2017-09-15, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Obegriplig kommentar från dig. Förstår inte vad du anser dig ha kommit på? Var PM full?

Det jag skrev var alltså att PM normalt kunde hantera ubåten ensam. KW behövde inte vara mer än journalist. Hon behövde inte ha förarintyg för båt för att skriva ett reportage från en båt.

Bra, då vet vi att du även skulle försvara en taxichaufför som styckmördat en kvinnlig passagerare. Kvinnor ska hållas hemma och inlåsta, i Merwinnas värld. Manlig följeslagare, omyndigförklarade.

Du kan inte förutsätta att det är vanligt och normalt att det händer. Du är mig veterligen den enda kvinnan i tråden som tycker att han är lockande.
Amen.
Citera
2017-09-15, 13:06
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Nja det är en fd mordutredare som uttalar sig. Eller har Jens Möller också uttalat sig?

Vilket som gör inte detta stort för i varje utredning kartläggs offret. En av den mest självklara rutinen faktiskt i en mordutredning. Både offer och MGM kartläggs åt alla håll och kanter via datorer, vittnen, nuvarande partners, fd partners, släkt, vänner, arbete, kolleger osv.
Det var som fan, bra snokat där. Det är en fd polis som uttalar sig och ingen som deltar i den aktuella utredningen. Det enda som har framkommit hittills ju angående kontakter mellan PM och KW är att det var första gången de träffades vid den tragiska färden. Ingenting annat har framkommit publikt iaf.
Citera
2017-09-15, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Är det någon som vet när de hade haft intervjun ...när hann de med den eftersom han hade väl haft australiska filmteamet samma dag? Jag trodde de skulle ha intervjun på ubåten i ett par timmar.
Jag har heller inte koll där. Trodde också intervjun skulle vara på båten. Men läste att ubåtsresan "var en del av intervjun". Sen vad som eg menades vet jag faktiskt inte. Jag försöker att inte brodera ut mig alltför mycket som vissa andra här
Citera
2017-09-15, 13:07
Medlem
Citat:
Obegriplig kommentar från dig. Förstår inte vad du anser dig ha kommit på? Var PM full?

Det jag skrev var alltså att PM normalt kunde hantera ubåten ensam. KW behövde inte vara mer än journalist. Hon behövde inte ha förarintyg för båt för att skriva ett reportage från en båt.

Bra, då vet vi att du även skulle försvara en taxichaufför som styckmördat en kvinnlig passagerare. Kvinnor ska hållas hemma och inlåsta, i Merwinnas värld. Manlig följeslagare, omyndigförklarade.

Du kan inte förutsätta att det är vanligt och normalt att det händer. Du är mig veterligen den enda kvinnan i tråden som tycker att han är lockande.

PM var (förhoppningsvis) inte full. Han var galen. Dvs. som han brukade vara..

PM kunde hantera ubåten – men han kunde ju inte hantera journalister. Det visste man sedan tidigare. Han brukade bli osams med dem 100% av dem..

Polisen går inte ut och varnar för taxichaufförer för att ”försvara” chaufförerna utan för att öppna allmänhetens ögon så att de inte litar blint på alla chaufförer OAVSETT om de arbetar för kända bolag eller ej. Det är inte riskfritt för en ensam kvinna att hoppa in i en taxi sent på kvällen om hon är ex. påverkad. Då är det bättre att ringa en kompis..
Citera
2017-09-15, 13:10
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Är det någon som vet när de hade haft intervjun ...när hann de med den eftersom han hade väl haft australiska filmteamet samma dag? Jag trodde de skulle ha intervjun på ubåten i ett par timmar.
Ja om den uppgiften stämmer så lär PM få problem att förklara sina "färska skador" för de borde ju ha funnits redan tidigare under dagen.
Citera
2017-09-15, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns så många om. Så många "borde". Själv har jag aldrig hört talas om killen förrän nu. Men nu är jag inte heller inne på ubåtar och raketer. Inte heller rörde jag mig i Amager när jag var i Köpenhamn. Ja ja. Förhoppningsvis får vi svar så småningom.

Men KW måste ha hört och läst om PM tidigare - och blivit så pass intresserad att hon ville själv skriva en artikel om honom.

Du kanske inte känner många journalister, men KW gjorde det definitivt. Så för henne kan inte PM:s karaktär ha varit okänd.

Om killen visar aggressivitet (kastar saker) och blir osams med alla ens kollegor - ska man DÅ ta en ensamtur med honom i hans ubåt?
Citera
2017-09-15, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja om den uppgiften stämmer så lär PM få problem att förklara sina "färska skador" för de borde ju ha funnits redan tidigare under dagen.

Ja. Det har ju tagits bilder och filmer på honom. Näsrispan borde funnits redan då. Man tog ju in honom ganska omgående till kriminaltekniska och han fick strippa fullständigt. Troligen fanns det både blåmärken och annat på honom. Och på såna kan man se om de är flera dagar gamla eller bara ett halvt dygn gamla. Färgskiftningarna avslöjar ganska omgående vad gäller tid. Sen om han var sönderrispad lite här och där (slagsmålsskador) så är det inte konstigt att han blev insydd i finkan per omgående.
Citera
2017-09-15, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Men ett krig framstår säkerligen som mycket farligare än en grälsjuk ubåtskapten så det finns ingen bedömning som skulle ha klassat han farligare än de tidigare reportage hon varit på.

Under vilka omständigheter hade de tidigare reportagen kommit till?

Man kan ju göra ett reportage om kannibaler också, men kanske inte i djungeln och kanske inte ensam..
Citera
2017-09-15, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men KW måste ha hört och läst om PM tidigare - och blivit så pass intresserad att hon ville själv skriva en artikel om honom.

Du kanske inte känner många journalister, men KW gjorde det definitivt. Så för henne kan inte PM:s karaktär ha varit okänd.

Om killen visar aggressivitet (kastar saker) och blir osams med alla ens kollegor - ska man DÅ ta en ensamtur med honom i hans ubåt?
Nu kastade han inte saker på journalister - han kastade saker på sina kollegor.
Jag begriper inte varför folk här tycker att hon borde gjort en så otroligt djup research, att hon nu "får skylla sig själv" att hon gick och blev dödad (och ev våldtagen) och styckad och slängd i havet. Och även om han var känd för att bli ovän med journalister så har han mig veterligt varken misshandlat eller dödat någon. Förstår inte varför hon skulle misstänka nåt sånt? Börjar du gå Merwinnas ärenden nu?
Citera
2017-09-15, 13:27
Medlem
Citat:
Vad är utsatt? Det är fullständigt onormalt att stycka en journalist som gör ett reportage om en. Det är inte normal vaksamhet att anta att det kan hända.

Jag hade inte hört talas om någon av dem före mordet, men min första reaktion var att han självklart måste ha satt av henne på kajen, för att allt annat skulle vara fullständigt otänkbart! Att hon strax skulle dyka upp och be om ursäkt för att hon inte varit nåbar, och skapat oro.

Klädseln är funktionell och fullständigt normal. Det finns ingenting syndigt i att bära kjol.

NU vet vi att han var galen. Innan han gjorde detta så fanns det inga sådana indikationer. Skäms på dig!

Att en kjol skulle vara ett funktionellt plagg på en båt..Särskilt om man nu måste klättra..
Madsen själv (inklusive hans kompanjoner) hade overall..
Det brukar vara kallare på havet än iland. Plus att det brukar blåsa mer på havet. En kjol fladdrar lätt i vinden.. och den värmer inte ett skit.
Jag påstår inte att det är syndigt att använda en kjol, men varje plagg har sin plats. Kjol är ett ovanligt opraktiskt plagg när man åker båt..
Citera
2017-09-15, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tvärtom. Alla som hade haft med honom att göra tycks även ha vetat att han var galen. Att han skulle även vara en mördare är en annan sak.

Min point är att KW sökte sig till den här sortens annorlunda, udda, excentriska, galna människor som inte tänker och agerar som normala människor gör.

Men att någon är udda även innebär risken att han agerar på ett sätt som man själv inte gillar och inte har räknat med, eftersom man inte ens kan föreställa sig hur udda människan ifråga kan vara.

Det är ju därför man inte följer med någon till en öde stuga etc. för man vill känna personen först för att kunna göra ne (risk)bedömning.

Vaddååå..alla visste att han var galen!!? Det gjorde dom väl inte..de är ju helt chockade av det som hänt o förstår ingenting! Sen finns det ju vänner efter denna tid som ändå står vid hans sida o tror på honom o att det var en OLYCKA...måste ha varit så att även hann föll genom tornet så många blåmärken o svullnader han har..
Citera
2017-09-15, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns så många om. Så många "borde". Själv har jag aldrig hört talas om killen förrän nu. Men nu är jag inte heller inne på ubåtar och raketer. Inte heller rörde jag mig i Amager när jag var i Köpenhamn. Ja ja. Förhoppningsvis får vi svar så småningom.

Jag hade heller inte hört talas om honom o han var inte så känd i Danmark heller utan han var ju känd för människor som har intresse för ubåtar o raketer. Han ville vara mer känd o NU är han det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in