2017-09-14, 13:28
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Personer av hans sort tenderar att ha icke naturliga dödsorsaker. Håller med dig i att det är mycket troligt att det är så även denna gång.

Vidare så funderar jag ofta över om Prinzezzan är i tråden för PR:s skull eller för Helenas skull... Det senare verkar vara av mindre vikt än det första av någon anledning.

Håller med dig.
Citera
2017-09-14, 15:15
Medlem
När GW bjöd PR på middag, frågade han om vilka personer som var med när Helena seglade under dagen för försvinnandet. Någon som vet, vilka som var med på båten? GW var tydligen intresserad av dessa.
Citera
2017-09-14, 15:16
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zahara99
I Veckans Brott låter det på systern U som att Helena ringer när kvällen strax är slut, att Statt stänger. U säger att Helena berättar om vilken "jättekul kväll hon haft..."

Ponera att klockan är närmare två. Då använder du ordet "haft". Om det är en pågående kväll, säger du nog "har". Får en känsla av att något i det Helena berättar om i telefon till U, får U att (intuitivt?) säga "ta en taxi". U säger ju själv att de brukade gå hem, inte ta en taxi. Alltså tänker jag att det finns något som U vet som inte Helena vet, eftersom Helena går hem och inte tar till sig systerns tips. Pengar fanns ju innanför dörren i hemmet, det skulle ju U ordna.

Jenvén säger i inslaget i Veckans Brott: "Se Helena som person". Ställer jag detta mot att Helena tycks ha lämnat förfesten i hast (nycklar och plånbok glöms kvar), att det varit gruff i kompisgänget kring, kanske BW, och att Helena ville förhindra att något otrevligt hände, ja då hamnar vi ju i kompisgänget och deras i sin tur vänner.

Så om vi kliver "utanför" Helena, ser en helhet som Jenvén ville, vilka personer ser vi då? Vad minns folk från M-stad om att något var på gång, småbus, storbus? Vilka personer var kända bråkstakar? Och vilka ansågs vara tillräckligt labila för att gå över alla gränser? Sist men inte minst, vem eller vilka skulle ha varit i en sådan situation att det som Helena visste (vad det nu var) ville förhindra henne att agera (gå till polisen)? Någon/några visste att Helena visste...vad?

Kanske det har funnits någon person som en tid tillbaks eller under kvällen blivit allt för påträngande alt.obehaglig närgången och därför nämner UA att HA skall ta taxi ? HA kanske är lite för godtrogen mot denne person pga vän/kompis relation
Citera
2017-09-14, 15:18
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Kompisen som Helena ska ha seglat med var en tjejkompis. Dessutom ska kompisens pojkvän plus en kvinnlig släkting till kompisens pojkvän ha varit med, har jag fått uppgifter om. De ska inte ha någonting med Helenas försvinnande att göra, och därför behöver inte deras namn komma ut, tycker jag. Inte från mig i alla fall. (Om uppgiftslämnaren vill lägga ut namnen, så är det upp till den.)

Det står att syster U fortsatte hem; det står inget om att de andra två också de fortsatte hem till familjen A:s hem. Utifrån detta tolkar jag det som att hon åkte hem själv. Det har inte framkommit annat än att syster U var ensam hemma på natten.

Enligt programserien verkar det vara samma man med pilotglasögon, som de pratar om. Han ska ha visat intresse för Helena på Stadt, men det inte var besvarat. Senare ska han ha setts med Helena efter bron, och de ska ha gått ner till höger efter bron. Om det varit två olika män med pilotglasögon borde detta ha påpekats.

PW sade vid något tillfälle att syster U kom hem till henne och hämtade Helenas plånbok. Detta var, om jag inte minns fel, på söndag morgon/fm.

Ja, de två nycklarna ska ha varit ringar som Helena hade på sig på kvällen/natten, "slutna" ringar. Kan ha varit Mats Ö (osäker!) som sade att övrig ring/-ar inte återfunnits (antas då ha suttit kvar på fingret/fingrarna eller tappats/dragits av, men aldrig återfunnits).

Till exist fråga !
Citera
2017-09-14, 15:22
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Helena med vänner inklusive systern var på inflyttningsfest i Töreboda.

Framåt kvällen beslöt sej Helena och några vänner att bege sej till Stadt i Mariestad.
Systern valde att stanna kvar på inflyttningsfesten istället.

Helena ringer ca: 0.30 från stadt till Pernilla och frågar om hon glömt kvar plånboken hos henne. Helenas plånbok fanns kvar hos den nyinflyttade Pernilla i Töreboda. (varför glömmer man en plånbok hos en annan person när man brukar ha den i sin väska/ryggsäcken bland andra saker?)(Vad har Helena använt plånboken till hos Pernilla eftesom hon tagit upp den från sin väska och sedan glömt lägga ner den igen?)

Helenas syster säger i Veckans Brott att Helena hade inga nycklar med sej, (systern)-så hon ringde mej för att höra så att jag var hemma och att det var öppet när hon kom hem!!!!!!!!!
Systern ber även Helena att ta en taxi hem istället för att gå då Helena ringer henne vid 01:30

Där av: Öppet hemma, plånbok innanför dörren...

Min reflektion är: Nycklar, plånbok, ryggsäck.... och ev. dansskor är borta! Förutom Helena själv.

För mej själv talar det om helt annat!

Är det någon som vet om de åkte från PWs fest i olika fordon samt tider ? då båda versioner finns men ej någon bekräftad !
Citera
2017-09-14, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakteriehaxan
Till exist fråga !

Enligt RickardKimble så var det intresse från GW, varför vet jag inte.
Ingen mer förutom Prinzzezans svar som kan orda något kring detta?
Citera
2017-09-14, 15:35
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Det känns inte riktigt riktigt och jag håller med dig.

"Någon" vill dessutom tysta detta här i tråden med hänvisning till RESPEKT för honom och sönerna. En respekt som inte funnits här innan eftersom han inte ingav just det.

Denna tråden lever vidare och frågan om vad som hände Helena ska väl inte styras av att helt plötsligt ej få omnämna PR. Misstankarna dog inte och detta får mig också att undra än mer.... Är det respektlöst?

Anser att det är respektlöst mot trådens huvudperson att även här tystna pga att en misstänkt filur gått bort.
Man behöver ju inte vara med och spekulera om man inte vill det men då ska man ju heller inte säga sig se med öppna sinnen.

Få vet vem som verkligen tog Helenas liv. Kan man svära någon fri från skuld så kanske man ska berätta vad man vet, inte prata respekt för "döda busar"

RIP PR

Min syn på detta är likadan som din. Känns som nåt är konstigt över detta dödsfall. Hittas man död i hemmet så görs alltid en obduktion. Innan den kan man inte säga nåt om "naturlig" dödsorsak.
Sen har folk en tendens att helgonförklara döda människor. Det kallar jag hyckleri. Om jag anser någon är en stor skit i livet, så blir den ingen "liten" skit när den dör. Det är samma. Skillnaden är väl att man visar respekt genom att inte ösa ur sej i "onödan". Som sagt: Han har inte blivit nåt helgon i.o.m detta. Men det är fruktansvärt iaf. Och just NU, när hans namn kommit upp här igen. Slump? Hata slumpen. Hoppas han skrivit nåt brev OM det var självmord, och OM han var inblandad. Vila i frid.
Citera
2017-09-14, 15:42
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Min syn på detta är likadan som din. Känns som nåt är konstigt över detta dödsfall. Hittas man död i hemmet så görs alltid en obduktion. Innan den kan man inte säga nåt om "naturlig" dödsorsak.
Sen har folk en tendens att helgonförklara döda människor. Det kallar jag hyckleri. Om jag anser någon är en stor skit i livet, så blir den ingen "liten" skit när den dör. Det är samma. Skillnaden är väl att man visar respekt genom att inte ösa ur sej i "onödan". Som sagt: Han har inte blivit nåt helgon i.o.m detta. Men det är fruktansvärt iaf. Och just NU, när hans namn kommit upp här igen. Slump? Hata slumpen. Hoppas han skrivit nåt brev OM det var självmord, och OM han var inblandad. Vila i frid.

Stämmer bra. Att Prinzezzan kan säga annat är väldigt konstigt...
Citera
2017-09-14, 16:15
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
TS hade PR aldrig sett Helena med. Jag frågade specifikt om TS.

Jag tror det var såhär, att hundkompisen var just TS. PR sa att han "små-retat" Helena lite för denne "hundkompis", då hon verkade lite förtjust i honom. Han sa att hundkompisen var sjukgymnast, lång och mörk. När han fick se en bild på TS, så sa han att det var denne som var hundkompisen.

Sedan fanns det även en äldre man (granne till BjBe) som i media påstod att han var Helenas hundkompis.

Det fanns alltså två "hundkompisar".
Citera
2017-09-14, 16:22
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl

Dödsorsaken är inte fastställd (inte när jag fick uppgiften, i alla fall), men det var då troligen hjärtat som inte orkade. Det är den uppgift jag har fått från nära håll. Kanske har orsaken fastställts sedan dess?
Citera
2017-09-14, 16:24
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Dödsorsaken är inte fastställd (inte när jag fick uppgiften, i alla fall), men det var då troligen hjärtat som inte orkade. Det är den uppgift jag har fått från nära håll. Kanske har orsaken fastställts sedan dess?

Döden VAR ju naturlig.......och du skulle ju inte prata mer om saken? Jojo...
För somliga är det viktigare att synas än att det de skriver verkligen stämmer.
Senast redigerad av Strykning 2017-09-14 kl. 16:29.
Citera
2017-09-14, 16:28
Medlem
Citat:
Han är död. Hittades av ena sonen. Naturlig död. Jag kommer inte att skriva mer om detta.

Jag hoppas att PR får vila i frid nu, från alla anklagelser och utpekanden. Jag önskar också att det ska komma att hållas en respektfull ton här i tråden, inte minst för hans söner, som han älskade och satte högst.

Vila i frid!
Han dog en helt naturlig död! Inget att diskutera!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in