Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Slog mig nu vilket riktningslöst projekt Dortmund är inne i just nu. Enormt med råpotential och hög högstanivå men jävligt obalanserad trupp och väldigt mycket skadedrabbade nyckelspelare/stomme + usla mittbackar och målis.
På det en alltmer grälsjuk sportchef och en interimtränare.
Toppoppitopp det är toppen i år.
Det är riktigt jävla tungt men jag har valt att se det positivt. Det kan mycket väl vara ett år vi behöver. En verklighetspåminnelse för Watzke och Zorc samtidigt som man endå gått plus en helvetes massa stålar och endå är man i top 5 och fightas. Värre "kriser" kan man ha som klubb. Dessutom har man gjort det väldigt fint på talang-värvningsfronten med Isak, Sancho, Gomez, Larssen m.m.
Sen håller jag med Motvall.. det är fan konstigt att man kan så gärna vilja gå till ett mellanlag i england etc istället för Dortmund.
Nu är jag partisk men jag älskar tamejfan klubbar med sån kultur som BVB så jag hade heller spelat där än t.e.x bänknötat i Barca.
Reus är iallafall tillbaka nu säger dem, stor chans att vi ser han i nästa match
I övrigt blev Sancho skadad så vi får nog se Yarmo tillbaka eller mer Schurrle på kanten. Schurrle var riktigt fin på kanten sist så det är jag okej med. Pulisic är tillbaka med vilket är skönt.
Att vi inte har buyout-klasaul på Bats är lite nervöst då jag har svårt att se ett krisande BVB attrahera sig stora ersättare till Auba i sommar och Chelsea lär knappast sälja honom om han går bra. Och förlängt lån är en plåsterslösning.
Hela detta fönster blev Isak lite kukad av Aubas velande med, då han sas vara nära lån och hade väldigt intressanta klubbar som var intresserade av lån redan i November men nu kunde inte BVB våga släppa honom då det bara var (och nu med Bats) Auba och sedan honom som bra ST. Bittert men hoppas att Isak får agera inhoppare mer och mer i vår, ser så ut.
I övrigt är jag helt paff att man inte panikat mer över att signa bättre bakåt som du säger. Båda försvarare och målvakt har vart skit.