2017-09-13, 19:54
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allie3831
Allt den där Pappan sa och gjorde i "Världens story" känns bara fel. Det verkar som det är en man som inte ifrågasätts. Därav ingen av P.s eller familjens vänner som skriver här.
I mina ögon är han en obehaglig typ som vet något som har betydelse för P:s försvinnande.

Hej!
Ja, vi är många, som slagits av tanken, att familjen och polisen vet mer om "Världens Story" än , som avslöjats.
Det hjälper inte, att det lovats, att "så fort De har nyheter i fallet" kommer de, att meddelas! Pyttsan! "Sällan hostar hackspetten!"
Citera
2017-09-13, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
En tanke jag haft är att han vet med säkerhet att P inte ligger någonstans i Hallsberg , därför det tog 7 veckor innan han åkte dit .

Det va inte så viktigt att vara på plats , själv hade jag bott på stället tills jag stupade om mitt barn försvann
Jag tycker också det och mycket annat var konstigt.
Det kändes som han ville förvilla bort alla med att P setts runt halva Sverige. Samtidigt nedvärderade dom P med att sätt ut bilder där han såg ut som både utvecklingsstörd och påverkad av något. Att han hade dåligt lokalsinne och massa negativa saker. Var P en sådan slarver egentligen?
Han höll stenhårt fast vid att P hade blommiga skorna på sej. Må de va ett par favoritskor, men de var ett par billiga skor som man lätt kasserar när dom luktar eller blir fläckiga. Men J höll fast vid dom blommiga skorna och alla iakttagelser som inte hade blommiga skor kasserades.
Det var mycket konstigheter.
Citera
2017-09-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allie3831
Jag tycker också det och mycket annat var konstigt.
Det kändes som han ville förvilla bort alla med att P setts runt halva Sverige. Samtidigt nedvärderade dom P med att sätt ut bilder där han såg ut som både utvecklingsstörd och påverkad av något. Att han hade dåligt lokalsinne och massa negativa saker. Var P en sådan slarver egentligen?
Han höll stenhårt fast vid att P hade blommiga skorna på sej. Må de va ett par favoritskor, men de var ett par billiga skor som man lätt kasserar när dom luktar eller blir fläckiga. Men J höll fast vid dom blommiga skorna och alla iakttagelser som inte hade blommiga skor kasserades.
Det var mycket konstigheter.

Jag vet inte mer än någon annan, men jag ser inte så mycket konstigheter i pappans beteende, i den situation de befann/befinner sig i.

Istället kan jag mycket väl tänka mig att det är väldigt lätt att uttala sig konstigt, typ "världens story". Att han/de gick ut med att P har dåligt lokalsinne, är väl en ganska bra information, kan jag tycka. Att han höll fast vid de blommiga skorna, KAN vara en trygghet för honom själv, man håller nog fast i det som man kan hålla fast vid eller så enkelt som att P faktiskt alltid brukade ha dem (sen inte sagt att P inte kan ha bytt skor ändå). Vad det gäller fotona, så kanske de inte alls ser, det vissa här ser. De ser sin son, rakt av.

MEN jag tycker att mycket hade kunnat skötas på ett bättre sätt, men det är så dags nu..
Citera
2017-09-14, 00:43
Medlem
Liberty75s avatar
Har inte skrivit här på sistone för det känns inte som om vi kommer någonstans. Själv blev jag nästintill övertygad om att Patrik är i livet tack vare ett inlägg här.

Jag tror inte det var så bra där hemma som en del tror. Han ville komma bort, helt enkelt. Göra något helt annat ett tag. Tror han bestämde sig där på stationen och helt enkelt lade ut ett villospår med väskorna innan han blev hämtad. Hade han försvunnit tillsammans med väskor och dator hade alla dragit slutsatsen att han bara höll sig gömd någonstans. Nu fick han lite respit. Tror också han skyddas av kompisar. Han är myndig och behöver inte gå i föräldrarnas ledband.

Jag hoppas - om detta stämmer - att han får ett bra liv och hittar sig själv.
Citera
2017-09-14, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Har inte skrivit här på sistone för det känns inte som om vi kommer någonstans. Själv blev jag nästintill övertygad om att Patrik är i livet tack vare ett inlägg här.

Jag tror inte det var så bra där hemma som en del tror. Han ville komma bort, helt enkelt. Göra något helt annat ett tag. Tror han bestämde sig där på stationen och helt enkelt lade ut ett villospår med väskorna innan han blev hämtad. Hade han försvunnit tillsammans med väskor och dator hade alla dragit slutsatsen att han bara höll sig gömd någonstans. Nu fick han lite respit. Tror också han skyddas av kompisar. Han är myndig och behöver inte gå i föräldrarnas ledband.

Jag hoppas - om detta stämmer - att han får ett bra liv och hittar sig själv.

Ja tänk om det kan vara så,då slipper vi oroa oss.
Tycker han verkar vara en så fin kille som tänker på andra och som är en fantastisk trummis dessutom.Ett riktigt charmtroll.
Citera
2017-09-14, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Tycker han verkar vara en så fin kille som tänker på andra och som är en fantastisk trummis dessutom.Ett riktigt charmtroll.

Och det grundar du på..... vad? Har du träffat honom?
Citera
2017-09-14, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Och det grundar du på..... vad? Har du träffat honom?

Nej finns ingen anledning för mig att göra utifrån att jag är 50 årig mamma med egna tonårsbarn ,men det jag sett av honom på alla hans youtubeklipp,är en väluppfostrad glad kille med glimten i ögat ,duktig inom musik och i sitt uttalande till sin kompis Patrik när denne tog studenten visar på att han är en empatisk person,
Hans mamma har lyckats bra med denna kille.Kan ju tänkas att han brås på henne,hon verkar vara en fin omtänksam person.

Var tvungen att titta på hans klipp för att komma fram till hur han var som person, och utifrån dem känns det lite konstigt att han försvunnit utan att höra av sig,tror inte han är den som vill oroa folk i onödan.
Senast redigerad av evaveva 2017-09-14 kl. 07:20.
Citera
2017-09-14, 07:55
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:

Håller med dig där.
Det lilla jag sett och saker han taggats i så verkar han vara en otroligt levnadsglad, pigg och social kille som gillar "bus", mys och att ha många vänner runt sig.

Föräldrarnas uttalande som gav P en lite negativ framtoning vid försvinnandet kan ju bero på att de ville att det skulle sättas in stora resurser på försvinnandet för om vi ska vara ärliga, hur mångas ögon fångar ett försvinnande där den försvunne är stark, kan ta hand om sig själv och mår otroligt bra? Visst, som ett ev brott så småningom men en person som mår dåligt får många resurser direkt från start.
Citera
2017-09-14, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Håller med dig där.
Det lilla jag sett och saker han taggats i så verkar han vara en otroligt levnadsglad, pigg och social kille som gillar "bus", mys och att ha många vänner runt sig.

Föräldrarnas uttalande som gav P en lite negativ framtoning vid försvinnandet kan ju bero på att de ville att det skulle sättas in stora resurser på försvinnandet för om vi ska vara ärliga, hur mångas ögon fångar ett försvinnande där den försvunne är stark, kan ta hand om sig själv och mår otroligt bra? Visst, som ett ev brott så småningom men en person som mår dåligt får många resurser direkt från start.

Klockrent! Håller även med i evavevas bild av P.
Citera
2017-09-14, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Eller så såg han kraken när han stod på däck? Nu får ni väl för fan ge er, har han blivit bögad i röven på Gotlandsfärjan nu också? Vad fan är detta? Har ni liksom inget stop eller skam i kroppen överhuvudtaget!? Tänk nu om Patrik kommer fram? Jag tvivlar på att han gör det (levande), men Om han nu gör det, så hur fan skall han få stopp på alla dessa rykten? Hur fan är det möjligt? Hur skall han någonsin kunna komma tillbaka? Och vad fan har det med hur man hittar honom att göra... Om han inte tagit sitt liv innan lär han väl göra det när han ser vad ni sprider... ni påstår att ni vill honom väl och så sprider man massa sjuka teorier om honom som har noll substans och noll hjälp till att hitta killen. Fy fan. Inte så jävla konstigt att HP gruppen har ett nazistiskt styre. Dom har väl inget val?

Jävla flumteorier som inte betyder någonting för att hitta honom. Alltså jag har aldrig varit med om ett fall som har lockat fram så jävla många idioter som detta. Folk drömmer om honom, medium och skit... Andra pratar om honom som det vore deras egna son och fantiserar ihop bilder om hur han är fast dom aldrig ens träffat kille *host*ev...a*host host* Ingenting av detta är behjälpligt... Vill man hjälpa till? Ut och sök! Sluta hitta på massa flum/trams/skit.

Sök av hela jävla Hallsberg och sluta flumma.. Järnvägen och en bit in där det finns snår, minst två mil i alla riktningar, Gärna söder ut också, skit i fula rosa prickar på någon av Dupondtarnas jävla karta.. Låt proffsen sköta detektivarbetet. Kedja i varenda snår som är större än 200*200 meter.
Fast... Förmodligen skulle ni bli utslängda ur dom flesta seriösa sökgrupper när ni börjar ifrågasätta och spekulera kring hans försvinnandet.
"jag känner att Patrik var en fin och stillsam pojke i en händelserik period i sitt liv, jag känner att han sitter i en tall och spelar banjo för det var vad han verkligen älskade, Han satt där med handen på sitt bröst och log mot mig genom ett moln av rosa hjärtan... min fina patrik.. Det sade min drömfångare mig, att patrik är gjord av rosa skumtomtar med ett hjärta av guld, formad som en hundvalp"
För sista gången. Snubben har varit borta i två månader, hur han försvann, varför och hur han tänkte kan inte vara mer oviktigt än det är nu. Nu söker man sannolikt efter en död kropp. Även om man nu är övertygad om att han INTE ligger i Hallsberg, må så vara.. Men man kanske kan hitta kläder, mobilen eller vad fan som helst. Rätt sannolikt att den ligger i Hallsberg.

Hmm,,det där var ord och inga visor....mamma mia !
Citera
2017-09-14, 14:23
Medlem
Citat:
Hmm,,det där var ord och inga visor....mamma mia !
Jag håller med Abdullakastrulla i mångt och mycket men skulle inte formulera mig riktigt så där 😏 Det gick verkligen överstyr där ett tag i jakten på P. Om man ändå visste om det var ett frivilligt försvinnande så skulle i alla fall jag lägga ner direkt. Men det vet man ju inte 😕
Citera
2017-09-14, 14:50
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Jag håller med Abdullakastrulla i mångt och mycket men skulle inte formulera mig riktigt så där 😏 Det gick verkligen överstyr där ett tag i jakten på P. Om man ändå visste om det var ett frivilligt försvinnande så skulle i alla fall jag lägga ner direkt. Men det vet man ju inte 😕

Nä det var ett väldigt raktfram-inlägg, men å andra sidan är detta Flashback 😂

Precis man kan fundera och spåna mycket men i bland känns inläggen som dom kommer från någon pårökt jäkel (lite väl mycket utsvävningar)

Skulle P ha försvunnit självmant och han meddelade sig på ett eller annars sätt så skulle jag inte heller luska mer i hans försvinnande.

En del går under jorden av olika anledningar och då meddelar de inte ens de närmaste med rädsla för att bli upptäckt 😞
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in