarlaget men de presterade nada, noll, inget. De bara ville sabba för Bremens minsta försök till anfall. Var inte att parkera en buss, det var att vilja bygga en Berlinmur. 1-1 smakade gott, Frings målskytt.
Citera
2017-09-13, 19:43
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Vågade mig på en match jag såg den säsongen på plats. Weserstadion och Werder mot BVB, 1-1.
http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/spieltag/1-bundesliga/2001-02/17/540759/taktische-austellung_werder-bremen-4_borussia-dortmund-17.html

Frank Verlaat & Krisztian Lisztes var ju två toppspelare i Bundesliga på den tiden som är förknippade med både Stuttgart & Werder Bremen. Verlaat var i Stuttgart 95-99 & i Werder 00-03. Lisztes i Stuttgart 96-01 & Werder 01-05. I VM & EM syntes de däremot aldrig. Verlaat var ju gamla sortens libero. Ingen komplementspelare till mittback. Han behövde nog vara försvarschef för att komma till sin rätt. Var därför inte med i Hollands landslag. Lisztes var ju kreatören & superstjärnan i Ungern, men det var ett land som tappat fullständigt & inte alls nådde upp till forna tiders storhet.
Citera
2017-09-13, 20:50
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Frank Verlaat & Krisztian Lisztes var ju två toppspelare i Bundesliga på den tiden som är förknippade med både Stuttgart & Werder Bremen. Verlaat var i Stuttgart 95-99 & i Werder 00-03. Lisztes i Stuttgart 96-01 & Werder 01-05. I VM & EM syntes de däremot aldrig. Verlaat var ju gamla sortens libero. Ingen komplementspelare till mittback. Han behövde nog vara försvarschef för att komma till sin rätt. Var därför inte med i Hollands landslag. Lisztes var ju kreatören & superstjärnan i Ungern, men det var ett land som tappat fullständigt & inte alls nådde upp till forna tiders storhet.
Verlaats son spelar i Bremen idag, som femte alternativ mittback blir det mest U23 i dritte. Men han gjorde det bra under träningsmatcherna och man räknar nog med honom inom någon säsong.
Citera
2017-09-13, 22:38
Medlem
motvalls avatar
Undrar vad Rangnick vill med sitt projekt RBL. Forsberg (den i matchen mot Monaco bästa offensiva pjäsen) tas av banan och Naby Keita är "skadad", får mig fundera. Om det är ett straff för att båda spelarna är villiga att lämna, varför då bygga en klubb från ingenstans för unga spelare? Om det är en toppklubb Ralf vill bygga finns det bättre förutsättningar på andra ställen med hans fotbollskunskaper.

För nog kan han med sin meritförteckning. Eller är det den som är sanningen, för i Schalke och kraven det ställdes då är inte något som klarats ut. Känns som person som hellre vill ha rätt än vinna fotbollsmatcher och att Gisold i mycket bara är en budbärare. Svamlar kanske, men jag är mycket mer besviken på Leipzigs insats ikväll än Dortmunds.
Citera
2017-09-14, 09:23
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Undrar vad Rangnick vill med sitt projekt RBL. Forsberg (den i matchen mot Monaco bästa offensiva pjäsen) tas av banan och Naby Keita är "skadad", får mig fundera. Om det är ett straff för att båda spelarna är villiga att lämna, varför då bygga en klubb från ingenstans för unga spelare? Om det är en toppklubb Ralf vill bygga finns det bättre förutsättningar på andra ställen med hans fotbollskunskaper.

För nog kan han med sin meritförteckning. Eller är det den som är sanningen, för i Schalke och kraven det ställdes då är inte något som klarats ut. Känns som person som hellre vill ha rätt än vinna fotbollsmatcher och att Gisold i mycket bara är en budbärare. Svamlar kanske, men jag är mycket mer besviken på Leipzigs insats ikväll än Dortmunds.
Håller med.

Dortmund gjorde ändå en rätt bra match. Hade lite otur med. 2-2-målet borde ha godkänts tex.
Det var taktiken som blev avgörande. Tottenham var överraskande defensivt och det ställde Dortmund.

Leipzig gjorde en väldigt slätstruken match mot ett inte alltför skräckinjagande Monaco som tappat många sen förra säsongen. Dom borde vågat mycket mer. Men dom är ju nya i dom här sammanhangen. Tror dom blir farliga på sikt.

Bayern är i en liten formdipp. Klart vinst mot en mycket sämre motståndare men spelet borde flyta bättre. Det så trögt ut mot Anderlecht. Å andra sidan så är det inte alltid enkelt att spela mot en extremt defensiv motståndare som spelar med 10 man större delen av matchen. Gäller att steppa upp mot PSG såsmåningom. Tycker man måste försöka bli gruppetta.
Citera
2017-09-15, 09:47
Medlem
strunzs avatar
Inte orkat följa fotbollen i veckan men kul att se Hoffenheim föra vanan vidare som det där random tyska laget som är ute och irrar runt i europa. Vilka blir det nästa år? Hannover?
Och Köln saknar Modeste mer än jag saknar min tonårskärlek. Vad fan har hänt? Lycka till i dortmund

Toppmöte ikväll. Hannover - Hamburg! Vill se germanofilen glädjas över att vara serieledare så håller tummarna den här omgången.
Citera
2017-09-15, 09:56
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strunz
Och Köln saknar Modeste mer än jag saknar min tonårskärlek. Vad fan har hänt? Lycka till i dortmund
Dortmund?
Citera
2017-09-15, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Läste i går att någon FD bayern spelare hade fått information om att Carlo drar till Kina redan i Januari. Låter ju galet, Gillar Carlo, dock vet jag inte om han är rätt för Bayern, synd att kraven idag för de stora klubbarna är såpass stora.

Om Carlo skulle försvinna inom säg ett år. Vem vill ni se som tränare då?

Jag har hört inte hört någonting, och håller ganska bra koll på mitt lag, men håller med dig att Ancelotti möjligtvis inte är rätt man för Bayern. Han var mycket nära att få sparken, men några vinster ändrade på det hela och vi vann ena matchen efter den andra, för att sedan vinna femte titeln på raken.
Citera
2017-09-15, 11:47
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
Han var mycket nära att få sparken
När då?
Citera
2017-09-15, 12:06
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strunz
Inte orkat följa fotbollen i veckan men kul att se Hoffenheim föra vanan vidare som det där random tyska laget som är ute och irrar runt i europa. Vilka blir det nästa år? Hannover?

Toppmöte ikväll. Hannover - Hamburg! Vill se germanofilen glädjas över att vara serieledare så håller tummarna den här omgången.
En får tacka för dina sympatier. Tror och hoppas på vinst ikväll. HSV har ett jobbigt skadeläge även om de nu fått in Salihovic. Första matchen denna säsong där Hannover är favorit på förhand. Detta kan påverka laget negativt men jag hoppas inte det.

Ang. Europacupspel tror jag inte du behöver oroa dig för att Hannover ska ta sig dit. Lär bli plats 10-15 när tabellen ska summeras i vår.
Citera
2017-09-15, 12:12
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
Jag har hört inte hört någonting, och håller ganska bra koll på mitt lag, men håller med dig att Ancelotti möjligtvis inte är rätt man för Bayern. Han var mycket nära att få sparken, men några vinster ändrade på det hela och vi vann ena matchen efter den andra, för att sedan vinna femte titeln på raken.
Han har stora problem med att rotera ordentligt i truppen. Väldigt enahanda. En stor kontrast mot Pep. Hans styrka är väl att spelet är mer direkt.

Men..Det kan inte finnas substans i dom ryktena. Klubben skulle aldrig tillåta det.
Citera
2017-09-16, 00:29
Medlem
Någon som vet hur det går med sändningsrättigheterna för Bundesliga i Sverige? Händer det något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in