2017-09-14, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Den gick snabbt över. Kan man hoppas på en ny.
Två fel gör inte ett rätt. Kanske bättre att han får många år på sig att fundera på sitt (sina) dåliga beslut.

Det är ju inte livets glada dagar som ligger framför PM. Svårt att hitta medhjälpare och om hans bror inte fortsätter att skicka in pengar får han nöja sig med att se om socialen kan hjälpa till med en liten etta någonstans. Är ju svårt att ens få jobb i kebabkiosken om alla vet att han styckat KW.
Citera
2017-09-14, 21:32
Medlem
Denne videoen er spilt inn i København kl 21:23 og det er fortsatt lyst ute.
https://www.youtube.com/watch?v=ABVECCaippw

Jeg lurer på om drapet har skjedd før solnedgang og under disse opptakene her:
https://youtu.be/2MnkLkvIeHs?t=1m46s

På de siste bildene av ubåten så ser det ikke ut til at det står noen oppi tårnet lenger, og så ser det ut som ubåten står stille
Citera
2017-09-14, 21:33
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Jag tror inte det menades att han messat vännen och sagt något om Kim. De som skrev artikeln menade väl att när han hörde av sig till vännen var det efter tidpunkten han sagt att han släppt av henne.
Hmm ok. Men varför skulle han messa vännen 2230? Nu är han ju mitt uppe i vad i helvete det nu är han håller på med. Skumt som fan att plötsligt messa vännen och bara meddela att turen nästa dag är inställd när han står inför en jäkla massa problem med ett lik han måste bli av med etc.
Citera
2017-09-14, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
"Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det är klart. Men man fattar också, i normala fall, att kända och populära intervjupersoner, som har TV-team och journalister från hela världen efter sig, inte ger en ensam frilansjournalist (som kanske inte ens kommer att få artikeln såld) the full treatment "bara så där". Utan att det måste vara något annat motiv, mer privat, i görningen. Men det är möjligt att K var så trygg och naiv p.g.a. sin bortskämda medelklassuppväxt, att hon inte förstod det. Helt oerfaren kan hon dock inte ha varit eftersom hon hade pojkvän..."

Jag vill stödja Merwinna, i kampen om det känsliga ämnet, KW's omdömes- och analysförmåga.

Du, vekruset, gör det till låg nivå, när du inte ens nämner att KW beslutade sig för att gå på en båt, en ubåt, dessutom, och, om vi förstår rätt, hade ett dyk med i färdplanen ( det blir en efterkonstruktion, men vad jag förstått är det klarlagt att UC3 gjorde två dyk under perioden 19 på tordagen till 10 på fredag förmiddag).

Den som har erfarenhet av sjöliv, i fritidsbåt eller annat, vet att det finns ett riskmoment, i denna "meta-stabila" jämvikten för människan, för att jämföra med vetenskapligt språk och begrepp.

Frågan är faktiskt befogad: vad var SYFTET med båtturen? Hur mycket erfarenhet och kunskap hade KW om vatten och båtliv? Hur genomförde hon sin "riskbedömning", innan hon klev ombord? ( Enligt många skribenter hade hon en stor erfarenhet av farliga/riskfyllda miljöer, jag har inte letat eller sett någon sådan, men de fanns kanske).

Det är nu, som massor med FB läsare och skribenter går "bananas", och tror att denna typ av analys är ANKLAGANDE mot KW. Men det är inte fallet, utan det är en lugnt och systematiskt försök att förstå, MOTIVET till resan, främst då KW's!

Igen, för att försöka hindra en massa ADHD-kommentarer om att skuldbelägga offret, mm., vill jag förtydliga;

Det är funderingar på motiv och på beslut som KW tog..........

Nu, släpper jag loss vargarna, buss på med era givna reaktioner!
Vilka VI är det som förstår rätt att dyk ingick i färdplanen ? Vem har sagt det och vet du överhuvudtaget om KW visste det .Det gjordes möjligtvis 2 dyk under den tidsrymden du skriver ..Levde KW då ? Själv har jag ingen aning ...Förklara gärna.
Citera
2017-09-14, 21:34
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Två fel gör inte ett rätt. Kanske bättre att han får många år på sig att fundera på sitt (sina) dåliga beslut.

Det är ju inte livets glada dagar som ligger framför PM. Svårt att hitta medhjälpare och om hans bror inte fortsätter att skicka in pengar får han nöja sig med att se om socialen kan hjälpa till med en liten etta någonstans. Är ju svårt att ens få jobb i kebabkiosken om alla vet att han styckat KW.
Tyvärr finns det väl en hel del kvinnor som kan tänka sig att ta honom under sin barm. Ännu mer nu än förut dessutom. Han reder sig nog och jag tvivlar på att han kommer sända KW många tankar, om ens någon.
Citera
2017-09-14, 21:36
Medlem
Citat:
Jag tror att PM kommer få svårt att förklara vad han gjorde alla de där timmarna hela natten och förmiddagen i ubåten.
Det var all den tiden som fick mig att fundera på styckning. Men nu har han ju "inte styckat henne". Så vad ska han säga att han gjorde?
Förutom powernapen.

Han kan ju ljuga ihop precis vad som helst.

Att han grubblade över att ta livet av sig och lämplig plats för
ändamålet. Hela självmordsteorin tror jag är en ren efterhandskonstruktion.
Citera
2017-09-14, 21:37
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Hmm ok. Men varför skulle han messa vännen 2230? Nu är han ju mitt uppe i vad i helvete det nu är han håller på med. Skumt som fan att plötsligt messa vännen och bara meddela att turen nästa dag är inställd när han står inför en jäkla massa problem med ett lik han måste bli av med etc.
Han var väl rädd att han skulle få besök i ubåten nästa dag innan han hade städat klart.
Senast redigerad av TaxenSixten 2017-09-14 kl. 21:43.
Citera
2017-09-14, 21:42
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Tyvärr finns det väl en hel del kvinnor som kan tänka sig att ta honom under sin barm. Ännu mer nu än förut dessutom. Han reder sig nog och jag tvivlar på att han kommer sända KW många tankar, om ens någon.
Men jag hoppas och tror på ett riktigt långt straff.
Citera
2017-09-14, 21:44
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Denne videoen er spilt inn i København kl 21:23 og det er fortsatt lyst ute.
https://www.youtube.com/watch?v=ABVECCaippw

Jeg lurer på om drapet har skjedd før solnedgang og under disse opptakene her:
https://youtu.be/2MnkLkvIeHs?t=1m46s

På de siste bildene av ubåten så ser det ikke ut til at det står noen oppi tårnet lenger, og så ser det ut som ubåten står stille
Tveksam till att det var så pass ljust 21.23. Solen gick ned 20.55 iaf. Har för mig att det var kolmörkt ca 21.15 vid tillfället när jag kollade dagen efter själv.
Citera
2017-09-14, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kräks när jag läser dina inlägg. Inte tillräckligt fint, spännande, glassigt. Hon gjorde reportage som gick att sälja. Hon gjorde beställningsjobb. Om ingen köper artiklarna så får hon svälta. Man jobbar för att få mat på bordet. Rinkeby, Tensta och Rosengård finns det redan tonvis med artiklar om. Men få om ubåtar. Och denna artikel var i princip såld innan den gjordes. Förstår inte din avundsjuka. Avundsjuka på en avliden människa dessutom. Vidrigt.
Håller med.
Kan man sjunka lägre än så tror knappt det . Pinsamt med denna avundsjuka .
Citera
2017-09-14, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Tveksam till att det var så pass ljust 21.23. Solen gick ned 20.55 iaf. Har för mig att det var kolmörkt ca 21.15 vid tillfället när jag kollade dagen efter själv.

Her har samme person lastet opp en video kl 20:08
https://www.youtube.com/watch?v=5__UmkBQdsw
Citera
2017-09-14, 21:49
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Han var väl rädd att han skulle få besök i ubåten nästa dag innan han hade städat klart.
Det skulle det faktiskt kunna vara. Detta var ju då före han hade bestämt sig för att sänka plåtburken så du kan ha rätt där. Ännu en grej som inte precis pekar mot att PM hade panikångest och självmordstankar utan han jobbar för fullt med att klura ut hur han ska komma undan så klart. Tackar för den insikten taxen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in