2017-09-15, 00:03
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vad har invadnringspolitiken med feminism att göra?

Här har vi ett praktexempel på hur saker hänger ihop här i världen .
Vi som inte kallar oss feminister har givetvis vetat detta länge och vill gärna dela med oss av kunskapen till er mindre vetande .....
Om du tar av dig skygglappar och genus-glasögon så kanske du hänger med i resonemanget ...

Fakta 1 : Våldtäkterna ökar lavinartat ( källa BRÅ )
Fakta 2 : Vid gruppvåldtäkter är invandrares överrepresentation massiv ( källa BRÅ)

OM vi utvisar alla invandrade våldtäktsmän så får vi givetvis färre våldtäktsmän kvar i landet och polisen mer resurser över att jaga de våldtäktsmän som finns kvar .

https://www.metro.se/artikel/tio-m%C3%A4n-misst%C3%A4nks-f%C3%B6r-gruppv%C3%A5ldt%C3%A4kt-polisbrist-f%C3%B6rsenade-gripanden

https://www.metro.se/artikel/polisen-misst%C3%A4nker-v%C3%A5ldt%C3%A4ktsm%C3%A4nnen-riktade-in-sig-p%C3%A5-s%C3%A4rskilt-utsatta- kvinnor
Citera
2017-09-15, 00:24
Medlem
Citat:
Det kan du ju tycka, men som sagt då tycker jag du ska komma in med dina teorier till varför män aktivt hållit kvinnor utanför det mesta av makt genom historien. Vad har varit motivet?

Feminister lägger fram knasiga teorier. Därför ligger även bevisbördan på feminister. Det är inget konstigt med det.

Din fråga är ganska korkad. Människor har krigat och konkurrerat om makt i alla tider mänskligheten har funnits. Du tycks leva i föreställningen att makt delas ut som om det vore godis till höger och vänster, bara man har rätt kön. Bortsett från arv och nepotism så har människor med makt hållit alla andra utanför. Det är bara i din egen fantasi som män primärt krigar med kvinnor. Män har uteslutande krigat mot andra män. Motivet har varit just makt.

Citat:
ha man någonstans fattat att om man ( individ eller grupp) ska få dessa privilegier av att kunna vara överhuvud av familjen, äga sina barn, få ärva gården/ kronan/ fabriken, kunna få en fru (fast hon inte är attraherad av en) få henne att vackert stanna på sin plats och föda enbart dina barn och slippa göra allt det där man tycker är tråkigt...
så krävs det att man tvingar in kvinnor i dessa roller, för annars får man inte ovan pivilegier.
Eller vad tror herr kaffekopp? Vill du vara den som enbart dricker kaffet, eller vill du vara den som brygger och diskar kaffekoppen och serverar?

Tror?

Vi lever inte längre på en gård på 1700-talet. Tror du lever i en villfarelse, där män förtrycker kvinnor för att behålla sina privilegier, vilka dessa privilegier skulle vara vet nog bara du. Det kanske gäller för Afghanistan och andra kvinnoförtryckande kulturer som du drar upp hela tiden för att ens ha ett argument att komma med, men om du talar om det samhälle du själv lever i så har män i dag inga egentliga privilegier att tala om, eller åtminstone inte mer än kvinnor.

Serverar?

Du som gillar könsjämförelser. Vilket kön är det som tar hand om dina sopor du kastar? Är det ett gäng kvinnor som kommer springandes och hämtar dina sopor? Skulle inte tro det va. Om ditt hus börjar brinna, är det ett gäng kvinnor som kommer och bär ut dig och räddar livet på dig? Är det kvinnor som har byggt datorn du så frenetiskt skriver på eller sett till att vattnet kommer till dig så att du slipper gå till vattnet och dö av törst? Vilket kön är det som plogar vägarna så du kommer till sjukhuset när du är i behov av vård. Vem är det som serverar vem egentligen?

Citat:
Som sagt...läs vad du skrivet, är nog inte många som får ut ett skit av mening i det.
men du kan ju försöka förklara det igen...
Hur var det...det betyder lika rättigheter och bla bla..men inte att kivnnor inte kan ha sämre villkor??? what?

Det roar mig att du dissar min definition och säger jag är snurrig i huvudet. Det är bara det att det är inte min egen definition utan det står i Nationalencyklopedin.

Att du försöker tillskriva mig åsikter jag inte har, i en definition som inte är min egen säger någonting. OK för min del är inte definitionen av jämställdhet särskilt intressant. Det kan säkert definieras på olika sätt beroende på vem som vill ha tolkningsföreträde. Definitionen spelar ingen roll här. Poängen var att definitionen är neutral, medan feminister läser in sin ideologi i definitionen. Dvs. att kvinnor är förtryckta på alla plan. Men visst, att du lägger ner så mycket tid på att smutskasta min definition som inte är min roar mig.

Citat:
Nej hela världens kvinnor och män är vad feminismen diskuterar,
och inte min situation som individ. jag kan vara kejsarinna över hela länet, förändrar inte könsobalansen i världen mellan män/ kvinnor. Ok?

Det må så vara, men det är inte i Afghanistan bortskämda priviligierade feminister vill kvotera in kvinnor till maktpositioner. Världsmedborgarskapet är bara ett alibi. Det hjälper inga kvinnor i Afghanistan att du får en chefspost inom media. Det är därför feminister uppfattas som hycklare, med all rätt skall tilläggas.

Citat:
Konstigt då att man finner löneskillnader inom samma yrke som man inte kan förklara där naturligtvis kvinnor är den absoluta majoirteten av de förfördelade i så gott som alla studie som gjorts i saken....mycket konstigt måste vara en slump?...nÄÄÄ konspirationsteori!!! naturligtvis.
Om vi håller för öronen och blundar riktigt hårt så kan vi säkert la-la-la-la oss ur det, tror du inte?

Åter igen. Om feminister kommer med påståendet att diskriminering föreligger så faller bevisbördan på feminister att bevisa att så är fallet. Du kan inte bara anta saker bara för det ligger i linje med dina egna ideologiska eller personliga målsättningar. Du måste komma med fakta. Förstår att det kan vara svårt för feminister att förhålla sig till fakta, men det är vad som gäller.

Citat:
Är ju bl.a din och co av antifeministers teori...bakom skälet till att män dominerar...
Nå står du inte för det nu?

Nej har aldrig sagt att män var biologiskt överlägsna. Bara att män har en biologisk predisposition att vara mer riskbenägna (bland annat) vilket resulterar i både framgång och misslyckande. Män dominerar både högt och lågt som du kanske kommer ihåg. Du läser inte sakerna du kommenterar. Det kanske vore dags att du börjar göra det.

Citat:
ja det är frågan...Vad tror du själv? Tor du männen i Saudiarabien samarbetade på något vis när de bestämt sharialagarnas ex. förtryck av just kvinnor? Eller tror du det var små gröna aliens som satte dit dessa lagar och utförde dem?

Nu talar du om en religiös förtryckarreligion. Den är ju inte etablerad i det här landet ännu, men om feminister fortsätter att vara öppna mot kvinnoförtryckande influenser så ökar risken att fler svenska kvinnor hamnar i samma situation och får en förstahandsupplevelse vad det innebär. Det är knappast antifeminister som förespråkar mer av detta. Det är snarare feminister som har beröringsskräck.

Citat:
Jo du gör ju det, din kaffenöt. Finns ju inget patriarkat där...och inga män vid maktbordet som bestämt förtryckande lagar riktade mot kvinnor...och inga män som upprätthåller dessa lagar och för dem vidare till nästa generation.
Män som grupp är ju helt oskyldiga. Var det inte så?

Nu hittar du på själv.

Det är ganska låg nivå att du försöker tillskriva mig åsikter jag inte har sagt.

Talar aldrig om grupper som skyldiga utan anser att individer får ta ansvar för sina egna handlingar. Varje individ får ta konsekvenserna av vad vederbörande har gjort sig skyldig till. Kollektiv bestraffning av grupper utifrån attribut som kön det låter inte helt friskt.

Citat:
Global i meningen att du finner samma patriarkala visa över hela klotet så gott som.
I Afghansistan att man medvetet kör ett regelverk som medvetet håller kvinnor utanför makt.
I Sverige att man kör vidare på de normer som historiens patriarkat i Sverige skapat. Du är ju ex. ett strålande exempel på just detta...

Du måste bevisa att teorin om patriarkalt förtryck har relevans i det samhälle du lever i. Det räcker tyvärr inte att peka på Afghansistan med den ena handen, samtidigt som du roffar åt dig en styrelsepost med den andra. Det räcker inte heller att påvisa överrepresentation. Det har jag redan sagt åt dig.

Nej det finns ingen global manlig konspiration som hindrar priviligierade svenska kvinnor att nå över glastaket.

Vad är det för normer du pratar om och hur hindrar dessa normer dig. Hindrar normerna dig rent fysiskt eller vad.

Citat:
Så? genus är trams...Nå? vad är din förklaring till att vi ex. haft/ har en rollfördelning?

Genus är både ideologi och industri i dag. Folk sysslar med genus för att tjäna pengar. Det är en typisk från-ovan-ideologi och alla ska rätta sig i ledet. Det är ingen som tror på det där tramset utan folk och företag jamsar med för ingen vill ta en politisk strid.

Det enda de har åstadkommit är förvirring. I slutet på 60-talet var mänsklig framgång att sätta människan på månen. Genusideologernas framgång på sent 2010-tal består i att göra människor osäkra på sitt kön och sätta människor på fel toalett. Det är regression så det visslar efter.

Feminister bryr sig inte ett dugg om Afghanska kvinnor hur mycket de än låtsas. Feminister vill bara spegla sig i deras förtryck och använda det som en skäl för sin egna ideologiska kamp för priviligierade kvinnor på hemmaplan.
Senast redigerad av kaffe.kopp 2017-09-15 kl. 00:38.
Citera
2017-09-15, 00:24
Medlem
Citat:
Och vad har antifeminsier någonsin gjort för kvinnor? har du något exempel? Var försvarar de kvinnors rättigheter?

Din fråga är alltså vad personer som inte är radikala ideologer eller insnöade på teorier om könsmaktsordning gör för kvinnor. Män gör väldigt mycket för kvinnor. Män lever tillsammans med kvinnor, män har familjer och döttrar som de försörjer och försvarar. Män gör allt för kvinnor. Det gäller inte bara familj och umgängeskrets. Även på samhällsnivå gör män massor för kvinnor i olika yrken. Även om de inte kommer till direkt undsättning i form av polis, brandman eller läkare så skapar män ett drägligare liv för kvinnor genom att bygga upp ett samhälle. Män försvarar även vid behov okända kvinnors rättigheter när kvinnor blir överfallna. Det finns hur många exempel som helst. Eller trodde du att män som inte tror på konspirationsteorier lever i ett parallellt universum där kvinnor inte existerar.

Bara för att män inte startar kvinnoföreningar och tigger bidragspengar så betyder det inte att män aldrig gör något för kvinnor.

Citat:
Och har du ett samhälle/ företag där män dominerar och kivnnor vill in, så kräver det ju offer av de manliga individerna på detta företag när de tvingas gå, för att där kommer bättre meriterade kvinnor.

OK så män ska ge upp sin försörjning där de ofta försörjer sina familjer som innefattar kvinnor för att feminister vill kvotera in kvinnor är det det du säger.

Om kvinnorna är bättre, varför kan de inte konkurrera på lika villkor? Är det inte det jämställdhet handlar om i verkligheten. Du får det att framstå som att kvinnor är förståndshandikappade barn, om de inte kan konkurrera på lika villkor. Hur kan du klaga på patriarkat, om du vill att pappa staten (eller män med makt) ska ge dig allting utan motprestation med en klapp på huvudet. Det går inte ihop.

Citat:
och yeaaah.,, när kvinnor går i väggen för att de i större grad dubbelarbetar, har kassa arbetsvillkor, taskig lön och värdelös pension så självklart! så tar antifeminsiterna hennes illamående på allvar....och kräver att hon ska sluta arbeta så hon kan lägga alla sin energi på hans 50% med sina ungar, och tvätt av hans kalsonger, mår ju kvinnor så mycket bättre av enligt många av antifeminsiterna på detta forum.

Kräver de det? Är det inte snarare så att de förespråkar att kvinnor ska få välja själva?

Tror du inte att en familj som är en samarbetande enhet själva klarar av att kommunicera sinsemellan och förmedla vad de vill och inte. Eller behövs det en tredje part som bestämmer och fördelar åt var och en efter behov? Förresten varför ska radikala ideologer ha tolkningsföreträde och bestämma över människor? När de har precis lika lite att säga till om i en familj som en religiös sekt.
Citera
2017-09-15, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Här har vi ett praktexempel på hur saker hänger ihop här i världen .
Vi som inte kallar oss feminister har givetvis vetat detta länge och vill gärna dela med oss av kunskapen till er mindre vetande .....
Om du tar av dig skygglappar och genus-glasögon så kanske du hänger med i resonemanget ...

Fakta 1 : Våldtäkterna ökar lavinartat ( källa BRÅ )
Fakta 2 : Vid gruppvåldtäkter är invandrares överrepresentation massiv ( källa BRÅ)

OM vi utvisar alla invandrade våldtäktsmän så får vi givetvis färre våldtäktsmän kvar i landet och polisen mer resurser över att jaga de våldtäktsmän som finns kvar .

https://www.metro.se/artikel/tio-m%C3%A4n-misst%C3%A4nks-f%C3%B6r-gruppv%C3%A5ldt%C3%A4kt-polisbrist-f%C3%B6rsenade-gripanden

https://www.metro.se/artikel/polisen-misst%C3%A4nker-v%C3%A5ldt%C3%A4ktsm%C3%A4nnen-riktade-in-sig-p%C3%A5-s%C3%A4rskilt-utsatta- kvinnor

Feminism som ideologis mål är att bli av med mäns sexuella övergrepp överallt och inte enbart Sverige.
Du minskar inte sexuellt våld i världen via att sätta stopp för invandring, du minskar det via att arbeta med mäns syn på sig själva och sina "rättigheter" över kvinnor.
Citera
2017-09-15, 10:48
Medlem
Citat:
Feminism som ideologis mål är att bli av med mäns sexuella övergrepp överallt och inte enbart Sverige.
Du minskar inte sexuellt våld i världen via att sätta stopp för invandring, du minskar det via att arbeta med mäns syn på sig själva och sina "rättigheter" över kvinnor.

Faktiskt det som skulle minska mäns våld och dyl. vore att sluta förtrycka män.

Om man studerar det noga kan man se att det bara är män som blivit verkligt nertryckta som gör grova fel mot kvinnan.

Feminismen är helt fel ute eftersom den ökar förtrycket mot män och gör män mer våldsbenägna.
Dessutom förtrycker män sig själva i högre grad eftersom självmorden ökar.
Citera
2017-09-15, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffe.kopp
Feminister lägger fram knasiga teorier. Därför ligger även bevisbördan på feminister. Det är inget konstigt med det.

Din fråga är ganska korkad. Människor har krigat och konkurrerat om makt i alla tider mänskligheten har funnits. Du tycks leva i föreställningen att makt delas ut som om det vore godis till höger och vänster, bara man har rätt kön. Bortsett från arv och nepotism så har människor med makt hållit alla andra utanför. Det är bara i din egen fantasi som män primärt krigar med kvinnor. Män har uteslutande krigat mot andra män. Motivet har varit just makt.

Feminismen och sociologin har för länge sen lagt fram bevis för patriarkatets existens. Har redan lagt fram detta.
Feminismen har också lagt fram bevis för män vid makt ( patriarkatets) aktiva agerande för att hålla just kvinnor utanför via sina skrivna lagsystem, regelverk, politik, religion ex. Syns svart på vitt oftast. Bara att läsa.

Feminismen, sociologin och statistiken kan också lätt påvisa vad dessa regelverk gör mot kvinnor och män i fråga om obalanser på en rad områden.

Och som sagt har du några motbevis mot detta så får ju ju vackert dra fram dem ur skjortärmen, varsågod.

Noterbart att du inte klarar svara på frågan utan återigne står och viftar i luften och försöker dra dig undan frågeställningen.

Citat:

Vi lever inte längre på en gård på 1700-talet. Tror du lever i en villfarelse, där män förtrycker kvinnor för att behålla sina privilegier, vilka dessa privilegier skulle vara vet nog bara du. Det kanske gäller för Afghanistan och andra kvinnoförtryckande kulturer som du drar upp hela tiden för att ens ha ett argument att komma med, men om du talar om det samhälle du själv lever i så har män i dag inga egentliga privilegier att tala om, eller åtminstone inte mer än kvinnor.

Serverar?

Du som gillar könsjämförelser. Vilket kön är det som tar hand om dina sopor du kastar? Är det ett gäng kvinnor som kommer springandes och hämtar dina sopor? Skulle inte tro det va. Om ditt hus börjar brinna, är det ett gäng kvinnor som kommer och bär ut dig och räddar livet på dig? Är det kvinnor som har byggt datorn du så frenetiskt skriver på eller sett till att vattnet kommer till dig så att du slipper gå till vattnet och dö av törst? Vilket kön är det som plogar vägarna så du kommer till sjukhuset när du är i behov av vård. Vem är det som serverar vem egentligen?

Inte vi kanske men åter, andra gör det. Du har regelverk över hela klotet där enbart söner ärver...
Dessa kanske inte existerar? bara för att du råkar sitta på ditt lilla arsle på svensk mark?

Återigen fatta nu detta en gång för alla:
Vi diskuterar PATRIARKAT och dessa vara eller inte vara, och dess agerande/ effekt kontra kvinnor, överallt där män och kvinnor av arten homo sapiens har bildad samhällen. Ok?

Och vem ha bestämt att allt detta som män gör för oss alla i samhället ska värderas högre än allt det som kvinnor gör för oss alla?

Citat:
Det roar mig att du dissar min definition och säger jag är snurrig i huvudet. Det är bara det att det är inte min egen definition utan det står i Nationalencyklopedin.

Att du försöker tillskriva mig åsikter jag inte har, i en definition som inte är min egen säger någonting. OK för min del är inte definitionen av jämställdhet särskilt intressant. Det kan säkert definieras på olika sätt beroende på vem som vill ha tolkningsföreträde. Definitionen spelar ingen roll här. Poängen var att definitionen är neutral, medan feminister läser in sin ideologi i definitionen. Dvs. att kvinnor är förtryckta på alla plan. Men visst, att du lägger ner så mycket tid på att smutskasta min definition som inte är min roar mig.

Ditt otroligt virriga definition står inte att läsa i nationalencyklopedin.

Citat:
Det må så vara, men det är inte i Afghanistan bortskämda priviligierade feminister vill kvotera in kvinnor till maktpositioner. Världsmedborgarskapet är bara ett alibi. Det hjälper inga kvinnor i Afghanistan att du får en chefspost inom media. Det är därför feminister uppfattas som hycklare, med all rätt skall tilläggas.

Kanske för att svenska "bortskämda feminister" inte bor i Afghanistan och inte besitter afghanska pass? och därför inte har ett skit inflytande över afghanska maktpositioner. vad tror du? kan det ha något med saken att göra?

Brukar du resonera lika blåst i annat?
Nää vet du vad! vi ska inte ge alla dessa svenska "bortskämda privilegierade" pensionärer några extra hundralappar i pension för vad hjälper det de fattiga pensionärerna i Georgien ?
PRO är hycklare hela bunten!

Citat:
Åter igen. Om feminister kommer med påståendet att diskriminering föreligger så faller bevisbördan på feminister att bevisa att så är fallet. Du kan inte bara anta saker bara för det ligger i linje med dina egna ideologiska eller personliga målsättningar. Du måste komma med fakta. Förstår att det kan vara svårt för feminister att förhålla sig till fakta, men det är vad som gäller.

redan bevisat hur många ggr som helst via ex. antal studier. men la-la-la-la-la- fungerar ju fint eller hur? La-la?

Citat:
Nej har aldrig sagt att män var biologiskt överlägsna. Bara att män har en biologisk predisposition att vara mer riskbenägna (bland annat) vilket resulterar i både framgång och misslyckande. Män dominerar både högt och lågt som du kanske kommer ihåg. Du läser inte sakerna du kommenterar. Det kanske vore dags att du börjar göra det.

Ja jävligt riskfyllt att få ärva gården, titeln, marken och stålarna, få tillgång till utbildning, yrken, och rätt bestämma över sig själva, föräldrarnas och samhällets förväntan och uppbackning för alla söner där ute i nutid och i vår historia...satan vilka risker de tvingas ta jämfört med döttrarna som gift bort vid 12 med våld och hot.

Citat:
Nu talar du om en religiös förtryckarreligion. Den är ju inte etablerad i det här landet ännu, men om feminister fortsätter att vara öppna mot kvinnoförtryckande influenser så ökar risken att fler svenska kvinnor hamnar i samma situation och får en förstahandsupplevelse vad det innebär. Det är knappast antifeminister som förespråkar mer av detta. Det är snarare feminister som har beröringsskräck.

nej vi talar om ett aktivt patriarkat av idag. Du vet det där som du menar itne finns och som feminister ska sitta och bevisa för dig existerar.

Och noterbart att du åter viftar hej vilt med alla armar för att undvika frågan.

Frågan var...agerar dessa Saudiska män i NUTID i Saudiarabien aktivt eller inte i sitt förtryck av kvinnor? eller står de under någon annan from av maktutövning som tvingar dem? kanske aliens?

Citat:
Nu hittar du på själv.

Det är ganska låg nivå att du försöker tillskriva mig åsikter jag inte har sagt.

Talar aldrig om grupper som skyldiga utan anser att individer får ta ansvar för sina egna handlingar. Varje individ får ta konsekvenserna av vad vederbörande har gjort sig skyldig till. Kollektiv bestraffning av grupper utifrån attribut som kön det låter inte helt friskt.
Så?

Den där aghanske brodern som ärver allt och får lov studera medan hans systrar tvingas viga sin barndom till att serva honom och blir bortgifta vid 12 mot sin vilja. Har han något ansvar?

Och den där svenske mannen som asgarvar åt något sexistskt äckligt våldtäktsskämt på kvinnors bekostnad för 300 gången, har han något ansvar när kompisen han garvarde med och dunkade i ryggen, går och våldtar en kvinna?

Citat:
Du måste bevisa att teorin om patriarkalt förtryck har relevans i det samhälle du lever i. Det räcker tyvärr inte att peka på Afghansistan med den ena handen, samtidigt som du roffar åt dig en styrelsepost med den andra. Det räcker inte heller att påvisa överrepresentation. Det har jag redan sagt åt dig.

Nej det finns ingen global manlig konspiration som hindrar priviligierade svenska kvinnor att nå över glastaket.

Vad är det för normer du pratar om och hur hindrar dessa normer dig. Hindrar normerna dig rent fysiskt eller vad.

nej måste jag inte alls. jag kan kalla mig för feminist och vara emot ojämställdhet män/ kvinnor över hela världen och samtidigt leva i ett ganska ok jämställd samhälle och inneha en maktposition. Fungerar utmärkt.
Och säg mig? vad pekar män på då de "roffar åt sig" 80% av alla styrelseplatser?
Och hur exakt är kvinnor "priviligerade" i Sverige kontra män?

jag länkade en studie ovan
http://www.dn.se/ekonomi/konskvotering-leder-till-hogre-kompetens-hos-man/

Där har du 1 bevis och exempel på just diskriminering och glastak i Sverige.

Citat:
Genus är både ideologi och industri i dag. Folk sysslar med genus för att tjäna pengar. Det är en typisk från-ovan-ideologi och alla ska rätta sig i ledet. Det är ingen som tror på det där tramset utan folk och företag jamsar med för ingen vill ta en politisk strid.

Det enda de har åstadkommit är förvirring. I slutet på 60-talet var mänsklig framgång att sätta människan på månen. Genusideologernas framgång på sent 2010-tal består i att göra människor osäkra på sitt kön och sätta människor på fel toalett. Det är regression så det visslar efter.

Feminister bryr sig inte ett dugg om Afghanska kvinnor hur mycket de än låtsas. Feminister vill bara spegla sig i deras förtryck och använda det som en skäl för sin egna ideologiska kamp för priviligierade kvinnor på hemmaplan.

Alla som sysslar med politik, forskning, ideologi etc tenderar att tjäna pengar ja...har du problem med detta?
eller är din ovilja enbart riktat mot den feministiska ideologin, just DE ska fan inte tjäna pengar?

Och nej genus har effektivt visat oss hur jävla fel vi tänkt innan, då vi satte kvinnor vid de obetalda diskbänkarna och män vid de betalda maktborden enbart baserat på idiotiska och felaktiga idéer kring deras kön ok?

Nä just feministerna i Afghanistan bryr sig ju inte ett skit om Afghanistan.
Senast redigerad av Merapi 2017-09-15 kl. 11:20.
Citera
2017-09-15, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Faktiskt det som skulle minska mäns våld och dyl. vore att sluta förtrycka män.

Om man studerar det noga kan man se att det bara är män som blivit verkligt nertryckta som gör grova fel mot kvinnan.

Feminismen är helt fel ute eftersom den ökar förtrycket mot män och gör män mer våldsbenägna.
Dessutom förtrycker män sig själva i högre grad eftersom självmorden ökar.
Verkligen?

Du tycker således att kvinnor världen över ska ge just män ännu mer makt över dem än vad de redan har, för att slippa bli våldtagna? Du tycker det stämmer väl med hur verkligheten ser ut?
Citera
2017-09-15, 14:10
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:

Så du vill sprida kvinnofientliga kulturer till fler länder istället för att hålla dom relativt isolerade? Ska Japan också öppna sina gränser? Vill du att Europa ska få Sharialagar? Du kanske tycker jag överdriver eftersom du är ganska infantil i ditt tänkande, men långsiktigt så har historien visat att så faktiskt sker, då i synnerhet när Islam kommer i kontakt med andra kulturer. Om vi skulle göra som du ville så skulle sexuellt våld och kvinnoförtryck få fritt spelrum att cementeras i västvärlden och vi skulle degradera till tredje världen status då bara fler och fler kommer hit som röstar för en större och större välfärdsstat medans de produktiva flyr någon annanstans.

Du har just nu Sveriges första självutnämnda feministiska regering, Sverige har haft feminism på dagordningen rätt länge och vi har arbetat massvis med mäns syn på sig själva och kvinnosyn. Har det hjälpt? Nej! Situationen för kvinnor i Sverige blir bara värre och värre och värre. Du läser väl nyheterna? Man blir illamående. Så lycka du till med din globala feminism.
Citera
2017-09-15, 14:34
Medlem
Citat:
Verkligen?

Du tycker således att kvinnor världen över ska ge just män ännu mer makt över dem än vad de redan har, för att slippa bli våldtagna? Du tycker det stämmer väl med hur verkligheten ser ut?

Faktiskt skulle inte männen i islamska kulturer vara nertryckta skulle de inte trycka ner kvinnor. Jag prata med en person från den kulturen och han sa att pojkarna där fick stryk vid minsta fel de gjorde.
Glömde de en vers ur koranen kunde de få ett rapp med en piska.

Uppfostrar man män på det sättet så ändras deras sinnelag till att inte respektera andra personer.

Gör man inget sådant så har personer en naturlig kärlek till sin omgivning för det mesta.

Angående förtryck av män: I Stockholm finns en tidning som heter Metro och där kunde jag för någon timme sen läsa en helt vidrig artikel om en kvinna som beskrev en man hon dejtat , det var inte att han hade gjort något fel utan han var bara ful och äcklig. Hon lågt kan man sjunka och hur lågt kan en tidning komma. Kan ej förstå dessa killar i socialgrupp 1 som köper att kvinnor kan vara hur vidriga som helst i media. Det ej ju de som beställer annonser och tillåter detta fortsätta.
Citera
2017-09-15, 14:53
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Jag är tämligen övertygad om att Darwin hade blivit gravt förfärad om han vetat vad Hitler skulle göra med hans evolutionsteori.
Var nog inte hans mening att människor eller grupper av människor skulle ta på sig rollen av "Mother Good" och av egen hand utklassa och utplåna hela grupper av människor.

och vilka lagar skulle det vara? lagar som har med vår reproduktion att göra är självklart könsbundna. Vore liksom ingen större poäng ha en lag för män som ex. gäller graviditet.

Visst, men sen gjorde han sig ju raskt till diktator, eller hur? Har feminismen gjort detta kanske?

Nej vi hade förmodligen varit utdöda av grav överbefolkning för länge sen.

Inte hans mening när man bara skriver om grupper och raser? Ja hoppas du får ihop det logiskt i ditt lilla huvud. Han kallade svarta för apor och kvinnor underlägsna, Hitler snodde hans tankar och inte tvärtom.

Kvinnofridskränkning osv också, finns inga privilegier som män har, inga.

Feminismen hade gjort det om det hade varit möjligt. Hitler var på alla plan bättre än Schyman och resten av stolpskotten och det är skillnaden.

Nej vi hade inte varit utdöda, bara mer totalt nonsens från människor utan koll. Alla världens människor skulle få plats i texas, med hus så plats finns det gott om, naturen fungerar enligt överflöds principen så dör folk är det för att sådana som du mördar dom men måste vara skönt att intala sig att ens mord blir mindre hemska eftersom det kanske möjligtvis hade varit sämre annars. Spåkulan kan du lämna hemma stolla.
Citera
2017-09-15, 15:48
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Och hur har ni tänkt att detta ska åstadkommas i praktiken ?
Nu har vi haft en "feministisk regering" i tre år och det som provats är bland annat :
# Rasistanklaga alla som vågar säga att utvecklingen går åt fel håll

# Använda statlig media till att sprida meddelanden av typen " Jag hatar alla män" , " Svenska män är som talibaner " eller varför inte " Det är alla mäns fel om en våldtar "

# Sänka antagningskraven för att få in fler på polishögskolan istället för att åtgärda systemfelen hos polisen .

# Miljonregn över islamistiska föreningar som propagerar för strikta sharialagar i Sverige

# Okontrollerad massimport av arga unga män från länderna som har jordklotets sämsta kvinnosyn...

Och resultatet blev som vi olyckskorpar förutspådde , totalt kaos i klass med den feministiska snöröjningen .
Till och med PK-media har börjat beklaga sig ....
http://www.expressen.se/ledare/en-feministisk-regering-bor-prioritera-sexbrott/

Citat:
Merapi lilla Merapi....
Hur vore det med att gå om första klass i skolan så att du lär dig läsförståelse ?
Jag skrev inget om att stoppa invandringen , däremot ansåg jag att invandrade våldtäktsmän borde skickas tillbaka dit de kom ifrån .

Detta fyller flera viktiga funktioner :
1. Det ger en kraftig signal till de nyanlända att våldtäkter inte accepteras och att det är svenska lagar och förordningar som gäller här .

2. Det ger de nyanlända större incitament att sköta sig jämfört med den nuvarande situationen där serievåldtäktsmän och multikriminella kan få medborgarskap medan de sitter häktade

3. Det minskar främlingsfientligheten , folk i allmänhet är trötta på alla "kaosblattar" som sprider skräck och förödelse i snart sagt varje större svensk stad .
Detta drabbar givetvis de skötsamma invandrarna som ses med misstänksamhet pga vad "kaosblattarna" ställt till med .

4. Det sparar pengar åt skattebetalarna .
De svenska fängelserna är till största delen fyllda med kriminella av utländsk härkomst .
Ett exempel :
Tidaholmsanstalten hade vid ett givet tillfälle för några år sedan totalt åtta intagna med "svenska" efternamn , om man betänker att de vid det aktuella datumet hade 241 intagna så är överrepresentationen tydlig och det har knappast blivit bättre sedan dess .

Ett tragiskt faktum vars orsaker kan diskuteras i all oändlighet .
Utan att fördjupa oss i detta kan vi konstatera att detta kostar miljardbelopp per år .
Pengar som hade kunnat användas till bättre saker .

5 . Det hjälper polisen att kunna utföra sitt samhällsuppdrag .
Polisen knäar under sin arbetsbörda , varje våldtäktsman som vi utvisar är förhoppningsvis inte kvar här och kan göra om brottet så fort .
Ju fler våldtäktsmän vi blir av med desto mer tid och resurser kan polisen använda på att klämma åt alla de våldtäktsmän av olika hudfärger som är kvar och förhoppningsvis få upp uppklarandesiffran från dagens patetiska elva procent .
Citera
2017-09-15, 17:21
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Är antifeminism ens en ideologi? dvs har de en plan/ idé kring hur samhället bör utformas?
Hur ser den i sånt fall ut?
Nej antifeminism är förnuft. Antifeminister har olika politiska åsikter och styrs sällan av dogmer.

Citat:
eller är de bara en "anti" någonting annat, dvs vad än detta andra än säger så är man ANTI-!
eller ännu mer, man bestämmer/ hittar på hur detta andra ser ut/ säger/ står för och så är man ANTI-.

Lite förvirrat så svårt att veta vad man ska svara på.
Jag är antireligion. Feminism bygger på ideologi och tro - inte vetande. Alltså en religion.

Citat:
-Vilka förändringar vill ni göra i det svenska samhället idag? Och här efterfrågar jag handfasta, reella förslag.
Jag vill att Sverige skall styras av kunskap och inte ideologi, det är dags att kasta ut sociologin och in med psykologin. Paradigmskiftet är på gång redan.

Reella förslag handlar om inlärningspsykolog, det vill säga hur man förändrar beteende. Man styr beteende genom att uppmuntra bra skötsamt beteende och sätta gränser för antisocialt beteende.
Det ska medföra obehag att bränna bilar och slå fruar och våldta flickor.
De som är alltför störda för att klara bot och bättring måste samhället skydda sina medborgare ifrån.
Så ja det behövs fler anstalter. Nej det botar inte folk från brottslighet, men som jag sade det skyddar skötsamma medborgare från brott.

Citat:
-Hur vill ni att ett framtida Sverige ska se ut gällande kön/ genus? Ska vi ha roller för vardera kön? och hur ska dessa i sånt fall se ut?
Det är inget man kan välja.
Roller förändras utifrån förebilder och efterfrågan.
Ingen tvingar någon till någonting idag, likaså så är man själv med och formar sin roll i relation till omgivningen. Det är bara inom Islam som man har yttre krav på hur en roll ser ut.
Vill man ha bättre könsroller så får man kräva sekularisering av muslimer här.
De som har problem med könsroller är de som lever under hederskulturer och klankulturer.
Vill man ändra något i grunden så får man fan sätta sig in i vad detta innebär.
För det sprider sig till våra barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in