2017-09-14, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Det slog mig precis att din mening är för övrigt en mening som är helt legitim att massanmäla för jagärhora-mobben eftersom det innehåller invektiv (x 2).
Och så sker även.
Jag har fått en 30 dagars avstängning för en mening som denna:
"Sedan när är det rasism och nazism att kalla sådana som ljuger för lögnare?"

Känns det helt korrekt?

Inget jag skulle stänga av någon för, om det bara var den frasen.
Citera
2017-09-14, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Precis som dessa två (Yrisens och Lädernacken) som tjafsar här. Tjafs utan innehåll.

Beror väl på vem som skriver att det är tjafs, och att de som kallar det för tjafs förstår vad som är skrivet. Det finns brister i språkförståelse, och väldigt små ordförråd bland högerextremister.
Citera
2017-09-14, 01:46
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Beror väl på vem som skriver att det är tjafs, och att de som kallar det för tjafs förstår vad som är skrivet. Det finns brister i språkförståelse, och väldigt små ordförråd bland högerextremister.
Kan du konkretisera vad du menar i denna tråd med länkning till källorna?
Citera
2017-09-14, 08:34
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Inget jag skulle stänga av någon för, om det bara var den frasen.
Så tycker inte hundratals jagärhora medlemmar. Du förstår problemet? Det handlar om terrorism.

Högsta horan Mina Dennert, åsiktsfriheten främsta motståndare, hycklar friskt i en FB uppdatering:
https://www.facebook.com/mina.dennert/posts/10154918303886547
Senast redigerad av ForumApache 2017-09-14 kl. 08:36.
Citera
2017-09-14, 08:35
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Vad exakt är "högerextremismen" du syftar på?
Citera
2017-09-14, 15:30
Medlem
Europes avatar
Citat:
Dumskallar är bara ett invektiv om påståendet är osant.

Din bedömning är i stora delar felaktig. Du förstår inte varför den är felaktig på grund av det här:

https://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect

Men om ni i gruppen anser att ni har rätt i sådana bedömningar, så kan ni väl diskutera det med mig vid nästa möte för alla svenska Mensa-medlemmar, som jag i dagsläget faktiskt planerar att gå på? Det kommer bli intressant att höra er argumentera ansikte mot ansikte för varför jag är en dumskalle. Åtminstone lär det inte vara på grund av att de flesta av er skulle ha mer omfattande kunskaper om empiriskt grundad forskning om människor och samhällen, för sannolikt har ingen av er i närheten lika omfattande kunskaper (om ni har sådana överhuvudtaget), så det blir intressant att få höra på vilket sätt ni anser er stå intellektuellt över mig.

Edit: Ni som är kunniga inom biologi, vet om hur det ser ut med inavelsrelaterade problem mellan olika folkgrupper (t.ex. förekomsten av inavelsrelaterade sjukdomar och tillstånd), förstår vad som påverkar mänsklig reproduktion och har koll på evolutionsmekanismerna kan ju här ta del av de hemmasnickrade teorierna och falska faktapåståendena från ladernacken:

https://www.flashback.org/sp61776090

Det här är alltså samma person som kallar andra för "dumskallar". Som sagt, den empiriskt (experimentellt) påvisade Dunning-Kruger-effekten hos inkompetenta är och förblir den mest enkla förklaringen för att förstå typer som ladernacken.
Senast redigerad av Europe 2017-09-14 kl. 16:11. Anledning: Edit
Citera
2017-09-14, 17:25
Medlem
GS länkade Gangrapesweden, trodde det var GS som hade kartlagt allt. Vad är Gangrapesweden för sida?
Citera
2017-09-14, 20:51
Medlem
Vänstertrollet Ida Kero är dotter till fd riksdagsmannen Ulf Kero. Pappa är med och kör landet åt helvete sen ägnar sig dottern åt att trakassera och förfölja folk som försöker debattera detta. Diktaturens kreatur!
Citera
2017-09-15, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokyBacon
Är det något som GS berättar som inte stämmer menar du? jag har inte verifierat uppgifterna, bara förmedlat dem här.

Men alltså, gruppens medlemmar tipsar om var någonstans hot och hat finns, sen är det upp till medlemmarna om man vill gå in där och ta diskussioner.
Det kan gälla Aftonbladet, Expressen, SD alla olika sidor eller kända personers sidor.

Så vad är det som är akut? Så ser det ut varje dag, inget konstigt alls.

OCH det är inte någon info om att gå in och massanmäla.
Ni fattar fortfarande inte hur gruppen funkar. Ingen idé att jag tar det igen.,
Citera
2017-09-16, 00:42
Medlem
Rasande-Roses avatar
Har de lyckats få stå upp för sverige nedstängt, eller är det jag som blivit utesluten sedan jag kritiserade tonen i vissa av inläggen?
Senast redigerad av Rasande-Rose 2017-09-16 kl. 00:44.
Citera
2017-09-16, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Har de lyckats få stå upp för sverige nedstängt, eller är det jag som blivit utesluten sedan jag kritiserade tonen i vissa av inläggen?

Varför skyller ni på gruppen jagärhär?? Varför läggs det inte in nån bild på hur gruppen isåfall har samordnat nånting mot den gruppen.? Kan det vara så möjligtvis att gruppen har anmälts ändå pga rasse och nassekommentarer som jag vet florerar hela tiden???
Vad vet jag, iof inte vart inne och tittat där på flera månader. Bara högerextremister i den gruppen typ ändå.
Säg emot lite SD så blir man kickad från gruppen.. haha.
Som alla andra SD grupper. Säg hej trevligt å du åker ut direkt typ.. kan du inte hata så är du inte välkommen.
Lite ironi men.., känns så ibland
Citera
2017-09-16, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Men alltså, gruppens medlemmar tipsar om var någonstans hot och hat finns, sen är det upp till medlemmarna om man vill gå in där och ta diskussioner.
Det kan gälla Aftonbladet, Expressen, SD alla olika sidor eller kända personers sidor.

Så vad är det som är akut? Så ser det ut varje dag, inget konstigt alls.

OCH det är inte någon info om att gå in och massanmäla.
Ni fattar fortfarande inte hur gruppen funkar. Ingen idé att jag tar det igen.,

Jodå, vi förstår precis hur den fungerar. Men är det inte lite skenheligt att gnälla på hot och hat, när ni själva sysslar med samma sak?

Är verkligen stalking ur er synpunkt bra bara den kommer från er sida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in