2017-09-15, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Detta ("endast professionella") kan ju fort ha ändrats när hon kom inom hans trollmakt... Dessutom var hon intresserad av queera saker, det ser man ju på de artiklar hon skrev om fetischer, vampyrsex, vodoo och allt vad det var. Det här var inte en reporter från tidningen Vår kyrka... Hon bör också ha gjort research genom att googla på hans namn åtminstone, om hon var en reporter värd sitt salt, och då hade hon hittat utdragen om M:s sexvanor ifrån Djursings bok. Detta fanns publicerat på nätet redan före den 10:de augusti (jag har kollat), så visst kan hon också ha haft vissa baktankar, ifall det klickade med den här mystiske mannen som hon skulle möta. Och det verkar det ju ha gjort...

Sedan kommer vi till detta med att polisen kollar upp offrets sexliv. Vad säger feministerna om det? I alla fall här i Sverige så skriker ju alltid feministerna i högan sky, när en kvinna som blivit våldtagen får frågor om sitt sexliv i rätten. Enligt deras (feministernas) mening så ska sådana frågor inte få ställas. (JAG tycker absolut att de ska få ställas, för det handlar ju precis som du säger om att göra en sannolikhetsbedömning kring om det var våldtäkt eller frivilligt sex. Past behaviour predicts future behaviour, and all that.)

Varför fokusera på KM när det är PM som är mördaren? Har du någon knäpp fascination för makabre madsen?
Citera
2017-09-15, 04:59
Medlem
Citat:
Nej, jag menar ett riktigt skjutvapen för att kunna hålla våldsamma passagerare och även besättningsmän vid ett ev. myteri t.ex. i schack. Jag är säker på att jag har läst det någonstans, hinner inte leta källor nu.

Är du riktigt frisk i huvudet eller? Så nu behöver Madsen vapen för att det finns farliga besättningsmän och farliga passagerare? Kan upplysa dig om att ingen av våra färjor har några vapenskåp och de hanterar flertalet sjuka och farliga människor varje natt på Östersjön.

Du tar priset. Jag kommer i framtiden tvivla på om kvinnor är kapabla till att se orättvisor i samhället pga dig. Visst är det synd om kvinnorna med många av er är bara blinda får.
Citera
2017-09-15, 05:04
Medlem
Citat:
Fast om det är en sexlek som har gått snett, så behöver det inte bli så att han döms för dråp i alla fall. Det har varit ett antal rättsfall på senare år där personer har kommit undan åtal för misshandel, till och med grov misshandel (minns dock inget fall med fullbordat dödligt våld nu, men det går att googla på), genom att säga att det var en sexlek och att båda var med på det. Jag kommer särskilt ihåg det där svenska fallet för några år sedan där en 32-årig man hade misshandlat en 16-årig flicka svårt, hållit henne instängd i en hundbur och allt möjligt otäckt. Han kom undan med det för att "det var hennes sexuella läggning också", och det var som sagt en minderårig flicka t.o.m. och en mogen man. Hela PK-Sverige inklusive RFSL och RFSU var uppe och skrek den gången att mannen inte skulle dömas för att flickan "hade rätt till sin sexualitet"...

Det är nog dags att du slutar bland ihop ditt eget liv med KW. KW hade en pojkvän och det är tack vare att de båda var så tajta att PM åkte fast direkt. Den enda "lek" som hänt här är den som PM inte vill att polisen skall hitta i hans dator.
Citera
2017-09-15, 05:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euyw738
Är du riktigt frisk i huvudet eller? Så nu behöver Madsen vapen för att det finns farliga besättningsmän och farliga passagerare? Kan upplysa dig om att ingen av våra färjor har några vapenskåp och de hanterar flertalet sjuka och farliga människor varje natt på Östersjön.

Du tar priset. Jag kommer i framtiden tvivla på om kvinnor är kapabla till att se orättvisor i samhället pga dig. Visst är det synd om kvinnorna med många av er är bara blinda får.

Jag talade inte om Madsen. Det finns inga uppgifter om att han skulle ha haft något vapen. Jag tänkte på lastfartyg som går långväga. Samt naturligtvis örlogsfartyg. Det inser du väl själv att det är farligare att arbeta på ett fartyg som går i piratinfesterade farvatten förbi Somalias kust t. ex. än på Finlandsfärjan? Nu gav jag upp hoppet om alla mäns förmåga till logiskt tänkande (med ditt sätt att resonera).
Citera
2017-09-15, 05:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det är nog dags att du slutar bland ihop ditt eget liv med KW. KW hade en pojkvän och det är tack vare att de båda var så tajta att PM åkte fast direkt. Den enda "lek" som hänt här är den som PM inte vill att polisen skall hitta i hans dator.

Nu var det ju den danska polisen som gick ut med att de ville ha in uppgifter om BÅDE Kims och Madsens sexliv, det var inte jag som hittade på det.

https://www.bt.dk/danmark/tidligere-efterforskningschef-om-ubaadssagen-det-her-vil-politiet-saerligt-gerne

Polisen säger i artikeln (jag vet inte varför bara jag inte kan kopiera text från BK) att det inte räcker att fråga ut K:s och M:s partners, p.g.a. att många människor har sexuella upplevelser som deras partners inte vet om. (Och så är det ju.)
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-15 kl. 05:23.
Citera
2017-09-15, 06:54
Medlem
ingenkonfirmations avatar
Citat:
Detta ("endast professionella") kan ju fort ha ändrats när hon kom inom hans trollmakt... Dessutom var hon intresserad av queera saker, det ser man ju på de artiklar hon skrev om fetischer, vampyrsex, vodoo och allt vad det var. Det här var inte en reporter från tidningen Vår kyrka... Hon bör också ha gjort research genom att googla på hans namn åtminstone, om hon var en reporter värd sitt salt, och då hade hon hittat utdragen om M:s sexvanor ifrån Djursings bok. Detta fanns publicerat på nätet redan före den 10:de augusti (jag har kollat), så visst kan hon också ha haft vissa baktankar, ifall det klickade med den här mystiske mannen som hon skulle möta. Och det verkar det ju ha gjort...
Det som klickar är dina försök att tänka rätt. Är det av egen erfarenhet som du menar att PM har haft oturen att råka fatta beslut efter beslut som får ett eventuellt olycksfall att se ut att vara överlagt från hans sida?
Citat:
Sedan kommer vi till detta med att polisen kollar upp offrets sexliv. Vad säger feministerna om det? I alla fall här i Sverige så skriker ju alltid feministerna i högan sky, när en kvinna som blivit våldtagen får frågor om sitt sexliv i rätten. Enligt deras (feministernas) mening så ska sådana frågor inte få ställas. (JAG tycker absolut att de ska få ställas, för det handlar ju precis som du säger om att göra en sannolikhetsbedömning kring om det var våldtäkt eller frivilligt sex. Past behaviour predicts future behaviour, and all that.)
Vad feminister anser har väl föga med detta att göra, eller? Ditt manifesterane om att KW borde ha insett att en denna tur inbegrep sex, är inte ett dugg bättre - båda utgår från axiomet "män är bara ute efter sex" plus att du menar att KW kan inte ha varit tydlig nog med att bara ha haft professionella motiv.
Du väver in så mycket egna tolkningar i det här att du framstår som Gun i kvarteret Skatan.
Citera
2017-09-15, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
JA visst är det underligt att advokaten tjatar om att han är samarbetsvillig..han gör ju inte annat än ljuger. Hoppas verkligen de hittar mobilerna o hennes huvud..mår nästan illa när jag tänker på hennes kroppsdelar.

Men är det så underligt egentligen? Advokaten måste väl säga det som Madsen vill att hon ska framföra till media. Och eftersom Madsen inte sitter isolerad då kan han ju kolla vad som sägs i tv/tidningar av hans advokat.

Själv undrar jag hur KW:s huvud skulle se ut i dagsläget om man skulle hitta det. Skulle det vara hud/hår/ögon kvar eller bara kraniet? Någon som vet?

Hade Madsen varit noggrann hade han naturligtvis dragit ut alla hennes tänder också bara för att ytterligare försvåra identifieringen även i fall att huvudet hittades.
Citera
2017-09-15, 07:53
Medlem
jori9900s avatar
Citat:

Varför tror du att det verkligen är en kvinna du pratar med?
Citera
2017-09-15, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Det är rätt av polisen att vara öppna för alla möjligheter. Det handlar nog dock inte om märkena på PM, utan om att de i möjligaste mån måste kunna utesluta KW, med tanke på att PMs böjelser har blivit väl kända efter tips från allmänheten.

Ja . det är ju sant att de måste vara öppna allt. Då får vi hoppas de får in massor av svar .
Citera
2017-09-15, 08:06
Bannlyst
Citat:
Nu var det ju den danska polisen som gick ut med att de ville ha in uppgifter om BÅDE Kims och Madsens sexliv, det var inte jag som hittade på det.

https://www.bt.dk/danmark/tidligere-efterforskningschef-om-ubaadssagen-det-her-vil-politiet-saerligt-gerne

Polisen säger i artikeln (jag vet inte varför bara jag inte kan kopiera text från BK) att det inte räcker att fråga ut K:s och M:s partners, p.g.a. att många människor har sexuella upplevelser som deras partners inte vet om. (Och så är det ju.)

Nja det är en fd mordutredare som uttalar sig. Eller har Jens Möller också uttalat sig?

Vilket som gör inte detta stort för i varje utredning kartläggs offret. En av den mest självklara rutinen faktiskt i en mordutredning. Både offer och MGM kartläggs åt alla håll och kanter via datorer, vittnen, nuvarande partners, fd partners, släkt, vänner, arbete, kolleger osv.
Citera
2017-09-15, 08:29
Medlem
Citat:
Nej, jag menar ett riktigt skjutvapen för att kunna hålla våldsamma passagerare och även besättningsmän vid ett ev. myteri t.ex. i schack. Jag är säker på att jag har läst det någonstans, hinner inte leta källor nu.
Men kära nån. På våra breddgrader måste man ha vapenlicens. Vad får du allt ifrån? Btw, sover du aldrig? Du sitter här dygnet runt!
Citera
2017-09-15, 08:38
Medlem
Citat:

Om det vore så att en pojkvän/flickvän/fru/man etc skulle vara en garanti om ens sexlivs "normalitet" då skulle ju folk inte gå till prostituerade för att bli piskade/piska/ha våldsex/gruppsex/kiss och bajssex - eller vad det nu månne vara.

Ofta är det att man vill skydda sin partner, eftersom man kanske är rädd för att hen skulle bli förskräckt. Alternativt att man själv skäms och vill därför hålla det hemligt för sin partner - som man endast har "normalsex" med.

P.S. det kanske är tvärtom så att DU måste försöka tänka bredare än du gör. Om du har bara sex med din partner och det sexet faller inom ramen "normalsex" (som säkert betyder olika för olika människor) så är detta ingen garanti för att ALLA andra agerar på liknande sätt. En del har kinky sex med utomstående och "normalsex" med sin partner (plus många andra varianter som jag inte behöver ta upp här).
Senast redigerad av sno 2017-09-15 kl. 08:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in