Citat:
Ursprungligen postat av
allie3831
Jag tycker också det och mycket annat var konstigt.
Det kändes som han ville förvilla bort alla med att P setts runt halva Sverige. Samtidigt nedvärderade dom P med att sätt ut bilder där han såg ut som både utvecklingsstörd och påverkad av något. Att han hade dåligt lokalsinne och massa negativa saker. Var P en sådan slarver egentligen?
Han höll stenhårt fast vid att P hade blommiga skorna på sej. Må de va ett par favoritskor, men de var ett par billiga skor som man lätt kasserar när dom luktar eller blir fläckiga. Men J höll fast vid dom blommiga skorna och alla iakttagelser som inte hade blommiga skor kasserades.
Det var mycket konstigheter.
Jag vet inte mer än någon annan, men jag ser inte så mycket konstigheter i pappans beteende, i den situation de befann/befinner sig i.
Istället kan jag mycket väl tänka mig att det är väldigt lätt att uttala sig konstigt, typ "världens story". Att han/de gick ut med att P har dåligt lokalsinne, är väl en ganska bra information, kan jag tycka. Att han höll fast vid de blommiga skorna, KAN vara en trygghet för honom själv, man håller nog fast i det som man kan hålla fast vid eller så enkelt som att P faktiskt alltid brukade ha dem (sen inte sagt att P inte kan ha bytt skor ändå). Vad det gäller fotona, så kanske de inte alls ser, det vissa här ser. De ser sin son, rakt av.
MEN jag tycker att mycket hade kunnat skötas på ett bättre sätt, men det är så dags nu..