Citat:
Ursprungligen postat av MickeR
Rent spontant så måste jag svara nej på frågan att anordna något sådant.
Det finns ju ett otal platser där "folk" påstår att kroppen skall finnas.
Citat:
Flera alternativ har ju nämnts av flera olika här på FB (du var ju själv för inte så länge sedan säker på att det var kvarnstensbrottet). Jag har fått "tips" från folk jag mött på stan...jag har fått brev från siare och folk med pendlar etc, som också har "bevis" för vart hon skall finnas.
(och, ja...dessa olika "tips" har jag vidarebefordrat)
Får jag däremot frågan av en myndighet så ställer jag självklart upp med de resurser jag har, samt försöker engagera frivilliga.
Självklart kan jag tänka mig att plocka fram tuberna och hjälpa till om någon annan anordnar något, men då vill jag ju självklart ha lite mer på fötterna om anledningen till ett dyk på just den platsen
// MickeR
Angående citatet, markerat i texten från MickeR:
Kvarnstensbrottet med Trankärr är lika intressant som platsen
(Y) eftersom det rör sig om samma personer krets/kretsar som diskuteras på tråden med koppling till dessa platser. Skillnaden mellan platsen
(Y) och Kvarnstensbrottet är lokaliseringen platsen eftersom det är lättare söka omgivningen platsen
(Y) än hela kvarnstensbrottet med omgivning. Hoppas du förstår vad jag menar.
Sedan kommer platsen Sandviken med på turlistan med parkering med omnejd. Platsen Sandviken med grop känner Du själv till som kan vara av intresse diskussionen helena A, eftersom Du i skallgångskedjan -92 rekryterade en maskingrävare/skopa dit och ville undersöka en grop där! och en "vitsordad hund som varit i utlandet och jobbat i ruiner på jordbävningsområden utomlands" markerade intresse just på den platsen gropen sandviken.
- Alla dessa 3 platser
" Ymseborg, kvarnstensbrottet Lugnås, Badplatsen Sandviken" skulle jag gärna vilja få undersökta i grund och botten med skallgång,dyk och hundar. Har en känsla av att det inte behövs varken siare eller andra förståsigpå hejare för att med rätt utredning med fakta genom privata eller myndighetens spanade undersökningar, lokalisera dessa
3 platser som nämts ovan.
Har en känsla av Polisen jobbar utifrån samma områden med suspekta/misstänkta personer med platser utöver mina frågeställningar.
Och varför brann det på sandviken i våras -11,i ett vedupplag eller timmerlag? - Precis bredvid parkeringen badplatsen bara några dagar efter vi diskuterat händelsen markering av hund gropen Sandviken på denna tråd?
Kan någon på tråden fixa fram direkta fakta vilket exakt datum ved/timmer upplaget brann ned, nere sandviken? Eller någon notis från en tidning?