2017-09-13, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Tror nån alias här på tråden - sherlok typ pratade om att man skulle tänka "generation" och 2 gm. Hade Bj*rn B - barn / i vilken ålder?

Jon*s Bergg*en 40 års åldern
Citera
2017-09-13, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jag ifrågasätter starkt denne Lars Johansson utredningsteknik. Han verkar va fullständigt inkompetent för sitt arbete. Enl.Leif GW.Persson så har L,J begått stoora misstag i både Helena och Lisa Holm-fallen
Det är så illa att han tror Nerius är oskyldig. Han var en utmärkt person att skjuta skuld på, med utplanterade dna o.s.v. Väldigt lösa boliner, dålig utredning. Precis samma med Helena. Dags att byta ut honom om han inte kan sköta sitt jobb. Varför får han hålla på tro? Komplett värdelös.

Då uppstår fråga/or:
1. Varför får en sådan inkompetent polis ett chefsjobb på grova brott?
2. Vari anses hans "kompetens" bestå?

Det är lite olika infallsvinklar på de frågorna men båda har bäring till HA-fallet. Vad döljs? Vem ska skyddas och varför? (Det var uppenbart i utredningen i LH-fallet att, där ju fu är tillgänglig till skillnad från i HA-fallet, att den är mycket dåligt utförd. Den gick ut på att peka ut en gärningsman och inte att utreda opartiskt.)
Citera
2017-09-13, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Aldrig hört att LGWP tror N Bilevicius är oskyldig. Har du någon hänvisning till där detta står?
Vet att LGWP var mycket skeptisk till utredningarbetet i början av Lisa Holm-fallet men att han senare gav dem beröm. Hans farhågor besannades inte.
Att jag frågar är för att det skulle säga lite om ditt omdöme.
Lars Johansson har inte haft hand om Helena-fallet från början så det känns synd att skylla på honom utan att ha något på fötterna. Hur kompetent han är har jag ingen aning om. Man får nog ha jobbat med honom för att kunna uttala sig om det.

Han vände kappan över en natt. Innan han hann läsa fupen. Så vad fick honom att ändra sig?
(Detta är besvarat i Lisa Holm-tråden, alt tråden tror jag, den som tyvärr är stängd.)
Citera
2017-09-13, 12:44
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Då uppstår fråga/or:
1. Varför får en sådan inkompetent polis ett chefsjobb på grova brott?
2. Vari anses hans "kompetens" bestå?

Det är lite olika infallsvinklar på de frågorna men båda har bäring till HA-fallet. Vad döljs? Vem ska skyddas och varför? (Det var uppenbart i utredningen i LH-fallet att, där ju fu är tillgänglig till skillnad från i HA-fallet, att den är mycket dåligt utförd. Den gick ut på att peka ut en gärningsman och inte att utreda opartiskt.)

Bemödar man sej bara att läsa fup:en och inte bestämt sej i förväg vem den skyldige är, så finns det MYCKET tveksamheter som borde retts ut. Man sket i det. För man hade en perfekt "gärningsman. Ja, jag vet att det finns en tråd om det. Ska ej nämna nåt mer om Lisa i denna tråd.
Citera
2017-09-13, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
När ynglade han av sig? Mitt minne (som är pyttelite bättre än hans) hade helt blockat ut att han hade barn då. Jag har nog förträngt det. Men nu så, sambon tog ju barnet med sig bort den dagen pga renovering....
Han levde iallafall inte som den ordinära familjefadern, det vet jag. Vilka initialer har den lycklige modern? Har hon sagt sitt om denna dag och natt?
Vet inte vad tjejen hette. Minns inte att det framkommit något om henne i tråden förutom detta med att hon och barnet var på annan plats för renoveringsarbetet.
Senast redigerad av divadnil 2017-09-13 kl. 13:42.
Citera
2017-09-13, 15:02
Medlem
Prinzezzan, vet du vad som hänt PR?
Citera
2017-09-13, 15:25
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Sant, Prinzezzan

- Har du fått fram några nya uppgifter ang. taxiresan till Stadt från festen i Töreboda?

Nej, tyvärr!
Citera
2017-09-13, 15:28
Medlem
Full.Av.Skits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
*Suck*

Jag har tittat på MR:s Facebook-sida och det stämmer att han har den typen av byxor på sig på en av bilderna. Men det finns säkert många fler som trivs med sådana byxor. KM påstås ju vara typ elektriker och PU är ju snickare.
Ullberg och KM tillsammans med MR är osannolikt. De har alldrig umgåts.
Citera
2017-09-13, 15:37
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Prinzezzan, vet du vad som hänt PR?

Han är död. Hittades av ena sonen. Naturlig död. Jag kommer inte att skriva mer om detta.

Jag hoppas att PR får vila i frid nu, från alla anklagelser och utpekanden. Jag önskar också att det ska komma att hållas en respektfull ton här i tråden, inte minst för hans söner, som han älskade och satte högst.

Vila i frid!
Citera
2017-09-13, 16:17
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Han är död. Hittades av ena sonen. Naturlig död. Jag kommer inte att skriva mer om detta.

Jag hoppas att PR får vila i frid nu, från alla anklagelser och utpekanden. Jag önskar också att det ska komma att hållas en respektfull ton här i tråden, inte minst för hans söner, som han älskade och satte högst.

Vila i frid!

Jag har fått många pm av honom och därför har jag en egen bild hurdan han var än om man enbart kan utläsa det han skrivit i tråden. Skulle aldrig kunna tro att han är skyldig på ngt sätt i H-fallet.

R.I.P.
Citera
2017-09-13, 16:36
Medlem
Greenskys avatar
Öppet brev till dig som är "pilot".

Om du är skyldig så har du två alternativ (ditt namn lär komma ut ändå förr eller senare):

1: Att du tar självmord och slipper alla konsekvenser, men ditt namn kommer för evigt även om det aldrig kan bevisas att förknippas som skyldig till Helenas död. Så dina anhöriga och närmaste (ditt släktnamn) kommer förknippas med dig och få skit för detta under mycket lång tid framöver (tvåhundra år??? Vem vet??), vill du det kommer sluta så?

2: Du erkänner och säger som det är! Hur j-vla svårt kan de va? Du säger typ så här: Jag fick panik i bråk och hon dog sen gömde jag kroppen och nu har jag glömt var den är.. Jag knep käft och höll tyst sen gick tiden bara fram tills nu.. Detta alternativ två är snabbaste sättet få fallet bortglömt..och ditt liv går vidare än lite knaggligt.

Om du är oskyldig så har du ett alternativ:
Att på ett trovärdigt sätt förklara ditt agerande så folk kommer tro på dig. Jag väntar med spänning på de svaren som skulle övertyga mig om din oskyldighet..
Senast redigerad av Greensky 2017-09-13 kl. 16:39.
Citera
2017-09-13, 16:55
Medlem
Tack för svar Prinzezzan. Mycket tråkigt och jobbigt för hans unga söner. Att han höll dem väldigt högt har man förstått på det han skrivit.

Jag har ett par frågor om något annat. Tidigt i tråden nämnde du en T. Sid 4 inlägg 48. Vem var det?

Och på sid 5 inlägg 50 nämner du en Jonas. Vem var det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in