2017-09-14, 15:04
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Så de har dusch i mosken vid Björns trädgård för allmänheten, dvs afghanerna?
Väldigt vad långa demonstrationstillstånd de verkar ha.
Nej, ingen allmän dusch. Moskén har en dusch som de enligt någon artikel jag läste upplät åt afghanerna.

De tänker demonstrera till dess att alla afghaner får amnesti i Sverige är det tänkt.
Citera
2017-09-14, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej, ingen allmän dusch. Moskén har en dusch som de enligt någon artikel jag läste upplät åt afghanerna.

De tänker demonstrera till dess att alla afghaner får amnesti i Sverige är det tänkt.

Okej.
Får se hur länge de håller ut.
Citera
2017-09-14, 15:13
Medlem
Citat:
Kommer bli kallt i vinter
Citera
2017-09-14, 15:14
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej.
Får se hur länge de håller ut.
Vi får be till vädergudarna om extra mycket stormar som gudrun och egon.
Citera
2017-09-14, 15:17
Medlem
krisus avatar
Citat:

förhoppningsvist hinner de bli utvisade innan det händer.

Citera
2017-09-14, 15:59
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Visu har blivit än mer desperata och patetiska om det gick har visu lyckats. Enda som kan bota psykiska besvär och dåliga resultat i skolan är uppehållstillånd se där. Nu har man vädrat av apatiska flyktingbarn gissningsvis blir den ensamkommande frisk direkt när uppehållstillstånd ges precis som apatiska flyktingbarn mirakulöst botades när barnen med familj fick stanna.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=469519100098921&id=2998714537 30354
Citera
2017-09-14, 16:03
Moderator
Tinuviels avatar
Det har åkt upp så väl tält som presseningar på Norra Bantorget:
https://twitter.com/nabizadehse/status/908326054271614976

De verkar fortfarande tro att antalet dagar de "strejkat" spelar någon som helst roll. När kommer de att inse att deras "strejk" inte kommer att förändra något - deras enda chans är om MigV bedömer att säkerhetsläget i Afghanistan förändras på ett sätt som omöjliggör utvisningar. Det finns ingen politisk majoritet för att driva igenom något annat.

Sedan kan Ung Vänster som verkar hålla i trådarna säga vad de vill till Fatemeh Khavari. Det är inte Ung Vänster som sitter ute och fryser för att någon ljuger i dem falska förhoppningar.
Citera
2017-09-14, 16:10
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Åh nej! När vi äntligen blivit av med dom på Medis.
Men -jag förstår inte...de flyttade ju för att det var tråkigt på Medis.

Aftonbladet och LO var alltså rasister Vid Medis fick småbarnen stöd av moskén bland annat Jag förväntade mig ett bra mottagande vid Barntorget när LO borgen och Aftonbladet ligger i närheten. Märkligt om barnen får godkänt ännu en gång och kan flytta runt som en tattarcirkus. Jag som trodde medis var farligt med tanke på nazistattacken där blod flöt och några dog.
Citera
2017-09-14, 16:10
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Det var tänkt att de skulle marschera tillbaka till Norra Bantorget vid kl 22.00 igår. Inget har framkommit som tyder på motsatsen. De har tillstånd att demonstrera på Norra Bantorget t om den 17/9 sedan har Amir antytt på twitter att de vill tillbaka till Medborgarplatsen och fått respons av någon tillskyndare att "trappan saknar er" + ett hjärta.

Jag antar att det fanns vissa fördelar där, närhet till Katarina kyrka som gav dem överblivna smörgåsar och så moskén i närheten där de kunde duscha och ladda sina mobiltelefoner. Sedan upplevde de sig nog som mer synliga där.

Efter knivdådet i Björns trädgård säjs polisen ha rensat där. Många gatubarn ska ha omhändertagits.
Nu har de istället span 24/7 på parken Droskan dit kommersen ska ha flyttats pga störande polis.
Kringboende runt den parken lär ha klagat bittert på hazarerna som vistades där under demon.
Den ligger ju precis nedanför Katarina kyrka så det är ju perfekt.
Källa: skvallret i tobaksaffären i mitt hus så jag kan inte garantera sanningshalten men personalen där ser och hör ALLT som händer i mitt närområde.
Citera
2017-09-14, 16:22
Medlem
sherms avatar
Citat:
Det har åkt upp så väl tält som presseningar på Norra Bantorget:
https://twitter.com/nabizadehse/status/908326054271614976

De verkar fortfarande tro att antalet dagar de "strejkat" spelar någon som helst roll. När kommer de att inse att deras "strejk" inte kommer att förändra något - deras enda chans är om MigV bedömer att säkerhetsläget i Afghanistan förändras på ett sätt som omöjliggör utvisningar. Det finns ingen politisk majoritet för att driva igenom något annat.

Sedan kan Ung Vänster som verkar hålla i trådarna säga vad de vill till Fatemeh Khavari. Det är inte Ung Vänster som sitter ute och fryser för att någon ljuger i dem falska förhoppningar.
Det ser ut som att ett regelrätt zigenarläger har etablerats på platsen. Åkte förbi igen idag och såg att en mikrofon skymtade, så kanske var det radio som var där och intervjuade.
Citera
2017-09-14, 16:23
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Efter knivdådet i Björns trädgård säjs polisen ha rensat där. Många gatubarn ska ha omhändertagits.
Nu har de istället span 24/7 på parken Droskan dit kommersen ska ha flyttats pga störande polis.
Kringboende runt den parken lär ha klagat bittert på hazarerna som vistades där under demon.
Den ligger ju precis nedanför Katarina kyrka så det är ju perfekt.
Källa: skvallret i tobaksaffären i mitt hus så jag kan inte garantera sanningshalten men personalen där ser och hör ALLT som händer i mitt närområde.

Va? Polisen gör sitt jobb?
Är du säker?
Det är ljuv musik för mina öron. Det är tragiskt att det krävdes ett mordförsök på en polis.
Citera
2017-09-14, 16:31
Medlem
Amir har i dag skrivit på twitter :
"Stockholm borde var lite snäll mot våran ungdomar som suttit mer än 40 dagar på gator 😡"
Vem eller vilka menar han med Stockholm?
Är det personer som arbetar och bor i Stockholm?
Eller menar han myndigheter i Stockholm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in