2017-09-11, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
För det första, lär dig att läsa, annars blir det onödiga missförstånd.

Skrev jag "bara"griftefridsbrott? Nej, vållande, alltså vållande till annans död också, eller hur? Du om någon, kan nog upplevas som snurrig.....

Vad för "bevis"? Jag BEDÖMER att domstolen inte kan sätta dit honom för dråp/mord, att det stannar vid vållande/grovt vållande till annans död och griftefrid ( kanske grov, om det finns något sådant. Jag behöver inga "bevis" för det, eller hur?

Så nu kanske det klarnar lite i allt "snurrande"?

"Du bedömmer" men alla andra är idioter som inte får ha en uppfattning som baserar sig på bevis samt "elementärt min käre Watson". Du verkar ju ha samma problem som PM. Börja inte kasta verktyg omkring dig nu bara.
Citera
2017-09-11, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Han kanske bara har fantiserat om det. Det är ju möjligt att styckmordet på den Japanska kvinnan i Köpenhamn -86 gjorde ett djupt intryck på den unge drengen PM 15 år. Det hände ju alldeles i närheten av där han befann sig varje dag. Kanske hans fascination för döden ( som det sägs att han har (?)
började då. Jag tror inte han gjort det förr. Men med tanke på hur mycket han hann med så verkar det som att han övat sig på styckmord i fantasin iallafall.

Det kan hende det var han, eller at han var med på det.
Mordet er ikke oppklart så det er ikke usannsynlig at det var han.
Citera
2017-09-11, 02:25
Medlem
Citat:
Det är väl självklarheter, att polisen skaffar information och fakta, kartlägger och försöker rekonstruera ett händelseförlopp!? Eller? ge dig nu...
precis så är det, polisen lägger pussel. Polisen försöker genom olika bevis sammanfoga alla bevis -så de
kan se ett händelseförlopp.
EN del av skrivarna här i tråden har förstått att grovt brott har skett. Ett brott som avslutas med en styckning.
Madsen själv nekar till att något brott har begåtts.
Han påstår att en olycka skett- som dödade K.W
AV barmhärtighet så bestämde han att K.W skulle få en gammeldags sjömans begravning.
Han vill frisläppas, han är inte skyldig till någonting.. Någon styckning av K.W har han inte gjort.
DU anser att han ska fällas för grifte-fridsbrott. DU tjatar om detta.
Du åberopar att trådskrivarna påstår att han ska dömas för mord- när inga bevis finns.
Men- du påstår att han i alla fall säkert kommer att dömas till grifte-frids-brott.
Jag frågar igen- vad menar du- vad har du bevis för detta påstående , vilka händelser har skett innan han styckar .
Hur kan du påstå att han styckat kroppen och på vilka grunder kommer han att fällas för det?
Citera
2017-09-11, 02:33
Medlem
Citat:
"Du bedömmer" men alla andra är idioter som inte får ha en uppfattning som baserar sig på bevis samt "elementärt min käre Watson". Du verkar ju ha samma problem som PM. Börja inte kasta verktyg omkring dig nu bara.

Om du vill kalla dig själv "idiot" är det upp till dig, jag har full respekt för att andra har andra ideer/åsikter mm. och har ingen anledning att kalla någon för "idiot" pga uppfattningar och åsikter.

I övrigt verkar du vara en sorgligt obalanserad individ, som slänger dig med uttryck åt alla håll, lite bättre än PM och hans verktyg, men inte så mycket......
Citera
2017-09-11, 02:36
Medlem
For øvrig så het Madsens raketklubb DARK, sikkert en forkortelse for Dansk raketklubb.

Det finns også et porrmiljø i København som kaller seg for DARK, og som har porrinnspillinger av menn med maske som knuller og spruter damer i ansiktet på en klubb i København.

Mulig det er tilfeldig.
Citera
2017-09-11, 02:38
Medlem
Citat:
För det första, lär dig att läsa, annars blir det onödiga missförstånd.

Skrev jag "bara"griftefridsbrott? Nej, vållande, alltså vållande till annans död också, eller hur? Du om någon, kan nog upplevas som snurrig.....

Vad för "bevis"? Jag BEDÖMER att domstolen inte kan sätta dit honom för dråp/mord, att det stannar vid vållande/grovt vållande till annans död och griftefrid ( kanske grov, om det finns något sådant. Jag behöver inga "bevis" för det, eller hur?

Så nu kanske det klarnar lite i allt "snurrande"?
Ok- då är det jag som är snurrig-
vi tar det igen-
enligt dig skedde en olycka och han blir enligt dig fälld för vållande till annans död och som du skrev griftefrid-brott.
jag frågar
vad är bevisen? vad får dig så säkert att tro att det skett en olycka?
(för att Madsen säger så?- ) då gäller det att styrka hans påstående- har polisen rubricerat fallet, så det framstår som en olycka? Är han häktad pga en olyckshändelse?
DU skriver att han säkert blir fälld för brott mot griftefriden?
Vilka bevis anser du styrker det ?
Att han begravt henne i havet? Det medger han att han gjort. ( Det är egentligen egenmäktigt förfarande-brott.)
Någon styckning har han inte begått-säger han
och då undrar jag vilka bevis har du att ange -att han styckat henne? och isåfall brott mot griftefriden.
Vilka är dina bevis?
Senast redigerad av moshes 2017-09-11 kl. 02:44.
Citera
2017-09-11, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Det kan hende det var han, eller at han var med på det.
Mordet er ikke oppklart så det er ikke usannsynlig at det var han.

Det finns ingen statistik på så unga styckmördare.
27 år och uppåt.
Men jag tror att han kanske var ögonvittne när polisen fiskade upp likdelar.
Om han har någon störning så tror jag att det gjorde ett väldigt stort intryck på honom.
Kanske han följde det i pressen varje dag.
Om jag förstått rätt var KW:s torso parterad på liknande sätt under knäna.
Men jag tror inte PM gjort det. Han var ju en liten,tunn dreng.
Men det kanske upptog stor plats i hans tankevärld och har kanske följt med honom i hans fantasier sedan dess.
Citera
2017-09-11, 02:43
Medlem
Citat:
Det finns ingen statistik på så unga styckmördare.
27 år och uppåt.
Men jag tror att han kanske var ögonvittne när polisen fiskade upp likdelar.
Om han har någon störning så tror jag att det gjorde ett väldigt stort intryck på honom.
Kanske han följde det i pressen varje dag.
Om jag förstått rätt var KW:s torso parterad på liknande sätt under knäna.
Men jag tror inte PM gjort det. Han var ju en liten,tunn dreng.
Men det kanske upptog stor plats i hans tankevärld och har kanske följt med honom i hans fantasier sedan dess.

OK, så din konklusjon er at han var en for tunn dreng til å skjære kjøtt
Citera
2017-09-11, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
precis så är det, polisen lägger pussel. Polisen försöker genom olika bevis sammanfoga alla bevis -så de
kan se ett händelseförlopp.
EN del av skrivarna här i tråden har förstått att grovt brott har skett. Ett brott som avslutas med en styckning.
Madsen själv nekar till att något brott har begåtts.
Han påstår att en olycka skett- som dödade K.W
AV barmhärtighet så bestämde han att K.W skulle få en gammeldags sjömans begravning.
Han vill frisläppas, han är inte skyldig till någonting.. Någon styckning av K.W har han inte gjort.
DU anser att han ska fällas för grifte-fridsbrott. DU tjatar om detta.
Du åberopar att trådskrivarna påstår att han ska dömas för mord- när inga bevis finns.
Men- du påstår att han i alla fall säkert kommer att dömas till grifte-frids-brott.
Jag frågar igen- vad menar du- vad har du bevis för detta påstående , vilka händelser har skett innan han styckar .
Hur kan du påstå att han styckat kroppen och på vilka grunder kommer han att fällas för det?

Det är inte omöjligt, utan snarare mest sannolikt att han dräpt/mördat KW, men det är en helt annan sak att en domstol ska kunna döma PM för det, är det enda jag vill ha fram.

I sin olycks-historia ( ja, jag tror att han hittat på den, men den skulle kunna vara sann) har redan sagt att han var delaktig i olyckan, och dessutom ansvarig på båten. Jag BEDÖMER att rätten kommer att kunna visa/bevisa att han styckat henne och döma för det, men är inte så säker på att det räcker till mord/dråp.

Förövrigt sa jag också "vållande" utöver gritefridsbrott.
Citera
2017-09-11, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Ok- då är det jag som är snurrig-
vi tar det igen-
enligt dig skedde en olycka och han blir enligt dig fälld för vållande till annans död och som du skrev griftefrid-brott.
jag frågar
vad är bevisen? vad får dig så säkert att tro att det skett en olycka?
(för att Madsen säger så?- ) då gäller det att styrka hans påstående- har polisen rubricerat fallet, så det framstår som en olycka? Är han häktad pga en olyckshändelse?
DU skriver att han säkert blir fälld för brott mot griftefriden?
Vilka bevis anser du styrker det ?
Att han begravt henne i havet? Det medger han att han gjort. ( Det är egentligen egenmäktigt förfarande-brott.)
Någon styckning har han inte begått-säger han
och då undrar jag vilka bevis har du att ange -att han styckat henne? och isåfall brott mot griftefriden.
Vilka är dina bevis?

Jag har aldrig sagt att det var en olycka, utan håller det mest sannolika att han dräpt/mördat. MEN, det är en annan sak att få ihop till den dom för mord/dråp! Du och andra tror tydligen stenhårt på att det blir en mord/dråpdom, då får ni göra det. PM kommer knappast att ge sig med första instans heller, om det går "emot" honom i tinget.
Citera
2017-09-11, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
OK, så din konklusjon er at han var en for tunn dreng til å skjære kjøtt

Nej,att han var ett barn. Har du inte sett foto på honom? Han var ju inte så kroppsligt välutvecklad i den åldern. Dessutom finns det ingen statistik på så unga styckmördare.
Bara från 27 år. Så jag tycker att det är väldigt osannolikt. Och hade det varit PM så hade han ju säkert styckmördat fler. Och några sådana känner man väl inte till? Eller?
Citera
2017-09-11, 02:55
Medlem
Citat:
Det är inte omöjligt, utan snarare mest sannolikt att han dräpt/mördat KW, men det är en helt annan sak att en domstol ska kunna döma PM för det, är det enda jag vill ha fram.

I sin olycks-historia ( ja, jag tror att han hittat på den, men den skulle kunna vara sann) har redan sagt att han var delaktig i olyckan, och dessutom ansvarig på båten. Jag BEDÖMER att rätten kommer att kunna visa/bevisa att han styckat henne och döma för det, men är inte så säker på att det räcker till mord/dråp.

Förövrigt sa jag också "vållande" utöver gritefridsbrott.
tack för svar. bra.
du pickar på skrivare i tråden som kommit till slutsatsen att han begått mord och styckning, vilket är mycket /mest troligt. Polisen försöker leta ett händelseförlopp och hitta bevis.VI får lita på att sanningen kommer fram genom polisens insatser.
För jag tror inte att Madsen självmant kommer att ge sanningen, däremot när han konfronteras med bevisen så kanske han medger faktiska händelser.
du får gärna anse annat-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in