2017-09-15, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Att en kjol skulle vara ett funktionellt plagg på en båt..Särskilt om man nu måste klättra..
Madsen själv (inklusive hans kompanjoner) hade overall..
Det brukar vara kallare på havet än iland. Plus att det brukar blåsa mer på havet. En kjol fladdrar lätt i vinden.. och den värmer inte ett skit.
Jag påstår inte att det är syndigt att använda en kjol, men varje plagg har sin plats. Kjol är ett ovanligt opraktiskt plagg när man åker båt..
Hon hade tights under. Och gympadojor. Så jag begriper inte inlägget. Madsen bor ju i sin overall. Han har den t o m i häktet och på häktesförhandlingarna. Hade hon haft bara ben och högklackat kan jag förstå att man reagerar (kallt och opraktiskt). Men kjol, tights och gymnastikskor är inte något konstigt alls. Tror t o m det är bättre än jeans eftersom tightsen låter en röra på sig smidigare. Kjol är just.... en kjol. Och även om man kikade upp i rumpan på henne sågs bara tightsen. Jeans avslöjar bra mycket mer än kjol och tights.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det var som fan, bra snokat där. Det är en fd polis som uttalar sig och ingen som deltar i den aktuella utredningen. Det enda som har framkommit hittills ju angående kontakter mellan PM och KW är att det var första gången de träffades vid den tragiska färden. Ingenting annat har framkommit publikt iaf.

Att brottsoffer kartläggs i mordutredningar är en självklarhet men jag har mycket svårt att tro att en förhörsledare i varken Danmark eller Sverige skulle gå ut i media och be allmänheten samla in den styckades sexuella preferenser via media.

Nu var det inte så heller utan en avdankad dansk GW som uttalade sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu kastade han inte saker på journalister - han kastade saker på sina kollegor.
Jag begriper inte varför folk här tycker att hon borde gjort en så otroligt djup research, att hon nu "får skylla sig själv" att hon gick och blev dödad (och ev våldtagen) och styckad och slängd i havet. Och även om han var känd för att bli ovän med journalister så har han mig veterligt varken misshandlat eller dödat någon. Förstår inte varför hon skulle misstänka nåt sånt? Börjar du gå Merwinnas ärenden nu?

Men hon hade säkert HÖRT av sina kollegor ATT han brukade kasta saker på sina kollegor OCH bli osams med alla hennes kollegor som hade skrivit artiklar om honom. Hon kan inte ha varit omedveten om detta om hon hade gjort den minsta research om honom.
Hon beskrivs som en ovanligt duktig journalist. Även en medelmåttig journalist gör sin research innan hon skrider till verket. Annars blir det ju ingen bra story.
Men du och några till här vill gärna blanda ihop detta med skuldfrågan.
KW behövde inte misstänka att bli mördad eller styckad. Däremot borde hon ha tänkt vad som skulle hända ombord IFALL PM fick ett utbrott ombord. Vad hade hon då för utrymningsvägar? Kunde hon slippa galningen? Kunde det bli riktigt obehagligt? ”Vad om” - borde ha varit på hennes lista.
Citera
2017-09-15, 13:35
Medlem
Citat:
Jag tror inte att KW ifall hon nu var ens medelmåttig i sitt yrkesutövande hade missat PM:s aggressionsutbrott, hans hämndbegär, kastandet av prylar, baktalandet etc. Det var ju vida känt att pga osämja var PM till och med tvungen att starta ett nytt projekt, eftersom han absolut inte kunde tänka sig att kompromissa.

Dessutom bevittnade ju killen som skrev boken om PM att PM tidigare hade blivit osams med ALLA journalister som någonsin har skrivit en artikel om honom. ALLA. Inklusive honom själv..

Så de temperamentsutbrott som hölls inom kretsen hölls i så fall inom just den krets där KW själv hörde hemma dvs. bland journalisterna. KW behövde bara intervjua sina kollegor för att få lite extra info om utbåtsgalningen.

Det spelar dessutom ingen roll ifall de 300 tidigare passagerare som hade följt med Madsen med ubåten var av samma typ som Deidre King. Hennes omdöme och intresse för att få följa med på en undervattenstur var ju inte vatten värd. Och det måste en duktig journalist veta.

Innan KW åkte med borde hon ha intervjuat andra journalister vars omdöme KW litade på för att kunna göra en riskbedömning. Inte bara blint tacka ja till vad som helst i hopp om att få en ”bra story”.

I kriget behöver man inte stå vid fronten och rapportera mitt i granatelden. Man kan överväga riskerna med fördelarna.

Varför koncentrerar du dig så mycket kring Kim, som ju är offer här, och som sådan icke skyldig till det sannslösa och makabra mordet på just henne. Det är en aktiv handling som Madsen är ansvarig för.

Istället är det ett märkligt skuldförkjutande från Madsen till offret som träder fram ofta baserad på ren spekulation, under några luddiga moraliska förtecken och fördomar om kvinnor.

Ingen har rätt att mörda någon oavsett klädesplagg, kön, skilda uppfattningar, kvinna eller ett nej till ev invit. Det är ett grovt våldsbrott som leder till långa straff. Ansvaret/skulden är helt och hållet Madsen, därför sitter han häktat.

Dra inte upp det du brukar, att allt detta är motiverat för att andra (kvinnor) skall lära sig något för att undvika att bli mördade.

Det vet kvinnor redan de mesta om, ända sedan vi varit barn. Åtminstone tonåringar och resten av livet sitter det som i ryggmärgen att alltid se oss över axeln, undvika mörka gator, se till att helst gå i sällskap, undvika berusade män/gäng mm.

Den ofriheten borde inte finnas 2017.

EDIT. Kim var en mycket duktig journalist som fick pris för ett reportage i den ansedda tidningen the Guardian, som handlade om befolkningen på Marshall öarna där USA utförde sina kärnkraftsprängningar och USA grävt ned kärnavfall. Skrev även i, en annan känd tidning New York Times. Samt också i mängd andra stora tidningar. Hennes reportage översattes till en mängd språk.
Källa: https://kim-wall.com/about/
Senast redigerad av Remark 2017-09-15 kl. 14:11.
Citera
2017-09-15, 13:39
Medlem
Citat:
Men hon hade säkert HÖRT av sina kollegor ATT han brukade kasta saker på sina kollegor OCH bli osams med alla hennes kollegor som hade skrivit artiklar om honom. Hon kan inte ha varit omedveten om detta om hon hade gjort den minsta research om honom.
Hon beskrivs som en ovanligt duktig journalist. Även en medelmåttig journalist gör sin research innan hon skrider till verket. Annars blir det ju ingen bra story.
Men du och några till här vill gärna blanda ihop detta med skuldfrågan.
KW behövde inte misstänka att bli mördad eller styckad. Däremot borde hon ha tänkt vad som skulle hända ombord IFALL PM fick ett utbrott ombord. Vad hade hon då för utrymningsvägar? Kunde hon slippa galningen? Kunde det bli riktigt obehagligt? ”Vad om” - borde ha varit på hennes lista.
Så in i helvete lätt att sitta där bakom skärmen och vara så klok så klok. Så eftertänksam. Med facit i hand. Vad man BORDE ha gjort. Jo då, hade jag facit i hand på mitt eget liv så finns det en hel del som jag inte borde gjort och som jag borde gjort annorlunda. Men jag antar att du vet vad jag borde gjort. Herregud.
Citera
2017-09-15, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför koncentrerar du dig så mycket kring Kim, som ju är offer här, och som sådan icke skyldig till det sannslösa och makabra mordet på just henne. Det är en aktiv handling som Madsen är ansvarig för.

Istället är det ett märkligt skuldförkjutande från Madsen till offret som träder fram ofta baserad på ren spekulation, under några luddiga moraliska förtecken och fördomar om kvinnor.

Ingen har rätt att mörda någon oavsett klädesplagg, kön, skilda uppfattningar, kvinna eller ett nej till ev invit. Det är ett grovt våldsbrott som leder till långa straff. Ansvaret/skulden är helt och hållet Madsen, därför sitter han häktat.

Dra inte upp det du brukar, att allt detta är motiverat för att andra (kvinnor) skall lära sig något för att undvika att bli mördade.

Det vet kvinnor redan de mesta om, ända sedan vi varit barn. Åtminstone tonåringar och resten av livet sitter det som i ryggmärgen att alltid se oss över axeln, undvika mörka gator, se till att helst gå i sällskap, undvika berusade män/gäng mm.

Du tog orden ur mun på mig.
Citera
2017-09-15, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag hade heller inte hört talas om honom o han var inte så känd i Danmark heller utan han var ju känd för människor som har intresse för ubåtar o raketer.

Han är känd som en excentrisk dansk figur ute i periferin bland folk som gillar vetenskap, kollar dokumentärer på discovery och liknande. Att han skulle vara kapabel till något som detta fanns inte ens i sinnevärlden.
Citera
2017-09-15, 13:44
Medlem
Citat:
Att en kjol skulle vara ett funktionellt plagg på en båt..Särskilt om man nu måste klättra..
Madsen själv (inklusive hans kompanjoner) hade overall..
Det brukar vara kallare på havet än iland. Plus att det brukar blåsa mer på havet. En kjol fladdrar lätt i vinden.. och den värmer inte ett skit.
Jag påstår inte att det är syndigt att använda en kjol, men varje plagg har sin plats. Kjol är ett ovanligt opraktiskt plagg när man åker båt..
Kjolen kanske inte värmer men hon hade ju för helvete thigts under och dom värmer., du menar alltså att hon borde haft overall eftersom idioten hade d ? Hur många som är på en båt brukar ha overall ? Herregud jag blir matt över dessa inlägg .
Citera
2017-09-15, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
.. att alltid se oss över axeln, undvika mörka gator, se till att helst gå i sällskap, undvika berusade män/gäng mm.

Suck att du orkar slå i öppna dörrar... borde och borde..

Du pratar om utopi - jag pratar om verkligheten. Hur det BORDE vara är en sak, men våra döttrar kan inte uppfostras enligt hur det BORDE vara. För då råkar de illa ut..

Ingen tjej förtjänar att bli mördad, styckad, våldtagen etc. Men eftersom det existerar Madsens & Co (vilket det inte BORDE göra) då måste tjejerna vidta försiktighetsåtgärder för att inte drabbas av dessa galningar.
Senast redigerad av sno 2017-09-15 kl. 13:48.
Citera
2017-09-15, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Kjolen kanske inte värmer men hon hade ju för helvete thigts under och dom värmer., du menar alltså att hon borde haft overall eftersom idioten hade d ? Hur många som är på en båt brukar ha overall ? Herregud jag blir matt över dessa inlägg .

Vanligtvis om man exempelvis seglar eller åker motorbåt då har man inte kjol och tights. Sånt har man först när man kommer iland.

Overall är inte det enda alternativet till en kjol.
Citera
2017-09-15, 13:49
Medlem
Citat:
Vanligtvis om man exempelvis seglar eller åker motorbåt då har man inte kjol och tights. Sånt har man först när man kommer iland.

Overall är inte det enda alternativet till en kjol.
Vad skulle hon haft på sig för att slippa bli dödad då? Enligt dig?
Citera
2017-09-15, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja om den uppgiften stämmer så lär PM få problem att förklara sina "färska skador" för de borde ju ha funnits redan tidigare under dagen.

ja o polisen har fått all inspelning av PM från filmteamet för att gå igenom den o kolla hur han ser ut innan båtturen . Tror ärligt talat de har mycket på PM , men de vet ju inte vilka historier han ska hitta på så utredningen blir nog stor från alla vinklar..han är ju en lite lögnare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in