2017-08-28, 14:21
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Kan det vara så illa att hon kanske kritiserade ubåten för att vara för farlig och så blev Madsen riktig arg och dräpte henne. Han knuffade henne från däck rakt ner i betonggolvet, detta kallar Madsen då givetvis för en olycka ombord.

Själv tror jag att han styckade henne medan hon fortfarande levde, men att hon var så pass avsvimmad där nere på golvet där hon ramlade att hon kanske inte märkte så mycket, tex att hon fick kraftig hjärnskakning med inre blödningar.

Hon var iaf antagligen väldigt skadad och Madsen valde då att göra processen kort genom att skära av hennes huvud och sedan armar och ben för att kunna kasta ut henne över bord.

Jag tror han blev väldigt arg för att hon kanske kritiserade ubåtens säkerhet och i stundens hetta tappar hon balansen samtidigt som Madsen hotar henne. Madsen ville dyka med sin kära ubåt men Kim ville vara kvar på däck och vända om och åka hem, hon ansåg det vara för farligt att dyka.
Madsen kunde då bara döda Kim om han skulle genomföra sitt projekt.

Detta känns iaf som ett rimligt scenario om man ska tro Madsens tidigare raseriutbrott, hon åkte ner i golvet och låg halvdöd, då passade Madsen på att dyka med ubåten och sedan stycka henne medan hon fortfarande var vid liv.

Varför tror du att hon var vid liv när hon Styckades?

När du säger styckas när hon var vid liv - du menar helt enkelt att han mördar henne? För styckas man när man lever dör man.
Citera
2017-08-28, 14:24
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Varför tror du att hon var vid liv när hon Styckades?

När du säger styckas när hon var vid liv - du menar helt enkelt att han mördar henne? För styckas man när man lever dör man.

Han kanske trodde hon var död om hon var medvetslös, så fattar jag att skribenten menar.
Citera
2017-08-28, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du måste läst ganska selektivt. Han uttalade i samma artikel att det inte skulle vara fråga om bankrån eller liknande där man skadar någon (hot kan väl ses som ett slags psykologiskt skada). Men vad man avser och vad man gör faller inte alltid i samma fålla, han kan ha skadat, dödat henne under ett impulsivt infall men du kan inte använda artikeln med uttalande som tes att han skulle planerat att döda någon länge för han yttrar precis det motsatta

Klart han inte berättar om sina innersta drömmar, han är ju en bekräftad lögnare.
Citera
2017-08-28, 14:35
Medlem
Caracallass avatar
Sökt men inte funnit. vad heter Madsens fru? Foto på henne? Var det hon som gjorde hjärta med händerna till Madsen vid häktningen??
Citera
2017-08-28, 14:35
Medlem
Citat:
Han kanske trodde hon var död om hon var medvetslös, så fattar jag att skribenten menar.

Det är inte upp till honom att avgöra, det är upp till medicinsk personal.
Citera
2017-08-28, 14:39
Medlem
" Ursprungligen postat av Netherworld
Det du tror är helt klart det mest rimliga enligt mig. Men denne Madsen verkar vara en väldigt märklig filur. Jag kan faktiskt tänka mig ett scenario där KW dör genom olycka. Men där PM känner att "detta blir svårt att bevisa; att det var en olycka. Nu ligger jag risigt till efter det här bråket som utmynnade i att hon föll olyckligt och slog i bakhuvudet. Jag ger henne henne en begravning här och nu, det är smartast." PM lyckas dock inte få upp kroppen genom tornet och luckan, och inser att enda sättet att få ut kroppen från ubåten är genom att göra det i separata delar."

Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Det är långsökt men inte omöjligt.
Madsen måste i såna fall ha gjort en riskbedömning och den förstår inte jag, hur man kan tycka det är mindre risk åka fast genom att dölja olyckan och dessutom stycka kroppen, i det fallet har vi facit, det höll inte då bålen flöt iland. Det är ändå mer jobb och större risk åka fast genom att försöka dölja olyckan dessutom inte vem som helst som ens skulle funderat på styckning även om kroppen inte hade gått att få upp genom luckan.

Jag tycker om det vore en olycka och Madsen kände sig tvungen agera bla genom att stycka henne så borde han vara mer tagen av situationen.Madsen är inte nå berörd efter att ha styckat henne.Därför tror jag inte det är första gången han styckar antingen gjort det på djur eller människa tidigare

Han var förbjuden att ta med passagerare, vilket han struntade i. Hela innanmätet är mer eller mindre som ett öppet maskinrum.

Om hon slagit sig svårt, och kanske skrikit " j@vla m@ngo, jag ska anmäla dig..." eller liknande, eller blev nedvetslös, skulle hans "karriär" som byggare av spektakulära farkoster vara över. Sponsorer och frivilliga skulle dra sig för att hänga på projekten efter en ingående utredning om säkerheten ombord. Så mycket stod på spel, när kW förolyckades eller kanske dräptes.

Men mest handlar det om hans ego. Han kan inte ha gjort fel, det var hon, KW, som gjorde "fel" på något sätt, och hon skulle minsann inte få förstöra hans "karriär".
Citera
2017-08-28, 14:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Det är inte upp till honom att avgöra, det är upp till medicinsk personal.

Jag har inte påstått att det är upp till honom att avgöra, men det är inte säkert att det skulle klassas som mord, om han inte ränt som Jason Voorhees och choppat kroppsdelar av en människa han uppfattar som levande.
Citera
2017-08-28, 14:46
Avslutad
Citat:
Du måste läst ganska selektivt. Han uttalade i samma artikel att det inte skulle vara fråga om bankrån eller liknande där man skadar någon (hot kan väl ses som ett slags psykologiskt skada). Men vad man avser och vad man gör faller inte alltid i samma fålla, han kan ha skadat, dödat henne under ett impulsivt infall men du kan inte använda artikeln med uttalande som tes att han skulle planerat att döda någon länge för han yttrar precis det motsatta
Fast hade han sagt då, att han hade planer på att döda någon. Så hade nog ingen låtit det passera som en excentrikers fantasier.
Citera
2017-08-28, 14:46
Medlem
Det blir nok lagd en film om Madsens elleville liv og det her grusomme drapet.
Citera
2017-08-28, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Rubrik från Bt.dk: Såhär kommer polisen att lösa ubåtsmysteriet: Ett särskilt ställe i ubåten är högst intressant

Någon som har konto till deras plusartikel och kan/vill lägga upp en del av den?

http://www.bt.dk/krimi/saadan-vil-politiet-loese-ubaads-mysteriet-et-bestemt-sted-i-ubaaden-er-saerlig

Från Google cache:

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&u act=8&ved=0ahUKEwi7iY_z-_nVAhUBLZoKHQ7TD40QIAgqMAA&url=https%3A%2F%2Fwebca che.googleusercontent.com%2Fsearch%3Fq%3Dcache%3AG 4xPu-lj5fcJ%3Ahttps%3A%2F%2 Fwww.mx.dk%2Fnyheder%2Fdanmark%2Fstory%2F26384955% 2B%26cd%3D1%26hl%3Dsv%26ct%3Dclnk%26gl%3Dse&usg=AF QjCNGVGEpDF6VE1K3mAaGiUsY0FdAP_A
Citera
2017-08-28, 14:54
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Han var förbjuden att ta med passagerare, vilket han struntade i. Hela innanmätet är mer eller mindre som ett öppet maskinrum.

Hur vet du det? Jag vet att det stod något sådant i en amerikansk tidning, men är det sant?

PM säger själv att det fina är att det inte finns några inspektioner eller klassningar under 24 meter, mao fritt fram att bygga hur som helst. Det stämmer bra med mina egna erfarenheter från båtar.

Över 24 m är båten ett skepp o skall klassas, även kommersiella båtar skall inspekteras. Ubåten är en fritidsbåt...

Det enda tänkbara, jag kan komma på, är att ett försäkringsbolag har det som villkor. Dvs att de inte ersätter skador på ev passagerare.
Citera
2017-08-28, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Kan det vara så illa att hon kanske kritiserade ubåten för att vara för farlig och så blev Madsen riktig arg och dräpte henne. Han knuffade henne från däck rakt ner i betonggolvet, detta kallar Madsen då givetvis för en olycka ombord.

Du menar att han skulle knuat henne rekta ner i hålet, uppe i tornet? Visst är det möjligt, men sett till storleken på hålet krävs det tur för att hon ska trilla i just där och falla så allvarligt att hon tuppar av. Menar du inuti båten så krävs de en skaplig otur för att någon ska trilla så illa så att personen tuppra av.

--

Jag är nyfiken på det där om att Madsen tidigare talat om kriminella aktiviteter eller något? Nån som vet mer om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in