Dagens debattklimat är helt värdelöst jag ska förklara utifrån två fenomen som brukar förnekas av de som gillar "genusfrågor och invandring" ("PK maffian")
- Åsiktskorridoren. Nej antifeminism är inte nån ideologi men i dagens polariserade debatt går det inte diskutera om det råkar vara så att man inte håller med på vissa punkter, man får välja mellan att hålla tyst och därmed passivt hålla med eller så uttalar man sig och folk utgår då från att man tycker precis tvärtom på alla punkter dvs "anti".
- Den tysta majoriteten.Tråkigt men så är det i den svenska debatten har det ett extremt högt socialt pris att inte tycka precis lika som alla andra. Det enklaste är naturligtvis att göra som de flesta och hålla tyst, smidigt för individen men förödande för samhället se bara hur många blev chockade över att Trump blev vald till president eller att så många röstar på SD, denna förvåning beror på att så många helt enkelt inte orkar ta debatten pga (1).
De flesta har ingen aning om vad feminism är men är "feminister" ändå eftersom det är PK att vara det, precis som det var PK på 30-talet i Tyskland att hata judar, inget konstigt med det människan är ett flockdjur och vi har till och med uttalad "statsfeminism", ordet feminist tappade betydelsen i Sverige ungefär när Göran Persson förklarade att han var feminist på 90-talet, sen dess går det inte diskutera frågan på ett intelligent sätt längre.
Till exempel kan en "anti-feminist" tycka att jämställdhet är helt ok och i grunden en bra grej men det är ingenting han kan trycka på i en debatt eftersom ingen kommer förstå vad han snackar om då begreppsförvirringen är total.
Det går inte diskutera sakfrågor längre se bara debatten om "Sverigebilden", nån tar upp ett problem men debatten kommer istället handla om att man är orolig för vad omvärlden ska tycka om att någon påpekar fel och brister i den förda politiken.
Antar att den här förklaringen inte hjälpte jag kanske borde ha inlett med "kära dagbok" och om det finns några feminister här så får ni väl rabbla era känsloargument som nåt slags mantra. Jag tycker det är ganska töntigt att vara "antifeminist" men kan samtidigt förstå det vi har en ganska frustrerande debattklimat, det är nästan pinsamt att vara svensk när frågan om svensk politik dyker upp.