2017-09-14, 10:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sillen.frunken
Han höll på med FAS 3 också...sedan torskade dom på moms fusk med en massa miljoner i skulder. Rå konkurs, bara en som tjänade på allt var Ivan Daza...Ha ha dumma Sverige igen...

Minsann, han kanske kan anställa en del afghaner också?

https://www.etc.se/inrikes/sveriges-bidragskung-har-blivit-miljonar-pa-fas-3
Citera
2017-09-14, 10:06
Medlem
Flash-999s avatar
Jag tror mycket av detta spektakel hade kunnat undvikas om de fått realistiska råd från någon vettig person/instans. Det förefaller överväldigande naivt att de faktiskt trodde att de skulle kunna få svensk lag att sluta gälla för att de satt ner på gatan en dag.

Samt när ingenting hände efter den första dagen så tro att "strejka" i trettio dagar skulle förändra något heller. Rent principiellt är det som om jag skulle få fortkörningsböter med min bil och trodde att om jag satt ner på gatan en månad skulle aktuell lag inte längre gälla.

Mycket av skulden kring dessa grusade förhoppningar ligger troligen kring de aktivistorganisationer som verkar finnas i bakgrunden samt några hundratals kvinnor som i Facebook-grupper nog förmedlat idén att det finns ett omfattande folkligt svenskt stöd för "amnesti".

Jag tror också det var ett taktiskt misstag att sätta sig på Norra Bantorget intill statyer av gamla skolans socialdemokrater som på riktigt byggde Sverige och sedan ha mage att "strejka" under parollen "Vi BYGGER Sverige". Det lär upplevas som direkt provocerande hos en bred mängd av befolkningen att påstå något sådant när det absolut enda de hittills gjort är att kostat skattebetalarna den rent bisarra summan av 70 miljarder kronor.
Citera
2017-09-14, 10:07
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Skulle tippa att det är en form av pengatvätt: de har uppskattningsvis samlat ihop runt 800 000:- och kan dessa användas till en (AF-stödd?) projektanställning, kontor och telefoner så har de "gjort något".
Om de använder "gåvan" för att anställa någon blir den beskattningsbar.
Citera
2017-09-14, 10:09
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Om de använder "gåvan" för att anställa någon blir den beskattningsbar.
Ja, men de pengarna kommer ju ändå tillbaka i form av olika ersättningar. Kanske bättre ändå än att det börjar riktas bickar mot brodern och pengarna, efter denna segdragna demonstration?
Citera
2017-09-14, 12:04
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Är det någon som frågat vänsterpartiet, varför ungvänster stör journalister som försöker göra reportage om afghanerna...Jag tycker hennes agerande och dessutom hennes nonchalanta flin när polisen pratade med henne är riktigt otäckt och odemokratiskt...
Citera
2017-09-14, 12:47
Medlem
kolsyratkaffe123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Enligt min mening bör vi inte tillåta tiotusentals unga män att komma till Sverige varje år och rubba den naturliga könsbalansen i samhället.

Jag noterar för övrigt att det verkar ha blivit tystare kring de demonstrerande hazarerna efter att en person ur deras egen grupp oprovocerat knivhögg en polisman bakifrån och utsatte honom för livsfara.

Överrepresentation utav män gör hela samhället våldsammare. Och då menar jag inte att män är elaka, utan att när män saknar kvinnor därför att det inte finns tillräckligt så är det mycket större chans att de hamnar i kriminalitet och flippar ur.
Ungefär som att när man slår ner på porr och börjar att fiffla med o göra det olagligt så ökar ALL brottslighet markant, inte bara våldtäkter utan ALL brottslighet.
Det finns liksom en anledning till varför de samhällen som är de mest sex negativa är också de mest våldsamma.

Kombinationen utav för många män och för få kvinnor är oerhört farlig. Och sedan lägg också på trenden utav sex negativitet bland feminister och PK eliten. För många män, för få kvinnor och media anklagar allt som är ens i närheten utav sexualiserat för att vara ont.
Det är ett recept för systemkollaps och total kaos.

Män behöver kvinnor. Inte bara sexuellt, men också bara närheten eller till och med bara bilden.
Det finns liksom en anledning till varför pin up girls var/är så viktiga för sådana som gruvarbetare eller militären.
Om något så borde kvinnliga invandrare prioriteras för att jämna ut.
Att låta så fruktansvärt många män komma in slutar illa. Och det blir ju tramsigt att slå sig på bröstet o kalla sig själv för '' Feministisk regering '' dessutom.
Kvinnorna som faktiskt kommer hjälps inte ens när de blir våldtagna och trakasserade på hemmen.
Regeringen verkar totalt skita i kvinnliga invandrare.
Senast redigerad av kolsyratkaffe123 2017-09-14 kl. 12:54.
Citera
2017-09-14, 13:15
Medlem
jardins avatar
Sitter dom kvar framfor riksdagshuset idag ocksa? Nagon som har koll?
Citera
2017-09-14, 14:12
Medlem
Badios avatar
När riksdagen öppnade häromdagen så var det ju uppmanat att demonstrera i skolor runt om i landet. Lars Kaggskolan i Kalmar gjorde som Ung i Sverige sagt och ordnade en ljusdemonstration.
Citat:
I samband med riksdagens öppnande deltog ett 30-tal personer i en ljusdemonstration utanför Lars Kaggskolan. Syftet var att uppmärksamma situationen för ensamkommande som hotas av utvisning till Afghanistan.
Det är organisationen Ung i Sverige som uppmanat till demonstrationer i alla städer just när riksdagen öppnar.
Citat:
Det finns ingen som flyr från sitt land och tar stora risker på vägen med olika smugglare utan anledning, säger Mohammad Reza Akbari.
Bild på tre av barnen som demonstrerade:
http://d6jf7ok6u1qis.cloudfront.net/imengine/image.php?uuid=6c7de7ee-b320-4040-afb3-e4de335d50d9&type=preview&source=false&function=th umbnail&width=2500&height=2000&q=72
http://www.barometern.se/kalmar/utvisningshotades-situation-uppmarksammades/
Citera
2017-09-14, 14:19
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Sitter dom kvar framfor riksdagshuset idag ocksa? Nagon som har koll?
Det var tänkt att de skulle marschera tillbaka till Norra Bantorget vid kl 22.00 igår. Inget har framkommit som tyder på motsatsen. De har tillstånd att demonstrera på Norra Bantorget t om den 17/9 sedan har Amir antytt på twitter att de vill tillbaka till Medborgarplatsen och fått respons av någon tillskyndare att "trappan saknar er" + ett hjärta.

Jag antar att det fanns vissa fördelar där, närhet till Katarina kyrka som gav dem överblivna smörgåsar och så moskén i närheten där de kunde duscha och ladda sina mobiltelefoner. Sedan upplevde de sig nog som mer synliga där.
Citera
2017-09-14, 14:25
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Det var tänkt att de skulle marschera tillbaka till Norra Bantorget vid kl 22.00 igår. Inget har framkommit som tyder på motsatsen. De har tillstånd att demonstrera på Norra Bantorget t om den 17/9 sedan har Amir antytt på twitter att de vill tillbaka till Medborgarplatsen och fått respons av någon tillskyndare att "trappan saknar er" + ett hjärta.

Jag antar att det fanns vissa fördelar där, närhet till Katarina kyrka som gav dem överblivna smörgåsar och så moskén i närheten där de kunde duscha och ladda sina mobiltelefoner. Sedan upplevde de sig nog som mer synliga där.

Åh nej! När vi äntligen blivit av med dom på Medis.
Men -jag förstår inte...de flyttade ju för att det var tråkigt på Medis.
Citera
2017-09-14, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Åh nej! När vi äntligen blivit av med dom på Medis.
Men -jag förstår inte...de flyttade ju för att det var tråkigt på Medis.
Tröghjärna, uppenbart blev det ännu tråkigare där dom är nu och vill därför tillbaks. Du kan ju bjuda dom på kaffe och bullar, den svenska humana stormakten.
Citera
2017-09-14, 15:00
Medlem
Citat:

Så de har dusch i mosken vid Björns trädgård för allmänheten, dvs afghanerna?
Väldigt vad långa demonstrationstillstånd de verkar ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in