2017-09-12, 23:13
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Därför att jag inte gillar dumskallar som inte kan föra en diskussion utan att använda invektiv om motståndare. Tyder på låg intelligens.
Jag vill bara ödmjukt påpeka att "dumskallar" är ett invektiv. Betyder det att du anser dig ha låg intelligens?

För att återgå till #jagärhär så kännetecknas deras agerande av att de tjafsar på ett osakligt sätt. Det tycks vara en oseriös grupp av självgoda anti-demokrater. På vilket sätt menar du att de gör nytta?
Citera
2017-09-13, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag vill bara ödmjukt påpeka att "dumskallar" är ett invektiv. Betyder det att du anser dig ha låg intelligens?

För att återgå till #jagärhär så kännetecknas deras agerande av att de tjafsar på ett osakligt sätt. Det tycks vara en oseriös grupp av självgoda anti-demokrater. På vilket sätt menar du att de gör nytta?

Dumskallar är bara ett invektiv om påståendet är osant.
Jag hade ju kunnat använda ett finare ord (debila), men då hade ni inte förstått vad jag menade.
Ordet "självgoda" är nog mer passande på extremhögerns anhängare, likaså gäller samma sak för orden "anti-demokrater".
Nyttan de gör är att försvara det demokratiska samhället som är ett Svenskt adelsmärke.
Extremhögern saknar perspektiv, för dem finns bara en sanning, deras egen, allt annat är PK.
Citera
2017-09-13, 00:53
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Nyttan de gör är att försvara det demokratiska samhället som är ett Svenskt adelsmärke.
Extremhögern saknar perspektiv, för dem finns bara en sanning, deras egen, allt annat är PK.
Problemet med sådana som du är att ni inte kan skilja mellan subjektiva åsikter och objektiv fakta. Det du uttrycker är bara en åsikt. Det är intellektuellt ohederligt att stämpla en godtycklig åsikt på någon annan utan sakliga belägg. Du håller på med halmgubbar och struntprat. Kom med verifierbar fakta om du vill framstå som seriös och trovärdig.

Kan du konkret visa HUR #jagärhär försvarar det demokratiska samhället?
Citera
2017-09-13, 09:37
Medlem
Citat:
Jag hade ju kunnat använda ett finare ord (debila), men då hade ni inte förstått vad jag menade.
Ordet "självgoda" är nog mer passande på extremhögerns anhängare, likaså gäller samma sak för orden "anti-demokrater".
Dom försvarar det demokratiska samhället genom att tysta meningsmotståndare... Är du seriös?
Citera
2017-09-13, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Dom försvarar det demokratiska samhället genom att tysta meningsmotståndare... Är du seriös?

DOM tystade inte meningsmotståndare, det var internetoperatören som gjorde detta, förmodligen för att de inte följde operatörens policy. Policyn finns att läsa på de flesta forum som drivs av t.ex. Google.
Så då får man skylla sig själv.
Citera
2017-09-13, 18:02
Bannlyst
Citat:

Genom att tysta folk, stänga ner FB-sidor och jewtubekanaler? Vet inte om det kan kallas demokratiskt. Men antar vi har olika definitioner av ordet demokrati.
Citera
2017-09-13, 18:14
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
DOM tystade inte meningsmotståndare, det var internetoperatören som gjorde detta, förmodligen för att de inte följde operatörens policy. Policyn finns att läsa på de flesta forum som drivs av t.ex. Google.
Det är ingen måtta på din arrogans. Det är ställt utom allt tvivel att #jagärhär, IRM, Ekuriren, personer på SVT och så vidare driver anti-demokratiska kampanjer för att tysta meningsmotståndare. Den som försvarar detta är antingen gravt korkad eller inriktad på att förstöra välfärdsstaten Sverige.
Citera
2017-09-13, 18:26
Medlem
Citat:
Hela JÄH:s verksamhet går ju ut på att tysta meningsmotståndare!! Det är ett politiskt verktyg för vänsterfjollor att få tyst på motståndare genom att spamma deras inlägg...
Citera
2017-09-13, 21:11
Medlem
Citat:
Det är fritt fram att argumentera mot nästan vad som helst, men det ska ske på ett civiliserat sätt

Va? Haha nej nu tror jag allt att din ubåt dyker djupt med luckan öppen. "Civiliserat" minsann. Om jag diskuterar eller argumenterar på ett sätt som inte faller inom ramen för vad du anser vara "civiliserat" nog står det dig helt fritt att antingen fortsätta diskussionen eller lämna den.

Blanda dock inte ihop sådant som lagen eller internetforumet inte tillåter med saker som du högst personligen inte tycker passar i en debatt, särskilt när det bottnar i att det är själva grundåsikten du stör dig på snarare än uttrycket av den.
Citera
2017-09-13, 23:27
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Det är fritt fram att argumentera mot nästan vad som helst, men det ska ske på ett civiliserat sätt, vilket extremhögern inte klarar av. Möjligen beroende på att de inte klarat av att lära sig Svenska, trots att de säger sig vara "äkta vita Svenskar".
Kallas normalt för brist på ordförråd/vokabulär, och är otroligt vanligt i extremhögern, som en följd av litet ordförråd begriper de inte ett ord av de som använder vanliga svenska ord istället för invektiv.

Läs här vad som gäller i en argumentation, och vilka ord man inte använder.
https://polisen.se/Lagar-och-regler/Om-olika-brott/It-relaterade-brott/Nathat/
Vad är "extremhögern"?
Hur kan du veta hur diskussionerna går om du inte har FB?
Du låter som en pk-psykopat...
Citera
2017-09-13, 23:28
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Du skojar va? Facebook har regler som man godkänner när man går med. Fb agerar mot sådant som bryter mot deras regler.

Det går inte in hos dig va? Du vet att Fb är ett internationellt företag som grundades i USA?
Eller tror du att fb ägs av SVT???

Fb regler gäller över hela världen för övrigt.

Nej, jag skojar inte.

Däremot skojar du.

Peka nu ut hatet i GS text som flera bett dig göra.
Citera
2017-09-13, 23:56
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Därför att jag inte gillar dumskallar som inte kan föra en diskussion utan att använda invektiv om motståndare. Tyder på låg intelligens.
Det slog mig precis att din mening är för övrigt en mening som är helt legitim att massanmäla för jagärhora-mobben eftersom det innehåller invektiv (x 2).
Och så sker även.
Jag har fått en 30 dagars avstängning för en mening som denna:
"Sedan när är det rasism och nazism att kalla sådana som ljuger för lögnare?"

Känns det helt korrekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här