2018-02-06, 19:54
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Sitter inte ens någon ungdom på bänken ser jag.

Har ni anställt Jörgen Lennartsson?
Vad du var grälsjuk idag!

Är väl självklart att Bayern tar en kvartsfinal i DFB seriöst, vi är inte Arsenal eller så. Sen roterar Heynckes på traditionellt vis laget ganska mycket, 7 av startspelarna i helgen mot Mainz spelar inte idag. Då saknades bland annat Lewandowski, och Robben, det laget var klart mer reservbetonat än dagens.

Den nya anläggningen för ungdomsakademin öppnade i höstas, men allt är inte färdigt ännu som kalle skriver. Satsningen är väldigt tydlig på att få fram fler egna talanger, men sådär superenkelt är ju sånt inte för en europeisk toppklubb. Inte ens ditt BVB klarar ju detta utan värvar ganska friskt sådana från klubbar runt om i världen.
Citera
2018-02-06, 19:58
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall

Är väl självklart att Bayern tar en kvartsfinal i DFB seriöst, vi är inte Arsenal eller så. Sen roterar Heynckes på traditionellt vis laget ganska mycket, 7 av startspelarna i helgen mot Mainz spelar inte idag. Då saknades bland annat Lewandowski, och Robben, det laget var klart mer reservbetonat än dagens.

Den nya anläggningen för ungdomsakademin öppnade i höstas, men allt är inte färdigt ännu som kalle skriver. Satsningen är väldigt tydlig på att få fram fler egna talanger, men sådär superenkelt är ju sånt inte för en europeisk toppklubb. Inte ens ditt BVB klarar ju detta utan värvar ganska friskt sådana från klubbar runt om i världen.

Inte grälsjuk, men cyberkalle pikade om att BvB var ute ur DfB så jag gav igen.

Medveten om att BvB är ganska vissna för närvarande på att få fram "egna egna" talanger utan snarare värvar dyrt och säljer vidare. Vi är visserligen lite halvvissna på det mesta och blivit en ganska sorglig trupp av spelare där man vet att typ alla vill bort från truppen. Unga spelare som vill ta klivet bort, spelare som misslyckats tidigare och gör det igen som Castro, Schurrle mfl och sen Aubameyang, Gundogan, Mkhtaryan och den typen av spelare som mer eller mindre öppet pratar om att de vill bort.

Hoppet får sättas vid babyface Götze som redan gjort flytten en gång och säkert gör den igen om han får chansen.
Citera
2018-02-06, 20:00
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

För en svensk så är detta med cupen inte så viktigt har jag märkt i Sverige så är intresset rätt svalt medan i Tyskland så är det enormt stort.
Johnny är sur för att jag jävlades med Dortmund i ett tidigare inlägg.
Citera
2018-02-06, 20:05
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Slog mig nu vilket riktningslöst projekt Dortmund är inne i just nu. Enormt med råpotential och hög högstanivå men jävligt obalanserad trupp och väldigt mycket skadedrabbade nyckelspelare/stomme + usla mittbackar och målis.

På det en alltmer grälsjuk sportchef och en interimtränare.
Toppoppitopp det är toppen i år.
Citera
2018-02-06, 20:25
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Inte grälsjuk, men cyberkalle pikade om att BvB var ute ur DfB så jag gav igen.

Medveten om att BvB är ganska vissna för närvarande på att få fram "egna egna" talanger utan snarare värvar dyrt och säljer vidare. Vi är visserligen lite halvvissna på det mesta och blivit en ganska sorglig trupp av spelare där man vet att typ alla vill bort från truppen. Unga spelare som vill ta klivet bort, spelare som misslyckats tidigare och gör det igen som Castro, Schurrle mfl och sen Aubameyang, Gundogan, Mkhtaryan och den typen av spelare som mer eller mindre öppet pratar om att de vill bort.

Hoppet får sättas vid babyface Götze som redan gjort flytten en gång och säkert gör den igen om han får chansen.
Tycker synd om BVB i den bemärkelsen att så få riktigt bra spelare vill stanna. Det är en sak om spelaren lämnar för någon av de tre riktigt stora klubbarna (ja Bayern är en) men att gå till något engelsk halvtrött lag i någon stad som är ungefär lika charmlös som Dortmund. Sånt gillar man inte. Inte minst för att Bundesligan behöver lag som kan utmana både ute i Europa och Bayerns dominans.

Sen måste jag skriva att jag gillar Dortmund satsning på unga talanger, men att de fått så mycket speltid är också ett svaghetstecken. Är ju många erfarna spelare som inte riktigt presterat. Unga spelare i all ära, det är ändå de äldre som ska ge stabiliteten för laget och ha en vana vid att prestera vecka efter vecka på samma höga nivå. Vilket ju krävs för att vara ett topplag. BVB:s problem i flera år har inte varit att man saknat topparna utan att dalarna varit för många.
Citera
2018-02-06, 20:27
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Slog mig nu vilket riktningslöst projekt Dortmund är inne i just nu. Enormt med råpotential och hög högstanivå men jävligt obalanserad trupp och väldigt mycket skadedrabbade nyckelspelare/stomme + usla mittbackar och målis.

Du har rätt men håller ytterbackarna högsta klass? Toprak en mittback som jag trodde mycket mer om än det han visat i BvB.
Nä köp Hector och Horn så lyfter ni flera klasser.
Citera
2018-02-06, 20:40
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Tycker synd om BVB i den bemärkelsen att så få riktigt bra spelare vill stanna. Det är en sak om spelaren lämnar för någon av de tre riktigt stora klubbarna (ja Bayern är en) men att gå till något engelsk halvtrött lag i någon stad som är ungefär lika charmlös som Dortmund. Sånt gillar man inte. Inte minst för att Bundesligan behöver lag som kan utmana både ute i Europa och Bayerns dominans.

Sen måste jag skriva att jag gillar Dortmund satsning på unga talanger, men att de fått så mycket speltid är också ett svaghetstecken. Är ju många erfarna spelare som inte riktigt presterat. Unga spelare i all ära, det är ändå de äldre som ska ge stabiliteten för laget och ha en vana vid att prestera vecka efter vecka på samma höga nivå. Vilket ju krävs för att vara ett topplag. BVB:s problem i flera år har inte varit att man saknat topparna utan att dalarna varit för många.

Ta alla "nya spelare" som ska fylla truppen de senaste åren vilka jävla skämt som värvats.

Burki, Toljan, Castro, Schurrle, Toprak m.fl. Spelare som SKA vara startspelare/precis på bänken, dem är ju helt jävla menlösa.

Då är det ju fortfarande Klopp/Tuchels gamla lirare som håller liv i liket i form av Sokratis, Schmelzer, Piszczek, Götze, Sahin Kagawa, Auba, Weigl + de nya talangerna.

Nej, ytterbackarna är ju katastrof. Att våra bästa ytterbackar fortfarande är Lukas Pisczsek och Schmelzer är ju ett skämt.

Jag hade ju däremot hellre sett att man tog den här säsongen för vad den var och gav Isak en riktig chans. Vad jag läst samt hört samt sett har han tagit stora steg. Att vi istället ska låna in en anfallare utan köpoption är så jävla illa, än värre att man sätter sig i den här situationen med Auba. Sälj honom till Kina från början då för fan, man säljer inte sin bäste spelare i januari.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2018-02-06 kl. 20:44.
Citera
2018-02-06, 20:56
Medlem
cyberkalles avatar
BvB skulle ha köpt Modeste som uppenbarligen vill tillbaka till Bundesliga
Citera
2018-02-06, 22:12
Medlem
Citat:

Det är riktigt jävla tungt men jag har valt att se det positivt. Det kan mycket väl vara ett år vi behöver. En verklighetspåminnelse för Watzke och Zorc samtidigt som man endå gått plus en helvetes massa stålar och endå är man i top 5 och fightas. Värre "kriser" kan man ha som klubb. Dessutom har man gjort det väldigt fint på talang-värvningsfronten med Isak, Sancho, Gomez, Larssen m.m.

Sen håller jag med Motvall.. det är fan konstigt att man kan så gärna vilja gå till ett mellanlag i england etc istället för Dortmund.
Nu är jag partisk men jag älskar tamejfan klubbar med sån kultur som BVB så jag hade heller spelat där än t.e.x bänknötat i Barca.

Reus är iallafall tillbaka nu säger dem, stor chans att vi ser han i nästa match
I övrigt blev Sancho skadad så vi får nog se Yarmo tillbaka eller mer Schurrle på kanten. Schurrle var riktigt fin på kanten sist så det är jag okej med. Pulisic är tillbaka med vilket är skönt.

Att vi inte har buyout-klasaul på Bats är lite nervöst då jag har svårt att se ett krisande BVB attrahera sig stora ersättare till Auba i sommar och Chelsea lär knappast sälja honom om han går bra. Och förlängt lån är en plåsterslösning.

Hela detta fönster blev Isak lite kukad av Aubas velande med, då han sas vara nära lån och hade väldigt intressanta klubbar som var intresserade av lån redan i November men nu kunde inte BVB våga släppa honom då det bara var (och nu med Bats) Auba och sedan honom som bra ST. Bittert men hoppas att Isak får agera inhoppare mer och mer i vår, ser så ut.

I övrigt är jag helt paff att man inte panikat mer över att signa bättre bakåt som du säger. Båda försvarare och målvakt har vart skit.
Citera
2018-02-06, 22:15
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Reus skadar ju sig igen inom 2 månader efter comeback dock. Förstås. Hans karriär är ju tyvärr typ över. Min absoluta favoritspelare alla kategorier typ men han är ju slut efter alla skador. Krävs typ att han skadefri från och med nu tills han lägger av för att han ska kunna göra karriären rättvis nu.
Citera
2018-02-06, 22:18
Medlem
Citat:
Reus skadar ju sig igen inom 2 månader efter comeback dock. Förstås. Hans karriär är ju tyvärr typ över. Min absoluta favoritspelare alla kategorier typ men han är ju slut efter alla skador. Krävs typ att han skadefri från och med nu tills han lägger av för att han ska kunna göra karriären rättvis nu.

Ge FAN i att ta det lilla hopp jag har kvar, ifrån mig! FORZA REUS !!
Citera
2018-02-06, 22:19
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Ge FAN i att ta det lilla hopp jag har kvar, ifrån mig! FORZA REUS !!

Börjar ju bli Arsenals Diaby. Tyvärr. Sorgligt som fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in