2017-09-15, 17:36
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det var på kvällen de åkte iväg.

Min fördom är att kjol är ett plagg som man generellt inte har ombord. Man kan ju besöka exempelvis seglarbutiker för att se vilken sorts sortiment de har för att inse fakta.

Shorts, byxor, jackor, västar... När man sen går iland DÅ kan man ha en klänning..

Eftersom jag frekventerar seglarbutiker vet jag mycket väl vad man kan hitta där. Kjolar tillhör absolut inte några undantag.
Du kanske skulle ta och besöka en själv innan du uttalar dig, så du kan inse fakta....

https://seglarshoppen.se/sebago-classic-skort-navy?gclid=CjwKCAjw9O3NBRB3EiwAK6wPT6rDmbiW3AtkPaj fGLxhl7LKGWFDdK4JKkQDpxk0E4mc GImZrH6TUBoCLrgQAvD_BwE#141=24
Citera
2017-09-15, 17:42
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Vad jag läst så vinkade hennes kille + vänner av henne vid kajen..de skulle tydligen vara ute i 2 timmar o hennes kille o jag antar vännerna satt tydligen i ostronbaren (tror jag den heter) o väntade på att hon skulle komma tillbaka. Fästmannen ska ha blivit mer o mer nervös när de inte kom. Vem vet han kanske inte vågade o inte vännerna heller..eller så vad det PM som ville att bara hon skulle med.

Var läste du det? Länk?
Jag har mycket svårt att tro på det. Hade så varit fallet, och hennes pojkvän inte haft någon kontakt med henne efter de lämnade kaj, så hade han helt säkert larmat om att de saknades mycket tidigare. Han, eller de, hade knappast gått hem utan KW, och knappast heller suttit där i ytterligare 4-5 timmar och väntat utan att göra någonting.
Citera
2017-09-15, 17:44
Medlem
Sgt.Blands avatar
https://ing.dk/blog/foerst-moelle-202853

Det inlägget är postat kvällen innan ubåtsfärden med KW så raketuppskjutningen var uppskjuten på obestämd tid. Inte så konstigt för det finns ju givetivs ingen fungerande raket i PMs verkstad det fattar ju vemsomhelst. Copenhagen Suborbitals är ju rena rama Nasa i jämförelse med den här charlatanen. I de sista kommentarerna kan man se att ubåten är försvunnen. Sen stängs kommentarerna tyvärr av.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-09-15 kl. 17:58.
Citera
2017-09-15, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag har hela tiden varit tveksam till den uppgiften att några personer skulle ha vinkat av KW så att PM sett det. PM är ju en liten klen fjant så att han skulle våga sig på nåt dumt när det finns folk han sett som typ väntar på KW iland känns lite konstigt. Och sen säger du "fästmannen". Var de förlovade menar du? Jag är ivf jävligt nyfiken på hur hela starten på den här turen ser ut? När bestämdes turen? Vem ville att den skulle genomföras? Hur länge skulle den vara? Fanns det någon som vinkade av KW?

Jag läste på hans FB-sida o det var han själv som skrev att han o vänner vinkade av henne! Det kan ju vara så att de stod en bit ifrån o nära baren/restaurangen där de skulle vänta på henne ett par timmar.

Jag tror att det var Kim som tog kontakt med honom. Jag vet inte hur snabbt de fick kontakt, men jag tror att det blev helt klart med mötet på onsdag eftermiddag/kväll. (alltså kvällen innan)
Citera
2017-09-15, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Var läste du det? Länk?
Jag har mycket svårt att tro på det. Hade så varit fallet, och hennes pojkvän inte haft någon kontakt med henne efter de lämnade kaj, så hade han helt säkert larmat om att de saknades mycket tidigare. Han, eller de, hade knappast gått hem utan KW, och knappast heller suttit där i ytterligare 4-5 timmar och väntat utan att göra någonting.

Jag läste på hans FB-sida o han skrev det själv!! svarade en annan nyss, du kan läsa där.
Citera
2017-09-15, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nej du har fel. Det går inte att enbart gå på förövararna - vi vet dessutom inte vilka de presumtiva förövarna är.
"Tillfället gör tjuven"! Vi måste själva se om våra hus, låsa våra dörrar, förvara plånboken säkert och dölja vår pin-kod. Vi måste agera förnuftigt och skydda det vi vill behålla, så fungerar samhället. Vissa individer vill helt enkelt ha något som de inte kan få och då tar de sig rätten att själva ta det, vare sig det är pengar, prylar, bilar eller sex med en full ensamspatserande ung kvinna på natten i kort kjol i en mörk gränd. Ju enklare att få tag i det eftertraktade, desto lättare att man tillgriper det.

Förövaren är den enda som polisen/åklagaren med stöd i lagen kan gripa, häkta och åtala. Kan åklagaren bevisa gärningen kan han också dömas.

Dörrar, lås, PIN-kod gäller vad som regleras i avtal mellan dig, din bank eller försäkringsbolag i villkoren vad som gäller för ersättning.
Citera
2017-09-15, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland

Det inlägget är postat kvällen innan ubåtsfärden med KW så raketuppskjutningen var uppskjuten på obestämd tid. Inte så konstigt för det finns ju givetivs ingen fungerande raket i PMs verkstad det fattar ju vemsomhelst. Copenhagen Suborbitals är ju rena rama Nasa i jämförelse med den här charlatanen. I de sista kommentarerna kan man se att ubåten är försvunnen. Sen stängs kommentarerna tyvärr av.

Det är såå synd om honom...det är så många som vill göra madsenian-iden (raketuppskjutning med en person)...stackars madsen..
Citera
2017-09-15, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Vad är utsatt? Det är fullständigt onormalt att stycka en journalist som gör ett reportage om en. Det är inte normal vaksamhet att anta att det kan hända.

Jag hade inte hört talas om någon av dem före mordet, men min första reaktion var att han självklart måste ha satt av henne på kajen, för att allt annat skulle vara fullständigt otänkbart! Att hon strax skulle dyka upp och be om ursäkt för att hon inte varit nåbar, och skapat oro.

Klädseln är funktionell och fullständigt normal. Det finns ingenting syndigt i att bära kjol.

NU vet vi att han var galen. Innan han gjorde detta så fanns det inga sådana indikationer. Skäms på dig!

Risk-värdering; hav-båt är en miljö som kan bli mycket farlig. Klädseln var inte funktionell för en u-båt, ett pågående projekt, en verkstad/ett maskinrum, utom möjligtvis för att bara stå i tornet. Nu vet vi att de genomfört minst ett dyk, i en hemmabyggd båt, vars funktion/konstruktion är rätt avancerad. Angående klädsel, i verkstadsmiljö är det bra med kraftigt heltäckande tyg, typ overall, som PM använde.

Vad gäller personen PM, finns ganska mycket, läs i tråden, och det är ord som lynnighet, hämdlystnad, egocentrisk m.fl. Detta borde en skicklig journalist spåra upp på en 15 minuter.

"Nu vet vi att han var galen", vilka "vi" vet vad? Nej, det vet "vi" inte, att han är annorlunda är klart, men om det var en olycka eller annat, vet "vi" inte.
Citera
2017-09-15, 18:24
Medlem
Sgt.Blands avatar
https://copenhagensuborbitals.com/statement-former-copenhagen-suborbitals-member-peter-madsen/

Ja nu börjar pusselbitarna så småningom ramla på plats. PM blir alltså först utsparkad från raketklubben CS 2014. Något senare blir han även utsparkad från ubåtsklubben. Då startar han sitt eget företag som ska bygga raketer, Raketmadsens Rumlaboratorium. Något riktigt företag är det knappast frågan om för det verkar inte finnas några anställda utan bara praktikanter.

Kvällen innan ubåtsfärden med KW inleds så postar PM ett inlägg där han skjuter upp sin raketuppskjutning på obestämd tid.

Snart kommer han att avslöjas som den stora bluff han är. Hans ubåtar är ju odugliga och några fungerande raketer lär det ju knappast finnas i hans åsa-nisse-verkstad. Då dyker den här journalisten KW plötsligt upp och vill träffas. Efter att ha misslyckats med allt annat så ser han nu sin chans att åtminstone lyckas med hans "gigantiska kriminella händelse". Han packar i förväg ner fogsvans, rem från Biltema, några rörbitar och en extra overall för ombyte. Nu gäller det bara att övertala KW också att följa med på en tur med ubåten. Sagt och gjort och resten är historia. Givetvis så misslyckas PM med detta också precis som med allting annat. Kan Saruman ändå få rätt om att allt var planerat?
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-09-15 kl. 18:31.
Citera
2017-09-15, 18:25
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Förövaren är den enda som polisen/åklagaren med stöd i lagen kan gripa, häkta och åtala. Kan åklagaren bevisa gärningen kan han också dömas.

Nu är du ute och cyklar ordentligt. När polisen griper någon har de som regel ingen aning om vem som är förövaren, däremot har de så klart sina misstankar. Häktar är det domstolen som gör. Dessutom är det möjligt att till och med anhålla någon om det krävs för en utredning, och anhållan följer på gripandet, så det kan Polisen alltså göra med stöd i lagen.
Citera
2017-09-15, 18:35
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Suck att du orkar slå i öppna dörrar... borde och borde..

Du pratar om utopi - jag pratar om verkligheten. Hur det BORDE vara är en sak, men våra döttrar kan inte uppfostras enligt hur det BORDE vara. För då råkar de illa ut..

Ingen tjej förtjänar att bli mördad, styckad, våldtagen etc. Men eftersom det existerar Madsens & Co (vilket det inte BORDE göra) då måste tjejerna vidta försiktighetsåtgärder för att inte drabbas av dessa galningar.
Men sönerna då, de råkar oftare illa ut. Många fler män än kvinnor som misshandlas och dödas.
Citera
2017-09-15, 18:37
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjallis
Han har nog inte sovit. Men han styckade henne kanske 2 timmar och då går hans resa ihop
De övriga 10 timmarna då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in